تراشه وپردازنده هاهوآوی

هواوی به‌دنبال توسعه تراشه موبایلی 3 نانومتری تا پایان سال 2021 است

کمپانی هواوی اخیرا با فشارهای شدید دولت آمریکا مواجه شده و در نتیجه توانایی تولید عادی اسمارت‌فون‌های خود را از دست داده است. با این‌حال شرکت چینی تولیدکننده لوازم الکترونیکی کماکان به توسعه تراشه‌های اختصاصی خود برای آینده ادامه می‌دهد.

همان‌طور که می‌دانید؛ پس از اعلام تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی، کمپانی تایوانی TSMC ناچارا همکاری خود با غول چینی را به حالت تعلیق در آورد. TSMC پردازنده‌های اختصاصی کایرین برای اسمارت‌فون‌های هواوی را تولید می‌کند. این تراشه‌ها توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه هواوی موسوم به های‌سیلیکون تولید می‌شوند. با این وجود بر اساس آخرین اطلاعات شرکت Huawei Technologies در روز 22 آوریل (2 اردیبهشت ماه) درخواست ثبت نماد تجاری Kirin Processor را ارائه نموده است. این محصول در طبقه‌بندی بین‌المللی به ابزارهای علمی کلاس 9 تعلق دارد. ظاهرا کمپانی چینی کماکان برای بازگشت به بازار در آینده امیدوار است.

بر اساس برخی گزارشات شرکت هواوی سرگرم توسعه تراشه موبایلی نسل آینده خود موسوم به کایرین 9010 است. این تراشه احتمالا بر پایه فرآیند 3 نانومتری تولید خواهد شد. پروسه طراحی این تراشه احتمالا تا پایان سال جاری توسط شرکت هواوی تکمیل خواهد شد. این تراشه در اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های پرچم‌دار هواوی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت

با توجه به اینکه فرآیند 3 نانومتری TSMC هنوز به‌طور کامل آماده‌سازی نشده است؛ لذا تولید انبوه این نیمه‌هادی تا پیش از سال 2022 آغاز نخواهد شد. تا زمان هواوی احتمالا به توافقاتی با مقامات آمریکایی دست خواهد یافت. در صورت دستیابی هواوی به چنین موفقیتی کمپانی چینی زیرساخت‌های لازم برای تولید فوری تراشه‌ 3 نانومتری خود را در اختیار خواهد داشت.

ریاست سابق کسب‌کار موبایلی هواوی سرپرستی تیم توسعه هوش مصنوعی برای خودروهای برقی را بر عهده دارد

بر اساس اعلام نشریه بلومبرگ ریاست جدید واحد هوش مصنوعی برای خودروهای برقی فعالیت خود در شرکت هواوی را آغاز کرده است. این فرد ریچارد یو نام دارد؛ فردی که اخیرا به ریاست واحد فناوری ابری هواوی منصوب شد و پیش‌تر برای سالیان طولانی سرپرستی واحد تجهیزات الکترونیکی مصرفی هواوی (Huawei Consumer Bussines Group) را بر عهده داشت.

همچنین ژانگ پینگان؛ ریاست پیشین واحد فناوری‌ ابری به حرفه سابق خود بازخواهد گشت. انتصاب ریچارد یو در سمت شغلی جدید و پیاده‌سازی ایده‌های ابتکاری وی تضمین‌کننده توسعه پایدار شرکت در زمینه فناوری‌های هوش مصنوعی برای خودروهای برقی خواهد بود.

به‌دنبال تحریم‌های ایالات‌متحده علیه هواوی کمپانی چینی تمرکز خود روی صنایع خارج از کسب‌وکار تلفن‌همراه را افزایش داد. این پدیده احتمالا به کمپانی امکان می‌دهد تا به فعالیت ادامه داده و سهم خود در بازارهای جدید را افزایش دهد. بایستی خاطرنشان کرد که به‌طور کلی طی ماه‌های اخیر میزان علاقه‌مندی شرکت‌های حوزه فناوری به بازار وسایل نقلیه الکتریکی افزایش یافته است. به‌عنوان مثال اصلی‌ترین رقیب هواوی یعنی شیائومی از سرمایه‌گذاری 10 میلیارد دلاری برای توسعه خودروهای برقی اختصاصی خود خبر داده است.

منبع gizchina
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار