لوازم صوتی

۸ اسپیکر برتر برند JBL در سال ۲۰۲۲

کمپانی ‌ JBL در ساخت اسپیکرهای رنگارنگ بلوتوثی و قابل حمل خود شهرت دارد. صدای خروجی منحصربفرد اسپیکرهای این برند با باس قوی خود، آن‌ها را به بهترین بلندگوها برای مصرف شخصی و در مهمانی‌ها تبدیل کرده است. حتی کوچک‌ترین اسپیکرهای JBL بلندی صدای خارق‌العاده‌ای دارند و بیشتر مدل‌های آن در برابر نفوذ قطرات آب مقاوم هستند.

اگر به دنبال یک اسپیکر جیبی مرغوب هستید یا می‌خواهید اتاق را با صدای بلند موسیقی بلرزانید، می‌توانید آنچه را که به دنبالش هستید در بین محصولات JBL پیدا کنید. در زیر با ۸ اسپیکر برتر JBL در سال ۲۰۲۲ بیشتر آشنا خواهید شد.

بهترین از هر نظر:  JBL Flip 5

نقاط قوت

  • ضدآب
  • قابلیت PartyBoost
  • ۱۲ ساعت عمر باتری

نقاط ضعف

  • نوع بلوتوث قدیمی

این اسپیکر JBL از طراحی خیره‌کننده و صدایی گیرا بهره‌مند است و در چندین رنگ مختلف موجود می‌باشد. این اسپیکر در حال ایستاده به‌طور عمودی یا افقی قادر به تولید صدایی رسا با باس قوی است که تمام فضا را پر می‌کند. اندازه مناسب و وزن پایین (کمتر از نیم کیلوگرم) این مدل با ۱۲ ساعت عمر باتری، موجب حمل‌پذیری بالا و سهولت در استفاده از آن شده است. علاوه بر این، رتبه IPX7 آن را در برابر ورود آب کاملاً مقاوم ساخته است.

این اسپیکر همچنین از قابلیت PartyBoost برخوردار است که امکان جفت شدن با دیگر اسپیکرهای این برند را به شما می‌دهد.

تنها نقطه ضعف این مدل را باید فناوری بلوتوث ۴.۲ بکار رفته در آن برشمرد که اتصال ضعیف‌تری در مقایسه با بلوتوث ۵ به حساب می‌آید. با این وجود، JBL Flip 5 با طراحی بی‌نقص، صدای باکیفیت و حمل‌پذیری بالای خود موفق به کسب جایگاه برتر این لیست می‌شود.

دومین اسپیکر برتر از هر نظر: JBL Boombox 2

نقاط قوت

  • ضدآب
  • صدای بسیار بلند
  • عمر بالای باتری

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

اگر پول زیادی برای خرید یک اسپیکر نو پس‌انداز کرده‌اید، مدل JBL Boombox 2 با کیفیت و بلندی صدای خارق‌العاده خود بهترین انتخاب پیش روی شماست.  این مدل هرچند محصولی گران‌قیمت به شمار می‌رود، برای افرادی که به دنبال قوی‌ترین صدا و باس هستند، بهترین گزینه موجود است.

این اسپیکر با طراحی نوستالژیک بوم‌باکس‌گونه خود البته اندازه بزرگ و وزن بالایی (حدود ۶ کیلوگرم) دارد و با اینکه قابل حمل است اما برای همراه داشتن در حین سفر چندان مناسب نیست.

رتبه ضدآب IPX7 و ۲۴ ساعت عمر باتری از ویژگی‌های برجسته این مدل به شمار می‌روند. یک کابل پاور نیز همراه محصول وجود دارد. این اسپیکر همچنین با بلوتوث ۵ کار می‌کند و با برخورداری از نمایه PartyBoost قابل جفت شدن با دیگر اسپیکرهای  JBL دارای این قابلیت است.

اقتصادی‌ترین اسپیکر: JBL Go 3

نقاط قوت

  • ضدآب و ضد گردوغبار
  • حمل‌پذیری بسیار بالا
  • موجود در رنگ‌های جذاب

نقاط ضعف

  • ۵ ساعت عمر باتری

اسپیکر JBL Go 3 با قیمت بسیار مناسب، اندازه بسیار کوچک و صدای خروجی مطلوب خود، این امکان را به شما می‌دهد که در هر حالتی به موسیقی گوش دهید.  این اسپیکر کامپکت با رتبه IP67 خود دربرابر ورود آب و گردوغبار مقاوم بوده و آنقدری کوچک است که به راحتی داخل کیف یا جیب کت شما جا بگیرد.

JBL Go 3 علی‌رغم اندازه کوچک‌اش، با صدای قوی و رسای خود شما را غافلگیر می‌کند. تنها ویژگی منفی این مدل را باید عمر کم باتری آن برشمرد.  در صورتی که مشکلی با شارژ مکرر دستگاه نداشته باشید، از استحکام و وضوح صدای این اسپیکر راضی خواهید بود. این مدل در رنگ‌های آبی، کله غازی، خاکستری، قرمز و مشکی موجود می‌باشد.

بهترین از نظر حمل‌پذیری: JBL Xtreme 3

نقاط قوت

  • مقاوم در برابر ورود آب و گردوغبار
  • بند حمل همراه محصول
  • قابلیت PartyBoost

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

این مدل جایگاهی را در میانه محصولات JBL به خود اختصاص داده است و در حقیقت مثل پلی میان اسپیکرهای گران‌قیمت و بزرگ‌تر این برند و مدل‌های فوق‌پرتابل آن به شمار می‌رود. این اسپیکر هرچند ارزان‌قیمت به حساب نمی‌آید، اما جزء مرغوب‌ترین اسپیکرهای JBL با قابلیت حمل‌پذیری بسیار بالا می‌باشد. JBL Xtreme 3 قادر به تولید صدایی گیرا و قدرتمند بوده و همچون بسیاری از دیگر اسپیکرهای حاضر در این لیست، بهره‌مند از قابلیت PartyBoost است.

این اسپیکر کمی کمتر از ۲ کیلو وزن دارد. دو حلقه فلزی در بالای آن تعبیه شده است که با اتصال به بند پارچه‌ای همراه محصول، امکان حمل آن روی شانه را به شما می‌دهد. این مدل همچنین در برابر ورود آب و گردوغبار مقاوم بوده و با ۱۵ ساعت عمر باتری کار می‌کند.

بهترین اسپیکر هوشمند: JBL Link Portable

 

نقاط قوت

  • کنترل صدا
  • قابلیت استریم مستقیم از سرویس‌های پخش موسیقی

نقاط ضعف

  • غنی نبودن پروفایل صدا

اگر به دنبال اسپیکری با فناوری پیشرفته‌تر یا هندزفری هستید، این مدل از چند قابلیت افزوده بر اسپیکرهای کلاسیک JBL برخوردار است. این اسپیکر قادر به اتصال به اینترنت بوده و می‌تواند موسیقی انتخابی شما را از سرویس‌های استریمینگ همچون اسپاتیفای و اپل موزیک بدون نیاز به اتصال به اسمارت‌فون یا کامپیوتر پخش کند. این قابلیت از طریق اپ Google Home قابل استفاده است و اسپیکر می‌تواند به فرمان‌های صوتی بواسطه دستیار صوتی گوگل گوش دهد. این مدل همچنین امکان اتصال به Chromecast و Apple Airplay  را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این اسپیکر از دو جزء تشکیل شده است که یکی مسئولیت شارژ آن را برعهده دارد و قابل جداسازی است. می‌توانید پس از هر بار شارژ دستگاه تا ۸ ساعت از آن استفاده کنید و سپس آن را دوباره به پایه شارژ متصل کنید. بخاطر داشته باشید که در صورت خارج شدن از محدوده سیگنال‌دهی وای-فای، اتصال اینترنت اسپیکر قطع می‌شود و در این حالت صرفاً مثل یک اسپیکر بلوتوثی عادی عمل می‌کند.

بهترین اسپیکر برای مهمانی: JBL Pulse 4

نقاط قوت

  • قابلیت رقص نور
  • اسپیکر ۳۵۰ درجه
  • قابلیت PartyBoost

نقاط ضعف

  • نوع بلوتوث قدیمی

این اسپیکر با رقص نور قابل تنظیم خود قادر است به‌طور خودکار با موسیقی در حال پخش هماهنگ شود. کافی‌ست یک تم مشخص را انتخاب کنید یا رقص نور دلخواه خود را ایجاد کنید تا بتوانید در مهمانی‌هایتان از اسپیکر خود بیشترین بهره را ببرید.

نور ۳۶۰ درجه این اسپیکر با صدایی ۳۶۰ درجه همراه است و قدرت و وضوح بالایش آن را به بهترین اسپیکر برای مهمانی‌ها تبدیل می‌کند.  حتی می‌توانید آن را از طریق نمایه PartyBoost با یک اسپیکر JBL دیگر جفت کنید تا رسایی صدای خروجی دوچندان شود. این اسپیکر حتی در زمانی که موسیقی پخش نمی‌شود، به عنوان یک لامپ رنگارنگ و جذاب کارایی دارد.

گران‌قیمت‌ترین: JBL PartyBox 310

نقاط قوت

  • قابلیت رقص نور
  • صدای قدرتمند
  • امکان استفاده با باتری یا متصل به برق

نقاط ضعف

  • گران‌قیمت
  • بسیار بزرگ

اگر قصد برگزاری مهمانی در فضای باز را دارید، این اسپیکر همان چیزی است که دنبالش هستید. این اسپیکر بهره‌مند از فناوری Pro Sound با ۱۸ ساعت عمر باتری و کابل پاور همراه محصول خیال شما را از بابت شارژ راحت می‌کند. قابلیت رقص نور آن نیز به دلخواه قابل تنظیم بوده و جذابیت بیشتری به مهمانی‌هایتان می‌بخشد.

این اسپیکر ۱۸ کیلویی ظاهری شبیه به یک چمدان چرخی را دارد و هرچند قابل حمل است اما وزن بالا و اندازه بزرگی دارد. همچنین بدنه بسیار مقاومی دارد که با رتبه IPX4 در برابر ورود قطرات آب یا بارندگی ایمن است.

بهترین برای کودکان: JBL Jr Pop

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • ضدآب
  • موجود در رنگ‌های متنوع

نقاط ضعف

  • عمر باتری متوسط

این اسپیکر با قیمت مناسب و طراحی مستحکم خود مختص به کودکان ساخته شده است. بدنه پلاستیکی ضدآب آن در برابر ورود قطرات آب مقاوم است و وجود بند متصل به اسپیکر با قابلیت اتصال به کوله‌پشتی یا صندلی ماشین، حمل آن را بسیار آسان‌تر کرده است.

کودکان از ظاهر جذاب و رنگ‌های متنوع این اسپیکر استقبال می‌کنند. وجود حلقه چراغ‌های رنگی که موسیقی را همراهی می‌کند، و بسته استیکرهای تزئینی همراه محصول، نظر کودک شما را کاملاً جلب خواهند کرد. تنها ضعف این مدل را باید عمر باتری ۵ ساعته آن برشمرد. هرچند این مورد در مقابل ظاهر چشم‌نواز و کیفیت ساخت بالای بدنه آن، قابل‌ چشم‌پوشی است.

نتیجه‌گیری

اسپیکرJBL  پیشنهادی ما در بین مدل‌های متنوع این برند، مدل JBL Flip 5 است که صدایی غنی و بدنه‌ای مقاوم وح حمل‌پذیری بالایی دارد. اگر می‌خواهید ولخرجی کنید، می‌توانید مدل Boombox 2 را بخاطر بلندی فوق‌العاده صدای خروجی و عمر باتری مطلوب آن انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ

آیا فاصله قرارگیری اسپیکر از منبع موسیقی بر کیفیت صدای خروجی تأثیرگذار است؟

بله، در صورتی که خواهان بهترین کیفیت صدا هستید، باید حدالامکان طول کابل اتصال اسپیکرها به منبع پخش موسیقی را کوتاه کنید. با این حال مادامی که این فاصله کمتر از ۷ متر باشد، لطمه زیادی به کیفیت صدا وارد نخواهد شد. برای انواع اسپیکرهای سیمی بهتر است از کابل‌های ۱۴ AWG و برای اسپیکرهایی که بیش از ۷ متر از دستگاه فاصله دارند از کابل‌های ۱۲ AWG استفاده کنید.

بهتر است اسپیکرها را در چه محلی قرار دهیم؟

پاسخ به این سؤال بسته به نوع اسپیکر مورد استفاده شما (استریو، ۵.۱، ۷.۱ یا ۹.۱) متفاوت است. اما صرف‌نظر از تعداد اسپیکرها، باید به چند نکته توجه داشته باشید. این موضوع بستگی به مساحت اتاق دارد، اما اسپیکرهای ساراوند را باید در فاصله‌ای یکسان از یکدیگر در چهار گوشه اتاق قرار داد. همچنین نباید اشیاء دیگر فضای مقابل اسپیکرها را مسدود کنند. در حالت ایدئال می‌توانید اسپیکرها را به دیوار وصل کنید.

به داشتن چند ساب‌ووفر نیاز است؟

این موضوع نیز بستگی به اندازه اتاق شما دارد. ساب‌ووفرهای بیشتر، صدای باس بهتری تولید می‌کنند و از نظر چینش اسپیکرها برای بهره‌مندی از بهترین کیفیت صدا، آزادی عمل بیشتری به شما می‌دهند. با این حال داشتن بیش از یک ساب‌ووفر در فضایی محدود ممکن است تأثیر عکس داشته باشد. همچنین برخی از اسپیکرها به خودی‌خود صدای باس قدرتمندی دارند که شما را از استفاده از ووفر اضافه بی‌نیاز می‌کنند.

در خرید اسپیکر باید به چه نکاتی توجه کرد؟

  • کیفیت صدا: هیچ مشخصه واحدی برای تعریف کیفیت صدای یک اسپیکر وجود ندارد. در حقیقت یکی از دشواری‌های خرید آنلاین این نوع دستگاه به همین خاطر است. بسیاری از مدل‌های اسپیکرهای JBL عنوان «جنس صدای اختصاصی» برند را بر خود دارند که معرف صدای باس قدرتمند این اسپیکرهاست. JBL  نیز همچون بسیاری از دیگر برندها، دارای یک اپ همراه برای اعمال تنظیمات مختلف بر صدای خروجی از اسپیکر است.

 

  • طراحی: انتخاب بهترین اسپیکر بی‌سیم از نظر طراحی کاملاً بسته به اولویت‌های شماست. چندین اسپیکر حاضر در این لیست از شکل ظاهری مشابه‌ای برخوردار هستند، اما برخی به دلیل اندازه بزرگ‌تر، حمل‌پذیری کمتری دارند. در هنگام خرید اسپیکر باید توجه داشته باشید که آیا نیاز به حمل مکرر اسپیکر خود دارید؟ آیا برای حمل ترجیح می‌دهید از  بند مخصوص محصول استفاده کنید؟ اگر به دنبال صدای قدرتمند هستید و نیازی به همراه داشتن اسپیکر در مکان‌های مختلف ندارید، می‌توانید با خیال آسوده مدل‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر را انتخاب کنید.  برخی از اسپیکرهای JBL صدای بسیار گیرا و قدرتمندی را در کنار دیگر قابلیت‌هایی همچون اتصال وای-فای و پورت شارژ، در عوض حمل‌پذیری بالا و وزن پایین در اختیارتان می‌گذارند.

 

  • عمر باتری: شاید فکر کنید عمر باتری یک اسپیکر موضوع چندان مهمی نیست. اما نیاز به شارژ مکرر هر دستگاهی می‌تواند ایجاد مزاحمت کند. اما عمر باتری مناسب به چه معناست؟ این مسئله به میزان مصرف شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر شاغل دورکار هستید و در تمام روز در حین کار به موسیقی گوش می‌دهید، به اسپیکری نیاز خواهید داشت که دست‌کم بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت دوام بیاورد.  همچنین اگر مهمانی‌های زیادی برگزار می‌کنید و می‌خواهید موسیقی بی‌وقفه درحال پخش باشد، باید بالاترین دوام باتری را در انتخاب اسپیکر در نظر بگیرید.

 

  • قابلیت‌های سینک شدن: برخی از اسپیکرهای JBL از قابلیت‌هایی همچون JBL Connect+  و PartyBoost بهره‌مند هستند که امکان پخش موسیقی همزمان از چند اسپیکر هم‌برند را به شما می‌دهد.  نمایه Connect+ نیز اجازه اتصال اسپیکرها به اپ اسمارت‌فون را به شما می‌دهد تا بتوانید اسپیکرها را از طریق اپ هماهنگ و کنترل کنید.  این قابلیت‌ها به نوبه خود اهمیت دارند چراکه به سادگی امکان جفت شدن چند اسپیکر را فراهم می‌آورند تا بتوانید موسیقی خود را با رسایی و قدرت چندبرابر بیشتر پخش کنید. با این حال باید به این نکته هم توجه داشته باشید که اسپیکر انتخابی شما با اسپیکرهایی که پیشاپیش در اختیار دارید در اتصال به این نمایه‌ها سازگار باشند. به عنوان مثال، یک اسپیکر قدیمی‌تر JBL با قابلیت Connect قادر به سینک شدن با اسپیکر بهره‌مند از  Connect+ نمی‌باشد.
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار