گوشی موبایل

بهترین مدل‌های گوشی موبایل سامسونگ گلکسی در سال ۲۰۲۲

سامسونگ گلکسی سری اس۲۱ به تازگی جایگاه خود را به سری جدید اس۲۲ واگذار کرده است. مدل‌های مختلفی سری گلکسی اس۲۲ از جهات زیادی ارتقاء یافته‌اند و مدعی کسب عنوان یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های سال هستند. اما مدل‌های خارج از این سری هم قابلیت‌های بسیار مطلوبی دارند که با طراحی‌ها و قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند.

اولویت‌ها و انتظارات شما از یک گوشی موبایل سامسونگ هرچه باشد٬ مطمئن باشید که مدل مناسب خود را در بین تنوع بی‌نظیر گلکسی‌ها خواهید یافت. برای تصمیم‌گیری بهتر در خرید مناسب‌ترین سامسونگ گلکسی برای خود در این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین اسمارت‌فون‌های سامسونگ در حال حاضر کدام هستند؟

سامسونگ گلکسی اس۲۲ اولترا در حال حاضر بهترین اسمارت‌فون این کمپانی لقب گرفته است. در صورتی که نخواهید قیمت بسیار گزافی بابت خرید یک گلکسی سری جدید بپردازید٬ مدل اس۲۲ پلاس با قیمتی کمتر از مدل اولترا٬ جزء بهترین گوشی‌های موبایل دارای نمایشگر بزرگ به شمار می‌رود.

گلکسی   A52 5Gو A32 5G نیز با قیمتی کمتر از مدل‌های سری اس۲۲ قابل خریداری هستند. گلکسی S21 FE الهام گرفته از سری اس۲۱ سال گذشته٬ برخی از اصلی‌ترین نمایه‌های این سری را در اختیار شما می‌گذارد.

گلکسی Z Fold 3 نیز به عنوان اسمارت‌فون تاشوی سامسونگ با بهره‌مندی از صفحه نمایشی بزرگ با سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز٬ جایگاه ویژه‌ای را در این بین به خود اختصاص داده است.

Galaxy S22 Ultra 5G

نقاط قوت

  • قلم سریع‌تر S Pen همراه محصول
  • نمایشگر بسیار روشن
  • عملکرد بهترین دوربین‌ها در نور کم

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • ظرفیت کمتر حافظه رم در مقایسه با مدل قبلی

گلکسی اس۲۲ اولترا در بین جدیدترین سری گلکسی سامسونگ همچون جواهری بزرگ می‌درخشد. طراحی آن شباهت بسیار زیادی به یکی از مدل‌های گلکسی نوت داد و حتی جایگاهی را به قرارگیری قلم S Pen اختصاص داده است. این اسمارت‌فون همچنین از روشن‌ترین و شفاف‌ترین نمایشگری که تابه‌حال دیده‌ایم٬ در کنار پردازنده جدید Snapdragon 8 Gen 1 و دوربین‌های ارتقاء یافته برخوردار است. سنسور بزرگ‌تر دوربین اصلی قادر است نور بیشتری را از خود عبور دهد و تصاویری باکیفیت‌تری در نور کم ثبت کند. وجود حالت عکاسی پرتره نیز از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزاری جدید آن به شمار می‌رود.

شاید تنها حسرت کوچکی که باقی می‌ماند٬ امکان بزرگ‌تر بودن باتری اس۲۲ اولترا است. هرچند پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات در این مدل مزیت بسیار رضایت‌بخشی است. هواداران اسمارت‌فون‌های سامسونگ که به دنبال بهترین مدل گلکسی هستند٬ با انتخاب اس۲۲ اولترا به تمام خواسته‌های خود می‌رسند.

Galaxy S22 Plus 5G

 

نقاط قوت

  • نمایشگر خیره‌کننده و روشن
  • شارژ سریع ۴۵ وات
  • بزرگنمایی ارتقاء یافته

نقاط ضعف

  • دوربین‌های کماکان غیر قابل رقابت با گوگل پیکسل
  • باتری نه چندان بهتر در مقایسه با سال گذشته

گلکسی اس۲۲ پلاس مدل میانه سری اس۲۲ است که به نوبه خود دستگاه فوق‌العاده‌ای است. صاحبان فعلی اس۲۱ پلاس ممکن است تفاوت خاصی در مدل جدیدتر مشاهده نکنند. اما اگر بیش از دو سال است که با اس۲۱ پلاس کار می‌کنید٬ قطعاً از قابلیت‌های ارتقاء یافته مدل جدیدتر استقبال خواهید کرد و در عین حال لازم نیست مبلغ بسیار بیشتری برای اس۲۲ اولترا بپردازید.

پردازنده این مدل با اس۲۲ اولترا یکسان و از نوع Snapdragon 8 Gen 1 می‌باشد. دوربین‌های اس۲۲ پلاس نیز از همتای اولترای خود دست کمی ندارد و در عکاسی و فیلمبرداری در نور شب بسیار عالی عمل می‌کند. نمایشگر و قابلیت شارژ سریع آن نیز مشابه با مدل اولترا است.

گلکسی اس۲۲ پلاس یک گوشی موبایل بزرگ با نمایشگری بسیار باکیفیت است که با داشتن قیمتی مناسب‌تر از نسخه اولترا نظر خریداران بیشتری را به خود جلب کرده است.

Galaxy Z Fold3 5G

نقاط قوت

  • نمایشگر دوگانه ۱۲۰ هرتزی
  • طراحی بادوام با مقاومت در برابر آب
  • پشتیبانی از اپ‌های بیشتر برای عملکرد چندوظیفه‌ای

نقاط ضعف

  • فاقد S Pen همراه محصول
  • قیمت بالا

گلکسی Z Fold 3 همچنان به عنوان بهترین اسمارت‌فون تاشوی سامسونگ شناخته می‌شود٬ به‌خصوص حالا که نمایشگرهایش از سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز برخوردار هستند. گلکسی Z Fold 3 همچنین از همیشه مستحکم‌تر شده است و از لحاظ مقاومت در برابر آب دارای رتبه IPX8 می‌باشد. بدنه Armor Aluminum آن نیز از همیشه بادوام‌تر شده و نمایشگری از جنس Gorilla Glass Victus٬ آن را از خطر خراشیدگی و دیگر آسیب‌ها در امان نگه می‌دارد.

یکی از بهترین اقدامات سامسونگ٬ متقاعد کردن سازندگان اپ‌های بیشتر برای سازگار کردن نرم‌افزار خود با نمایشگر تاشوی گلکسی Z Fold 3 بوده است. در حال حاضر اپ‌های محبوبی همچون اسپاتیفای و تیک‌تاک قابل استفاده در صفحه نمایش‌های این اسمارت‌فون هستند. در گلکسی Z Fold 3 همچنین به لطف پشتیبانی از قلم S Pen می‌توانید در نمایشگرهای بزرگ آن دست به خلاقیت هنری بزنید یا یادداشت‌برداری کنید. با این حال این قلم همراه محصول عرضه نشده و به عنوان یک آیتم اختیاری به‌طور مجزا قابل خریداری است.

عمر باتری گلکسی Z Fold 3 می‌توانست بهتر باشد. اما با صرف نظر از آن می‌توانید مطمئن باشید که این محصول سامسونگ به نسبت امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد٬‌ ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

Samsung Galaxy A52

نقاط قوت

  • نمایشگر ۱۲۰ هرتز
  • دوربین اصلی با قابلیت‌های گوناگون

نقاط ضعف

  • عملکرد متوسط دیگر دوربین‌ها
  • مقاومت پایین نمایشگر در برابر خراشیدگی

گلکسی A52 5G در حال حاضر یکی از بهترین گوشی‌های رده متوسط سامسونگ به شمار می‌رود. این مدل با وجود قیمت مناسب‌تر در مقایسه با سری گلکسی اس٬ بهره‌مند از برخی مهم‌ترین ویژگی‌های آن‌هاست. سامسونگ یک نمایشگر ۶.۵ اینچ با سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز را برای این گوشی موبایل برگزیده است٬ هرچند این قابلیت به‌طور پویا تنظیم نمی‌شود.

دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی این گلکسی توانمندی بیشتری در ثبت تصاویر باکیفیت دارد و لنز ۱۲ مگاپیکسلی آن در کنار سنسورهای ماکرو و عمق قادر به رقابت با دوربین‌های دیگر گوشی‌های هم‌رده نیستند. پردازنده Snapdragon 750G٬ باتری قدرتمند و وجود شارژر همراه محصول از جمله دیگر نکات مثبت گلکسی A52 5G هستند.

Galaxy S21 FE

 

نقاط قوت

  • پردازنده Snapdragon 888
  • ارتقاء حالت تصویربرداری در شب
  • سیستم‌عامل اندروید ۱۲ به‌صورت پیش‌فرض

نقاط ضعف

  • عدم انطباق‌پذیری سرعت تعویض فریم
  • انتخابی نه چندان مطمئن با عرضه گلکسی اس۲۲

برای بهره‌مندی از قابلیت‌های اصلی مدل‌های سری اس۲۱ نیازی نیست مبلغ بسیار بالایی بپردازید. گلکسی  S21 FE با قیمتی کمتر تجربه کار با پردازنده Snapdragon 888٬ نمایشگر باکیفیت با سرعت تعویض فریم بالا و دوربین‌های قابل مقایسه با مدل‌های گران‌قیمت را برایتان رقم می‌زند.

اما در گلکسی S21 FE با حافظه رم کوچک‌تری سر و کار خواهید داشت و سرعت تعویض فریم نمایشگر ۶.۴ اینچی آن فاقد قابلیت انطابق‌پذیری با فعالیت در حال انجام بوده و تنها به صورت دستی قابل تنظیم است. چنین چیزی می‌تواند از دوام باتری بکاهد.

با این حال هر انتظار دیگری که از یک اسمارت‌فون سامسونگ با نمایشگر بزرگ (در حقیقت بزرگ‌تر از مدل استاندارد اس۲۱) دارید٬ در گلکسی  S21 FE برآورده می‌شود.

Galaxy A32 5G

 

نقاط قوت

  • قیمت بسیار مناسب
  • ۴ سال ضمانت سیستم امنیتی
  • عمر بالای باتری
  • سرعت تعویض فریم ۹۰ هرتز

نقاط ضعف

  • نمایشگر متوسط HD+

سامسونگ کارنامه بسیار خوبی در تولید اسمارت‌فون‌های مقرون‌بصرفه دارای قابلیت اتصال به شبکه ۵G  از خود بر جا گذاشته است. گلکسی A32 5G از بسیاری از ویژگی‌های محبوب گوشی‌های گلکسی برخوردار بوده و در عین حال برای حفظ قیمت مناسب خود از چند لحاظ متوسط ظاهر شده است. اصلی‌ترین نقطه‌ ضعف این مدل را باید نمایشگر آن برشمرد که با وضوح تصویر پایین‌اش چندان رضایت‌بخش نیست.

با این حال اگر بودجه محدودی دارید و به دنبال اسمارت‌فونی با دوربین‌های خوب هستید٬ گلکسی A32 5G انتخاب مناسبی خواهد بود. این اسمارت‌فون با نمایشگر ۶.۵ اینچی خود٬ دستگاه کوچکی نیست و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری‌اش دوام بسیار بالایی دارد- نزدیک به ۱۲ ساعت با فعال بودن تطبیق پویای سرعت تعویض فریم. همچنین امکان بروزرسانی تا سه نسخه بالاتر اندروید و چهار سال ضمانت سیستم امنیتی موجب عمر بیشتر دستگاه از لحاظ نرم‌افزاری می‌شود.

گلکسی Z Flip 3

 

نقاط قوت

  • قیمت مناسب‌تر
  • دوام و استحکام بیشتر
  • نمایشگر کاور بزرگ‌تر

نقاط ضعف

  • عمر کم باتری
  • فاقد لنز تله‌فوتو

گلکسی Z Flip 3 اولین گوشی موبایل تاشوی «اقتصادی» سامسونگ به شمار می‌رود که دارای مشخصات تحسین‌برانگیز و قابلیت تاشدن از وسط به‌صورت افقی را دارد. این دستگاه به دلیل طراحی نوین خود به راحتی داخل جیب جا می‌گیرد.

اما گلکسی Z Flip 3 نقاط ضعفی هم دارد که مهم‌ترین آن‌ها عمر کم باتری دستگاه است که با سرعت تعویض فریم ۶۰ هرتز تنها تا ۶ ساعت دوام می‌آورد. این مدل همچنین برخلاف دیگر اسمارت‌فون‌های هم‌رده خود٬ فاقد لنز تله‌فوتو است.

با این حال Z Flip 3  اسمارت‌فونی بسیار خاص با جذابیت ظاهری بسیار بالاست و دقیقاً از همین رو نظر خریداران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

چگونه مناسب‌ترین گوشی موبایل سامسونگ را انتخاب کنید

اولین عامل تأثیرگذار در انتخاب مناسب‌ترین گوشی موبایل سامسونگ بودجه شماست. با این حال موارد مهم دیگری هم وجود دارند که باید پیش از اقدام به خرید آن‌ها را در نظر بگیرید.

در انتخاب بهترین گوشی سامسونگ باید از نوع کاربری خود شروع کنید. اگر قصد دارید از اسمارت‌فون خود به عنوان دستگاهی برای انجام همزمان فعالیت‌های گوناگون استفاده کنید٬‌ گلکسی اس۲۲ اولترا و گلکسی Z Fold 3 گزینه‌های بهتری هستند که از قلم S Pen پشتیبانی می‌کنند. اگر مهم‌ترین کاری که با گوشی خود انجام می‌دهید٬‌عکاسی است٬ سری گلکسی اس از این لحاظ توانمندی بسیار بالاتری دارد و هر سه مدل اس۲۲ از دوربین‌ها و نمایه‌های بسیار خوبی در عکاسی و فیلمبرداری بهره‌مند هستند.

خریدارانی که بودجه محدودتری دارند٬ با انتخاب گلکسی S21 FE تجربه رضایت‌بخشی خواهند داشت. گلکسی A52 5G و حتی گلکسی A32 (با قیمتی به مراتب کمتر) نیز گوشی‌های رده متوسطی هستند که در نوع خود قابلیت‌های قابل قبولی دارند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار