نقدوبررسینقدوبررسی لوازم جانبی دیجیتال

مشخصات و بررسی پرینتر لیزری HP مدل LaserJet Enterprise 700 Printer M712dn

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

پرینتر لیزری HP مدل LaserJet Enterprise 700 Printer M712dn یک پرینتر قدرتمند با قابلیت چاپ تک‌رنگ است که تا سایز A3 قادر به چاپ اسناد شماست.

نقاط قوت

  • قابلیت چاپ در سایز A3
  • مخارج پایین
  • گنجایش بالای کاغذ

نقاط ضعف

  • کیفیت چاپ کمی پایین‌تر از حد استاندارد

مشاهده این محصول در دیجی کالا

پرینترهای زیادی در بازار وجود ندارد که قادر به چاپ در اندازه A3 باشند. این یکی از حسن‌های پرینتر HP مدل M712dn است که مخارج کار با آن نیز پایین بوده و همچنین از سرعت کار بالا و عملکردی خوب در نگه داشتن کاغذ برخوردار است. گرچه کیفیت چاپ آن جا برای بهتر شدن دارد، کماکان یک پرینتر بسیار مناسب برای چاپ سیاه و سفید در تعداد بالا و سایز A3 به حساب می‌آید.

 

بر خلاف دیگر پرینترهای قادر به چاپ در سایز A3، این پرینتر تنها به صورت تک‌رنگ (سیاه و سفید) عمل می‌کند. اندازه دستگاه ۱۵٫۴ در ۲۲٫۴ در ۲۳٫۴ اینچ (به ترتیب طول، عرض و عمق) و وزن آن حدود ۳۸ کیلوگرم می‌باشد و آن قدری بزرگ است که سطح یک میز را بپوشاند و برای جابه‌جایی آن به دو نفر نیاز باشد. پرینتر M712dn به طور استاندارد ۶۰۰ برگ کاغذ را در خود جا می‌دهد که به صورت دو سینی ورودی ۲۵۰ برگ و یک کاغذکش چندکاره ۱۰۰ برگ تعبیه شده است. (یکی از دو سینی ۲۵۰ برگ در کنار کاغذکش برای چاپ بر روی کاغذ  A3 قابل استفاده هستند.) چند کاغذکش و سینی یدک به همراه کابینت‌های ایستاده به عنوان اکسسوری‌های دستگاه موجود هستند. این پرینتر برخوردار از یک دوبلکسور خودکار برای چاپ دورو می‌‎باشد. توان چاپ این پرینتر در هر ماه ۱۰۰ هزار صفحه است که آن را به گزینه‌ای خوب برای کارهای سنگین تبدیل می‌کند.

پرینتر M712dn دارای قابلیت ePrint است، به این معنا که کمپانی HP یک آدرس ایمیل برای پرینتر تعیین می‌کند (که بعداً قابل تغییر است) تا بتوانید اسناد را به آن آدرس ایمیل کنید تا پرینتر به طور خودکار آن‌ها را (مادامی که به اینترنت متصل باشد) چاپ کند.

پرینتر M712dn در حقیقت مدل میانی در بین سه پرینتر هم‌خانواده به شمار می‌رود که دو مدل دیگر شامل M712n (نسخه ساده‌تر پرینتر و فاقد قابلیت چاپ دورو)، و مدل M712xh (برخوردار از یک هارد دیسک ایمن و سینی ورودی ۵۰۰ برگ) می‌شوند.

این پرینتر از امکان اتصال USB و Ethernet (شامل Gigabit Ethernet) بهره‌ می‌برد. درایورهای آن نیز به زبان PCL و PostScript کمپانی HP هستند، گرچه تنها درایور PCL به صورت پیش‌فرض نصب می‌شود.

سرعت چاپ

سرعت چاپ این دستگاه برابر با ۴۰ صفحه در دقیقه (ppm 9.9) در چاپ متن است که سرعت رضایت‌بخشی به حساب می‌آید. البته برخی از پرینترهای تک‌رنگ لیزری سرعت بالاتری دارند که به عنوان مثال می‌شود به پرینتر Dell B5460dn بهره‌مند از امتیاز ۱۸٫۷ ppm در سرعت چاپ اشاره کرد. با این وجود به جز پرینتر M712dn هیچ یک از پرینترهای تک‌رنگ تولید شده در سال‌های اخیر قادر به چاپ در سایز  A3 نیستند. پرینتری همچون Xerox Phaser 7100/N که قادر به چاپ رنگی در اندازه A3 است امکان چاپ ۳۰ صفحه در دقیقه را به شما می‌دهد.

کیفیت چاپ

کیفیت چاپ در پرینتر M712dn در مقایسه با دیگر پرینترهای لیزری تک‎رنگ کمی پایین‌تر از سطح انتظار است. متون، اشکال گرافیکی و عکس‌ها در این پرینتر با کیفیتی متوسط چاپ می‎شوند. در چاپ برخی متون در سایزهای بزرگ‌تر دیده شده است که حروف کلمات به گونه‌ای به‌هم‌چسبیده چاپ شوند، اما حدس ما این است که چنین کیفیتی برای مقاصد معمول کاری به قدر کافی مطلوب باشد.

 

ممکن است در چاپ برخی تصاویر متوجه شوید که تفاوت‌های جزئی میان رنگ‌های طیف‎های نزدیک از بین رفته‌اند. گرچه عملکرد پرینتر در چاپ فایل‌های ساده پاورپوینت یا جداول و نمودارها دست کم برای مصارف داخلی قابل قبول است، باید در نظر داشته باشید که، برای مثال، ستون‌های رنگی در یک نمودار میله‌ای با رنگ‌هایی مشخص شده باشند که کاملاً از یکدیگر قابل تمایز باشند.

کیفیت چاپ عکس‌های واضح از سطح اینترنت و تصاویر خبرنامه‌های تبلیغاتی نیز، بسته به سطح توقع شما، به شکلی قابل قبول در این پرینتر انجام می‌شود. با این وجود ممکن است در چاپ برخی عکس‌ها متوجه وجود هاله‌های مورب کمرنگ و دانه‌دار بودن تصویر شوید و یا جزئیات تصویر در نقاط روشن و تاریک آنطور که انتظار دارید بر روی کاغذ دیده نشوند.

پرینتر M712dn به عنوان یک پرینتر لیزری تک‌رنگ قادر نگهداری کاغذ در حجم بالا و امکان چاپ در سایز A3 است که این کار را با سرعت قابل قبولی انجام می‌دهد. کیفیت چاپ آن نیز پاسخگوی نیازهای معمول شرکتی است. پرینتر Xerox Phaser 7100/N که از دیگر پرینترهای مرغوب موجود در بازار است از ظرفیت کاغذ کمتری برخوردار است و فاقد قابلیت چاپ دورو می‌باشد، با این وجود کیفیت چاپ آن بهتر از مدل M712dn بوده و قادر به چاپ رنگی در اندازه  A3 نیز می‌باشد.

اگر در کیفیت چاپ چندان مشکل‌پسند نیستید یا نیازی به چاپ رنگی ندارید، و از طرفی نیازمند دستگاهی هستید که قادر به چاپ در حجم بالا باشد، این پرینتر HP انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود. توان چاپ ماهانه آن نسبتاً بالا بوده و همچنین مخارج نگهداری و کار با آن پایین است. به علاوه با گنجایش بالایی که دارد این امکان را به شما می‌دهد که کاغذهای A3 خود را در یک سینی ورودی قرار دهید و سینی دیگر را با کاغذ A4  پر کنید و از سینی چندکاره برای چاپ بر روی دیگر انواع و اندازه‌های کاغذ استفاده کنید.

رتبه‌ی محصول

ارزش خرید – ۸

۸

نمره نهایی

اگر در کیفیت چاپ چندان مشکل‌پسند نیستید یا نیازی به چاپ رنگی ندارید، و از طرفی نیازمند دستگاهی هستید که قادر به چاپ در حجم بالا باشد، این پرینتر HP انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار