راهنمای خریدلوازم صوتی

کدام ایرباد ارزش بیشتری دارد؟ Galaxy Buds2 یا Apple AirPods

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

ایرباد Galaxy Buds 2 سامسونگ امیدوار است بتواند روند صعودی اخیر هدفون‌های بی‌سیم واقعی این برند را پس از موفقیت‌های به دست آمده در Galaxy Buds Pro ادامه دهد.

با توجه به اینکه سامسونگ و اپل در گوشی‌های هوشمند با یکدیگر رقابت نزدیکی دارند، جای تعجب ندارد که در سایر لوازم جانبی من جمله هدفون و ایرباد هم این رقابت ادامه پیدا کند. احتمال اینکه یک نفر آن‌ها را با هم ترکیب کند و گوشی را از یک برند و ایرباد را از برند دیگر انتخاب کند کم است، اما شاید شما هم کنجکاو باشید بدانید کدام‌یک ارزش بیشتری دارند و بهتر است روی کدام ایرباد سرمایه‌گذاری کنید.

بنابراین این بحث Samsung Galaxy Buds 2 در مقابل Apple AirPods نیز از همین جا می‌آید که بدانیم کدام‌یک برای استفاده با تلفن هوشمند، ارزش بیشتری دارند.

هدفون بی سیم سامسونگ مدل Galaxy Buds 2

 

هدفون بی‌ سیم اپل مدل AirPods New Generation

قیمت و دسترسی

برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ از Apple AirPods رونمایی شد و این ایرباد در دو نوع مختلف موجود است. یکی از آن‌ها برای شارژ نیاز به کابل دارد و دیگری از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. مشخصا قیمت این دو مدل با هم تفاوت دارد. اما Galaxy Buds 2 از هر دوی این ایربادها ارزان تر است. اگرچه AirPods دو سال است که به فروش می‌رسد، بنابراین شاید بتوانید با قیمت قبلی آن‌هارا خریداری کنید.

طراحی

به نظر می‌رسد از نظر ظاهری در Galaxy Buds 2 تغییر زیادی مشاهده نمی‌شود. طراحی این ایرباد تقریبا شبیه به سایر ایربادهای سامسونگ بوده و تنها تفاوت آن حذف باله‌های گوش و یا همان تثبیت کننده‌ها است.

در واقع می‌توان گفت اصلی‌ترین تفاوت این دو با هم براق بودن یکی نسبت به مات بودن دیگری است. اما سامسونگ می‌گوید Galaxy Buds 2 سبک‌ترین و کوچک‌ترین ایرباد این برند محسوب می‌شود.

اگرچه هنگامی که Apple AirPods را با Galaxy Buds 2 مقایسه می‌کنیم متوجه می‌شویم که این دو، سبک‌های متفاوت و خاص خود را در زمینه طراحی دارند. اپل همچنان به طراحی اصلی خود یعنی استم ایرپاد، که به آن معروف شده، پایبند است و دکمه‌های خازنی لمسی آن نیز در پایین همین استم قرار دارند.

ایرپاد اپل بسیار شیک و صیقلی بوده اما عدم وجود فناوری ایزوله کردن نویز به این معناست که این هدفون به اندازه Galaxy Buds 2 نمی‌تواند نویزهای محیط را حذف کند. از این نظر و در این زمینه می‌توان گفت که Galaxy Buds 2 به راحتی برنده میدان است؛ به خصوص اگر برایتان مهم است که حواستان با صداهای محیط اطراف پرت نشود.

نکته قابل توجه دیگر این است که Galaxy Buds 2 در رنگ‌های نوک مدادی، زیتونی و بنفش یاسی موجود بوده و این دست مخاطب را برای شخصی سازی باز می‌گذارد. در حالی که AirPod ها فقط در یک رنگ سفید معمولی وجود دارند که آن هم به راحتی کثیف می‌شود.

مجموعه ویژگی‌ها

مهم‌ترین تفاوت میان این دو ایرباد وجود حذف نویز در Galaxy Buds 2 است که همین نکته بسیار مهم باعث می‌شود بتوان این دو ایرباد را متعلق به دو گروه و کلاس کاری متفاوت دانست.

 

سامسونگ مدعی است که این ایرباد جدید می‌تواند تا ۸۹ درصد نویز پس زمینه را مسدود کرده و همچنین می‌توان سه حالت صدای محیط را برای انتقال صدا از بین آن‌ها انتخاب کرد. اما تنها کاری که Apple AirPod می‌تواند انجام دهد این است که به دلیل طراحی‌اش، ورود صدای محیط به داخل گوش را ممکن ساخته و البته نمی‌توان این مورد را یک ویژگی خاص و دادن انتخاب به کاربر دانست.

تراشه H1 به کار رفته در AirPods امکان تعامل هندزفری با دستیار صوتی Siri را فراهم کرده، تشخیص زمان استفاده داشته و هنگام جفت شدن با iPhone، تأخیر صوتی کمتری دارد. باتری این ایرپاد می‌تواند تا ۵ ساعت پخش موسیقی و تا ۳ ساعت مکالمه را پشتیبانی کند و در کل ۲۴ ساعت دوام دارد. برای شارژ کردن آن هم گزینه شارژ سریع وجود دارد و هم شارژ بی‌سیم. برای استفاده از دومی باید حتما کیس شارژر را نیز خریداری کنید. توجه داشته باشید که ایرپادهای ابتدایی این ویژگی را ندارند.

همچنین تراشه H1 هنگام دریافت تماس، میکروفون را به طور خودکار فعال می‌ کند و میکروفون‌های پرتودیسی آن هنگام مکالمه روی صدای شما تمرکز کرده و صداهای خارجی را حذف می‌کنند.

در مقابل سامسونگ می‌تواند تا حدود ۲۰ ساعت با ANC و ۲۹ ساعت بدون آن  فعالیت کند. زیرا سه میکروفون در این دستگاه به کار رفته تا کیفیت تماس را واضح نگاه دارند. اپل هیچگاه در مورد درجه IP برای ایرپادهای استاندارد خود اظهار نظر نکرده اما Galaxy Buds 2 دارای رتبه IPX2 است.

 

اما همانطور که AirPod طراحی شده تا با سیستم عامل iOS کار کند، Galaxy Buds 2 نیز بهترین کارایی را با دستگاه‌های سامسونگ دارند. اما می‌توان آن‌ها را با سایر دستگاه‌های اندرویدی نیز استفاده کرد. همچنین یک برنامه برای نصب روی کامپیوتر شخصی هم وجود دارد که می‌توان همان کارهایی که برنامه نصب شده روی گوشی هوشمند می‌کند نظیر تغییر تنظیمات، حالت‌ها و غیره را با آن انجام داد.

با وجود افزوده شدن ANC و رتبه IP ایرباد بی‌سیم واقعی سامسونگ مجموعه ویژگی‌های بهتری دارد، اما کاربران آیفون بهتر است همچنان از ایرپادهای اپل استفاده کنند. زیرا برخی از ویژگی‌های خاص تنها روی سیستم عامل  iOS قابل اجرا است.

کیفیت صدا

با توجه به اینکه هنوز در مرحله اول بررسی‌های Galaxy Buds 2 قرار داریم، نمی‌توان به طور قطع درباره کیفیت صدای آن‌ها نظر داد. اما می‌دانیم که این ایرباد توسط مارک معتبر اتریشی AKG تنظیم شده‌اند و هدف آن‌ها “ارائه صدای قدرتمند، طبیعی و بدون تاخیر” از اسپیکر پویا دو طرفه هدفون است. بنابراین باید صبر کرد و دید آیا در مراحل بعدی بررسی، این ادعاهای سامسونگ واقعیت دارد یا خیر.

اما درباره AirPods می‌توان با قطعیت گفت، کیفیت صدا چندان ما را تحت تاثیر قرار نداد. هنگام بررسی متوجه شدیم، نوع طراحی آن باعث می‌شود صدای بیس به خوبی به گوش نرسد. آهنگ‌های پیچیده صداهایی نامشخص داشتند و این ایرپاد آنطور که باید و شاید صدا را پخش نکرد. صدای آواز به خوبی به گوش می‌رسید اما عدم وجود حذف نویز فعال به آن معنی است که همراه با آهنگ، مدام صدای محیط اطراف را نیز می‌شنوید. به نظر می‌رسد سامسونگ از این فرصت استفاده خواهد کرد و در این قسمت از مسابقه نیز برنده خواهد شد.

نظر نهایی

با توجه به تمام چیزهایی که از سامسونگ می‌دانیم و ضعف‌هایی که ایرپاد اپل از خود نشان داده، می‌توان گفت Galaxy Buds 2 به AirPods برتری دارد.

وجود حذف نویز در  Galaxy Buds 2 به آن معناست که از موسیقی لذت بیشتری خواهید برد و صدای محیط کمتر شما را آزار خواهد داد و یا حواستان را پرت خواهد کرد. اگر سامسونگ بتواند کیفیت صدا را آنطور که نویدش را به کاربران داده، افزایش دهد دیگر هیچ بحث و مساله‌ای باقی نمی‌ماند.

به سخن ساده‌تر Galaxy Buds 2 ارزش بیشتری در مقابل پولی که می‌پردازید برای شما دارد. اما اگر از دستگاه‌های iOS استفاده می‌کنید، بهتر است AirPods را انتخاب و خریداری کنید اما توجه داشته باشید که احتمالا با پرداخت مبلغ کمتری، کاربران سامسونگ به هدفونی بهتر با ویژگی‌های بیشتر و سخت‌افزاری قوی‌تر در شرایط سخت‌تر آب و هوایی دسترسی دارند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار