نقدوبررسی انواع گجت های هوشمندنقدوبررسی ساعت های هوشمند

مشخصات و بررسی مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Xiaomi Mi Band 6

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

مچ‌بند هوشمند Mi Band 6 برخوردار از نمایه‌هایی متنوع برای کنترل وضعیت سلامتی و ابزارهای کمکی حین ورزش است. از ویژگی‌های ارتقاء یافته این مچ‌بند می‌شود به نمایشگر AMOLED آن اشاره کرد که در مقایسه با مدل‌های قبلی بزرگ‌تر و شفاف‌تر بوده و همین تجربه کار با آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند.

نقاط قوت

  • ارزش خرید بالا
  • عمر بالای باتری
  • نمایشگر عالی

نقاط ضعف

  • سیستم پایش خواب چندان دقیق نیست
  • اشکال در اپ کاربری

مشاهده این محصول در دیجی کالا

ویژگی‌های برتر

  • پایش ورزش: امکان انتخاب از بین ۳۰ حالت ورزش
  • نمایشگر: صفحه نمایش AMOLED 1.56 اینچی عالی
  • ضد آب: دارای رتبه ۵ATM  (یا ۵۰ متر) مقاومت در برابر آب برای استفاده در حین شنا یا زیر دوش

معرفی

کمپانی شیائومی با سری مچ‌بندهای هوشمند Mi خود جان تازه‌ای به این بازار بخشیده است. این کمپانی با مچ‌بند هوشمند مدل Mi Band 6 یک قدم فراتر رفته چراکه نمایشگر این مچ‌بند از نوع AMOLED بوده که مزیت قابل توجه‌ای در مقایسه با همتایانش به شمار می‌رود.

طراحی و نمایشگر

  • طراحی آشنای سری Mi Band
  • بند مچ‌بند برای هر فردی مناسب نیست
  • نمایشگر AMOLED بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر

رویکرد شیائومی در طراحی مچ‌بندهای هوشمندش چیزی شبیه به رویکرد پورشه در ساخت خودروست، از این نظر که هر مدل جدید از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل قبلی‌ست.

 

این مچ‌بند نیز ظاهر بیضی‌شکل مدل‌های قبلی را حفظ کرده و با ضخامت ۱۲٫۷ میلی‌متر تنها کمی نسبت به مدل قبلی قطورتر شده است. بند مچ‌بند نیز همان بند پلاستیکی یک‌دست قبلی است. شاید این طراحی چندان شیک و مد روز نباشد اما یکی از مزیت‌هایش این است که توی چشم نمی‌زد و از آنجایی که تماماً مشکی رنگ است به خوبی خودش را مخفی نگه می‌دارد. یکی از نقاط ضعف آن عدم راحت بسته شدن بند مچ‌بند است که احتمالاً برای چفت کردن‌اش دور مچ دست خود باید کمی با آن کلنجار بروید. علاوه بر آن اگر دستان پرمویی داشته باشید ممکن است گیره بند هرازگاهی موی دست شما را بکشد و از این بابت کمی اذیت‌تان کند. البته تمام این موارد بسته به هر فرد متفاوت خواهد بود.

اما مهم‌ترین نقطه قوت این مدل در مقایسه با مدل Mi Smart Band 5 برخورداری از صفحه نمایش ۱٫۵۶ اینچی  AMOLED با وضوح تصویر ۱۵۲ x 486 (با تراکم پیکسلی ۳۲۶ ppi) و مقدار روشنایی ۴۵۰ نیت است که آن را حتی در بین رقبای خود یک سر و گردن بالاتر قرار می‌دهد.

این نمایشگر به شما مراحل انجام تمرینات ورزشی و پیشروی در آن‌ها، مقدار کالری سوزانده شده و مواردی از این دست را نمایش می‌دهد.  داشتن صفحه نمایش بزرگ‌تر و باکیفیت‎‌تر همچنین به معنای توانمندی بالای این مچ‌بند به عنوان یک ساعت هوشمند است. خواندن پیام‌های متنی کوتاه به راحتی در نمایشگر آن امکان‌پذیر است، حتی اگر امکان پاسخ‌دهی به آن‌ها از طریق مچ‌بند وجود نداشته باشد. کنترل پخش موسیقی نیز با سرویس انتخابی شما همچون YouTube Music به راحتی انجام می‌شود. علاوه بر آن می‌توانید رنگ و طرح پس‌زمینه را شخصی‌سازی کرده و سلیقه شخصی خود را بر ظاهر نمایشگر اعمال کنید. شفافیت و رنگ‌های زنده در ویجت آب و هوا نیز آن را به ابزاری مفید با جذابیت بصری بالا تبدیل کرده است. به طور کلی نمایشگر مرغوب این مچ‌بند آن را هم‌رده بسیاری از همتایان گران‌قیمت خود قرار می‌دهد.

از طرفی داشتن یک نمایشگر باکیفیت در این مچ‌بند کاستی‌ها و نواقص اپ Xiaomi Wear را از جهاتی جبران می‌کند. این رابط کاربری زوائد زیادی دارد که کار با آن را به تجربه‌ای ناخوشایندی تبدیل کرده است. وجود یک آواتار بلااستفاده و درشت و منوهای تودرتو و گیج‌کننده از نقاط ضعف مهم آن به شمار می‌روند که از این لحاظ آن را یک پله پایین‌تر از استاندارد مچ‌بندهای رقیب قرار می‌دهد.

پایش ورزش و خواب

  • سیستم خوب شمارش قدم و ضربان قلب
  • فاقد GPS یا ارتفاع‌سنج
  • ضعیف بودن سیستم پایش خواب در مقایسه با محصولات رقیب

این مچ‌بند شیائومی از قابلیت‌های اساسی پایش ورزش برخوردار است. شیائومی  Mi Band 6 قدم‌های شما را می‌شمرد، کالری سوزانده شده، مسافت طی شده و تعداد ضربان قلب شما را می‌سنجد و در صورتی که در هنگام خواب آن را دور مچ خود داشته باشید نیز خواب شما را پایش می‌کند.

 

در صورتی که از منوی تنظیمات حالت “هشداردهی در صورت عدم فعالیت” را فعال کنید، پس از یک ساعت بی‌تحرکی پیام هشدارآمیزی دریافت خواهید کرد که شما را به انجام فعالیت و تحرک بیشتر تشویق می‌کند.

این مچ‌بند هوشمند فاقد نمایه‌های پیشرفته‌ای همچون ارتفاع‌سنج بوده و همچنین فاقد GPS داخلی می‌باشد. در نتیجه برای ردیابی موقعیت مکانی خود لازم است آن را به GPS اسمارت‌فون خود متصل کنید.

شما می‌توانید مچ‌بند را طوری تنظیم کنید که پنج حالت تمرین را شناسایی کند که از جمله پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، پله‌نوردی و قایق‌رانی است. نبود حالت شناسایی خودکارِ نوع تمرین باعث شده که برای شروع پایش ملزم به انتخاب دستی حالت نوع ورزش خود شوید که چندان ایدئال نیست. بدیهی‌ست که امکان شروع پیاده‌روی بدون نیاز به گشتن در بین حالات ورزش یک مزیت مهم در مچ‌بندهای هوشمند به شمار می‌رود. با این وجود می‌توانید برای دسترسی راحت‌تر یک ویجت Workout ایجاد کنید که با یک لمس در جهت افقی قابل دسترسی باشد. در غیر این صورت باید با گشتن در بین ۳۰ حالت ورزش تمرین مد نظر خود را انتخاب کنید. برای اتمام تمرین نیز لازم است به روش دستی اقدام کنید.

این مچ‌بند هوشمند همچنین امکان فعال‌سازی سیستم PAI را به شما می‌دهد که به شکل دقیق‌تری ضربان قلب شما را پایش کرده و مدت زمان صرف شده در انجام تمرینات ورزشی‌ای که موجب تندتر شدن ضربان قلب شما شده‌اند را نمایش می‌دهد. این سیستم الگوریتمی که مورد تأیید مراجع علمی نیز می‌باشد به شما در داشتن قلبی سالم‌تر کمک می‌کند. در صورتی که روزانه بیش از ۱۰۰ امتیاز PAI دریافت کنید یعنی یک قدم بزرگ در جهت افزایش طول عمر خود برداشته‌اید. این یکی از قابلیت‌های جالب و مفید این مچ‌بند بوده که شیائومی در تبلیغات خود چندان بر آن تأکید نکرده است. حدس ما این است که این مسئله احتمالاً به دلیل تأثیر آن بر عمر باتری دستگاه بوده است.

نگه داشتن مچ‌بند در هنگام خواب کمی دست را به دلیل ضخامت بدنه اذیت می‌کند، اما چیزی نیست که نشود به آن عادت کرد. سیستم پایش خواب این مچ‌بند الگوی خواب شما را تشریح کرده و به چند فاز مختلف قسمت‌بندی می‌کند. هر روز صبح پس از بیدار شدن یک امتیاز خواب دریافت می‌کنید که معنای آن نیز در یک جمله توضیح داده شده است. روی‌هم‌رفته این سیستم کار خود را خوب انجام می‌دهد، اما نبود ردپای مرحله REM یا رویابینی در تحلیل خواب ما را به این فکر وا‌می‌دارد که این پایش چندان دقیق انجام نمی‌شود.

عمر باتری

  • ظرفیت ۱۲۵ میلی‌آمپر
  • عمر ۱۴ روزه یا بیش از یک هفته در صورت استفاده مداوم
  • شارژ کامل در دو ساعت

بنابر گفته شیائومی باتری ۱۲۵میلی‌آمپری این مچ‌بند در هر بار شارژ تا ۱۴ روز بی‌نیاز از شارژ دوباره می‌شود. این مقدار شارژدهی کاملاً رضایت‌بخش است، گرچه ناگفته نماند که در صورت استفاده از نمایه‌هایی همچون PAI از این مقدار کاسته می‌شود. البته شیائومی از پیش هشدار داده است که در صورت فعال‌سازی این نمایه عمر باتری نصف خواهد شد.

 

طبیعی‌ست که هرچه تمرینات شما فشرده‌تر و استفاده شما از نمایه‌های پیشرفته مچ‌بند بیشتر باشند از عمر باتری به همان نسبت کاسته خواهد شد. همچنین از آنجایی که صفحه نمایش در حالت روشنایی پیش‌فرض کمی تاریک است افزودن به روشنایی صفحه نیز بر این مسئله تأثیرگذار خواهد بود. با این وجود حتی در صورت استفاده مکرر از دستگاه تا بیش از یک هفته نیاز به شارژ دوباره آن نخواهید داشت که به تنهایی عملکردی تحسین‌برانگیز است.

این مچ‌بند شیائومی دارای یک کابل شارژ مغناطیسی بوده که از صفر تا صددرصد شارژ را در حدود دو ساعت پر می‌کند.

آیا مچ‌بند هوشمند Mi Band 6 انتخاب خوبی برای شماست؟

در صورتی که برای اولین بار قصد خرید یک مچ‌بند هوشمند را دارید، این محصول شیائومی با دارا بودن نمایه‌های اصلی پایش ورزش انتخابی خوبی برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال قابلیت‌های پیشرفته پایش ورزش هستید، احتمالاً امکان سنجش ارتفاع‌ یا دسترسی به GPS داخلی از ویژگی‌های مورد انتظار شما هستند که این مچ‎بند فاقد آن‎ها می‌باشد.

حرف‌‎ آخر

مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 6 از ابزارهای مناسب برای پایش ورزش و همچنین یک نمایشگر AMOLED بسیار باکیفیت برخوردار بوده که از نقاط قوت برجسته آن به شمار می‌رود. از طرفی عدم نوآوری در طراحی، جذابیت ظاهری این مچ‌بند در مقایسه با رقبایش را تا حدی خدشه‌دار کرده است. به علاوه اپ  Xiaomi Wear که نرم‌افزار کاربری این مچ‌بند بوده دارای نواقص متعددی‌ است و دیگر نمایه‌ها همچون پایش خواب نیاز به ارتقاء‌بخشی دارند.

رتبه‌ی محصول

طراحی – ۷
عملکرد – ۷٫۹
قابلیت‌های سلامت – ۷٫۵
ارزش خرید – ۸٫۱

۷٫۶

نمره نهایی

مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 6 از ابزارهای مناسب برای پایش ورزش و همچنین یک نمایشگر AMOLED بسیار باکیفیت برخوردار بوده که از نقاط قوت برجسته آن به شمار می‌رود. از طرفی عدم نوآوری در طراحی، جذابیت ظاهری این مچ‌بند در مقایسه با رقبایش را تا حدی خدشه‌دار کرده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار