نقدو بررسی انواع موبایلنقدوبررسی

بررسی تخصصی : گوشی سامسونگ Galaxy A12

بررسی امروز می‌خواهیم یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه‌ خانواده‌ سری A سامسونگ یعنی Galaxy A12 را زیر ذره‌بین ببریم که در بازار با قیمت مناسبی عرضه می‌شود. در نگاه اول این گوشی اقتصادی ظاهری فراتر از حد انتظار دارد که در ادامه به تمامی این جوانب و بخش های دیگر آن می‌پردازیم.

پس ادامه بررسی را حتما همراه ما باشید تا با هم ببینیم گوشی مقرون‌به‌صرفه سامسونگ یعنی Galaxy A12 ارزش خرید دارد یا خیر؟

طراحی Galaxy A12

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم Galaxy A12 گوشی‌ای است که در بخش طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی هوشمند کاملا با آن چیزی که از زیبایی و دوست داشتنی بودن از یک گوشی انتظار دارید همخوانی دارد.

طبیعتا انتظاری که داریم این است که جنس دستگاه از پلاستیک باشد و همینطور هم هست. با گوشی‌ای روبه‌رو هستیم که بدنه کاملا پلاستیکی دارد و این پلاستیک در قاب پشتی تا لبه‌های صفحه نمایش هم کشیده شده و فریم دستگاه را تشکیل داده است.

 

طراحی قاب پشتی دو تکه است و همین بخش باعث زیبایی و خاص بودن این دستگاه در این رنج قیمتی شده است.

ما در اینجا رنگ آبی این گوشی را داریم که در بازار رنگ‌های قرمز، مشکی و سفید را هم می‌توانید برای خرید انتخاب کنید اما این رنگ بسیار خاص و جذاب است.

سامسونگ در کمال تیزهوشی قاب پشتی را دو تکه طراحی کرده که فضای زیادی از بخش بالایی به صورت پترن‌دار طراحی شده و با کشیدن ناخن روی آن صدای این برجستگی‌ها به گوش می‌رسد؛ اما بخش پایینی، که زیاد هم نیست، به صورت صاف طراحی شده است.

همین طراحی پترن‌دار سبب شده تا در وهله اول گوشی اصلا سر نباشد و در وهله دوم جذب اثرانگشت توسط گوشی به صفر برسد و اصلا قاب پشتی کثیف نشود. البته که همین طراحی پترنی باعث شده که حسی متفاوت را هم نسبت به دیگر گوشی های پلاستیکی داشته باشید.

در قاب پشتی لنزهای دوربین اصلی به صورت مربع چیده شده‌اند و بیرون زدگی خیلی کمی هم دارند. طراحی قاب لنزهای دوربین اصلی بسیار مدرن است.

از نظر وزن و ضخامت با گوشی با وزن ۲۰۵ گرم و ضخامت ۸.۹ میلی‌متر روبه‌رو هستیم که نشان می‌دهد گوشی هم تقریبا ضخیم است و هم سنگین؛ اما هم ابعاد دستگاه خیلی خوب در نظر گرفته شده و هم بالانس وزنی به بهترین شکل ممکن انجام شده که کمک کرده‌اند با کمک طراحی پترن‌دار قاب پشتی Galaxy A12 گوشی‌ای بسیار خوش‌دست باشد و از کار کردن و دست گرفتنش نه تنها خسته نشوید بلکه لذت هم ببرید.

جزئیات گوشی

سمت راست روی فریم دستگاه کلیدهای ولوم و پاور را می‌بینیم که کلید ولوم نقش سنسور اثرانگشت را هم بازی می‌کند.

سمت چپ درگاه سیم کارت‌ها هستند؛ بالای گوشی میکروفون دوم قرار گرفته و در نهایت پایین گوشی درگاه ارتباطی تایپ سی را کنار اسپیکر، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و میکروفون اصلی می‌بینیم.

 

 

 

 

صفحه نمایش

برای Galaxy A12 صفحه نمایش تقریبا بزرگی می‌بینیم با اندازه ۶.۵ اینچ و پنل IPS PLS که برای گوشی‌های اقتصادی پنلی رایج است.

این پنل رزولوشن اچ‌دی دارد و تراکم پیکسلی‌اش برابر ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ است.

حاشیه‌های صفحه نمایش برای این گوشی کم نیستند اما برای رنج قیمتی‌ای که در آن قرار گرفته کاملا مناسب در نظر گرفته شده و فقط قاب پایینی صفحه نمایش حاشیه‌های زیادی دارد.

 

در بالای صفحه دوربین سلفی را می‌بینیم که به صورت ناچ قطره‌ای در نظر گرفته شده که آن هم اندازه تقریبا کوچکی دارد.

صفحه نمایش Galaxy A12 نور متوسطی دارد و به همین خاطر در محیط باز خیلی روی عملکردش حساب نکنید و منتظر دریافت محتوای صاف و تمیزی نباشید.

در نمایش رنگ‌ها صفحه عملکرد تقریبا خوبی دارد، هر چند که رنگ ها را کمی رنگ پریده نشان می‌دهد اما برای گوشی‌ای در این سطح خوبند.

به سبب تراکم پیکسلی پایین پیکسل‌ها در این صفحه با چشم غیرمسلح کاملا مشخصند و در کل در مورد صفحه نمایش باید بگویم که با صفحه‌ای کاملا متوسط و حتی کمی پایین‌تر از نظر کیفیت روبه‌رویید که نشان می‌دهد این گوشی یک محصول اقتصادی است.

در بخش تنظیمات صفحه نمایش بخش‌های جالبی به لطف رابط کاربری One UI دیده می‌شود:

دارک مود: این تنظیم با وجود اینکه تاثیری در مصرف باتری توسط صفحه نمایش ندارد می‌تواند به صورت زمان‌بندی شده فعال و غیرفعال شود.

 

Navigation bar: در این تنظیم امکان حذف کلیدهای کنترلی از پایین صفحه نمایش وجود دارد و امکان این وجود دارد که کنترل دستگاه را از طریق حرکات جسچری انجام دهید.

 

سخت‌افزار

سامسونگ از پردازنده‌ای برای Galaxy A12 استفاده کرده که نه ساخت خودش است و نه ساخت کوآلکام و به سراغ برند مقرون‌به‌صرفه‌ مدیاتک رفته است. چیپی که برای این گوشی در نظر گرفته شده مدیاتک هلیو پی ۳۵ است. این چیپ روی خودش حافظه داخلی و رم را در مدل های متنوعی می‌بیند.

اینجا من مدل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با ۴ گیگابایت حافظه رم را دارم. از ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ابتدای کار به ۵۱.۲ گیگابایت دسترسی دارید.

تست حافظه داخلی

در واقع در ابتدای کار من انتظار داشتم با گوشی‌ای روبه‌رو شوم که لگ بزند و کند باشد اما با کمی کار کردن با Galaxy A12 این تفکر کاملا اشتباه از آب درآمد.

در استفاده طولانی‌ای که من از گوشی داشتم هیچ خبری از لگ زدن یا کندی در انجام کارها ندیدم. این بدان معنی نیست که Galaxy A12 گوشی تند و تیزی است؛ در استفاده از گوشی بی‌حال بودن دستگاه خودش را نشان می‌دهد اما خبری از لگ زدن نیست.

تست بنچ‌مارک

تجربه بازی کردن

انتظارتان از این گوشی در اجرای بازی‌ها نباید خیلی زیاد باشد. می توانید حتی بازی‌های سنگین مانند کال آو دیوتی موبایل را اجرا کنید اما در نظر داشته باشید که در طول بازی لگ زدن را به طور حتم می‌بینید و انتظارتان باید پایین باشد و بیشتر سراغ بازی‌های با جزئیات کمتر بروید.

داغ کردن

مشکل داغ شدن در Galaxy A12 خیلی کم دیده می‌شود و تنها بخشی که داغ شدن کاملا محسوسی دارد همان بخشی است که در گوشی‌های دیگر سامسونگ می‌بینیم یعنی کنار لنز دوربین‌های اصلی؛ اما در مجموع داغ شدن به آن معنی که آزاردهنده باشد به هیچ عنوان اینجا دیده نمی‌شود.

تست بوت شدن

تست انتقال داده

امنیت

در این بخش سامسونگ برای این گوشی اقتصادی هیچ چیز کم نگذاشته است. Galaxy A12 به سنسور اثرانگشت و تشخیص چهره مجهز است.

سنسور اثرانگشت در کلید پاور قرار گرفته و عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می‌دهد که می‌توانید به خوبی رویش حساب کنید؛ هم دقت بالایی دارد و نیازی نیست که انگشت از یک جهت خاص رویش قرار بگیرد تا شناسایی را با سرعت انجام دهد و هم سرعت بالایی در شناسایی دارد.

تشخیص چهره هم به بهترین شکل ممکن کار خودش را در این گوشی انجام می‌دهد. با نگاه کردن به گوشی به صورت زاویه‌دار هم مشکلی از بابت شناسایی وجود ندارد و کاملا از این بخش رضایت داشتم.

 

نرم‌افزار

از نظر نرم‌افزار هم با گوشی مدرنی روبه‌روییم؛ سیستم‌عامل دستگاه اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.5 است. به کمک این رابط کاربری چیزی فراتر از حد انتظار از یک گوشی اقتصادی در بخش نرم‌افزار دریافت می‌کنید.

Lift to Wake: با برداشتن گوشی صفحه نمایش روشن می‌شود و گوشی آماده برای تشخیص چهره.

Double Tap To Wake: این قابلیت کمک می‌کند تا زمانی که در صفحه اصلی هستید بدون استفاده از کلید پاور با دوبار ضربه زدن روی صفحه نمایش، صفحه را قفل کنید.

Finger sensor gestures: با فعال شدن این تنظیم می‌توانید از سنسور اثرانگشت برای کارهای دیگری به جز باز کردن قفل صفحه استفاده کنید؛ می توانید با کشیدن انگشت روی کلید پاور نوتیفیکیشن بار را باز کنید.

 

اسپیکر

Galaxy A12 تنها یک اسپیکر دارد که در بخش پایینی آن قرار گرفته؛ این اسپیکر صدای خیلی بلندی ندارد و در ضمن روی کیفیتش هم نمی‌توانید حساب کنید به این علت که صدایش تیز است و فقط کارتان را راه می‌اندازد.

باتری

سامسونگ برای Galaxy A12 از یک باتری بسیار پرظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. این باتری کار سختی را پیش روی خود ندارد زیرا نه صفحه نمایش خیلی پرنور و پر مصرف است نه از نظر سخت‌افزاری گوشی خیلی قوی است که کارهای سختی از آن بکشید.

 

باتری در اینجا عملکرد خیلی خوبی از خودش نشان می‌دهد. از آن باتری‌هایی است که به همین راحتی تمام نمی‌شود و می‌تواند تا ۲ روز بدون نیاز به شارژ در استفاده معمولی کار کند؛ حتی اگر استفاده شما از Galaxy A12 خیلی سنگین هم باشد بدون مشکل ۱ روز تا ۱ روز و نیم به شارژ کردنش نیاز پیدا نمی‌کنید.

باتری از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند و شارژری هم که داخل جعبه دستگاه است از شارژ ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

نتایج تست های باتری را در جدول زیر مشاهده کنید

جدول تست باتری

دوربین

چیدمان لنزهای دوربین اصلی همانطور که اشاره کردم به صورت مربعی است. لنز اصلی سنسور ۴۸ مگاپیکسلی دارد، لنز اولتراوایدی که در نظر گرفته شده سنسورش ۵ مگاپیکسلی است و دو لنز با سنسورهای ۲ مگاپیکسلی داریم که یکی برای تشخیص عمق و دیگری برای عکس‌های ماکرو استفاده می‌شود.

 

دوربین سلفی هم سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد که در ناچ قطره‌ای بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

 

کیفیت عکس‌ها

در نور روز عکس‌هایی که با گوشی Galaxy A12 گرفته می شوند رنگ ها را خیلی خوب ثبت می‌کنند و کاملا نزدیک به واقعیتند. در کنار این‌ها ثبت جزئیات هم تقریبا خوب است اما نویز در تصاویر دیده می‌شود که برای محصولی در این رنج قیمتی دور از انتظار نیست.

تصاویر اولترا واید خیلی نویز زیادی پیدا می‌کنند و شارپی به طرز عجیبی افت می‌کند.

برای عکاسی در نور شب خبری از حالت نایت مود نیست اما با این حال گوشی خیلی بهتر از آن چیزی که انتظارش را دارید عمل می‌کند. به طور طبیعی نویز در تصاویر دیده می‌شود اما ثبت جزییات واقعا خوب هستند.

عکس‌های سلفی که با این گوشی گرفته می‌شوند کیفیت کاملا متوسطی دارند. رنگ‌ها در این عکس‌ها آب رنگی می‌شوند و ثبت جزئیات هم در حد کاملا پایین است.

نهایی

نظر دادن در مورد Galaxy A12 بسیار راحت است بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌های رنج قیمتی خودش به حساب می‌آید. اگر انتظارتان از گوشی هوشمند اقتصادی در حد و اندازه خودش باشد می‌توانید روی این محصول به خوبی حساب کنید. Galaxy A12 بسیار زیباست و طراحی‌ای آن فراتر از چیزی است که انتظارش را دارید؛ باتری بسیار فوق‌العاده عمل می‌کند و می‌توانید خیلی خوب روی شارژدهی آن حساب کنید و در نهایت سخت‌افزار مناسبی دارد برای انجام کارهایی که از گوشی اقتصادی انتظار داریم.

Galaxy A12 در حال حاضر در بازار با قیمت حدودی ۴میلیون و ۲۰۰هزار تومان به فروش می‌رسد که بسیار قیمت مناسبی در این بازار گران به حساب می‌آید.

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار