اخبار فناوریلپ تاپهوآوی

هواوی از میت‌بوک D 14 و D 15 با پردازنده‌ی سری رایزن ۵۰۰۰ رونمایی کرد

شرکت چینی هواوی لپ‌تاپ‌های میت‌بوک D 14 و میت‌بوک D 15 را به‌روزرسانی کرد. با رخ دادن این به‌روزرسانی اکنون این لپ‌تاپ‌ها با آخرین نسل از تراشه‌های AMD رایزن ۵ و AMD رایزن ۷ عرضه می‌شوند. البته باید گفت که استفاده از تراشه‌ی جدید تنها به‌روزرسانی رخ داده در این لپ‌تاپ‌هاست و این دستگاه‌ها از لحاظ دیگر قسمت‌های داخلی و خارجی مانند اندازه‌ی نمایشگر، ظرفیت باتری و شکل کلی تغییری نکرده‌اند.

اکنون کاربران می‌توانند که هر دو مدل میت‌بوک یعنی D 14 و D 15، را با پردازنده‌ی میان‌رده‌ی AMD رایزن ۵ ۵۵۰۰U یا پردازنده‌ی قوی‌تر AMD رایزن ۷ ۵۷۰۰U سفارش دهند. همچنین در هر دو این حالت‌ها از GPU رادئون Vega در این لپ‌تاپ‌ها استفاده شده است.

 

برای اطلاع باید گفت که پردازنده‌ی رایزن ۵ دارای ۶ هسته‌ی پردازشی با بیشترین فرکانس کاری ۴٫۰ گیگاهرتز و پردازنده‌ی رایزن ۷ دارای ۸ هسته‌ی پردازشی با بیشترین فرکانس کاری ۴٫۴ گیگاهرتز است.

شرکت هواوی هر دو این لپ‌تاپ‌ها را با وجود اینکه دارای نمایشگر‌هایی با اندازه‌ی متفاوتی هستند، با یک باتری با ظرفیت ۵۶ وات‌ساعت و شارژر ۶۵ واتی با پشتیبانی از شارژ سریع عرضه می‌کند. همان‌گونه که از نام این لپ‌تاپ‌ها مشخص است مدل D 14 با نمایشگر ۱۴ اینچ و D 15 با نمایشگر ۱۵٫۶ اینچ IPS LCD عرضه می‌شود.

این لپ‌تاپ‌ها همچنین دارای پورت‌های مختلفی مانند یک پورت USB-C برای شارژ شدن دستگاه، یک پورت میکرو HDMI، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و دو پورت USB-A (یکی نسخه‌ی ۲٫۰ و دیگری نسخه‌ی ۳٫۲) هستند.

هر دوی این لپ‌تاپ‌ها با وب‌کم داخلی عرضه می‌شوند که شرکت هواوی آن را در کیبورد این لپ‌تاپ‌ها قرار داده است و با فشار دادن دکمه‌ی مربوط به آن، وب‌کم از جای خود خارج می‌شود و در مقابل کاربر قرار می‌گیرد. از جمله دیگر مشخصات سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌های به‌روز شده می‌توان به حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت اشاره کرد.

هواوی میت‌بوک D 14 هواوی میت‌بوک D 15
AMD رایزن ۵ ۵۵۰۰U ۷۲۰ دلار ۷۳۵ دلار
AMD رایزن ۷ ۵۷۰۰U ۸۰۰ دلار ۸۱۵ دلار

در نهایت باید گفت که کاربران می‌توانند در زمان خرید لپ‌تاپ مورد نظر خود را از میان دو رنگ نقره‌ای و خاکستری فضایی انتخاب کنند و هواوی این لپ‌تاپ‌ها را در تاریخ ۱ ژوئن (۱۱ خرداد) به بازار عرضه می‌کند.

منبع: GSMArena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار