نقدوبررسی

اسپرسوساز دلونگی مدل ECAM 44.660

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

شاید شما هم از شهرت دستگاه‍های اسپرسوساز دلونگی مطلع باشید. دستگاه قهوه‌ساز مدل Eletta نیز همچون دیگر محصولات این کمپانی محبوبیت بالایی دارد. دو مدل مشکی و سفید این دستگاه که در واقع جز رنگ‌شان تفاوت دیگری ندارند به ترتیب مدل‌های ECAM44.660.B و ECAM45.760.W نام دارند که هر دو از قابلیت فوم‌گیری شیر نیز برخوردار هستند.

نقاط قوت

  • کاربری آسان
  • کیفیت درجه یک
  • سهولت در تمیز کردن
  • قابلیت شخصی‌سازی تنظیمات تهیه قهوه
  • فوم‌گیری خوب شیر

نقاط ضعف

  • قیمت

مشاهده این محصول در دیجی کالا

این قهوه‌ساز با ظاهر شیک و باوقار خود جلوه زیبایی به آشپزخانه شما می‌دهد و طراحی فوتوریستی آن قطعا نگاه‌ها را به خود جلب خواهد کرد.

ویژگی‌های اصلی

بهتر است پیش از هر چیز به مشخصات این قهوه‌ساز بپردازیم تا پیش از اقدام به خریداری با آن بهتر آشنا شوید.

 

یکی از چیزهایی که این دستگاه را به شکلی خاص جالب‌توجه می‌کند، امکان شخصی‌سازی کارکردهای آن است که هنوز به قهوه‌سازهای زیادی راه نیافته است. این قهوه‌ساز دلونگی به شما اجازه می‌دهد برنامه قهوه‌ساز خودتان را ایجاد کنید و تنظیمات تهیه فوم شیر و قهوه را به سلیقه خودتان تغییر دهید و سپس در حافظه دستگاه ذخیره کنید تا در هر بار استفاده از این دستگاه دقیقاً همان قهوه داغی را میل کنید که دوست دارید.

همچنین اگر از دوستداران قهوه‌های بر پایه شیر هستید، قهوه‌ساز Eletta انتخابی عالی برای شماست. هواداران کاپوچینو و شیفتگان لاته به یک اندازه از عملکرد ساده این دستگاه در تهیه فوم شیر و خامه رضایت خواهند داشت.

بد نیست بدانید که پارچ شیر این دستگاه قابل جدا شدن بوده و به شکلی طراحی شده که به راحتی در یخچال قابل نگهداری است.

اگر پیش از این با دستگاه‌های دارای نازل فوم‌گیری شیر کار کرده باشید حتماً متوجه شده‌اید که اغلب این دستگاه‌ها کمی دیر متوجه می‌شوند که شیر از بهترین تاریخ مصرف خود گذشته است و در نتیجه زحمت تمیز کردن نازل را به گردن شما می‌اندازند. دلونگی برای این مشکل یک چاره اندیشیده است؛ در حقیقت تنها کافی‌ست به یاد داشته باشید که پارچ شیر را پس از هر بار استفاده داخل یخچال قرار دهید.

 

و اما بپردازیم به عملکرد دستگاه در گرایند کردن قهوه. برای بسیاری از افراد عیار واقعی یک قهوه‌ساز در زمان گرایند یا آسیاب کردن قهوه مشخص می‌شود. این دستگاه دلونگی از این نظر نمره خوبی می‌گیرد. شما می‌توانید برای آسیاب کردن قهوه خود از بین ۱۳ حالت مختلف انتخاب کنید. در حقیقت این دستگاه راه اعتراض را بر روی افرادی بسته است که مدعی هستند هیچ دستگاهی قادر به آسیاب کردن قهوه آن‌ها به شکلی که واقعاً در نظر دارند نیست. توانمندی یک دستگاه در گرایند کردن همان چیزی است که کیفیت نهایی نوشیدنی قهوه را تعیین می‌کند، و قهوه‌ساز Eletta از این بابت هیچ کم‌وکاستی ندارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های سودمند این دستگاه، وجود یک نمایشگر دیجیتال LCD است که شما را در کار بهتر با دستگاه یاری می‌دهد و این قابلیتی است که در تعداد اندکی از قهوه‌سازها دیده می‌شود. به لطف وجود این نمایشگر می‌توانید به راحتی تنظیمات انتخابی خود را مشاهده کنید و در مورد نوع، اندازه و غلظت نوشیدنی گرم خود تصمیم بگیرید.

سؤالات پرتکرار

بیشتر افراد پیش از اقدام به خرید یک دستگاه سؤالات مهمی درباره آن دارند که دانستن جواب آن‌ها به تصمیم‌گیری بهتر ایشان در خرید کمک می‌کند. قهوه‌ساز Eletta نیز مانند هر دستگاه دیگری از این قاعده مستثنی نیست. در زیر به برخی از پرتکرارترین سؤالات خریداران بالقوه این قهوه‌ساز می‌پردازیم. امیدواریم شما هم از این طریق به جواب خود برسید.

  • عملکرد دستگاه در فوم‌گیری شیر چطور است؟

اساساً یافتن دستگاهی که بتواند به خوبی کافی‌شاپ‌های محبوب شما قهوه درست کند کاری دشوار است. با این وجود قهوه‌ساز Eletta از بهترین تنظیمات اتوماتیک برخوردار است که آن را در زمره بهترین قهوه‌سازهای موجود در بازار قرار می‌دهد.

  • شیر در دستگاه چقدر داغ می‌شود؟

یکی از مشکلات رایج در بیشتر قهوه‌سازها داغ شدن شیر تا مرز جوشیدن است. این مسئله به این دلیل رخ می‌دهد که قهوه‌بازها ابداً از خنک شدن قهوه خود پس از اضافه کردن شیر لذت نمی‌برند. خوشبختانه شیری که در این دستگاه به فنجان شما می‌ریزد داغی مناسبی دارد و در عین حال دمای آن از خود قهوه کمتر است که تنها موجب خنک‌شدگی ناچیز قهوه می‌شود. در نتیجه قهوه داغ شما به هیچ وجه در این دستگاه تبدیل به قهوه گرم نمی‌شود.

 

  • تهیه اسپرسو در این دستگاه چقدر زمان می‌برد؟

خیلی کوتاه. برای تهیه اسپرسو تنها باید یک دقیقه به دستگاه فرصت بدهید و در صورتی که با دستگاه خنک شروع به کار کرده باشید یک دقیقه دیگر نیز برای محکم‌کاری به آن اضافه کنید. هر دستگاهی که دانه‌های قهوه را خودش آسیاب می‌کند برای تهیه نوشیدنی شما به کمی زمان نیاز دارد، اما مطمئن باشید که ارزش صبر کردن خواهد داشت.

  • آیا با این دستگاه امکان تهیه قهوه با ماگ وجود دارد؟

بله. برای تهیه قهوه خود می‌توانید از بین دو اندازه انتخاب کنید. البته بهتر است بدانید که برای تهیه قهوه در ماگ باید زمان کمی بیشتری به دستگاه بدهید.

  • گنجایش آب دستگاه چقدر است؟

کمی کمتر از دو لیتر که مقداری کافی برای تهیه چند فنجان قهوه پیش از نیاز به پر شدن مجدد است.

  • این دستگاه در چه رنگ‌های دیگری موجود است؟

این دستگاه فقط در رنگ‌های مشکی (مدل ECAM44.660.B) و سفید (مدل ECAM45.760.W) موجود می‌باشد. مدل دیگر این دستگاه در رنگ نقره‌ای (ECAM44.620.S) فاقد قابلیت فوم‌گیری شیر می‌باشد که انتخابی مناسب برای افرادی است که علاقه خاصی به کاپوچینو یا لاته ندارند.

نظر خریداران

در زیر گزیده‌ای از نظرات خریداران واقعی قهوه‌ساز Eletta را می‌خوانید.

  • بهترین قهوه‌ساز خانگی

افراد بسیاری عبارت “بهترین قهوه‌ساز” را برای دستگاه‎‌های قهوه‌ساز خود به کار می‎برند. هدف من این نیست که بگویم این دستگاه نیازهای تمام افراد را برآورده خواهد کرد، اما نزدیک به تمام خریداران قهوه‌ساز Eletta آن را به درستی بهترین قهوه‌ساز اتوماتیکی که تابحال داشته‌اند توصیف می‎کنند. برخی افراد حتی پس از سال‌ها استفاده از آن، به جای جایگزین کردنش با یک مدل جدیدتر، اقدام به تعمیر آن می‌‎کنند که به تنهایی گویای میزان محبوبیت این دستگاه است.

 

  • فاقد تنظیمات تهیه اسپرسو ماکیاتو

در بررسی هر دستگاهی باید صادق بود و به نقاط ضعف آن نیز اشاره کرد. این قهوه‌ساز فاقد تنظیمات تهیه اسپرسو ماکیاتو است، در حالی که مشخصات موجود از آن در سطح وب خلاف این مسئله را عنوان می‌کنند. به هر حال اگر قصد شما از خرید این دستگاه تهیه این نوع نوشیدنی است، شاید بد نباشد گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کنید. البته فراموش نکنید که به هر حال می‌توانید با تغییر تنظیمات دستگاه، روند تهیه قهوه را آنطور که دوست دارید تعیین کنید.

  • اگر این دستگاه‌های ویژگی‌های مدنظر شما را دارد در خریدش شک نکنید

خریداران این دستگاه می‌گویند در صورتی که این دستگاه ویژگی‌های مد نظر شما را دارد نباید به دلیل قیمت آن به فکر خرید دستگاه‌ ارزان‌‎تری باشید. البته که نباید هیچ کس را به پرداخت هزینه‌ای بیشتر از آنچه در توانش است تشویق کرد، اما در دنیای قهوه‌سازها جمله “هرچقدر پول بدی همانقدر آش می‌خوری” معنای ملموس‌تری پیدا می‌کند.

  • سهولت در تمیز کردن

تمام قهوه‌سازهای خوب به راحتی قابل تمیز کردن هستند. سهولت در شست‌وشو و تمیز کردن اجزای قهوه‌ساز از نکات مهم در خریداری چنین دستگاهی به شمار می‌رود، چراکه هیچ چیز بدتر از آن نیست که مجبور شوید پس از هر بار استفاده از دستگاه زمانی طولانی را صرف تمیزکاری کنید. در این صورت حتی ممکن است پس از مدتی از تهیه قهوه در منزل دلسرد شوید.

تمیزکاری منظم قهوه‌ساز به دوام هرچه بیشتر دستگاه کمک می‌کند. خوشبختانه این کار به راحتی در مورد قهوه‌ساز Eletta امکان‌پذیر است. قابلیت جدا شدن پارچ شیر نیز به سهولت بیشتر در تمیز کردن آن پس از هر بار استفاده کمک می‌کند چراکه معمولاً این جزء دستگاه بیش از هرچیز در صورتی که به آن رسیدگی نشود مشکل‌ساز خواهد بود.

کلام آخر

اگر مجذوب ظاهر زیبای این دستگاه شده‌اید مطمئن باشید از عملکرد آن نیز به همان اندازه راضی خواهید بود. کار با این دستگاه حتی برای افراد مبتدی بسیار آسان است.

رتبه‌ی محصول

ارزش خرید – ۷٫۶
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار