نقدوبررسی ساعت های هوشمند

نقد و بررسی اپل واچ سری 7 | Apple Watch Series 7

جدیدترین نسخه ساعت هوشمند اپل در سپتامبر 2021 رونمایی شد و مطمئنا خیلی از افراد منتظر هستند که این محصول را خریداری کرده و تجربه کار کردن با آن را داشته باشند. اپل واچ 7 در دو نسخه 41 و 45 میلیمتری عرضه شده تا بتواند روی دست هر کاربری فیت شود. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی اپل واچ سری 7 (Apple Watch Series 7) بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی این ساعت هوشمند را مشخص کنیم. با ما  همراه باشید.

مقدمه

استفاده از ساعت های هوشمند در کنار اسمارتفون ها می‌تواند دریچه‌ای نوین از تکنولوژی و استایلی متفاوت را برایتان به ارمغان بیاورد. اگر از طرفداران برند اپل باشید، بدون شک با اسمارت واچ های این شرکت آمریکایی آشنا هستید. اپل ساعت های هوشمند خودش را با نام اختصاصی اپل واچ (Apple Watch) روانه بازار کرده و جدیدترین نسخه از این سری محصولات طی سپتامبر 2021 با عنوان Apple Watch Series 7 (اپل واچ سری 7) رونمایی شد. جدیدترین ورژن ساعت هوشمند اپل از نظر اندازه در دو نسخه 41 و 45 میلیمتری روانه بازار شده است.

نسخه 41 میلیمتری آن ابعاد کوچک تری در مقایسه با نسخه 45 میلیمتری دارد و صفحه نمایش آن هم در مقایسه با ورژن 45 میلیمتری کمی کوچک تر است. در مورد تفاوت های ظاهری و فنی مابین این دو نسخه در ادامه نقد و بررسی اپل واچ سری 7 بیشتر صحبت می‌کنیم. اگر قصد خرید اپل واچ 7 را دارید و می‌خواهید بیشتر با جزئیات سبک طراحی، ظاهر، قابلیت ها و غیره این محصول آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این نقد و بررسی با ما همراه شوید. سعی می‌کنیم در جریان بررسی به مهمترین موضوعات مورد نیاز اشاره داشته باشیم.

نقد و بررسی اپل واچ سری 7 (Apple Watch Series 7): کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر

بدون تردید یکی از اصلی ترین ویژگی های مثبت تمام نسخه های پیشین و فعلی ساعت هوشمند اپل در کیفیت ساخت بالا، شیک و خاص بودنشان خلاصه می‌شود. طبیعتا جدیدترین نسخه ساعت اپل یعنی Apple Watch Series 7 هم از این قاعده مستثنا نیست! فریم اصلی این محصول از فولاد ضد زنگ و بسیار مقاوم ساخته شده و پنل پشت آن هم جنس سافایر/سرامیک کریستال (Sapphire/Ceramic Crystal) را ارائه می‌کند. کل پنل جلوی ساعت هم با شیشه ضد خش و بسیار براقی پوشانده شده که مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه و حتی تماس با اشیای نوک تیز دارد. اگرچه با این حال ما توصیه داریم برای جلوگیری از به وجود آمدن خط و خش روی نمایشگر ساعت خود حتما از گلس محافظ ال سی دی استفاده کنید.

اپل واچ سری 7 از استاندارد ضد آب IP6X پشتیبانی به عمل می‌آورد و بنا به اطلاعات موجود، ظاهرا قادر است تا در عمق 50 متری آب هم مقاومت لازم را از خود نشان دهد. بنابراین می‌توانید روی ضد آب بودن این محصول هم حساب باز کنید، اما فراموش نکنید که در تماس قرار گرفتن هر گجت الکترونیکی با آب ریسک های خودش را در پی دارد و مسئولیت آن بر عهده خود کاربر خواهد بود. به عقیده ما بهتر است تحت هر شرایط از تماس مستقیم آب با ساعت اپل خودداری نمایید. اما یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در این بخش نقد و بررسی اپل واچ سری 7 به آن اشاره داشته باشیم مربوط به تفاوت نسخه های 41 و 45 میلیمتری محصول می‌شود.

همانطور که جریان هستید، نسخه جدید ساعت اپل از نظر ابعاد و اندازه در دو نسخه 41 و 45 میلیمتری عرضه شده که ورژن 41 میلیمتری آن به مراتب کوچک‌تر و جمع‌جورتر از ورژن 45 میلیمتری خواهد بود. به عقیده ما اپل سعی کرده بدین ترتیب پاسخگوی نیازهای هر کاربری باشد. شاید بتوان گفت که نسخه 41 میلیمتری محصول با ظرفت بیشتر برای بانوان گزینه بهتری است و نسخه 45 میلیمتری آن بیشتر به درد آقایان می‌خورد. با این وجود انتخاب و ترجیح دادن یکی از این دو به نسخه دیگری امری سلیقه‌ای بوده و به نظر شخصی هر فرد بستگی دارد. اگر به ساعت های بزرگ تر علاقه دارید، نسخه 45 میلیمتری را انتخاب کنید و اگر بیشتر به دنبال ظرافت هستید و دوست ندارید که بدنه ساعت روی مچ دستتان خیلی بزرگ به نظر برسد، نسخه 41 میلیمتری اپل واچ 7 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

زبان و سبک طراحی که اپل در نسخه جدید ساعت هوشمند خود بکار برده مشابه با ورژن های قبلی خواهد بود و شما با یک نگاه ساده به محصول متوجه این امر خواهید شد. دکمه های فیزیکی ساعت و دکمه غلطکی کراون (Crown) در لبه سمت راست بدنه دستگاه تعبیه شده و کل بدنه اصلی ساعت حالت مربع شکل دارد که سبک طراحی آن را می‌توان مختص ساعت های اپل دانست. لبه های بدنه اصلی ساعت هم انحنای نسبتا محسوسی دارند که بر جذابیت ها و زیبایی محصول می‌افزایند. بدنه نسخه 45 میلیمتری این ساعت ابعاد 10.7 در 38 در 45 میلیمتری را ارائه کرده و نسخه 41 میلیمتری آن بدنه‌ای با ابعاد 10.7 در 35 در 41 میلیمتر دارد. وزن آن ها هم به ترتیب معادل 51.5 و 42.3 گرم خواهد بود. دستبند این ساعت با توجه به نیاز و سلیقه کاربر می‌تواند در انواع مختلفی انتخاب شده و حتی در آینده تعویض گردد.

وقتی اپل واچ 7 را روی مچ دستتان می‌بندید واقعا حس بسیار خوبی به شما منتقل خواهد شد و پریمیوم و درجه یک بودن این محصول با نگاه اول قابل درک است. شاید اپل از نظر ظاهری خیلی تفاوت های خاصی در نسخه جدید ساعت هوشمندش ایجاد نکرده باشد و اصلی ترین تفاوت ارائه شده مربوط به ابعاد محصول باشد، اما این موضوع نمی‌تواند ماهیت قضیه که مربوط به پریمیوم و خاص بودن ساعت است را از بین ببرد. به عقیده ما می‌توان از این بخش نقد و بررسی اپل واچ سری 7 اینطور نتیجه‌گیری کرد که محصول مذکور از نظر کیفیت ساخت، سبک طراحی و ظاهر یک اسمارت واچ فوق‌العاده تلقی می‌شود.

نقد و بررسی اپل واچ سری 7 (Apple Watch Series 7): صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش اپل واچ 7 در دو نسخه 41 و 45 میلیمتری آن متفاوت خواهد بود و این موضوع یکی از اصلی ترین تفاوت های مابین دو ورژن محصول است. با این حال نوع نمایشگر، تراکم پیکسلی و اغلب دیگر جزئیات مربوط به آن در هر دو نسخه Apple Watch 7 یکسان و مشابه خواهد بود. نسخه 45 میلیمتری این محصول نمایشگری 1.9 اینچی دارد که رزولوشن 396 در 484 پیکسلی را ارائه کرده است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی معادل 326 پیکسل در هر اینچ توسط آن ارائه می‌شود که تراکمی بسیار عالی برای نمایشگر یک ساعت خواهد بود. همین تراکم پیکسلی توسط نسخه 41 میلیمتری اپل واچ 7 هم ارائه می‌شود!

نسخه 41 میلیمتری این محصول نمایشگری 1.69 اینچی دارد که رزولوشن 352 در 430 پیکسلی را ارائه کرده است، اما با این حال همانطور که متذکر شدیم، تراکم پیکسلی مشابه نسخه 45 میلیمتری توسط آن ارائه می‌شود که معادل 326 پیکسل در هر اینچ است. نوع پنل نمایشگر هر دو نسخه Apple Watch 7 با عنوان Retina LTPO OLED معرفی شده که یک پنل فوق‌العاده با کیفیت است و بنا به اطلاعات موجود، ظاهرا می‌تواند تا 1000 نیت روشنایی را تحت پشتیبانی قرار دهد. در نقد و بررسی اپل واچ سری 7 هم مشخص شد که به دلیل قدرت عالی پنل نمایشگر ساعت در ارائه روشنایی به راحتی می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور بدون مشکل با آن در تعامل بود و محتوای روی نمایشگر دستگاه را مشاهده کرد.

نکته مهم بعدی مربوط به لایه محافظی شیشه‌ای می‌شود که روی نمایشگر ساعت مورد استفاده قرار گرفته است. جنس این شیشه از نوع سافایر کریستال است و علاوه بر مقاومت بالا در برابر خراشیدگی، فشار و ضربه، براقیت خاصی را هم برای نمایشگر ساعت به وجود می‌آورد. ضمنا صفحه نمایش ساعت از قابلیت “نمایشگر همیشه روشن” (Always On Display) هم پشتیبانی خواهد کرد. اما کیفیت نمایش محتوا روی نمایشگر ساعت چگونه خواهد بود؟ در بررسی Apple Watch 7 مشخص شد که محتوای روی صفحه نمایش این محصول واقعا کیفیت عالی دارد. شارپنس، کنتراست و شادابی بالایی توسط نمایشگر این ساعت ارائه می‌شود که مشابه آن را در کمتر اسمارت واچی می‌توانید ببینید. بنابراین به عقیده ما اپل واچ 7 از نظر کیفیت عملکرد صفحه نمایش یکی از بهترین اسمارت واچ های فعلی بازار به شمار می‌رود و مطمئنا اگر به کیفیت نمایشگر ساعت اهمیت دهید، از خرید اپل واچ 7 پشیمان نخواهید شد.

نقد و بررسی اپل واچ سری 7 (Apple Watch Series 7): سیستم عامل، قابلیت ها و قدرت پردازشی

نوبت به یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی اپل واچ سری 7 می‌رسد! در این بخش به طور کامل و جامع در مورد سیستم عامل، قابلیت ها و قدرت پردازشی سری هفتم ساعت هوشمند اپل صحبت خواهیم کرد. قبل از هر چیز باید بگوییم که تمام ویژگی هایی که در این بخش به آن ها اشاره می‌کنیم در نسخه 41 و 45 میلیمتری محصول به صورت مشابه ارائه شده‌اند و مشترک هستند. اپل در نسخه جدید اسمارت واچ خودش از تراشه Apple S7 استفاده کرده که یک پردازنده مرکزی دو هسته‌ای دارد و پردازنده گرافیکی PowerVR را هم در قلب خودش جای داده است. حافظه داخلی ساعت ظرفیت پیش فرض 32 گیگابایتی دارد و امکان نصب حافظه جانبی در آن میسر نیست.

سیستم عامل پیش فرض نصب و راه اندازی شده روی ساعت هم WatchOS 8 خواهد بود. اپل واچ سری 7 امکان پشتیبانی از سیم کارت eSIM را داشته و بدین سبب از برقراری تماس مستقیم و مکالمه را ارائه می‌کند. سنسورهایی که در این ساعت به کار رفته‌اند شامل سنسور شتاب سنج، ژیروسکوپ، سنسور ضربان قلب، سنسور فشار، GPS و GLONASS، سنسور تشخیص ارتفاع، قطب نما و سنسور تشخیص اکسیژن خون می‌شوند و قابلیت تشخیص سلامت جسمانی VO2 هم از جانب این ساعت پشتیبانی خواهد شد. بدین ترتیب تمام سنسورهایی که برای بکارگیری ساعت به عنوان یک ابزار سلامت سنج و فیتنس (Fitness) مورد نیاز است، در آن ارائه شده‌اند. اما بیایید بیشتر وارد جزئیات مربوط به قابلیت های Apple Watch Series 7 شویم. این محصول از قابلیت دستورات صوتی مستقیم هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان برخی از اقدامات مثل تنظیم زمان هشدار (آلارم) و غیره را با دستور صوتی در آن پیاده سازی کرد. البته نباید فراموش کنید که زبان فارسی برای انجام این کار توسط دستگاه پشتیبانی نمی‌شود و باید برای ارائه دستورات از زبان های تحت پشتیبانی ساعت استفاده کرد.

قبل از هر چیز باید بگوییم که در نقد و بررسی اپل واچ سری 7 مشخص شد که قدرت پردازشی این محصول بسیار بالاست و در حین استفاده از آن با هیچ لگ، تاخیر و باگی رو به رو نمی‌شوید. بنابراین با خیال راحت و بدون هیچ محدودیت پردازشی قادر به بکارگیری این اسمارت واچ و استفاده از تمام قابلیت ها و پتانسیل آن خواهید بود. تقریبا تمام قابلیت هایی که انتظار می‌روید یک ساعت هوشمند یا یک دستبند فیتنس ارائه کند در قالب یک پکیج توسط اپل واچ 7 ارائه می‌شود. این ساعت در طول روز می‌تواند فعالیت شما ردیابی کرده و در نهایت اطلاعات جامعی از وضعیت جسمانی و فعالیت های روزمره‌تان ارائه کند. قابلیت ردیابی میزان مسافت طی شده، قدم های برداشته شده، سنجش کیفیت خواب، وضعیت ضربان قلب شما و حتی اطلاع رسانی از افت فشار یا زیاد شدن ضربان قلب‌تان و غیره همگی توسط اپل واچ 7 پشتیبانی می‌شوند.

مود ها و حالت های ورزشی متعددی هم به منظور سنجش میزان کالری مصرف شده شما در این ساعت ارائه شده که در صورت تمایل می‌توانید از آن ها استفاده به عمل آورید. عملکرد تمام سنسورهای ساعت بسیار دقیق بوده و این یکی از ویژگی های مثبت محصول به شمار می‌رود. بنابراین اگر به دنبال کارایی و ارائه قابلیت های زیاد توسط ساعت هستید و می‌خواهید یک اسمارت واچ شیک داشته باشید که به راحتی بتواند نقش یک گجت فیتنس را هم ایفاء کند، خرید اپل واچ سری 7 بهترین انتخاب پیش رویتان خواهد بود. این ساعت گذشته از ویژگی های نام برده شده، امکانات خاصی دیگری از قبیل امکان استفاده از ماشین حساب، تایمر، تنظیم زمان هشدار (آلارم)، پیش‌بینی و نمایش وضعیت آب و هوا، امکان شخصی سازی تم و برخی ویژگی های مرتبط با آن و غیره هم پشتیبانی به عمل می‌آورد.

بنابراین و با توجه به توضیحاتی که در این بخش نقد و بررسی اپل واچ سری 7 ارائه شد کاملا مشخص است که این محصول از نظر کارایی، قدرت پردازشی، قابلیت ها و سیستم عامل یک اسمارت واچ فوق‌العاده خوب خواهد بود و به جرئت می‌گوییم که از این نظر می‌توان جزو بهترین های بازار باشد. شاید هم حتی بتوان Apple Watch Series 7 را بهترین ساعت هوشمند فعلی موجود در بازار محسوب کرد. این ساعت ضمن اتصال بلوتوث به آیفون می‌تواند مجموعه‌ای از قابلیت های مختلف را برایتان به ارمغان بیاورد. اما سوالی که مطرح می شود این است که، اپل واچ سری ۷ به چه گوشی هایی وصل می شود؟ فراموش نکنید که اپل واچ 7 فقط با آیفون های اپل لینک می‌شود و با سیستم عامل اندروید و گوشی های مبتنی بر آن سازگار نیست. به عقیده ما این مسئله (عدم سازگاری با اندروید) که به نظر می‌رسد سیاستی اتخاذ شده از سمت اپل باشد، از نقاط ضعف اپل واچ به شمار می‌رود.

نقد و بررسی اپل واچ سری 7 (Apple Watch Series 7): باتری، شارژدهی و سرعت شارژ مجدد

متاسفانه هنوز در مورد ظرفیت دقیق باتری اپل واچ 7 اطلاعات دقیق و قابل استنادی ارائه نشده اما می‌دانیم که یک باتری لیتیوم یونی در این محصول بکار رفته است. همچنین یک شارژر خاص و جدید هم برای این محصول در نظر گرفته شده که انتهای آن حالتی دایره‌ای شکل دارد و روی پنل پشت اپل واچ سوار می‌شود و منجر به شارژ شدن باتری آن خواهد شد. طبیعتا میزان و قدرت شارژدهی باطری محصول با توجه به نوع و شدت استفاده کاربر متفاوت خواهد بود و نمی‌توان مدعی شد که قطعا شارژدهی باتری یک ساعت معادل فلان مقدار است! اما با استفاده مکرر از هر محصولی می‌توان دیدگاه نسبی از قدرت شارژدهی آن پیدا کرد.

در نقد و بررسی اپل واچ سری 7 مشخص شد که با یک مرتبه شارژ کامل باطری این محصول تقریبا می‌توان 1 روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده به عمل آورد. اگر شما خیلی از ساعت خودتان برای انجام اقدامات فیتنس استفاده نکنید و سنسورهای آن زیاد کار نکنند، احتمالا تا 1.5 روز شارژدهی باتری هم برایتان ارائه می‌شود. در سمت مقابل اگر خیلی از قابلیت های فیتنس و سنسورهای دستگاه استفاده نمایید، ممکن است در کمتر از 24 ساعت هم شارژ باتری آن تمام شود. اما به عقیده ما می‌توان 1 روز شارژدهی باتری را به عنوان قدرت شارژدهی نرمال و متوسط Apple Watch Series 7 در نظر گرفت.

اما برای شارژ مجدد باتری ساعت چقدر زمان لازم است؟ قبل از هر چیز باید یک نکته مهم را عنوان کنیم! ظاهرا اپل آداپتور شارژر را در Apple Watch 7 ارائه نمی‌کند! یعنی شما با باز کردن باکس این محصول به هیچ آداپتوری دست پیدا نمی‌کنید و صرفا سیم شارژر آن در درون باکس وجود دارد. بنابراین ملزم به خرید یک آداپتور شارژر مناسب برای ساعتتان خواهید بود. این استراتژی اپل واقعا عجیب به نظر می‌رسد! در بررسی ما مشخص شد که با شارژر فابریک ساعت تقریبا ظرف 65 دقیقه می‌توان باتری آن را از صفر تا صد درصد شارژ کرد. در مدت زمان 30 دقیقه هم، باتری ساعت بالغ بر 45 درصد شارژ می‌شود. پس سرعت شارژ مجدد باتری ساعت خوب است و قدرت نگهداری شارژ آن معمولی و قابل قبول خواهد بود.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی نقد و بررسی اپل واچ سری 7 پرداختیم. فراموش نکنید که این محصول در دو نسخه 41 و 45 میلیمتری روانه بازار شده اما این دو نسخه به غیر از اندازه صفحه نمایش و ابعاد بدنه، هیچ تفاوت دیگری در مقایسه با یکدیگر ندارند و عملا مشخصات فنی اصلی و کارایی یکسانی را ارائه می‌کنند. اگر یک ساعت هوشمند زیبا، با کیفیت و کاربردی می‌خواهید که تقریبا از پس انجام هر کاری بر آید، اپل واچ 7 انتخاب عالی برای شماست. در بخش زیر مهمترین نقاط قوت و ضعف Apple Watch Series 7 را برایتان مشخص کرده‌ایم.

نقاط قوت:

  • کیفیت ساخت بالا
  • ظاهر زیبا و شیک
  • صفحه نمایش بسیار با کیفیت و خوب
  • سرعت عمل عالی
  • ارائه تمام قابلیت های مورد نیاز در زمینه فیتنس و سلامت جسمانی
  • سرعت شارژ خوب

نقاط ضعف:

  • عدم سازگاری با سیستم عامل اندروید
  • نبود آداپتور شارژر در درون باکس محصول
  • قیمت گران
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار