نقدو بررسی انواع موبایل

نقد و بررسی گلکسی A02 سامسونگ | Galaxy A02

یکی از ارزان ترین قیمت ترین اسمارتفون هایی که سامسونگ در سال 2021 روانه بازار کرده گلکسی A02 نام دارد که با توجه به قیمت ارزانش می‌تواند به گزینه خرید مد نظر خیلی از کاربران تبدیل شود. اما آیا خرید Galaxy A02 اقدام درستی است؟ ما در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A02 سامسونگ بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای بکارگیری آن را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. با ما همراه شوید.

مقدمه

در ماه ژانویه (January) سال 2021 شرکت سامسونگ از یک گوشی ارزان قیمت و رده پایین جدید رونمایی کرد که توانست خیلی زود مورد توجه کاربران زیادی قرار گیرد. این اسمارتفون Galaxy A02 نام دارد و با قیمتی در حدود 105 دلار در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. بنابراین گوشی نام برده شده قطعا یکی از ارزان قیمت ترین اسمارتفون های جدید شرکت سامسونگ محسوب می‌شود. و از این نظر می‌تواند یکی از گزینه های خرید خوب برای کسانی باشد که تمایل دارند با صرف کمترین هزینه یک گوشی موبایل هوشمند از برند سامسونگ تهیه کنند.

اما آیا Galaxy A02 سامسونگ ارزش خرید دارد؟ آیا می‌توان روی این گوشی به عنوان یک موبایل خوب حساب باز کرد؟ برای پاسخ دادن به این سوال ما یک هفته این اسمارتفون را به عنوان موبایل اصلی خودمان مورد استفاده قرار دادیم و در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی A02 سامسونگ پرداخته و تجربه یک هفته‌ای بکارگیری این موبایل را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. پس اگر قصد خرید Galaxy A02 را دارید، اکیدا توصیه می‌کنیم که حداقل یک مرتبه تا انتها بخش های مختلف این بررسی را مطالعه کنید. با ما همراه باشید.

نقد و بررسی گلکسی A02 سامسونگ: طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

با توجه به اینکه پوشی A02 سامسونگ یک موبایل رده پایین و ارزان قیمت تلقی می‌شود نباید از نظر کیفیت ساخت و طراحی انتظارات بالایی از آن داشته باشید. سامسونگ حتی در خیلی از اسمارتفون های میان رده خود که قیمت هایشان دو برابر قیمت گوشی A02 است از قاب پلاستیکی استفاده می‌کند، بنابراین جای تعجبی نیست که فریم اصلی و قاب پشت گوشی A02 هم پلاستیکی باشد. روی پنل جلوی این گوشی هم با یک لایه شیشه پوشانده شده که اطلاعاتی در مورد جنس و میزان مقاومت آن در برابر خراشیده شدن و تماس با اشیا نوک تیز در دسترس نیست، بنابراین مطمئنا جنس این شیشه از گوریلاگلس نخواهد بود.

در بررسی گلکسی A02 هم مشخص شد که حساسیت قاب پشت و همچنین شیشه پنل جلوی این اسمارتفون به شدت بالاست و اگر از آن محافظت نکنید خیلی زود روی بدنه گوشی خط و خش های آزار دهنده ایجاد می‌شود. پس حتما در حین استفاده از این موبایل باید از گلس محافظ ال سی دی و گارد موبایل استفاده به عمل آورید. متاسفانه گوشی ضد آب نیست و از اسکنر انگشت هم بهره نمی‌برد که این مسئله یکی از ویژگی های آزاردهنده آن خواهد بود. قبول کردن این مسئله که گوشی در سال 2021 برای قفل گشایی نمایشگر نیازمند وارد کردن پین (PIN) یا قفل الگویی (Pattern) باشد، واقعا آزاردهنده خواهد بود.

گلکسی A02 در نسخه های پشتیبانی کننده از تک سیم کارت و دو سیم کارت عرضه شده و ما نسخه دو سیم کارت آن را مورد بررسی قرار دادیم. پورت شارژر این اسمارتفون هم از نوع میکرو یو اس بی (Micro USB) است که باز هم این ویژگی از نظر ما برای موبایلی که در سال 2021 طراحی و تولید شده اصلا جالب نخواهد بود. بدنه گوشی ابعاد 9.1 در 75.9 در 164 میلیمتری دارد و وزن آن به چیزی در حدود 206 گرم می‌رسد. بنابراین این گوشی نسبتا بزرگ و سنگین خواهد بود اما با در دست گرفتن آن حس بدی به کاربر منتقل نمی‌شود. سامسونگ این اسمارتفون را به سوکت 3.5 میلیمتری هدفون هم مجهز کرده است.

گوشی از نمای رو به رو ظاهر خوبی دارد و صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های باریکش جذاب به نظر می‌رسد.و در بخش فوقانی صفحه نمایش گوشی یک ناچ (Notch) کوچه تعبیه شده که لنز دوربین سلفی دستگاه را در دل خود جای می‌دهد. بنابراین لنز دوربین سلفی در بخش فوقانی نمایشگر تعبیه شده و داخل آن قرار نمی‌گیرد. قاب پشت گوشی هم ظاهری معمولی را ارائه می‌کند و لنز های دوربین اصلی و چراغ فلش LED این دوربین به صورت عمودی در گوشه سمت چپ و ف%D

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار