نقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری

مشخصات و بررسی اسپیکر JBL Boombox 2

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

اسپیکر بلوتوثی مدل Boombox 2 ساخت کمپانی جی‌بی‌ال اسپیکری بزرگ و قابل حمل است که قادر است صدای باس قدرتمندی تولید کند. ممکن است صدای تقویت شده باس و تغییری که در اصوات با فرکانس‌ بالا ایجاد می‌کند برای کسانی که به دنبال واقعی و ناب  بودن صدا هستند مطلوب نباشد، ولی افرادی که موسیقی خود را بلند و کوبنده دوست دارند قطعا از صدای خروجی این اسپیکر لذت خواهند برد. قطعا اسپیکرهای دیگری وجود دارند که قادر به تولید صدایی ناب‌تر و دقیق‌تر هستند، اما اگر به دنبال اسپیکر مناسب فضای خارج از منزل هستید که به علاوه کاملاً در برابر آب مقاوم باشد، اسپیکر Boombox 2 ناامیدتان نخواهد کرد.

نقاط قوت

  • صدای بسیار قدرتمند، باس کوبنده و صدای زیر قوی
  • مقاوم به آب
  • قابلیت شارژ گوشی‌های موبایل

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • سنگین و بزرگ
  • صدای نامناسب برای کسانی که به دنبال دقیق بودن صدا هستند

مشاهده این محصول در دیجی کالا

مشخصات

  • کانال: استریو
  • بلوتوث: بله
  • وای-فای: خیر
  • مولتی-روم: خیر
  • اتصالات فیزیکی: ۳٫۵mm
  • قابل حمل: بله
  • مقاوم به آب: بله
  • اسپیکرفون: خیر
  • دستیار صوتی: ندارد

طراحی

این اسپیکر موجود در رنگ‌های مشکی و چریکی، به ابعاد ۱۰٫۱ در ۱۹٫۱ در ۷٫۹ اینچ (ارتفاع، عرض، عمق) و وزن ۵٫۸ کیلوگرم از آن دسته اسپیکرهای پرتابلی که بتوانید در کیف حمل کنید نیست. این اسپیکر بزرگ و سنگین است و از این نظر قابل حمل محسوب می‌شود که یک دستگیره کار حمل آن به حیاط، پشت‌بام یا صندوق عقب ماشین را آسان‌تر می‌کند. رتبه ضدآب IPX7 این اسپیکر به معنای آن است که تا عمق چند متری زیر آب مشکلی برای آن پیش نمی‌آید. به عبارت دقیق‌تر در برابر ورود آب مقاوم است و حتی اگر کاملاً خیس شود دچار نقص نخواهد شد.

ظاهر Boombox 2 شبیه به مدل قبلی خود است. یک دستگیره بزرگ در بالای بدنه سیلندرگونه آن قرار گرفته است و صفحه‌ فلزی مشبک تمام بدنه را پوشش می‌دهد. در زیر این صفحه توییترهای ۰٫۸ اینچی ۳۰ وات دوگانه و ووفرهای ۴ اینچی ۴۰ وات دوگانه قرار گرفته‌اند که در کنار یکدیگر محدوده فرکانس ۵۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز را پوشش‌ می‌‎دهند. در دو انتهای اسپیکر دو پسیو رادیاتور بزرگ قرار گرفته است که در کوبندگی هرچه بیشتر صدای باس کمک می‌کنند.

در بدنه جلویی اسپیکر کلیدهای پاور، اتصال بلوتوث، پخش/توقف موسیقی (که با دو بار فشردن آن می‌توانید یک آهنگ جلوتر بروید، گرچه امکان بازگشت به آهنگ قبلی وجود ندارد) و کلیدهای مثبت و منفی برای تنظیم بلندی صدا قرار گرفته‌اند. همچنین یک کلید Partyboost برای اتصال اسپیکر به دیگر اسپیکرهای JBL وجود دارد که برای پخش همزمان یک آهنگ قابل استفاده است. یک نوار LED نمایش وضعیت نیز درصد شارژ باقی‌مانده را نمایش می‌دهد.

در پنل پوشش‌دار پشت اسپیکر محل اتصال منبع تغذیه، پورت USB شارژ گوشی موبایل، پورت میکرو USB برای سرویس و یک ورودی ۳٫۵mm aux برای اتصال به هدفون قرار گرفته است. منبع تغذیه عرضه شده همراه محصول بزرگ و دست‌وپاگیر است اما یک تسمه کابل همراه آن وجود دارد تا با استفاده از آن سیم بلند دستگاه زیر دست و پا قرار نگیرد.

این اسپیکر چه چیزی کم دارد؟ بهتر بود کابل ورودی aux همراه محصول وجود داشت. همچنین خبری از اپ پشتیبان نیست درنتیجه امکان شخصی‌سازی تنظیمات اکولایزر وجود ندارد. همچنین این اسپیکر فاقد کارکرد اسپیکرفون بوده که البته با توجه به اندازه بزرگ آن تعجب‌آور نیست. چنین کارکردی اغلب در اسپیکرهای کوچک‌تر وجود دارد.

این اسپیکر با بلوتوث  ۵٫۱ سازگار بوده و تنها از کدک‌‎ SBC، و نه کدک‌های AAC یا AptX، پشتیبانی می‌کند. به گفته کمپانی سازنده عمر باتری این اسپیکر ۲۴ ساعت بوده که بسته به میزان بلندی صدای موسیقی متغیر است.

عملکرد

در آهنگ‌هایی که باس صدای غالب آن‌هاست این اسپیکر قدرتمند ظاهر می‌شود. در بلندی صدای بالا، صدای باس دچار دیستورشن نمی‌شود گرچه پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) دست بکار می‎‌‌شود و کمی از شدت صدا می‌کاهد. با اینکه DSP برای جلوگیری از دیستورشن صدای باس را کمی تضعیف می‌کند اما باس کماکان کوبندگی خود را حفظ می‌کند. در بلندی صدای متوسط تا زیاد می‌توانید عمق باس بیشتری احساس کنید به طوری که DSP نیز کمترین دخالت را در صدای خروجی داشته باشد.

 

در آهنگی که باس کمتری دارد بهتر می‌شود به کیفیت اصلی صدای این اسپیکر پی برد. در این حالت نیز صدای باس همچنان تقویت شده است و به عمق صدای خواننده نیز افزوده می‌شود. شدت صداهای زیر در عین حال تعادل مناسبی در کلیت صدا ایجاد می‌کنند. در نتیجه با وجود صدای برجسته باس دیگر اصوات در کوبندگی آن مدفون نمی‌شوند. به طور کلی صدای خروجی این اسپیکر در دو سر طیف فرکانس تقویت شده است و صداهای فرکانس میانه با قدرت کمتری شنیده می‌شوند.

فرکانس‌های پایین شدت بیشتری دارند با این حال پایین‌ترین فرکانسی که وارد قلمرو ساب‎‌ووفر می‌شود کمی ضعیف‌تر شنیده می‌شود. کلام خواننده در همه حالت با شفافیت و وضوح کامل شنیده شده و صدای هیس‌دار اغراق‌شده‌ای از آن به گوش نمی‌رسد. چنین چیزی در اغلب اسپیکرها به ندرت رعایت می‌شود اما اسپیکر ساخت JBL در ایجاد تعادل میان فرکانس‌های تقویت شده بالا و پایین از پس انجام چنین کاری برآمده است.

موسیقی ارکسترال با وجود عمقی بودن باس نوایی نسبتاً طبیعی و نزدیک به واقعیت دارد. با این حال این صدا برای کسانی که ناب و واقعی بودن صدای موسیقی برایشان در اولویت اول است چندان خوشایند نخواهد بود. البته تأکید بر عمق فرکانس‌های پایین در این اسپیکر آنقدرها هم خارج از اندازه نیست.

نتیجه‌گیری

اسپیکر JBL Boombox 2 در بین اسپیکرهای باکیفیت بازار جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده است. این اسپیکر قدرتمند مناسب مهمانی‌های فضای باز است که طراحی نوستالژیکی هم دارد. در حال حاضر اسپیکرهای بزرگ و قدرتمند در بازار کم نیستند و از طرفی برخی دارای قابلیت‌های بیشتری بوده که هر فرد در نهایت بسته به انتظاراتی که از یک اسپیکر دارد از میان آن‌ها بهترین را انتخاب می‌کند.

رتبه‌ی محصول

طراحی – ۹
باس – ۱۰
عملکرد – ۹
ارزش خرید – ۸٫۵

۹٫۱

نمره نهایی

این اسپیکر قدرتمند مناسب مهمانی‌های فضای باز است که طراحی نوستالژیکی هم دارد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار