اخبار فناوریسامسونگلپ تاپ

سامسونگ گلکسی بوک گو ۲۰۲۱ معرفی شد

سامسونگ به تازگی یک جفت لپ تاپ جدید مبتنی بر معماری آرم که از نسل دوم پردازنده‌های اسنپدراگون ۷c و ۸cx استفاده می‌کند، رونمایی کرده است. گلکسی بوک گو عادی همراه با هر دو راه ارتباطی وای‌فای و LTE عرضه خواهند شد. این در حالی است که مدل مجهز به شبکه ۵G این دستگاه نیز در نظر گرفته شده و عرضه خواهد شد.

هر دو مدل فارغ از شبکه خود، به یک نمایشگر ۱۴ اینچ TFT با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل مجهز خواهند شد که از یک وب‌کم ۷۲۰p نیز بهره‌مند خواهند بود. مدل مجهز به شبکه ۴G همان‌طور که گفته شد، از پردازنده اسنپدراگون ۷c استفاده می‌کند اما دستگاه مجهز به شبکه ۵G، از پردازنده اسنپدراگون ۸cx بهره‌مند خواهد بود. شما می‌توانید هر دو مدل موجود را در دو پیکربندی رم ۴ الی ۸ گیگابایت و همچنین حافظه داخلی ۶۴ الی ۱۲۸ گیگابایت تهیه کنید.

از حیث نرم‌افزار، این سری به ویندوز ۱۰ نسخه Home و Pro مجهز خواهد شد. در قسمت درگاه نیز می‌توان به ۲ عدد USB-C، ۱ عدد USB 2.0، ورودی جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و میکروفون و نهایتاً، شیار جداگانه میکرو اس‌دی و نانو سیم اشاره کرد.

هر دو به یک باتری ۴۲.۳ وات‌ساعت که طبق گفته سامسونگ حداقل می‌توانند یک روز کامل شارژدهی داشته باشند، مجهز خواهند شد. این سری دارای ضخامتی بالغ بر ۱۵ میلی‌متر و وزنی ۱.۴ کیلوگرمی خواهند بود.

مدل مجهز به وای فای این گلکسی بوک گو با قیمت ۳۵۰ دلار و تنها در یک رنگ نقره‌ای عرضه خواهد شد. سامسونگ تا به حال قیمت و زمان عرضه مدل مجهز به شبکه ۵G را مشخص نکرده است اما شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات احتمالی بیشتر در آینده، تکفارس را دنبال کنید.

این غول کره‌ای مدتی پیش و در آخرین رویداد خود از چهار عدد لپ تاپ گلکسی بوک مبتنی بر ویندوز ۱۰ رونمایی کرده بود که هر کدام با توجه به نیازهای مختلفی طراحی شده‌اند.

سامسونگ گلکسی بوک پرو  ۱۳.۳ اینچی وزنی کمتر از یک کیلوگرم دارد و حتی مدل مجهز به نمایشگر ۱۵.۶ اینچ نیز اندکی از این مقدار سنگین‌تر است. در یک عبارت کلی می‌توان گفت که هر دو مدل ضخامت و وزن اندکی دارند. جدای از وزن و ضخامت، ویژگی اصلی این سری، نمایشگر امولد (AMOLED) آن‌ها است.

هر دو دستگاه دارای نمایشگرهایی با رزولوشن مشابه ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ پیکسل هستند. همچنین باید به گواهینامه DisplayHDR 500 آن‌ها نیز اشاره‌ای داشته باشیم؛ این گواهی‌نامه به معنای پشتیبانی نمایشگر این سری از حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت است. نمایشگر مذکور ۱۲۰ درصد از گامت رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد و مدت زمان واکنشی در حدود ۰.۲ میلی‌ثانیه را داراست. شما می‌توانید با توجه به کار و فرایندی که انجام می‌دهید، حالت‌های sRGB و Adobe RGB را نیز فعال کنید.

اگر شما به نمایشگرهای لمسی علاقه بیشتری دارید یا خواهان استفاده از قلم یا حتی یک اس پن (S Pen) هستید، گلکسی بوک پرو ۳۶۰ دقیقاً برای شما تهیه و تدارک دیده شده است. این لپ تاپ نیز همانند سری پیشین در دو مدل ۱۳.۳ اینچ و ۱۵.۶ اینچ عرضه خواهد شد اما برخلاف سری مورد بحث، از نمایشگر سوپر امولد بهره‌مند است و از ورودی لمسی و قلم نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی بوک ادیسه و و گلکسی بوک پایه نیز از دیگر لپ تاپ‌های حاضر در واپسین مراسم سامسونگ بودند که شما می‌توانید از طریق قسمت مطالب مرتبط این صفحه، مشخصات آن‌ها را مطالعه کنید.

منبع: GSM Arena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار