سیستم عاملهوآوی

شیائومی و اوپو، مشتری هارمونی او اس هواوی هستند

هارمونی او اس – HarmonyOS در گوشی‌های هواوی جایگزین اندروید خواهد شد و حتی احتمال دارد شیائومی و اوپو نیز از هارمونی او اس در گوشی‌های خود استفاده کنند.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و ممنوعیت صادرات به این کشور، هواوی تمام تلاش خود را معطوف به ارائه جایگزینی برای سیستم عامل موبایل گوگل و یا حداقل بخش‌های تحت پتنت آن کرده است. اگرچه تلاش برای جایگزینی اندروید کار فوق‌العاده سختی به نظر می‌رسد، ولی گویا هواوی رویاهای بلند پروازانه ای دارد و میخواهد سیستم عامل هارمونی او اس در تمامی بازارهای کوچک جهان حضور داشته باشد. گزارشات جدید حاکی از آن هستند که هواوی میخواهد پلتفرم جدیدش را گسترش داده و نه تنها از آن در گوشی‌های خود استفاده کند بلکه آن را به گوشی‌های سایر تولید کنندگان چینی نیز بیاورد.

اما مشکل پیش روی هواوی این است که HarmonyOS در اصل برای کار روی تراشه‌های کایرین ساخت هواوی توسعه پیدا کرده است، در صورتی که اندروید برای استفاده روی پردازنده‌های مختلفی همچون کوالکام و مدیاتک نیز بهینه سازی شده است و همین نیز یکی از دلایلی است که سبب شده از اندروید در اکثر گوشی‌های دنیا استفاده شود.

حالا گزارش جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد هواوی قصد دارد سیستم عامل هارمونی او اس را برای تراشه‌های کوالکام و مدیاتک نیز توسعه دهد که یعنی می‌توان از آن روی گوشی‌های مختلف استفاده کرد. اما قضیه وقتی جالب می‌شود که بدانیم ظاهراً تولید کنندگان چینی گوشی به استفاده از هارمونی او اس در گوشی‌های خود علاقه نشان داده‌اند.

در حال حاضر گوشی‌های شیائومی، اوپو و ویوو بدون سرویس‌های گوگل در چین عرضه می‌شوند، بنابراین استفاده از هارمونی او اس در آن‌ها چندان هم دور از انتظار نخواهد بود.

نظر شما کاربران عزیز درباره بلند پروازی های هواوی چیست؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار