نقدوبررسی انواع تبلت

نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت | Microsoft Surface Pro 8

جدیدترین تبلت دو منظوره یا هیبریدی شرکت مایکروسافت با نام اختصاصی Microsoft Surface Pro 8 روانه بازار شده و می‌تواند با ابعاد کوچک و حمل‌پذیری بالا یک گزینه خرید عالی برای هر کاربری باشد که نیازمند تبلت های ویندوزی پرقدرت و دو منظوره است. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این تبلت را مشخص کنیم. با ما همراه شوید.

مقدمه

از آنجایی که این روزها سهولت جابجایی لپ تاپ ها بیش از پیش مهم شده، خیلی از کاربران ترجیح می‌دهند که به جای خرید لپ تاپ نسبت به خرید تبلت های دو منظوره وارد عمل شوند! تبلت های دو منظوره یا هیبریدی آن دسته از تبلت هایی هستند که از سیستم عامل ویندوز بهره می‌برند و امکان اتصال کیبورد به آن ها میسر شده تا در نتیجه بتوانند هم نقش یک تبلت ویندوز با نمایشگر لمسی و هم نقش یک لپ تاپ را ایفاء کنند. این محصولات در عین حال به دلیل طراحی جمع‌و‌جورتر قابلیت حمل‌پذیری بالاتری در مقایسه با لپ تاپ ها دارند.

هم اکنون در بازار مدل های مختلفی از این نوع تبلت های هیبریدی موجود است اما بدون تردید تبلت های هیبریدی که مایکروسافت روانه بازار می‌کند از بهترین های این حوزه هستند. جدیدترین نسخه از این سری محصولات مایکروسافت به تازگی با نام اختصاصی Microsoft Surface Pro 8 روانه بازار شده و به دلیل تغییراتی که در آن به وجود آمده، توجه خیلی از کاربران به سمت و سویش جلب گشته است. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت بپردازیم و تجربه یک هفته‌ای کار کردن ما با این محصول را با شما عزیزان به اشتراک بگدازیم.

دقت داشته باشید که تبلت Surface Pro 8 از نظر سخت افزاری شامل کانفیگ های مختلفی می‌شود که در جریان نقد ارائه شده به جزئیات مرتبط با این حوزه اشاره دقیق تری خواهیم کرد. ما در این بررسی نسخه مجهز به پردازنده Core™ i7-1185G7، رم 32 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی آن را مورد ارزیابی قرار دادیم. طبیعتا نسخه های مجهز به کانفیگ ضعیف تر محصول ممکن است در برخی زمینه ها از نظر بازده کمی ضعیف تر از نسخه‌ بررسی شده ما عمل کنند. با ما و نقد و بررسی مایکروسافت Surface Pro 8 همراه باشید.

نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت: کیفیت ساخت، طراحی و ظاهر

بدون شک یکی از اصلی ترین نقاط قوت Surface Pro 8 مربوط به سبک طراحی عالی و ظاهر شیکی می‌شود که ارائه کرده است. به عقیده ما از نظر طراحی و ظاهر این محصول در رده خودش تقریبا بی‌رقیب است. بدنه این تبلت از آلومینیوم مقاوم و صیقلی ساخته شده که ظاهری شیک را برای دستگاه به ارمغان می‌آورد. روی قاب پشت تبلت لوگوی مایکروسافت قابل رویت است و از نمای رو به رو هم صفحه نمایش تبلت که حاشیه های نسبتا باریکی دارد، ظاهری جذاب را برای دستگاه ایجاد می‌کند. قسمت زیرین قاب پشت تبلت مثل نسخه های قبلی سری محصولات سرفیس پرو قابلیت باز شدن دارد و بدین ترتیب می‌تواند نقش یک کیک استند (Kick Stand) را ایفاء کند و امکان استفاده از تبلت در حالت ایستاده را محقق سازد.

تبلت Surface Pro 8 مایکروسافت قابلیت جداسازی و تعویض حافظه داخلی SSD را ارائه کرده است. برای دسترسی به حافظه SSD این تبلت باید ابتدا کیک استند قابل پشت آن را باز کنید و سپس کاور اختصاصی که در این قسمت ارائه شده را جدا نمایید و به حافظه SSD محصول دسترسی یابید. امکان جداسازی و تعویض حافظه SSD یکی از ویژگی هاییست که مایکروسافت به تازگی در برخی از تبلت های سزی سرفیس ارائه کرده است و می‌تواند در برخی مواقع بسیار کاربردی و جالب باشد. در بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت متوجه شدیم که سبک بودن این محصول واقعا قابل درست است! وزن این تبلت به چیزی در حدود 891 گرم می‌رسد که واقعا وزنی عالی خواهد بود و منجر به سهولت جابجایی آن می‌شود.

ابعاد بدنه تبلت هم 9.3 در 208 در 287 میلیمتری است که نشان می‌دهد ضخامت بدنه این تبلت ناچیز بوده و دستگاه از نظر ابعاد و اندازه بدنه، طراحی بسیار ظریفی دارد. اگر تبلت را در حالت افقی (ایستاده روی کیک استند) تصور کنید، دکمه پاور، پورت Surface Connect و چهار پورت Thunderbolt 4 USB-C در لبه سمت چپ قابل آن تعبیه شده‌اند و دکمه تنظیم صدا و سوکت 3.5 میلیمتری هدفون هم روی لبه سمت راست قابل آن قابل رویت خواهند بود. وقتی تبلت را در دست بگیرید واقعا حس عالی به شما منتقل می‌شود و کامل احساس لذت بخش در دست گرفتن یک تبلت ویندوزی پریمیوم به شما منتقل خواهد شد.

اما نوبت به یکی از بخش های مهم نقد و بررسی Surface Pro 8 می‌رسد! همانطور که گفتیم این تبلت دو منظوره می‌تواند با اتصال کیبورد اختصاصی به یک لپ تاپ ویندوزی هم تبدیل شود. کیبورد هایی که با این محصول سازگاری دارند شامل Surface Pro Signature Keyboard و Surface Pro X Keyboard می‌شوند. اما نکته مهم اینجاست که هیچ یک از نسخه های تبلت مذکور (حتی نسخه مجهز به بالاترین کانفیگ سخت افزاری دستگاه) به طور پیش فرض کیبورد و قلم اختصاصی‌اش را ارائه نکرده‌اند! به بیان دیگر مایکروسافت کیبورد و قلم اختصاصی این تبلت را به عنوان لوازم جانبی دستگاه در نظر گرفته و کاربر باید برای دستیابی به این قطعات هزینه مجزا صرف کند. به عقیده ما این استراتژی که قبلا هم شاهد پیاده سازی آن از سمت شرکت مایکروسافت بودیم اصلا جالب نیست. اما آیا کیبورد و قلم اختصاصی این تبلت ارزش صرف هزینه اضافه و خرید را دارند؟

اگر می‌خواهید تجربه کاربری شما در استفاده از Surface Pro 8 کامل شود، حتما کیبورد و قلم اختصاصی آن را تهیه کنید. کیبورد این تبلت بسیار ظریف و حرفه‌ای طراحی شده و اتصال آن به صورت مگنتیک با بخش زیرین تبلت (در حالتی که تبلت روی حالت استند قرار گیرد) برقرار می‌شود. در بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت کاملا مشهود بود که اتصال مگنتیک کیبورد و تبلت چقدر روان و سریع صورت می‌پذیرد. برای قلم اختصاصی تبلت هم در بخش فوقانی کیبورد یک جایگاه اختصاصی تعبیه شده است که حالت کتابی خاص دارد که اجازه پنهان شدن قلم در زیر بدنه تبلت را می‌دهد. با کشیدن کیبورد به سمت عقب هم بخش فوقانی آن باز شده و دسترسی به قلم دستگاه امکانپذیر خواهد شد.

یک نکته جالب دیگر هم وجود دارد که در بررسی مایکروسافت Surface Pro 8 متوجه آن شدیم و این مسئله مربوط به ویبره های کوچکی می‌شود که قلم اختصاصی تبلت در حین استفاده ارائه می‌کند. این ویبره ها خیلی ضعیف هستند اما می‌توانند حس بهتری را در حین کار کردن با قلم به کاربر منتقل کنند. به طور کلی می‌توان اینطور گفت که تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت بدون شک از نظر سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت می‌تواند بهترین تبلت ویندوزی و دو منظوره بازار باشد! به عقیده ما مایکروسافت در طراحی این محصول اوج ظرافت را پیاده سازی کرده و این امر ارزش خرید بالایی به محصول می‌بخشد و لذت استفاده از آن را دو چندان می‌کند.

نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت: صفحه نمایش

مسئله کیفیت عملکرد صفحه نمایش یکی از موضوعات مهمی است که باید در خرید تبلت های دو منظوره یا هیبریدی به آن دقت ویژه‌ای داشته باشید! از آنجایی که این تبلت ها با هدف استفاده در هر شرایطی تهیه می‌شوند و زیاد جابجا خواهند شد، کیفیت صفحه نمایش آن ها به ویژه زمانی که در محیط های باز و تحت تابش نور قرار می‌گیرند، دو چندان حائز اهمیت می‌شود. مایکروسافت یک نمایشگر لمسی 13 اینچی PixelSense را برای Surface Pro 8 در نظر گرفته که رزولوشن 1920 در 2880 پیکسلی را ارائه کرده است. بدین ترتیب تراکم پیکسلی صفحه نمایش آن به چیزی در حدود 267 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم پیکسلی خوب و قابل قبولی برای یک پنل نمایشگر 13 اینچی محسوب می‌شود. رفرش ریت صفحه نمایش تبلت در حالت پیش فرض معادل 60 هرتز در نظر گرفته شده اما امکان افزایش آن تا 120 هرتز هم وجود دارد. ضمنا تکنولوژی Dolby Vision و Adaptive Color هم توسط نمایشگر تبلت پشتیبانی می‌شوند.

در بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت مشخص شد که کیفیت محتوای ارائه شده روی صفحه نمایش تبلت واقعا خوب است. ابعاد نسبتا بزرگ و حاشیه های باریک نمایشگر دستگاه هم جذابیت آن را بیشتر می‌کنند. شارپنس و کنتراست مناسب و همچنین شادابی تصاویر کاملا با نگاه کردن به محتوای روی صفحه قابل درت خواهد بود اما آیا شدت روشنایی خوبی هم توسط نمایشگر تبلت ارائه می‌شود تا بتوان بدون مشکل در محیط های باز و تحت تابش نور از دستگاه استفاده کرد؟ مایکروسافت مدعی شده که پنل نمایشگر 13 اینچی Surface Pro 8 می‌تواند تا 450 نیت روشنایی تولید کند. طبق ادعای برخی از سایت ها هم این امر تایید شده و گویا نمایشگر این تبلت تقریبا ماکسیمم روشنایی 440 را ارائه می‌نماید.

برای بررسی بهتر موضوع ما تبلت را در محیط باز و تحت تابش نور مستقیم آفتاب مورد آزمایش قرار دادیم. نتیجه بررسی نشان داد که با تنظیم شدت روشنایی نمایشگر تبلت بر روی 100 درصد می‌توان در محیط های باز و تحت تابش نور محتوای روی صفحه را دید و با دستگاه در تعامل بود اما اگر شدت نور تابیده شده به نمایشگر تبلت خیلی زیاد باشد، ممکن است خیلی جزئیات روی صفحه برایتان مشهود نشود و در دیدن محتوای روی نمایشگر تبلت با کمی مشکل رو به رو شوید. این مسئله به ویژه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که از رو به رو به نمایشگر تبلت نگاه نکنید و کمی زاویه دیدتان را به سمت راست یا چپ منحرف نمایید.

با وجود تمام این تفاسیر باید گفت که کیفیت عملکرد صفحه نمایش تبلت از نظر روشنایی و امکان استفاده در محیط های باز و تحت تابش نور خوب است، ولی به عقیده ما می‌توانست بهتر از این هم باشد. از نظر کیفیت به تصویر کشیدن محتوا، شارپنس، شادابی، کنتراست و غیره هم نمایشگر تبلت بسیار عالی عمل می‌کند که این امر منجر می‌شود انجام کارهایی مثل تماشای فیلم و سریال یا تماشای ویدیوهای یوتیوب در آن به مراتب لذت بخش شوند. پس اگر به کیفیت عملکرد صفحه نمایش اهمیت می‌دهید، سرفیس پرو 8 انتظار شما را برآورده خواهد کرد و می‌تواند گزینه خرید مناسبی برایتان باشد.

نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت: سیستم عامل و بستر نرم افزاری

سری تبلت های سرفیس مایکروسافت از ویندوز اورجینال بهره می‌برند و تبلت Surface Pro 8 هم از این قاعده مستثنا نیست! این تبلت به نسخه اورجینال ویندوز 11 هوم (Windows 11 Home) مجهز شده و بدین ترتیب تمام آپدیت های این سیستم عامل را بدون محدودیت از سرورهای مایکروسافت دریافت می‌کند. برخلاف تصور خیلی از کاربران برای دانلود و نصب آپدیت های ویندوز هیچ نیازی به بکارگیری ابزار تغییر IP وجود ندارد و خوشبختانه آپدیت های ویندوز با IP ایران قابل دانلود هستند. تبلت از قابلیت Windows Hello هم پشتیبانی می‌کند که امکان لاگین در حساب کاربری از طریق تایید صورت کاربر را فراهم می‌آورد.

اگر اهل استفاده از برنامه آفیس و ابزارهایی همچون ورد (Word)، اکسل (Excel)، پاورپوینت (PowerPoint) و غیره هستید، باید بدانید که برنامه Microsoft Office 365 پیش فرض روی Surface Pro 8 نصب است اما اشتراک آن فقط به صورت موقت و برای یک ماه فعال خواهد بود، بنابراین شما باید برای فعالسازی و استفاده بدون محدودیت از آفیس حتما تدابیر لازم را بیندیشید. از آنجایی که سرفیس پرو 8 از ویندوز اورجینال بهره می‌برد، توصیه داریم تا حد امکان از نصب و راه اندازی برنامه های کرک شده بر روی آن خودداری نمایید و از نسخه اورجینال برنامه هایی همچون آفیس استفاده نمایید.

طبق تجربه شخصی که ما داشتیم می‌توانید برای خرید لایسنس آفیس 2019 یا حتی لایسنس اورجینال Office 2021 از سرویس فروشگاهی که لینک آن را ضمیمه کرده‌ایم استفاده کنید. البته نصب برنامه های کرک شده روی ویندوز اورجینال امکانپذیر است و اینطور نیست که حتما باید روی ویندوز اورجینال از برنامه های اورجینال هم استفاده کرد! این باور اشتباهی است که خیلی از کاربران در ذهن دارند! شما به راحتی می‌توانید هر برنامه کرک شده‌ای را بدون مشکل روی ویندوز اورجینال Surface pro 8 نصب کنید. اما طبیعتا اگر از برنامه های کرک شده استفاده نکنید، امنیت اطلاعات شما به مراتب افزایش پیدا می‌کند و تجربه روان و سلیس تری هم از سیستم عامل ویندوز دریافت خواهید کرد.

در نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت و تجربه استفاده ما از این تبلت کاملا مشهود بود که بستر نرم افزاری این محصول عملکرد عالی دارد و هماهنگی مابین بستر نرم افزاری و سخت افزاری تبلت فوق‌العاده است. شاید این هماهنگی و سرعت عملکرد در نسخه های مجهز به کانفیگ ضعیف تر محصول تا حدی افت کند اما مطمئن هستیم که مایکروسافت از این نظر بهینه سازی های لازم را صورت داده و بهترین بازده را در تمام نسخه های تبلت Surface Pro 8 ارائه خواهد کرد. اگر دوست دارید تجربه استفاده از ویندوز اورجینال و بستر نرم افزاری ناب مایکروسافت را داشته باشید، خرید Surface Pro 8 انتخاب عالی برایتان خواهد بود. با این تبلت می‌توانید وبگردی، پرسه زدن در یوتیوب، تماشای فیلم و سریال و سایر اقدامات این چنینی را بدون کوچک ترین مشکل انجام دهید.

نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت: پردازنده، رم و حافظه داخلی

کانفیگ های سخت افزاری که برای تبلت Surface Pro 8 ارائه شده‌اند به گونه‌ای هستند که دست کاربر را در انتخاب و برای کاهش هزینه خرید محصول باز می‌گذارند! همانطور که قبلا هم گفتیم ما در بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت از نسخه برتر آن استفاده کردیم که قدرتمندترین کانفیگ سخت افزاری را ارائه می‌کند، بنابراین این احتمال وجود دارد که شما با خرید نسخه های ضعیف تر محصول بازده مشابه با چیزی که ما تجربه کردیم را دریافت نکنید. این تبلت از نظر پردازنده شامل دو نسخه می‌شود که جزئیات آن ها به شرح زیر است:

  • پردازنده چهار هسته‌ای نسل یازدهم Intel Core™ i5-1135G7
  • پردازنده چهار هسته‌ای نسل یازدهم Intel Core™ i7-1185G7

از نظر رم هم تبلت نام برده شده شامل سه نسخه مختلف می‌شود که به ترتیب ظرفیت های زیر را ارائه کرده‌ا‌ند:

  • 8 گیگابایتی
  • 16 گیگابایتی
  • 32 گیگابایتی

نوع رم این تبلت LPDDR4x است که جدیدترین تکنولوزی در ساختار رم به شمار می‌رود. تبلت از نظر حافظه داخلی هم شامل نسخه های زیر می‌شود:

  • 128 گیگابایتی
  • 256 گیگابایتی
  • 512 گیگابایتی
  • 1 ترابایتی

همانطور که قبلا هم گفتیم نوع حافظه این تبلت از نوع SSD بوده و قابلیت جداسازی از دستگاه را هم دارد که قابلیتی جدید به شمار می‌رود و مایکروسافت به تازگی آن را در تبلت هایش ارائه کرده است. پردازنده گرافیکی Intel® Iris® Xe Graphics هم در تمام نسخه های این تبلت بکار گرفته شده و به عنوان واحد پردازشگر گرافیکی ایفای نقش می‌کند. اما کیفیت عملکرد تبلت چطور است و آیا می‌توان روی این تبلت به عنوان یک تبلت مناسب برای انجام تسک های سنگین حساب باز کرد؟

همانطور که قبلا در بخش های پیشین بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت اشاره کردیم، تبلت نام برده شده برای انجام کارهای ساده و روزمره مثل وبگردی، تماشای فیلم و سریال و غیره بازده عالی دارد و با کوچک ترین مشکل، لپ یا تاخیری رو به رو نخواهد شد. نصب و اجرای برنامه هایی مثل فتوشاپ و ایلوستریتر هم در این تبلت بدون مشکل انجام می‌شود. در بررسی ما مشخص شد که برنامه های مهندسی از قبیل ETABS یا AutoCAD هم بدون مشکل در این تبلت قابل نصب و اجرا هستند، بنابراین این محصول برای اقشاری همچون اساتید دانشگاه، دانش آموزان، مهندسان، دانشجویان و غیره یک انتخاب عالی خواهد بود. اما آیا می‌توان در حوزه گیمینگ هم روی Surface Pro 8 حساب باز کرد؟

برای بررسی این موضوع ما ابتدا بازی های با گرافیک متوسط و نه چندان بالا را روی سیستم نصب کردیم. بازی هایی مثل Desperados 3، Dirt 4 یا حتی Dota 2 بدون مشکل روی آن نصب و اجرا شدند. شاید بدنه تبلت در حین اجرای این بازی ها داغ شود اما در اجرای این گیم ها لگ و تاخیری نمایان نمی‌شود که نشان می‌دهد تبلت پتانسیل لازم برای اجرای گیم های با گرافیک متوسط را دارد. اما بازی هایی مثل Call of Duty Modern Warfare 2019 یا Call of Duty Vanguard و دیگر گیم های با گرافیک سنگین روی این تبلت به خوبی قابل اجرا نیستند و کاملا منابع سخت افزاری آن را تحت فشار قرار می‌دهند. بنابراین انتظار اجرای این نوع بازی ها روی تبلت Surface Pro 8 را نداشته باشید!

به عقیده ما با وجود این تفاسیر و بررسی های صورت گرفته، تبلت سرفیس پرو 8 مایکروسافت را می‌توان از نظر قدرت پردازشی یک محصول عالی به شمار آورد. مسلما نباید از تبلتی این چنینی با ظرافت بالایی که در ساختارش بکار رفته انتظار داشت که بازی های سنگین روز دنیا را بدون مشکل اجرا کند و اصطلاحا بتواند نقش یک گیمینگ لپ تاپ را ایفاء نماید. اگر خیلی اهل گیم هستید و می‌خواهید تبلت دو منظوره‌ فوق‌العاده‌ای بخرید که پتانسیل لازم برای اجرای سنگین‌ترین گیم های روز را داشته باشد و در عین حال ظرافتی همچون ظرافت Surface Pro 8 را ارائه دهد، مایکروسافت سرفیس بوک 3 بهترین انتخاب پیش رویتان خواهد بود و توصیه داریم که خرید آن را در دستور کار قرار دهید. تبلت س سرفیس پرو 8 توان اجرای بازی های با گرافیک متوسط را دارد اما یک گیمینگ لپ تاپ نیست و برای انجام کارهای مهندسی و گرافیکی فوق‌العاده خواهد بود.

نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت: دوربین اصلی و سلفی

سبک طراحی و رده کاری تبلت Surface Pro 8 به گونه‌ای نیست که انتظار داشته باشیم دوربین های قدرتمندی توسط آن ارائه شود. عموما در طراحی تبلت های دو منظوره و هیبریدی به کیفیت دوربین اهمیت زیادی داده نمی‌شود چون کمتر کسی یک تبلت 13 اینچی که کیبوردی هم به آن متصل شده را برای ضبط عکس مورد استفاده قرار می‌دهد! اما با این حال ما در این بخش نقد و بررسی سرفیس پرو 8 می‌خواهیم در رابطه با دوربین هایش صحبت کنیم. دوربین سلفی این تبلت از یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل شده و دوربین اصلی آن هم از یک لنز 10 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

قابلیت ضبط ویدیوهای فول اچ دی توسط دوربین سلفی تبلت مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد و دوربین سلفی آن با قابلیت ویندوز هلو (Windows Hello) هم سازگار است که به موجب آن می‌تواند با شناسایی چهره کاربر، لاگین سریع در اکانت را امکانپذیر سازد. دوربین پشت این تبلت هم از ضبط ویدیوهای فول اچ دی و 4K پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی دوربین اصلی یا پشت تبلت از ضبط ویدیوهای 4K یکی از ویژگی هایی بود که واقعا ما را متعجب کرد و انتظار نداشتیم که ارائه شود. اما کیفیت عملکرد دوربین های Surface Pro 8 چطور است؟

در بررسی ما مشخص شد که دوربین سلفی این تبلت واقعا کیفیت خوبی دارد و به ویژه در محیط هایی که نور مناسبی داشته باشند، عکس های زیبایی با آن قابل ضبط هستند. برقراری تماس های ویدیویی هم از طریق دوربین سلفی تبلت لذت بخش خواهد بود چون کیفیت ویدیوهای آن مطلوب است. طبیعتا در محیط هایی که نور مناسبی نداشته باشند، کیفیت عملکرد دوربین سلفی تبلت هم افت می‌کند اما در مجموع کیفیت عملکرد دوربین سلفی Surface Pro 8 بسیار خوب است و فراتر از تصور ما بود. شرایط کاملا مشابه حتی بهتر برای دوربین اصلی یا پشت تبلت برقرار است! در بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت مشخص شد که دوربین پشت این تبلت واقعا عکس های زیبا و با کیفیتی ضبط می‌کند که جزئیات مناسبی دارند. عملکرد دوربین اصلی این تبلت در محیط های با نور مناسب، خیلی خوب است و در محیط های با نور کم تا حدی افت می‌کند.

بنابراین در مجموع می‌توان اینطور گفت که علیرغم تصور و انتظاری که از تبلت Surface Pro 8 داشتیم، دوربین های پشت و جلوی آن عملکرد خیلی خوبی دارند. البته منظورمان از عملکرد خیلی خوب این نیست که می‌توانید دوربین های تبلت را با دوربین آیفون های اپل مقایسه کنید یا کیفیت مشابه دوربین آیفون های اپل را دریافت نمایید! بلکه منظورمان این است که در رده و ساختار تبلت Surface Pro 8 و با توجه به ماهیت آن، دوربین های خوبی برایش در نظر گرفته شده که کیفیتی فراتر از حد انتظارمان را ارائه می‌کنند.

نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت: باتری و شارژدهی

یکی دیگر از مسائل مهمی که باید در حین خرید تبلت های دو منظوره به آن توجه کرد مربوط به کیفیت و قدرت شارژدهی باتری می‌شود. از آنجایی که اصلی ترین هدف از خرید این نوع محصولات سادگی جابجایی آن هاست، اگر نتوان برای مدت زمان مناسب بدون نیاز به اتصال کابل شارژر از آن ها استفاده کرد، عملا کارایی اصلی دستگاه زیر سوال می‌رود! تبلت مایکروسافت Surface Pro 8 به یک باتری 51.5 وات ساعتی مجهز شده که بنا به ادعای شرکت سازنده تقریبا می‌تواند 16 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را در حالت نرمال تامین کند!

اما در بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت مشخص شد که ما با یک مرتبه شارژ باتری این تبلت تقریبا 12 ساعت قادر به استفاده از آن بودیم. شدت استفاده ما از تبلت هم در حد نرمال بوده و اقدامات روزمره با آن اجرا شدند. طبیعتا اگر تسک های سنگین‌تر روی تبلت اجرا شوند، کیفیت شارژدهی آن افت خواهد کرد اما در حالت نرمال، باتری تبلت به خوبی انرژی مورد نیازش را تامین می‌کند و این یکی از ویژگی های مثبت Surface Pro 8 محسوب می‌شود. برای فول شارژ باتری دستگاه هم تقریبا به مدت زمانی در حدود 90 دقیقه نیاز خواهید داشت.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی سرفیس پرو 8 مایکروسافت (Microsoft Surface Pro 8) پرداختیم. این تبلت زیبا و خوش ساخت بدون شک می‌تواند بهترین تبلت ویندوزی و هیبریدی فعلی موجود در بازار و انتخابی عالی برای علاقمندان به این نوع از تبلت ها باشد. ما در تجربه یک هفته‌ای استفاده از این محصول واقعا لذت بردیم و به همین جهت خرید آن را به شما هم توصیه می‌کنیم. اگر قصد خرید این تبلت را دارید بهتر است حداقل نسخه مجهز به رم 16 و حافظه داخلی 512 گیگابایتی آن را تهیه کنید. ظرفیت رم و حافظه داخلی کمتر می‌تواند مشکلاتی مثل کاهش سرعت عمل دستگاه به ویژه در حین مولتی‌تسکینگ و کمبود حافظه برای نصب برنامه ها یا حتی بازی های مد نظرتان را به همراه داشته باشد. اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی تبلت Surface Pro 8 هم در بخش زیر مشخص شده‌اند.

خرید سرفیس پرو 8 مایکروسافت از دی جی کالا

نقاط قوت:

  • طراحی و ظاهر بسیار شیک و زیبا
  • کیفیت ساخت بالا
  • صفحه نمایش بزرگ و خوب
  • بهره‌مندی از ویندوز اورجینال و امنیت بیشتر
  • قدرت پردازشی خوب
  • دوربین های مناسب
  • شارژدهی خوب باتری

نقاط ضعف:

  • عدم ارائه کیبورد و قلم به همراه دستگاه
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار