نقدوبررسی انواع تبلت

نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X | لنوو تب ام 10 نسل دوم (2020)

یکی از تبلت های اندرویدی خوش قیمت و خوش ظاهری که می‌تواند گزینه خریدی مناسب برای افرادی باشد که از نظر بودجه با محدودیت مواجه هستند، تبلت لنوو تب ام 10 نسل دوم 2020 یا Lenovo Tab M10 Gen 2 2020 است که با کد TB-X306K هم شناخته می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X بپردازیم و نقاط قوت و ضعف این محصول را مشخص کنیم. با ما همراه شوید.

خرید تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X از تکنولایف

خرید تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X از دیجی کالا

مقدمه

اگرچه استقبال کاربران از تبلت های اندرویدی به اندازه گوشی های هوشمند نبوده و همین امر سبب شده که تنوع تبلت ها نسبت به موبایل های موجود در بازار کاهش یابد، اما با این حال خرید تبلت می‌تواند در برخی شرایط گزینه بهتری برای یک کاربر باشد! برای مثال اگر خیلی اهل تماشای فیلم و سریال هستید یا خیلی به وبگردی می‌پردازید و دوست دارید صفحه گجتی که از آن استفاده به عمل می‌آورید بزرگ تر باشد یا در شرایطی که بخواهید از کیبورد یا قلم لمسی در کنار گجت خویش استفاده کنید، خرید تبلت به انتخاب بهتری در مقایسه با گوشی تبدیل می‌شود!

همچنین عموما تبلت ها برای کودکان و نوجوانان جذاب تر از گوشی موبایل هستند و می‌توانند به شکل بهتری آن ها را سرگرم کنند. یکی از تبلت هایی که این روزها به دلیل قیمت مناسب و ظاهری شیک و جذابش توانسته آمار فروش خوبی داشته باشد، تبلت لنوو Tab M10 TB-X306X است. این تبلت هم ظاهری شیک و جذاب دارد و هم قیمت مناسبی را ارائه می‌کند و از آن مهمتر اینکه به صفحه نمایش بزرگی هم مجهز است! قیمت تبلت مذکور واقعا در مقایسه با تبلت های هم رده و هم اندازه خودش رقابتی در نظر گرفته شده، اما آیا این تبلت می‌تواند گزینه خرید خوبی برایتان باشد؟

به منظور پاسخگویی به این سوال باید در ابتدا به خوبی تبلت مورد نظر را بشناسید و با نقاط قوت و ضعف هایش آشنا شوید. سپس انتظارات و نیازهایی که دارید را با نقاط قوت و ضعف تبلت مقایسه کنید و در نهایت به یک جمع‌بندی برسید. هرچقدر نقاط قوت تبلت بیشتر با انتظارات و نیازهای شما هم راستا باشد، تبلت گزینه خرید بهتری برای شما خواهد بود اما اگر نقاط ضعف تبلت زیاد است و مخصوصا با انتظارات و نیازهایی که شما دارید در تضاد قرار دارد، مطمئنا آن تبلت گزینه خرید خوبی برایتان نخواهد بود. در ادامه این مطلب به نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X می‌پردازیم و تجربه یک هفته‌ای استفاده خودمان از این محصول را با شما به اشتراک قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X (لنوو تب ام 10): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

یکی از نقاط قوت تبلت مورد نظر مربوط به ظاهر شیک و جذابی می‌شود که ارائه کرده است. در همان نگاه اول بدنه باریک و جذاب تبلت می‌تواند توجه هر کاربری را جلب کند. بدنه این تبلت 10.1 اینچی فقط 8.3 میلیمتر ضخامت دارد! طول و عرض آن هم به ترتیب 241.5 در 149.4 میلیمتر هستند. وزن تبلت هم به چیزی در حدود 420 گرم می‌رسد و دستگاه از اتصال سیم کارت (Nano-Sim) و اینترنت سیم کارت پشتیبانی به عمل می‌آورد. طبیعتا قابلیت وای فای (Wi-Fi) هم توسط آن پشتیبانی خواهد شد. پس در حین استفاده از این تبلت می‌توانید از اینترنت سیم کارت هم بهره بگیرید.

همانطور که گفتیم بدنه تبلت بسیار شیک و جذاب طراحی شده و باریک بودن آن منجر به افزایش جذابیتش می‌شود. با در دست گرفتن تبلت بیشتر به ظرافت آن پی خواهید برد، اما این موضوع بدان معنا نیست که تبلت شکننده یا ضعیف به نظر برسد. در بررسی ما مشخص شد که تبلت مقاومت نسبتا خوبی در برابر نیروهای جانبی دارد، اما به هر حال باید در حین استفاده از یک تبلت بزرگ 10.1 اینچی و باریک همیشه به اندازه کافی مراقب بود که ضربه و نیروی خمشی خیلی قوی به آن وارد نشود. طبق اطلاعات به دست آمده فریم اصلی تبلت آلومینیومی طراحی شده و پنل پشت آن جنس پلاستیکی دارد.

لبه های قاب تبلت تقریبا حالتی صاف دارد و چهار گوشه آن شامل انحنای کوچکی می‌شوند. اگر تبلت را در حالت عمودی در دست بگیرید، سوکت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C 2.0) در لبه زیرین آن تعبیه شده و یک سوکت 3.5 میلیمتری هدفون هم در لبه فوقانی آن قرار دارد. تبلت به اسپیکرهای استریو مجهز است اما قدرت صدای خروجی از آن ها خیلی عالی نخواهد بود و کیفیت متوسطی را ارائه می‌کند که این موضوع در بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X به وضوح قابل درک بود. شیار اتصال رم میکرو اس دی (Micro SD) تبلت در لبه سمت راست آن واقع شده و در لبه سمت چپ دستگاه هم یک داک اتصال معناطیسی قرار دارد که امکان نصب کیبورد مگنتیک را به تبلت میسر می‌سازد.

دقت داشته باشید که کیبورد تبلت به صورت پیش فرض و همراه دستگاه ارائه نمی‌شود و علاقمندان با به بکارگیری آن باید با صرف هزینه مجزا نسبت به خریدش اقدام کنند. استفاده از تبلت به همراه کیبورد به کسانی توصیه می‌شود که دوست دارند از این محصول برای انجام کارهایی مثل تایپ کردن در ورد یا انجام هر کاری که بنا به هر دلیل برای مدت زمان طولانی نیازمند کیبورد است استفاده به عمل آورند. تبلت از نمای رو به رو ظاهر جذابی دارد و صفحه نمایش بزرگ آن کاملا به چشم می‌آید. حاشیه های صفحه نمایش تبلت نسبتا باریک است و این موضوع منجر به افزایش جذابیت آن می‌شود، اگرچه به عقیده ما جا برای باریک تر کردن لبه های نمایشگر تبلت هم وجود داشته اما لنوو بنا به هر دلیل از انجام آن صرف نظر کرده است.

قاب پشت محصول هم ویژگی خاصی ندارد که به آن اشاره کنیم و فقط لنز دوربین اصلی دستگاه را در گوشه سمت چپ و فوقانی بدنه خود جای می‌دهد. لوگوی Lenovo هم که مثل همیشه روی قاب پشت تبلت و در گوشه آن قابل رویت خواهد بود. اما یکی از نکات مهمی که باید به آن اشاره کنیم مربوط به عدم بهره‌مندی تبلت لنوو Tab M10 TB-X306X از اسکنر انگشت می‌شود! این تبلت اسکنر انگشت ندارد اما از قابلیت تشخیص چهره معمولی و مبتنی بر دوربین سلفی پشتیبانی می‌کند که در محیط های روشن می‌توان از آن برای قفل‌گشایی از صفحه دستگاه استفاده کرد اما فراموش نکنید که این قابلیت نمی‌تواند کیفیت، امنیت و دقت خیلی بالایی داشته باشد!

بنابراین اگر تبلت مورد نظر را تهیه می‌کنید باید به قفل های الگویی (Pattern) صفحه نمایش یا پین (PIN) اکتفا نمایید و در بهترین حالت از قابلیت تشخیص چهره دوربین سلفی برای قفل گشایی از نمایشگر استفاده کنید. در مجموع اگر بخواهیم جمع‌بندی از این بخش نقد و بررسی تبلت لنوو Tab M10 TB-X306X داشته باشیم باید بگوییم که این محصول ظاهر و سبک طراحی خوبی دارد و در نگاه اول زیبا به نظر می‌رسد. کیفیت ساخت آن علیرغم بهره‌مندی از قاب پشت پلاستیکی مطلوب است. ضخامت ناچیز بدنه تبلت موضوعی است که جذابیت های دستگاه را چند برابر می‌کند. بنابراین در مجموع تبلت از این بخش بررسی ما سربلند بیرون می‌آید.

نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X (لنوو تب ام 10): صفحه نمایش

یکی از ویژگی های بارز تبلت Lenovo Tab M10 Gen 2 2020 که با کد TB X306X هم شناخته می‌شود مربوط به صفحه نمایش بزرگ آن است. این تبلت نمایشگری 10.1 اینچی دارد و به همین دلیل می‌تواند مورد توجه کسانی واقع شود که علاقمند خرید یک تبلت مجهز به نمایشگر بزرگ هستند. اما کیفیت صفحه نمایش تبلت چطور است؟ نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت از پنل IPS LCD تشکیل شده و رزولوشن 1280 در 800 پیکسلی را ارائه می‌کند. بدین ترتبت تراکم پیکسلی آن به چیزی در حدود 149 پیکسل در هر اینچ می‌رسد که تراکم خیلی بالایی نیست و کاملا معمولی خواهد بود. همانطور که قبلا گفتیم حاشیه های نمایشگر تبلت باریک است و تقریبا 82 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد و ظاهری شیک و جذاب را برای محصول ایجاد کرده است.

متاسفانه لنوو هیچ اشاره‌ای به تجهیز صفحه نمایش تبلت Tab M10 TB-X306X به شیشه ضد خش گوریلاگلس نداشته، بنابراین بعید می‌دانیم که نمایشگر تبلت در برابر خراشیدگی و تماس با اشیای نوک تیز خیلی مقاومت بالایی داشته باشد. در نقد و بررسی Lenovo Tab M10 TB-X306X هم متوجه همین امر شدیم و مشخص شد که به مرور زمان خیلی راحت روی صفحه تبلت خط و خش ایجاد می‌شود و برای جلوگیری از بروز این حالت استفاده از گلس محافظ ال سی دی خوب و با کیفیت امری الزامی خواهد بود. پس اگر نمی‌خواهید روی صفحه تبلت شما خط خش به وجود آید، حتما یک گلس محافظ ال سی دی خوب و با کیفیت را روی آن نصب کنید.

اما کیفیت نمایش محتوا روی صفحه تبلت چطور است؟ واقعیت امر این بوده که کیفیت محتوای نمایشگر تبلت در بررسی ما کاملا معمولی به نظر می‌رسید و وضعیت نرمالی داشت. تصاویر روی صفحه تبلت شارپنس معمولی دارند و ضریب کنتراست خیلی بالایی هم ارائه نمی‌کنند. بنابراین انتظار کیفیت خیلی عالی از صفحه نمایش تبلت را نداشته باشید، چون عملکرد آن معمولی است. البته این موضوع بدان معنا نیست که نمایشگر تبلت بد عمل کند یا بی‌کیفیت باشد! بلکه منظورمان این است که نمایشگر تبلت کیفیت متوسطی را ارائه کرده و چیزی فراتر از حد انتظار را ارائه نخواهد کرد. یکی دیگر از مسائلی که در این بخش بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X به آن پرداختیم مربوط میزان قدرت تولید روشنایی پنل نمایشگر تبلت می‌شود.

حتما می‌دانید هرچقدر پنل نمایشگر دستگاه قدرت تولید روشنایی بیشتری داشته باشد می‌تواند در محیط های باز و تحت تابش نور تصاویر واضح تری را ارائه کند. متاسفانه در بررسی لنوو تب ام 10 نسل 2 متوجه شدیم که قدرت تولید روشنایی نمایشگر این محصول خیلی عالی نیست و بدین سبب حتی با تنظیم شدت روشنایی صفحه دستگاه بر روی 100 درصد هم نمی‌توانید محتوای روی آن را در محیط های باز و تحت تابش نور قوی و مستقیم به وضوح ببینید! بنابراین اگر قصد استفاده از تبلت در محیط های باز را دارید، حتما این موضوع را در نظر داشته باشید. به عقیده مادر مجموع صفحه نمایش این تبلت عملکرد معمولی دارد و تنها ویژگی خوب آن مربوط به ابعاد بزرگ 10.1 اینچی می‌شود!

نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X (لنوو تب ام 10): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

شرکت لنوو تبلت مورد نظر را به اندروید 10 مجهز کرده و ظاهرا آپدیت اندروید 11 هم برای این تبلت منتشر شده است. با توجه به اینکه لنوو خیلی در زمینه عرضه محصولات اندرویدی فعالیت ندارد، انتظار پشتیبانی نرم افزاری خیلی عالی را هم نداشته باشید و بهتر است خودتان را به همان اندروید 10 تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X قانع کنید. لنوو در رابط کاربری تبلت مذکور تغییرات خیلی کوچکی را ایجاد کرده که شاید اصلا به چشم نیایند، به همین دلیل می‌توان مدعی شد که اندروید 10 خام گوگل روی این محصول نصب است که به عقیده ما این امر می‌تواند مزیتی برای بستر نرم افزاری دستگاه باشد چون اندروید خام به مراتب از نسخه های دستکاری شده توسط دیگر شرکت ها سبک تر و بهینه تر است.

در بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X مشخص شد که بستر نرم افزاری آن عملکرد خوبی دارد و خوشبختانه در حین کار کردن با دستگاه، لگ و تاخیری در آن نمایان نمی‌شود. ما در بررسی این محصول برای مدت زمان های نسبتا طولانی به وبگردی، تماشای ویدیو در یوتیوب، پرسه زدن در اینستاگرام، پرسه زدن در تلگرام یا حتی تماشای ویدیو در نتفلیکس پرداختیم و خوشبختانه با هیچ لگ و تاخیری رو به رو نشدیم. البته مطمئن هستیم اگر حافظه داخلی تبلت تحت فشار قرار داشته باشد و حجم اطلاعات ذخیره شده در آن زیاد شود، عملکرد روان تبلت تحت تاثیر قرار گرفته و دچار لگ و تاخیر خواهد شد. بنابراین برای اینکه در حین کار با تبلت مذکور به بهترین بازده دست پیدا کنید بهتر است همیشه مراقب حافظه داخلی دستگاه باشید و از پر شدن آن جلوگیری به عمل آورید.

دو ویژگی جالب هم در بستر نرم افزاری تبلت لنوو Tab M10 BX306X وجود داشتند که لازم می‌دانیم در مورد آن ها صحبت هایی داشته باشیم. اولین قابلیت مربوط به امکان ایجاد پروفایل کودکان در تبلت می‌شود که با گوگل پلی اختصاصی اجرا شده و کلا رابطی محدود شده و مختص کودکان را ارائه می‌کند. اگر کودکی دارید که می‌خواهید او هم از تبلتتان استفاده کند، قابلیت مذکور و ساخت یک پروفایل اختصاصی در لنوو تب ام 10نسل دوم می‌تواند بسیار کاربردی باشد. نکته بعدی مربوط به حالت Working Mode اختصاصی تبلت می‌شود که با فعالسازی آن چیزی شبیه به اندروید دسکتاپ را تجربه خواهید کرد. البته جزئیات و کیفیت عملکرد این حالت مثل رابط های سامسونگ و دیگر شرکت ها قدرتمند نیست اما رابط اندرویدی تبلت را به منوی تسک بار و دسکتاپ مانندی مجهز می‌کند که در حین استفاده از کیبورد و موس می‌تواند جالب و کاربردی باشد.

بنابراین در مجموع می‌توان از این بخش نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X اینطور نتیجه‌گیری کرد که بستر نرم افزاری محصول نام برده شده از کیفیت و ثبات عمل خوبی برخوردار است و چون خیلی نزدیک به اندروید خام طراحی شده می‌تواند بازده خوبی داشته باشد. امکاناتی مثل قابلیت ساخت پروفایل اختصاصی برای کودک با محدودیت های خاص و همچنین امکان استفاده از تبلت در حالت دسکتاپ مد و ضمن اتصال کیبورد و موس از جمله قابلیت های بسیار کاربردی و جالبی هستند که ما در بررسی محصول با آن ها مواجه شدیم. پس تبلت نام برده شده بستر نرم افزاری خوب، به روز و با قابلیت های کاربردی دارد.

نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X (لنوو تب ام 10): پردازنده، رم و حافظه داخلی (قدرت عملکرد)

یکی از بخش های سخت افزاری که لنوو مجبور شده برای کاهش هزینه تولید و قیمت محصول از کیفیت آن بکاهد مربوط به همین بخش پردازنده، رم و حافظه داخلی می‌شود! تبلت لنوو Tab M10 TB-X306X به تراشه MT6762 Helio P22T مدیاتک مجهز است که طی فرآیند 12 نانومتری تولید شده و یک تراشه میان رده تلقی می‌شود. این تراشه هشت هسته پردازشگر مرکزی دارد که همگی از نوع Cortex-A53 هستند. چهار هسته آن فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتزی را ارائه کرده‌اند و چهار هسته دیگر فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتزی دارند. پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 هم در این تبلت وظیفه تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی ر بر عهده خواهد داشت. بنابراین کاملا مشخص است که این تبلت به یک تراشه مرکزی معمولی مجهز شده و نباید انتظارات خیلی بالایی از آن داشته باشیم.

به طور کلی تبلت لنوو Tab M10 TB-X306X از نظر کانفیگ یا پیکربندی رم و حافظه داخلی شامل دو نسخه می‌شود. نسخه پایه آن از رم 2 و حافظه داخلی 32 گیگابایتی برخوردار است و نسخه برتر آن از رم 4 و حافظه داخلی 64 گیگابایتی بهره می‌برد. ضمن اینکه امکان اتصال حافظه جانبی هم به تبلت وجود دارد اما به دلیل سخت افزار نه چندان قوی توصیه داریم که تا حد امکان از اتصال حافظه جانبی به این گوشی خودداری کنید و از پر شدن همان حافظه داخلی و پیش فرض دستگاه هم اجتناب نمایید. ضمنا ما در بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X از نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی آن استفاده کردیم.

همانطور که قبلا گفتیم این تبلت برای انجام کارهای روزمره مثل وبگردی و پرسه زدن در یوتیوب و غیره در حالتی که حافظه داخلی آن تحت فشار نباشد عملکرد خوب و روانی دارد اما آیا می‌توان بازی های نسبتا سنگینی مثل پابجی موبایل (PUBG Mobile) را هم روی آن نصب و اجرا کرد؟ برای پاسخگویی به این سوال ما بازی مذکور را روی تبلت نصب و برای مدت زمان 15 دقیقه اجرا کردیم. بازی با تنظیمات گرافیک سطح پایین روی تبلت خوب اجرا شد اما انتظار اجرای بازی با گرافیک سطح بالا را نداشته باشید. همچنین بعد از 10 دقیقه انجام بازی تقریبا در عملکرد تبلت لگ و تاخیرهای جزئی نمایان شد که نشان می‌دهند تبلت برای گیمینگ و اجرای بازی های سنگین خیلی مناسب نیست!

بنابراین اگر تبلت لنوو تب ام 10 نسل دوم را خریداری کردید باید به نصب و اجرای بازی های معمولی و با گرافیک متوسط بر روی آن اکتفا کنید و به فکر انجام بازی های سنگین تری مثل پابجی موبایل نباشید. در نظر داشته باشید که نسخه مجهز به رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی این تبلت بازده این چنینی داشته و مطمئنا بازده نسخه مجهز به رم 2 و حافظه 32 گیگابایتی آن ضعیف تر خواهد بود. توصیه ما این است که تحت هیچ شرایط نسخه پایه تبلت که از رم 2 و حافظه 32 گیگابایتی بهره می‌برد را خریداری نکنید چون مطمئن هستیم در صورت خرید این نسخه خیلی زود با مشکلاتی همچون کند شدن تبلت، پر شدن حافظه داخلی آن و غیره رو به رو می‌شوید. با این حال تصمیم‌گیری را بر عهده خودشان قرار می‌دهیم، اما تحت هر شرایط بدانید که تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X قدرت و بازده پردازشی معمولی دارد.

نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X (لنوو تب ام 10): دوربین اصلی و سلفی

طبیعتا نمی‌توان از تبلتی که مجهز به صفحه نمایش 10.1 اینچی است و قیمت مقرون به صرفه‌ای را هم ارائه کرده انتظار داشت که دوربین های قدرتمندی داشته باشد! عموما کسانی گه به دنبال خرید تبلت هستند می‌دانند که این محصولات برای عکسبرداری طراحی نشده‌اند و دوربین نسبتا ضعیفی دارند، مخصوصا اگر تبلت مورد نظر بزرگ و 10.1 اینچی باشد! دوربین اصلی تبلت لنوو Tab M10 Gen 2 2020 از یک لنز 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس خودکار و ضبط ویدیو های فول اچ دی با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این تبلت هم از لنزی 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

در بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X مشخص شد که طبق انتظارمان، دوربین اصلی دستگاه کیفیت خیلی معمولی دارد و حتی در محیط های با نور مناسب هم عکس های معمولی و نویزداری ضبط می‌کند که جزئیات ضعیفی دارند. وضعیت دوربین سلفی تبلت از دوربین اصلی آن بدتر است و نویز تصاویری که با لنز دوربین سلفی تبلت ضبط می‌شوند بیشتر هم هستند. در محیط های بار نور کم، بسته یا تاریک هم اصلا نمی‌توانید روی کیفیت عملکرد دوربین های اصلی و سلفی تبلت نام برده شده حساب باز کنید چون عملکردشان بسیار ضعیف خواهد بود. بنابراین اگر قصد خرید تبلت لنوو تب ام 10 مدل 2020 را دارید بهتر است روی دوربین های آن حسابی باز نکنید.

نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X (لنوو تب ام 10): باتری

لنوو برای تامین انرژی مورد نیاز تبلت لنوو Tab M10 2020 از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری استفاده کرده که این روزها خیلی از گوشی های هوشمند هم از آن بهره‌مند می‌شوند. با توجه به اینکه صفحه نمایش تبلت 10.1 اینچی است، فکر نمی‌کنیم که باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بتواند انرژی مورد نیاز دستگاه را به خوبی تامین کند! با این حال در بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X مشخص شد که یک کاربر عادی با سطح استفاده نرمال از تبلت ضمن یک مرتبه شارژ باتری دستگاه به سختی می‌تواند 1 روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کند.

طبیعتا اگر مدت زمان کار کردن شما با تبلت زیاد شود یا تسک های سنگین روی آن اجرا کنید، شارژ باتری تبلت خیلی زودتر خالی می‌شود. همچنین پیش‌بینی می‌کنیم به مرور زمان و بعد از گذشت چند ماه، باتری تبلت کیفیت عملکرد خود را از دست داده و به موجب آن کاربر خیلی زود با مشکل زود خالی شدن شارژ باتری رو به رو شود و هر روز چند مرتبه نیازمند اتصال تبلت به شارژر شود. بنابراین در مجموع می‌توان گفت که ظرفیت باتری تبلت و قدرت شارژدهی آن خیلی خوب نیست و می‌توانست بهتر از این باشد.

شارژر فابریک تبلت نام برده شده هم 10 واتی است که طبق بررسی ما امکان فول شارژ باتری محصول از صفر تا صد درصد را تقریبا طی 70 دقیقه میسر می‌سازد. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری تبلت هم وضعیت معمولی دارد اما ظرفیت باتری آن واقعا می‌توانست بیشتر در نظر گرفته شود. البته نباید فراموش کرد که بی‌شک ضخامت ناچیز بدنه تبلت عامل مهمی در ایجاد محدودیت برای تجهیز آن به یک باتری بزرگ تر بوده است.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X (لنوو تب ام 10 مدل 2020) پرداختیم. این تبلت 10.1 اینچی می‌تواند برای کسانی مناسب باشد که به دنبال خرید یک تبلت با نمایشگر بزرگ، قیمت مناسب و قدرت پردازشی معمولی هستند. مطمئنا تبلتی با این مشخصات و بازده نمی‌تواند برای یک کاربر حرفه‌ای گزینه خرید مناسبی به شمار این. اصلی ترین نقاط قوت و ضعف تبلت مذکور در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده‌اند.

خرید تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X از تکنولایف

خرید تبلت Lenovo Tab M10 TB-X306X از دیجی کالا

نقاط قوت

  • ظاهر شیک با بدنه باریک
  • صفحه نمایش بزرگ
  • امکان استفاده با کیبورد و موس
  • بستر نرم افزاری خوب و بهینه
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • نبودن کیبورد به همراه تبلت
  • روشنایی نه چندان خوب صفحه نمایش
  • نداشتن اسکنر انگشت
  • دوربین های ضعیف
  • کم بودن ظرفیت رم و حافظه داخلی
  • باتری نه چندان قدرتمند
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار