نقدو بررسی انواع موبایلنقدوبررسی

نقدو بررسی ردمی 9AT شیائومی (Xiaomi Redmi 9AT)

پیدا کردن گوشی هوشمندی در این رنج قیمتی که می‌خواهم امروز بررسی کنم، که رنج قیمتی ۲ تا ۳ میلیون تومان هست، کار آسانی نیست. در این بررسی من گوشی‌ای از شیائومی را دارم که با نام ردمی 9AT شناخته می‌شود و شیائومی این گوشی را برای کاربران ارزان پسندی که به دنبال گوشی‌های اقتصادی هستند روانه بازار کرده است. در این بررسی به شما می‌گویم که ردمی ۹ ای تی تا چه اندازه در این رنج قیمتی ارزش خرید دارد و چه بخش‌هایی در آن هستند که می‌توانند آن را برای خرید به یک گزینه مناسب تبدیل کنند یا اینکه نقطه‌ضعف‌هایش کدام‌ها هستند.

طراحی ردمی 9AT

خب شاید اولین چیزی که با دیدن برچسب قیمتی این گوشی به ذهن خطور می‌کند این باشد که گوشی طراحی و متریال خوبی ندارد؛ اما در مورد ردمی 9AT به همین سادگی نیست. این گوشی طراحی جالبی دارد و در همان نگاه اول این‌طور به نظر نمی‌رسد که با گوشی‌ای ارزان قیمت روبرو هستید.

بدنه از پلاستیک ساخته شده اما طراحی قاب پشتی به‌صورتی است که پترن دارد و همین باعث شده تا ردمی 9AT در دست حس ضعف و ناتوانی را القا نکند. این طراحی پترن دار کمک کرده تا گوشی لیز هم نباشد و خبری از کثیفی و اثر انگشت در این قاب نباشد.

شیائومی تنها به همین طراحی پترن دار اتکا نکرده و برای قاب دوربین اصلی طراحی جداگانه‌ای را هم در نظر گرفته به این صورت که در امتداد دوربین اصلی نواری کشیده شده که صیقلی است و قابی دوتکه را برای قاب پشتی ایجاد کرده.

یکی دیگر از دوست‌داشتنی‌های این گوشی نسبت ابعادش است که در اصلی گوشی پهنای کمی دارد و قدش کمی کشیده است و البته بالانس وزنی هم خیلی خوب در آن انجام شده و همین باعث شده اولین چیزی که با دست گرفتن گوشی به نظرتان برسد این باشد که Redmi 9AT چقدر خوش‌دست است.

خلاصه شیائومی در بخش طراحی گوشی چیزی کم نگذاشته که باعث شود حس بدی را به کاربر منتقل کند حتی در دو طرف قاب پشتی هم خمیدگی‌های نرمی استفاده شده تا در دست راحت‌تر قرار بگیرد.

از جلو که به گوشی نگاه کنیم طراحی‌ای کاملاً معمولی می‌بینیم که چند سالی است در طراحی گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود و خیلی چیز متفاوتی دیده پیشرویتان قرار ندارد.

جزئیات دستگاه ردمی 9AT

سمت راست کلیدهای ولوم و پاور دیده می‌شوند که فقط از نظر اندازه متفاوت هستند.

 

سمت چپ درگاه سیم‌کارت‌ها را می‌بینیم که اسلات بزرگی دارد و از دو سیم‌کارت هم‌زمان و کارت حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند.

 

پایین گوشی درگاه ارتباطی میکرو یو اس بی کنار اسپیکر و میکروفون اصلی قرار گرفته.

 

بالای گوشی هم جک ۳.۵ میلیمتری صدا را کنار میکروفون دوم می‌بینیم.

یکی از بخش‌هایی که نشان می‌دهد گوشی در رنج گوشی‌های اقتصادی قرار گرفته همین درگاه ارتباطی آن است که در حقیقت شیائومی این بخش را فدای هزینه ساخت کم دستگاه کرده.

صفحه‌نمایش ردمی 9AT

برای ردمی 9AT از پنل IPS برای صفحه‌نمایش استفاده شده که اندازه ۶.۵۳ اینچی دارد و رزولوشنی برابر اچ دی برایش در نظر گرفته شده.

این صفحه دقیقاً همان است که از گوشی‌ای در این رنج قیمتی انتظارش را داشتیم.

صفحه‌نمایش رنگ‌ها را به نسبت رنج قیمتی گوشی خوب و واقعی نشان می‌دهد و اصلاً صفحه رنگ‌پریده‌ای نیست.

پیکسل‌ها در این صفحه با چشم غیرمسلح قابل تشخیص هستند اما آن‌طور نیست که در ذوق بزنند و در همان نگاه اول شما را ناامید کنند.

از نظر روشنایی صفحه‌نمایش روشنی را پیشروی خودتان ندارید؛ این صفحه در محیط بسته مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند اما زیر نور خورشید و در محیط باز برای مشاهده محتوا باید تلاش زیادی انجام دهید و محتوای تمیزی را تحویل نمی‌دهد.

سخت‌افزار ردمی 9AT

در بخش سخت‌افزار ردمی 9AT از چیپی استفاده شده که برای گوشی‌های سطح پایین معرفی شده بود. این چیپ مدیاتک هلیو G25 است که بیشتر از ۱ سال از عمر معرفی آن می‌گذرد.

تنها یک نسخه از این گوشی وجود دارد که حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و حافظه رم ۲ گیگابایتی دارد. از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به ۲۲.۶۸ گیگابایت دسترسی دارید.

تست حافظه داخلی

انجام کارهای روزمره

در انجام کارهای روزمره مشکلی از بابت اینکه نتواند برنامه‌هایی که روزمره با آن سروکار دارید اجرا کند مانند شبکه‌های اجتماعی یا برنامه‌های مربوط به اپلیکیشن‌های مالی مانند برنامه‌های بانک‌ها ندارید اما این نکته را باید بدانید که سرعت عمل بالایی در انجام همین کارها هم ندارد و برای اجرای برنامه زور می‌زند و در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی هم شاید کمی لگ و کندی را ببینید که خب برای گوشی‌ای در این رنج قیمتی غیرطبیعی نیست.

امنیت ردمی 9AT

رسیدیم به یکی دیگر از بخش‌هایی که نشان می‌دهد ردمی 9AT در رنج قیمتی پایینی قرار دارد. هیچ خبری از سنسور اثر انگشت روی این گوشی نیست و تنها راهی که می‌توانید امنیت گوشی خودتان را تامین کنید استفاده از تشخیص چهره است.

تشخیص چهره به‌صورت دو بعدی و با کمک دوربین سلفی انجام می‌شود و عملکرد تقریباً خوبی دارد. این قابلیت در این گوشی در تشخیص ناتوان نیست اما اینکار را خیلی سریع انجام نمی‌دهد و کمی باید زمان برایش در نظر بگیرید.

نرم‌افزار ردمی 9AT

در بخش نرم‌افزاری برای ردمی 9AT از سیستم‌عامل اندروید نسخه ۱۰ استفاده شده در کنار اینکه می‌بینیم رابط کاربری می یو آی نسخه ۱۲ هم روی آن قرار دارد.

قرار گرفتن این رابط کاربری باعث شده برخی قابلیت‌ها و تنظیمات کامل‌تر نسبت به اندروید خام روی Redmi 9AT دیده شوند اما خب به همین میزان هم سبب سنگین‌تر و کندتر شدن گوشی شده است.

تست بوت شدن

اسپیکر ردمی 9AT

برای این گوشی یک اسپیکر در نظر گرفته شده که در بخش پایینی آن قرار دارد. این اسپیکر صدای تقریباً بلندی دارد و در محیط‌های شلوغ کار شما را راه می‌اندازد اما روی کیفیت حسابی باز نکنید. کیفیت صدای اسپیکر به‌خصوص در نهایت صدا خیلی تیز می‌شود و به‌نوعی گوش‌خراش می‌شود و باید صدا را در سطح پایین‌تر قرار دهید تا بتوانید تجربه بهتری از صدایی که در حال پخش است داشته باشید.

باتری ردمی 9AT

برای ردمی 9AT باتری‌ای با ظرفیت بالا در نظر گرفته شده. باتری‌ای که روی این گوشی دیده می‌شود ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی دارد که برای گوشی‌ای با این سخت‌افزار کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

 

در استفاده از ردمی ۹ ای تی هم این خوب بودن را متوجه می‌شوید. باتری این گوشی خیلی راحت و بدون مشکل می‌تواند تا ۲ روز بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد که از گوشی‌ای مثل ردمی 9AT چیزی جز این هم انتظار نمی‌رفت.

خبری از شارژ سریع نیست و آداپتور داخل جعبه هم ۱۰ واتی است.

جدول تست باتری

دوربین ردمی 9AT

دوربین هم در ردمی 9AT از آن بخش‌هایی است که نشان می‌دهد با گوشی‌ای کاملاً اقتصادی سر و کار دارید. یک لنز برای دوربین اصلی در نظر گرفته شده که سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی هم سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد.

کیفیت عکس‌های ردمی 9AT

عکس‌هایی که در نور روز گرفته می‌شوند نویز بسیار زیادی دارند و بسیار بی‌کیفیت هستند؛ فقط ثبت رنگ‌ها خوب انجام می‌شود که خیلی هم به کارتان نمی‌آید و می‌توان گفت عکس‌هایی هستند که کار شما راه می‌اندازند.

عکس‌های پرتره برخلاف اینکه کیفیت خوبی ندارند اما در کمال تعجب برش سوژه از پس‌زمینه خوب انجام می‌شود.

عکس‌های سلفی هم که گرفته می‌شوند قرمز می‌شوند و کیفیت بسیار پایینی دارند. ردمی 9AT عکس‌های سلفی پرتره هم می‌گیرد که برش خوبی را می‌بینیم اما کیفیت اصلاً تعریفی ندارد.

ردمی 9AT بخریم یا نخریم؟

ردمی 9AT گوشی مقرون‌به‌صرفه است پس انتظار زیادی از آن نداشته باشید و کاملاً در حد یک گوشی در همین رنج قیمتی از آن کار بخواهید.

صفحه‌نمایش کاملاً معمولی اما بیشتر از حد انتظار، سخت‌افزاری برای انجام کارهای روزمره که زور زدن در عملکردش دیده می‌شود، طراحی مناسب و البته خوش‌دست و در نهایت عمر خوب باتری از ویژگی‌های این گوشی هوشمند به‌حساب می‌آیند.

رقبای این گوشی در بازار خیلی زیاد نیستند؛ ردمی 9C یکی از رقبای این گوشی به‌حساب می‌آید که به‌خصوص در بخش دوربین بهتر عمل کرده اما کمی قیمت بالاتری دارد و در نهایت یکی از مهم‌ترین رقبایش گلکسی M11 است که در بخش باتری، دوربین و پشتیبانی از تایپ سی بهتر عمل می‌کند اما سخت‌افزار قدرتمندتری ندارد و درعین‌حال قیمت بالاتری هم دارد که در این رنج قیمتی به طور حتم ۴۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت هم اختلاف چشمگیری به‌حساب می‌آید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار