نقدوبررسی

مشخصات و بررسی دستگاه اسپرسوساز و گریندر Sage the Barista Express

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

قهوه از پیش آسیاب شده با گذشت زمان کهنه می‌شود، در نتیجه برای تهیه باکیفیت‌ترین اسپرسو باید خودتان قهوه را آسیاب کنید. برای کسب بهترین نتیجه داشتن یک دستگاه آسیاب (گریندر) اهمیتی کمتر از خود دستگاه اسپرسوساز ندارد. اما ویژگی‌های یک گریندر خوب چیست؟

دستگاه قهوه ساز Sage مدل Barista Express خیال شما را از بابت آسیاب قهوه راحت می‌کند چرا که یک گریندر در داخل آن تعبیه شده است. از این رو این دستگاه دسترسی آسان به یک گریندر دستی را برای شما فراهم کرده و در عین حال تمام ویژگی‌های راحتی‌آور یک اسپرسوساز را دارا می‌‎باشد.

این دستگاه از کیفیت ساخت بالا و ظاهری زیبا برخوردار بوده که در رنگ‌های نقره‌ای و مشکی موجود می‌باشد. بدنه تمام استیل محصول نیز نشان از استحکام و دوام آن دارد.

مشاهده این محصول در دیجی کالا

راه‌اندازی و کار با لوازم جانبی دستگاه

راه‌اندازی دستگاه باریستا اکسپرس بسیار راحت است. تنها کافی‌ست فیلتر آب را به مخزن بزرگ ۲ لیتری متصل کرده، آن را از آب پر کنید و در پشت دستگاه قرار دهید. این دستگاه فاقد تنظیمات سختی آب است. پس از آن می‌بایست قیف گریندر را بر بالای دستگاه قرار دهید که گنجایش یک بسته استاندارد ۲۵۰ گرمی دانه قهوه را دارد. سپس لازم است پورتافیلتر مناسب را به دستگاه متصل کنید. دو فیلتر تک فنجان و دو فنجانِ همراه محصول یک جداره بوده که مخصوص قهوه آسیاب شده در این دستگاه طراحی شده‌اند.

 

همچنین یک تمپرآهنربایی باکیفیت همراه محصول وجود دارد که در جای مخصوص خود در جلوی دستگاه قرار می‌گیرد. یک تیغه فلزی به اندازه کارت بانکی نیز برای یکدست کردن قهوه در فیلتر قابل استفاده است.

تهیه اسپرسو

تهیه یک شات اسپرسو با این دستگاه آسان است. ابتدا لازم است گریندر را بر حالت یک یا دو فنجان تنظیم کنید، سپس دستگیره آسیاب را به داخل شکاف مخصوص فشار دهید تا دستگاه شروع به آسیاب کردن دانه‌های قهوه کند. از آنجایی که نوع دانه قهوه بر بافت پودر به دست آمده مؤثر است، می‌توانید مقدار قهوه آسیاب شده و اندازه ذرات پودر را تنظیم کنید. این کار از طریق کلید ۱۸ درجه‌ای کنار دستگاه انجام می‌شود.

برای رسیدن به بافت مطلوب خود لازم است چندین بار آزمون و خطا کنید. شکل ذرات قهوه بر طعم نهایی اسپرسو تأثیر قابل توجه‌ای می‌گذارد؛ هرچه ذرات قهوه نرم‌تر باشند به زمان بیشتری برای عصاره‌گیری نیاز دارند که همین طعم قهوه را تلخ‌تر می‌کند، از طرفی درشت بودن ذرات منجر به رقیق شدن قهوه خواهند شد. با قرار دادن درجه روی عدد ۱۱ اسپرسوی شما طعم معمول و همیشگی خود را خواهد داشت.

 

می‌توانید در زمانی که مشغول آسیاب کردن هستند، فنجان خود را بر روی گرم‌کن مخصوص گرم کنید یا با استفاده از کلیدی که در کناره دستگاه قرار گرفته از طریق شیر مخصوص آب داغ در آن بریزید. پس از آنکه قهوه خود را به اصطلاح تمپ کردید، کافی‌ست پورتافیلتر را متصل کرده و سپس با فشار یک کلید مشخص کنید که اسپرسو سینگل شات یا دابل شات (یا دو سینگل شات) باشد.

ممکن است در حین کار با دستگاه متوجه شوید که تنظیمات پیش‎‌فرض چندان درست نبوده و مقدار اسپرسوی خروجی (حدود ۳۰ میلی‌لیتر برای سینگل شات و ۶۰ میلی‌لیتر برای دابل شات) با مقدار مد نظر شما تفاوت دارد. عوامل مختلفی در این موضوع دخیل هستند که از جمله پودر قهوه، دانه قهوه و شکل تمپ آن است. با این حال این امکان وجود دارد که با فشردن کلید برنامه، تغییراتی را بر تنظیمات پیش‌فرض اعمال کرده و حجم سینگل یا دابل شات مورد نظر خود را وارد کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این دستگاه برخورداری از سیستم پری‌اینفیوژن (pre-infusion) است که در آن مقدار کمی آب گرم به آرامی روانه پورتافیلتر شده تا دم‌آوری قهوه به شکلی قوی‌تر و بهتر انجام شده و طعم نهایی آن دلچسب‌تر باشد. در این دستگاه می‌توانید به طور کاملاً دستی با فشردن و نگه داشتن کلید یک یا دو فنجان به مدت تقریباً هفت ثانیه عمل پری‌فیوژن را انجام دهید و با کنترل کامل بر اسپرسوی خود حتی آن را به یک کافه کرما (cafe crema) تبدیل کنید.

با اینکه برای کسب بهترین نتیجه در کار با این دستگاه نیاز به کمی آزمون و خطا می‌باشد، اما در نهایت ارزش این پشتکار را دارد چراکه پاداش شما نوشیدن یک شات اسپرسوی قوی و یک کرمای غلیظ و لذیذ است. اسپرسوی تهیه شده در این دستگاه طعم بی‌نظیر و کاملی دارد. تنها گله کوچک ما این است که دمای قهوه در ۷۱ درجه سانتی‌گراد در واقعیت کمی پایین‌تر بوده و امکان تنظیم دستی دما نیز وجود ندارد.

فوم‌گیری شیر

اگر مایل به تهیه نوشیدنی‌های شیری هستید، می‌توانید از پارچ شیر و نازل بخار همراه محصول برای فوم‌گیری استفاده کنید. برای انجام این کار می‌بایست نازل بخار را درون شیر قرار دهید و سپس با چرخاندن کلید کناره ماشین آن را بر روی تنظیمات بخاردهی قرار دهید. از آنجایی که این دستگاه سینگل بویلر می‌باشد، ابتدا دمای بویلر را برای ایجاد بخار بالا می‌برد. داغ شدن دستگاه و شروع فوم‌گیری کمی زمان می‌برد و امکان کنترل جریان بخار وجود ندارد، در نتیجه می‌بایست با هرآنچه دستگاه در اختیارتان می‌گذارد کنار بیایید.

 

خوشبختانه با وجود این محدودیت‌ها توانستیم یک فوم شیر نرم و غلیظ برای لاته خود آماده کنیم. با خاموش کردن حالت بخاردهی، تهویه دستگاه به طور اتوماتیک انجام شده و دمای آن شروع به پایین آمدن می‌کند. لاته تهیه شده با استفاده از این دستگاه غلظت، طعم و ظاهر بسیار خوبی دارد.

آسیاب کردن

دستگاه باریستا اکسپرس همچون یک دستگاه فرنچ پرس یا دستگاه‌های فیلتری قادر به آسیاب دانه قهوه به ذراتی درشت است، اما این کار را تنها از طریق هد گروپ انجام می‌دهد. ترجیح ما این بود که با فشردن یک دکمه اختصاصی امکان گریندر کردن در هر مخزنی وجود داشت تا می‌توانستیم از گریندر برای قهوه‌سازهای مختلفی استفاده کنیم. اابته این یک اشکال جزئی بوده که صرفاً در صورت استفاده از یک دستگاه فیلتری بد نیست آن را به خاطر داشته باشید.

نگهداری و مراقب

این دستگاه به جز اقدامات روتین و ضروری نیاز به مراقبت خاصی ندارد. لازم است به طور منظم آن را از طریق فیلتر پاکسازی که قابلیت استفاده از قرص‌های شست‌وشو را دارد تمیز کرده و هرازگاهی رسوب‌گیری کنید. این اقدامات دشواری خاصی ندارند و توضیحات مربوطه در دفترچه راهنمای محصول به طور کامل آمده است. همچنین یک سوزن برای تمیز کردن نازل بخار همراه محصول وجود دارد که می‌توانید آن را در کنار دیگر وسایل پاکسازی در محفظه ابزار که با بیرون کشیدن سینی چکه‎‌گیر قابل دسترسی است نگهداری کنید.

نتیجه‌گیری

دستگاه باریستا اکسپرس با داشتن یک گریندر به شما تسلط بیشتری بر بافت و طعم قهوه‌تان می‌دهد. این دستگاه قادر به تهیه بهترین نوع اسپرسو و فوم شیر غلیظ و بی‌نظیری است که گرچه گریندر آن قابل استفاده با دیگر دستگاه‌ها نمی‌باشد، اما خودکفا بودن آن به احتمال زیاد شما را از هر دستگاه دیگری بی‌نیاز می‌کند.

مشاهده این محصول در دیجی کالا

رتبه‌ی محصول

ارزش خرید – ۹٫۴

۹٫۴

نمره نهایی

دستگاه باریستا اکسپرس با داشتن یک گریندر به شما تسلط بیشتری بر بافت و طعم قهوه‌تان می‌دهد. این دستگاه قادر به تهیه بهترین نوع اسپرسو و فوم شیر غلیظ و بی‌نظیری است که گرچه گریندر آن قابل استفاده با دیگر دستگاه‌ها نمی‌باشد، اما خودکفا بودن آن به احتمال زیاد شما را از هر دستگاه دیگری بی‌نیاز می‌کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار