نقدوبررسی انواع گجت های هوشمندنقدوبررسی لوازم جانبی دیجیتالنقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری

مشخصات و بررسی گیمبال دی‌جی‌آی DJI Osmo Mobile 3

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

پایه نگهدارنده گوشی موبایل Osmo Mobile 3 در بین محصولات رقیب یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. به لطف نمایه‌های جذاب و کاربردی آن در اپ  DJI Mimo، عملکرد ردیابی چهره در آن فوق‌العاده بوده و گرچه برای عادت به کار کردن با آن به عنوان یک گیمبال سنتی به زمان بیشتری نیاز خواهید داشت، اما کار تثبیت‌کنندگی تصویر در آن بی‌نقص انجام می‌شود. خلاصه بگوییم Osmo Mobile 3 ساخت کمپانی DJI در حال حاضر بهترین گیمبال اسمارت‌فون در بازار است که مبتدیان و حرفه‌ای‌ها به یک اندازه از آن رضایت خواهند داشت.

نقاط قوت

  • عالی از نظر پرتابل بودن
  • قیمت‌ مناسب
  • ردیابی عالی چهره

نقاط ضعف

  • ردیابی متوسط اشیاء
  • مشکلاتی در اپ اندرویدی
  • عادت کردن به آن زمان‌ می‌‍برد

مشاهده این محصول در دیجی کالا

شاید شعار کمپانی هوآوی، یعنی “از نو نوشتن قوانین” را در تبلیغات سری P30 اسمارت‌فون‌های این کمپانی شنیده باشید. اما به نظر ما این شعار بیشتر برازنده محصولی همچون DJI Osmo Mobile 3 می‌باشد.

دستاورد کمپانی مشهور پهپادساز DJI در بازار گیمبال‌ها همچون موفقیتی است که تبلت‌های سرفیس مایکروسافت در بازار استندها به آن دست یافتند. این کمپانی با کنار گذاشتن ظاهر تکراری گیمبال‌های تاشو سومین پایه نگهدارنده گوشی موبایل خود را با نام Osmo Mobile 3 روانه بازار کرده است. این طراحی هوشمندانه یک جزء مکمل نیز دارد که اپ DJI Mimo می‌باشد. در این اپ می‌توانید به امکانات بی‌شماری همچون ردیابی هوشمند اشیاء، عکاسی پانورامیک و قابلیت ساخت کلیپ‌های کوچک ویدیویی به همراه موسیقی (حالت Story) دسترسی داشته باشید که برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی جذابیت فوق‌العاده‌ای دارند.

قابلیت‌ها

  • متصل به اپ Mimo (در iOS و اندروید)
  • امکان ایجاد تایم‌لپس، هایپرلپس و استفاده از حالت Story
  • امکان تغییر حالت بین پرتره و منظره از طریق کلید M

اپ اختصاصی Mimo در حقیقت تجربه اصلی کار با این محصول را رقم زده و طیف متنوعی از ابزارهای ویرایشگر و نمایه‌های جدید را در اختیارتان می‌گذارد. این اپ که در هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قابل استفاده است در تعامل با دوربین گوشی هوشمند شما امکان کنترل بیشتر بر کار با دوربین از طریق دکمه‌های روی گیمبال را به شما می‌دهد. در نتیجه می‌توانید به راحتی بدون آنکه نیاز به لمس صفحه گوشی موبایل خود داشته باشید شروع به ضبط ویدیو کنید، عکس بگیرید یا کادر تصویر را بزرگنمایی کنید. به علاوه از طریق این اپ به گزینه‌های پیشرفته‌تری همچون تایم‌لپس، هایپرلمس، پانوراما و حالت Story در ضبط ویدیو دسترسی خواهید داشت.

 

حالت Story از نمایه‌های جالب اپ بوده که به شما اجازه می‌دهد یک مونتاژ از ویدیوهای خود بسازید و یک موسیقی برای آن انتخاب کنید. شاید این نمایه چندان به کار فیلمسازان حرفه‌ای نیاید، اما ترکیبی نوآورانه از توانمندی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری محسوب می‌شود که شما را قادر به ساخت کلیپ‌های کوتاه و جذابی می‌کند.

با دو بار ضربه زدن بر روی کلید M می‌توانید به راحتی بین حالت عکاسی پرتره و منظره انتخاب کنید، و با سه بار ضربه بازوی نگهدارنده را از حالت شروع به کار به حالت بسته تغییر دهید و بالعکس. وقتی گیمبال خاموش باشد، با یک ضربه روی کلید M، چهار ال‌ای‌دی بالای جوی‌استیک روشن شده و وضعیت باتری را به شما نمایش می‌دهند.

طراحی

  • طراحی سبک اما مستحکم و بادوام
  • اتصال سه‌پایه در زیر دستگاه
  • دارای پورت USB-C برای شارژ و پورت USB-A برای شارژ اسمارت‌فون

بیشتر بدنه DJI Osmo Mobile 3 از جنس پلاستیک است و گرچه به نسبت استاندارد گیمبال‌ها سبک‌وزن به حساب می‌آید اما قسمتی که در دست نگه داشته می‌شود از استحکام و سنگینی خوبی برخوردار است.

این نگهدارنده بر روی یک سه‌پایه قرار گرفته است که بسیار کارآمد بوده چراکه این دستگاه با شکل عجیب و غریب‌اش به تنهایی قادر به ایستایش بر روی سطوح نیست. یک جوی‌استیک امکان کنترل دستی وضعیت قرارگیری گوشی موبایل را به شما می‌دهد که دکمه‌های پاور و ضبط ویدیو نیز در سمت راست آن و نشانگرهای ال‌ای‌دی باتری در بالای آن قرار گرفته‌اند.

 

از قابلیت‌های ارتقاء یافته این دستگاه اضافه شدن یک پورت USB-C برای شارژ است که در مدل Mobile 2 به شکل پورت USB میکرو وجود داشت. همچنین یک پورت USB-A فول‌سایز به شما امکان شارژ کردن گوشی موبایل از طریق باتری ۲۴۵۰ میلی‌آمپری این گجت را می‌دهد.

راه‌اندازی این گیمبال در ابتدا شاید کار آسانی نباشد، اما به محض آنکه سر از کار آن دربیاورید بسیار رضایت‌بخش خواهد بود. همه چیز به خوبی در جای خود قرار گرفته و جلوه دلنشینی دارد و هیچ یک از اجزاء همچون گیمبال‌های بزرگ‌تر دچار لغزش نمی‌شوند. درست است که بدنه پلاستیکی آن در مقایسه با مدل‌های بزرگ‌تر و قدیمی‌تر کمی غلط‌انداز به نظر می‌رسد اما سهولت در استفاده و پرتابل بودن آن مزیتی است که در محصولات دیگر نظیر ندارد.

این نگهدارنده گوشی موبایل قادر به نگه داشتن محکم گوشی‌هایی به کوچکی iPhone XS و به بزرگی Huawei Mate 20 X است. طراحی هوشمندانه آن مانع فشار آوردن بر کلیدهای کناره گوشی‌های موبایل می‌شود، در حالی که این یکی دیگر از مشکلاتی است که اغلب در محصولات مشابه به آن برمی‌خوریم.

به طور کلی اغراق‌آمیز نیست که بگوییم کمپانی DJI با این محصول به نوعی دست به بدعت دوباره گیمبال زده و در این کار موفق بوده است.

تثبیت‌کننده تصویر

  • عملکرد بسیار خوب ردیاب چهره
  • عملکرد نه چندان خوب ردیاب اشیاء
  • نواقص جزئی در اپ Mimo

این پایه لرزش‌گیر به گونه‌ای عمل می‌کند که سنگین‌ترین قدم‌های شما همچون راه رفتن بر روی نوک پا به نظر برسد.

مسئله اصلی ما در فیلمبرداری با استفاده از این پایه عملکرد پایین‌تر از سطح انتظار اپ DJI Mimo از نظر کیفیت ویدیو در مقایسه با اپ‌های بومی گوشی‌های موبایل است که برای مثال در محیط‌های کم نور شما را مجاب می‎‌کند که از اپ دوربین گوشی موبایل استفاده کنید. البته در این صورت امکان استفاده از ردیاب هوشمند چهره وجود ندارد. با این حال این اپ در نورپردازی مناسب عملکرد خوبی از خود به نمایش می‌گذارد و با قفل کردن بر روی چهره شما امکان فیلمبرداری از خود را از همیشه آسان‌تر می‎‌کند. ردیابی و قفل کردن بر روی چهره چه در زمانی که پایه نگهدارنده را دست گرفته‌اید و چه وقتی روی سه‌پایه قرار گرفته است به خوبی و در عرض سه ثانیه انجام می‌شود. همچنین در این اپ می‌توانید برخی خصوصیات چهره خود را نیز ویرایش کنید.

از طرف دیگر این اپ کار ردیابی اشیاء را به خوبی ردیابی چهره انجام نمی‌دهد. برای ردیابی اشیاء لازم است انگشت خود را به صورت مورب بر روی نمایشگر و به طور خاص بر روی قسمتی از تصویر که قرار است سوژه اصلی شما باشد بکشید. اپ Mimo در واقع با حرکت مورب انگشت شما یک کادر ایجاد کرده و بر هر آنچه که داخل این کادر قرار بگیرد قفل می‌کند. اما گاهی اوقات لازم است برای بکار انداختن این قابلیت چند بار تلاش کنید تا کادر به درستی بر روی شیء مورد نظر شما قفل شود.

عملکرد کلی

  • عمر عالی باتری
  • مشهود بودن گیره‌های نگهدارنده گوشی در دوربین برخی اسمارت‌فون‌ها

این نگهدارنده گوشی موبایل به راحتی قابل حمل بوده و عمر باتری بالایی دارد که همچون مدل Osmo Mobile 2 تا ۱۵ ساعت در هر بار شارژ برایتان کار می‎‌کند. باتری این مدل همچون مدل قبلی قابل جدا شدن نبوده که البته نباید موجب نگرانی شما شود. می‌توانید مطمئن باشید که حتی در صورت استفاده مکرر از آن به عنوان گیمبال یا استند گوشی موبایل در هنگام تماشای سریال در هفته بیش از دو مرتبه نیاز به شارژ مجدد آن نخواهید داشت.

 

اگر قصد دارید برای مدتی طولانی بی‌وقفه “گیمبال” کنید بهتر است بدانید که شارژ کامل دستگاه حدود دو ساعت و سی دقیقه به طول می‌انجامد. در نتیجه بهتر است از شب قبل شارژ دستگاه را کامل کنید.

یک نکته قابل توجه دیگر پیش از خرید Osmo Mobile 3 این است که در نظر داشته باشید دو گیره نگهدارنده گوشی موبایل در برخی اسمارت‌‎فون‌ها در ویدیوی ضبط شده قابل مشاهده خواهد بود. این مسئله در لنز اولترا واید برخی گوشی‌های موبایل همچون Xperia 1 مشهود است، در حالی که در دوربین‌های برخی دیگر مثل  Huawei P30 Pro وجود ندارد. لازم است پیش از خرید این نگهدارنده گوشی از بابت عدم وجود این مشکل در رابطه با دوربین‌های گوشی موبایل خود اطمینان حاصل کنید.

نتیجه‌گیری

اگر در گذشته تجربه استفاده از گیمبال‌های سنتی را داشته‌اید، شاید در ابتدا این پایه نگهدارنده به نظرتان نامرغوب بیاید. علاوه بر آن ممکن است به دلیل ظاهر جدید آن لازم باشد “گیمبال” کردن را از نو یاد بگیرید. با این وجود پس از یک ساعت کار با این دستگاه حرکات دایره‌وار دلربای آن در کمال تعجب برایتان از حرکات افقی و عمودی مدل‌های سنتی دلپذیرتر و طبیعی‌تر خواهد بود. حتی ممکن است تجربه استفاده از این گیمبال شما را یکبار برای همیشه از گیمبال‌های قدیمی دلزده کند.

پایه نگهدارنده/لرزش‌گیر گوشی موبایل مدل  Osmo Mobile 3 با وزن کم، اندازه کوچک، دوام عالی باتری، قابلیت تحسین‌برانگیز ردیابی چهره و قیمت مناسب‌اش به طور قطع یک پیشنهاد ویژه در بین تمامی گیمبال‌های موجود در بازار است.

رتبه‌ی محصول

ارزش خرید – ۹٫۸

۹٫۸

نمره نهایی

پایه نگهدارنده/لرزش‌گیر گوشی موبایل مدل  Osmo Mobile 3 با وزن کم، اندازه کوچک، دوام عالی باتری، قابلیت تحسین‌برانگیز ردیابی چهره و قیمت مناسب‌اش به طور قطع یک پیشنهاد ویژه در بین تمامی گیمبال‌های موجود در بازار است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار