راهنمای خریدلوازم الکتریکیلوازم جانبی کالای دیجیتال

راهنمای خرید بهترین هارد SSD گیمینگ

پیدا کردن هارد SSD گیمینگ متناسب برای سیستم شما، می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. یک حافظه‌ی کند، یک نقطه ضعف بزرگ برای کامپیوتر شما محسوب شده و می‌تواند تأثیر زیادی روی عملکرد پردازنده‌های سیستم و زمانی که صرف بارگذاری داده‌ها می‌کنید داشته باشد. برای افزایش سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها روی حافظه‌ی سیستم، به یک حافظه solid-state drive یا به اختصار SSD نیاز خواهید داشت. درواقع، ساده‌ترین راه برای محدودکردن و بستن دست و پای یک CPU سریع، قرار دادن آن در کنار یک حافظه‌ی کند است. در این مطلب، بهترین انتخاب‌های موجود در بازار را برای مصارف مختلف و از میان بیش از ۵۰ مدل مختلف انتخاب کرده و خدمت شما ارائه کرده‌ایم. اگر اطلاعات زیادی درباره‌ی حافظه‌های SSD و انواع مختلف آن ندارید، در این مطلب، نکات بسیار مفیدی را خواهید یافت که در هنگام خرید، قطعاً به کارتان خواهد آمد. با ما همراه باشید.

یک حافظه‌ی کند، یک نقطه ضعف بزرگ برای کامپیوتر شما محسوب شده و می‌تواند تأثیر زیادی روی عملکرد پردازنده‌های سیستم و زمانی که صرف بارگذاری داده‌ها می‌کنید داشته باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به مطالب زیر، به مقالات مفیدی در رابطه با چگونگی تأثیر درایوهای SSD بر عملکرد کنسول‌های نسل جدید و یا نکات مهمی که در هنگام جمع آوری یک سیستم خانگی به آن نیاز خواهید داشت، دسترسی پیدا کنید. ضمن این که مطلب جامع رهنمای خرید SSD برخی از مهم‌ترین مشخصاتی که در هنگام خرید یک درایو SSD به آن نیاز خواهید داشت را در خود جا داده است.

درحالی که درایوهایی مانند Intel 660p و نسل قبلی آن یعنی  Intel 665p با سرعت بالایی که ارائه می‌کنند موجب کاهش فروش درایوهای قدیمی SATA شده و قیمت این مدل‌ها را به شدت کاهش داده‌اند، به نظر می‌رسد که به آغاز کناره گیری همراه قدیمی و چندین ساله‌ی سیستم‌های ما، یعنی رابط Serial ATA رسیده‌ایم. نمونه‌های SATA موجود در بازار نیز کاهش چشمگیری را در قیمت خود مشاهده کرده و همچنان به روند نزولی خود ادامه می‌دهند تا برخلاف جنبه‌ی سرعت که قادر به رقابت با نمونه‌های فوق سریع NVMe نیستند، لااقل در بحث قیمت رقابت ایجاد کنند.

احتمالاً نام درایوهای نسل آینده و فوق سریع PCIe 4.0 M.2 SSD از برندهایی مانند Gigabyte، Corsair، Patriot ،Adata و غیره را شنیده باشید. این درایوها سرعت انتقال داده‌ها را در مقایسه با نسل‌های قبلی خود به طور خیره‌کننده‌ای افزایش داده‌اند تا بدون شک به انتخاب اول کسانی که به دنبال سریع‌ترین SSD بازار می‌گردند، تبدیل شوند. اما توجه داشته باشید که برای بهره گیری از حداکثر سرعت این درایوها باید مادربوردهای جدید X570 روی سیستم شما نصب باشند. ضمن این که ۹۰ درصد کاربران عادی، هیچگونه تفاوتی را در تجربه کاربری روزانه خود با این درایوها حس نخواهند کرد.

نکات مختصر و مفید در هنگام خرید درایو SSD

خرید هارد SSD گیمینگ در سال ۲۰۲۰

وقتی قصد انتخاب یک درایو خاص SSD را داشتید، این نکات را در نظر داشته باشید:

مدلی را انتخاب کنید که با رابط سیستم شما همخوانی داشته باشد

به صورت دستی یا با استفاده از ابزارهایی مانند Crucial Memory Finder نوع SSD مورد نیاز برای مدل مادربورد و سیستم خود را پیدا کنید. از انواع رابط‌های رایج در بازار می‌توان به M.2 PCIe، SATA و Add-in Card اشاره کرد.

یک اصل را به طور کلی در نظر داشته باشید: ۲۵۶ تا ۵۱۲ گیگ!

به هیچ عنوان SSD پایین‌تر از ۲۵۶ گیگابایتی را خریداری نکنید. برای اکثر گروه‌های کاربران، ۵۱۲ گیگ، مقدار مناسبی محسوب می‌شود. این حجم، به نوعی میان قیمت و حافظه‌ی کاربردی توازن برقرار کرده است. البته درایوهای ۱ ترابایتی هر روز ارزان‌تر می‌شوند و مدل‌های ۲ ترابایتی نیز قابل خرید شده‌اند.

SATA از همه کندتر است

مدل‌های  SATA به اندازه M.2 PCIe ها یا PCIe های add-in card سریع‌ نیستند اما اکثر لپ‌تاپ‌ها و سیستم‌های موجود میان مردم قادر به نصب درایوهای ۲٫۵ اینچی SATA بوده و اکثر کارهای عمومی شما نیز با این درایوها کاملاً قابل انجامند. اصولاً در استفاده‌ی روزمره، هیچ تفاوتی را میان درایوهای جدید SATA و مدل‌های سریع‌تر PCIe حس نخواهید کرد.

بهترین هاردهای SSD گیمینگ سال ۲۰۲۰


 

بهترین مدل از نظر کلی و بهترین مدل M.2: هارد اس اس دی Adata XPG SX8200 Pro


خرید هارد SSD گیمینگ

ظرفیت: ۲۵۶ – ۵۱۲ – ۱۰۰۰ – ۲۰۰۰ گیگابایت

فرم فاکتور: M.2 2280 Double-sided

رابط / پروتکل انتقال داده: PCIe 3.0 x4 / NVMe 1.3

سرعت خواندن / نوشتن: ۳۵۰۰ / ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه

گارانتی / عمر مفید: ۵ سال / ۶۴۰TBW (یا ۶۴۰ ترابایت دیتای نوشته شده)

هارد SSD

هارد اس اس دی XPG SX8200 Pro محصول برند Adata است که می‌توان به سادگی آن را بهترین هارد SSD یک ترابایتی برای بودجه‌ی شما در نظر گرفت. عملکرد بالای این مدل در مقایسه با رقبای خود از سامسونگ مانند هارد اس اس دی Samsung 970 EVO Plus و سایر درایورهای PRO موجب شده تا این مدل بین قیمت و عملکرد نوعی توازن ایجاد کند. هارد XPG SX8200 Pro بهترین عملکرد را در بحث بهینه سازی مصرف انرژی داشته و طول عمر آن نیز در مقایسه با مدل‌های هم رده متوسط محسوب می‌شود. اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این درایو، استفاده از DIY سیاه و پخش کننده‌ی دمای فلزی است که XPG SX8200 Pro را مثل لحظه‌ی نصب آن روی سیستم خنک نگه می‌دارد.

بهترین هاردهای SSD گیمینگ M.2 PCIe NVMe

این درایوهای کوچک و مستطیلی شکل شباهت زیادی به RAM کامپیوتر دارند که تنها تفاوت آن‌ اندازه‌ی کوچکتر آن‌ها است. درایوهای M.2 PCIe NVMe معمولاً در سایزهای ۸۰ میلی متر در ۲۲ میلی متر ساخته می‌شوند که به صورت ۲۲۸۰ شناخته می‌شوند اما ممکن است برخی از آن‌ها کوچک‌تر یا بزرگ‌تر باشند لذا بهتر است قبل از خرید مدل مورد نظر خود، از تطبیق شکل و اندازه آن با سخت افزار سیستم خود اطمینان حاصل کنید. شما می‌توانید درایوهای M.2 را تهیه کنید که از SATA هم پشتیبانی می‌کنند اما لپ تاپ‌ها و دسکتاپ‌های جدید با درگاه‌های M.2 عرضه می‌شوند که از استاندارد سریع‌تر PCIe NVMe پشتیبانی می‌کنند.

بهترین هارد M.2 SSD یک ترابایتی یا بزرگتر: Samsung 970 PRO 


خرید هارد SSD گیمینگ

ظرفیت: ۵۱۲ – ۱۰۰۰ گیگابایت

فرم فاکتور: M.2 2280 Single-sided

رابط / پروتکل انتقال داده: PCIe 3.1 x4 / NVMe 1.3

سرعت خواندن / نوشتن: ۳۵۰۰ / ۲۷۰۰ مگابایت بر ثانیه

گارانتی / عمر مفید: ۵ سال / ۱۲۰۰TBW

هارد SSD
امروزه SSD هایی که بر پایه TLC NAND ساخته شده‌اند بازار را به تصرف خود درآورده‌اند. با این حال، عملکرد درایوهای MLC NAND همواره یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرند. لذا اگر به دنبال بهترین عملکرد در میان درایوهای ۱ ترابایتی از کلاس M.2 NVMe SSD بوده و در عین حال یکی از بهترین طول عمرهای موجود در بازار را می‌خواهید، هارد اس اس دی Samsung 64L MLC V-NAND 970 PRO همه‌ی این ویژگی‌ها را در خود جا داده است. این درایو بسیار سریع، قادر به ارائه‌ی یک عملکرد مداوم و بدون افت سرعت بوده که داده‌های شما را با نرخ ۳٫۵ و ۲٫۷ گیگ بر ثانیه از روی درایو خوانده و روی آن ثبت می‌کند. البته این عملکرد بی‌نقص، قیمت بالایی را در پی دارد که موجب می‌شود این مدل در مقایسه با مدل‌های مشابه خود دو برابر گران‌تر باشد.

بهترین درایو M.2 SSD 250 گیگابایتی: WD Blue SN500


خرید هارد SSD گیمینگ در سال ۲۰۲۰

ظرفیت: ۲۵۰ – ۵۰۰ گیگابایت

فرم فاکتور: M.2 2280 Single-sided

رابط / پروتکل انتقال داده: PCIe 3.1 x4 / NVMe 1.3

سرعت خواندن / نوشتن: ۱۷۰۰ / ۱۳۰۰ مگابایت بر ثانیه

گارانتی / عمر مفید: ۵ سال / ۱۵۰TBW

هارد SSD

اگر به دنبال یک درایو NVMe ارزان قیمت اما به اندازه کافی بزرگ هستید تا همه‌ی اپلیکیشن‌های خود را در آن نگه‌داری کنید، هارد اس اس دی WD Blue SN500 انتخاب بسیار خوبی برای شما محسوب می‌شود. این درایو SSD که از کنترلر اختصاصی و ۶۴L Micron 3D TLC NAND خود وسترن دیجیتال استفاده می‌کند، عملکرد بسیار سریعی داشته و با ارائه‌ی سرعت خواندن ۱٫۷ گیگابایت و سرعت نوشتن ۱٫۳ گیگابایت بر ثانیه، یکی از مناسب‌ترین گزینه‌های ۲۵۰ گیگابایتی بازار است.

گیمرهایی که قصد نصب عناوین متعددی را ندارند، می‌توانند از مزیت‌های SN500 بهره‌مند شوند. این درایو خوش قیمت و قابل خرید، بازی Final Fantasy XIV را در کمتر از ۲۱ ثانیه لود می‌کند که این میزان، به طور قابل توجهی سریع‌تر از اکثر رقبا بوده و ۴۴ درصد سریع‌تر از درایو سخت یا هارد درایو عمل می‌کند.

وقتی که بحث بهینه سازی مصرف انرژی به میان می‌آید، هارد WD Blue SN500 یک درایو کاملاً بهینه به شمار می‌رود که فاکتور مگابایت بر ثانیه بر وات آن، نسبت به اکثر رقبا شرایط بهتری دارد.

بهترین درایو M.2 SSD مدل‌های RGB: درایو Gigabyte Aorus RGB

ظرفیت: ۲۵۶ – ۵۱۲ گیگابایت

فرم فاکتور: M.2 2280 Double-sided w/heatsink

رابط / پروتکل انتقال داده: PCIe 3.0 x4 / NVMe 1.3

سرعت خواندن / نوشتن: ۳۴۸۰ / ۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه

گارانتی / عمر مفید: ۵ سال / ۸۰۰TBW

هارد SSD

اگر ظاهر جذاب یک هارد SSD از جمله اولویت‌های شما محسوب می‌شود، باید به دنبال مدل‌های RGB بگردید. هارد Gigabyte Aorus RGB سبک خاصی را در طراحی کوچک و M.2 خود به کار برده است. بدنه‌ی آلومینیومی و براق این درایو به لوگوی عقاب برند Aorus مزین شده است. این لوگو و امکان تغییر نورپردازی RGB آن، ظاهر زیبایی را به این درایو بخشیده است.

اگر ویژگی‌های ظاهری Aorus RGB را کنار بگذاریم، باید گفت که این درایو از نظر مشخصات فنی نیز می‌تواند نظر مخاطبان خود را به خود جلب کند. این درایو SSD که به آخرین کنترلر E12 NVMe برند Phison مجهز شده است، می‌تواند سرعت‌هایی تا سرحد ۳٫۵ گیگابایت بر ثانیه را برای خواندن و ۲ گیگابایت بر ثانیه را برای نوشتن فراهم کند. ضمن این که عمر مفید این درایو به بیش از ۸۰۰ ترابایت می‌رسد. می‌توان تنها نقطه ضعف این درایو را لزوم استفاده از مادربوردهایی که از RGB Fusion پشتیبانی می‌کنند در نظر گرفت. به طور کلی می‌توان هارد اس اس دی Gigabyte Aorus RGB را یک انتخاب مناسب برای علاقه مندان و همچنین کاربران عادی در نظر گرفت.

بهترین هاردهای SSD ساتا (SATA)


 

بهترین گزینه اقتصادی هارد اس اس دی SATA: هارد Adata Ultimate SU800 1TB SATA


خرید هارد SSD گیمینگ

ظرفیت: یک ترابایت

فرم فاکتور: M.2 2280 Double-sided / 2.5” ۷mm

رابط / پروتکل انتقال داده: SATA 6Gb/s

سرعت خواندن / نوشتن: تا ۵۶۰ / ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه (سرعت عملی به مراتب پایین‌تر است)

گارانتی / عمر مفید: ۵ سال / تا ۲۴۰۰TBW

هارد SSD

اگر به دنبال ارزانترین و اساسی‌ترین لِوِل از درایوهای SATA می‌گردید، Adata Ultimate SU800 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. اما توجه داشته باشید که باوجود این که سرعتی که برای انتقال داده‌ این درایو ذکر شده قادر به رقابت با سریع‌ترین درایوهای SATA به نظر می‌رسد باید گفت که معمولاً نمی‌توان چنین سرعت‌هایی را از این هارد مشاهده کرد. بااین حال این قیمت SU800 است که ارزش خرید آن را تعیین می‌کند.

درواقع می‌توان این مدل را جایگزین مناسبی برای هارد درایوهای بزرگتر HDD در نظر گرفت. اگر قصد دارید با حداقل بودجه یک هارد SSD بخرید، Adata Ultimate SU800 بهترین انتخاب شماست.

بهترین درایو SATA SSD: درایو Samsung 860 EVO


خرید هارد SSD گیمینگ

ظرفیت: ۲۵۰ – ۵۰۰ – ۱۰۰۰ – ۲۰۰۰ – ۴۰۰۰ گیگابایت

فرم فاکتور: M.2 2280 Double-sided / 2.5” ۷mm

رابط / پروتکل انتقال داده: SATA 3 / AHCI

سرعت خواندن / نوشتن: تا ۵۵۰ / ۵۲۰ مگابایت بر ثانیه

گارانتی / عمر مفید: ۵ سال / تا ۲۴۰۰TBW

هارد SSD

وقتی پای درایوهای SATA به میان می‌آید، سامسونگ بهترین گزینه‌ها را در اختیار دارد. هارد اس اس دی Samsung 860 EVO تقریباً در همه‌ی تست‌های بنچمارک رقبای خود را شکست می‌دهد و قیمت آن نیز کاملاً رقابتی و مناسب در میان سایر مدل‌های مشابه محسوب می‌شود. این درایو در مقایسه با مدل‌های PRO سرعت مشابهی را ارائه نمی‌کند اما شما می‌توانید تا مدل‌های ۴ ترابایتی این SSD را خریداری کنید. اگر می‌خواهید SATA SSD بخرید و مجموعه‌ی بازی‌ها یا سایر فایل‌های خود را حفظ کنید، خرید این پرچمدار مطمئناً انتخاب خوبی خواهد بود.

بهترین درایو SATA SSD (مدل جایگزین):  Crucial MX500


خرید هارد SSD گیمینگ

ظرفیت: ۲۵۰ – ۵۰۰ – ۱۰۰۰ – ۲۰۰۰ گیگابایت

فرم فاکتور: ۲٫۵ اینچ ۷ میلیمتری

رابط / پروتکل انتقال داده: SATA 3 / AHCI

سرعت خواندن / نوشتن: تا ۵۶۰ / ۵۱۰ مگابایت بر ثانیه

گارانتی / عمر مفید: ۵ سال / تا ۷۰۰TBW

هارد SSD

اگر قصد اختصاص دادن مقدار قابل توجهی از بودجه‌ی خود برای خرید مدل‌های NVMe را ندارید اما همچنان به دنبال بهترین  عملکرد یک درایو SATA می‌گردید، هارد اس اس دی MX500 انتخاب خوبی برای شماست. می‌توان این هارد SSD را گزینه‌ی جایگزین Samsung 860 EVO در نظر گرفت که با ارائه‌ی یک عملکرد مشابه، برند قابل اتکا و خوش سابقه‌ای دارد. به طور کلی تمامی ظرفیت‌های MX500 ارزش خرید بالایی دارند.

بهترین درایو SATA SSD (مدل Prosumer): درایو Samsung 860 PRO


خرید هارد SSD گیمینگ

ظرفیت: ۲۵۶ – ۵۱۲ – ۱۰۰۰ – ۲۰۰۰ – ۴۰۰۰ گیگابایت

فرم فاکتور: ۲٫۵ اینچ ۷ میلی متری

رابط / پروتکل انتقال داده: SATA 3 / AHCI

سرعت خواندن / نوشتن: ۵۶۰ / ۵۳۰ مگابایت بر ثانیه

گارانتی / عمر مفید: ۵ سال / تا ۴۸۰۰TBW

هارد SSD

این درایو SSD با وجود محدودیت با رابط SATA همچنان بالاترین ماندگاری و عملکرد را در میان مدل‌های مشابه از خود به جا می‌گذارد. اگر مشکلی با سرعت مدل‌های SATA ندارید، هارد Samsung 860 PRO همان درایوی است که به دنبال آن می‌گردید. این مدل نیز مشابه Samsung 970 PRO از کنترلر Samsung 64L MLC V-NAND بهره برده و این امر موجب می‌شود در صدر فهرست نتایج بنچمارک گزینه‌های مشابه قرار گرفته و در عین حال طول عمر عالی و قیمت مناسبی نیز داشته باشد. شما می‌توانید به ظرفیت‌های بالای ۴ ترابایتی این درایو نیز دسترسی داشته و تا ۴۸۰۰ ترابایت طول عمر از آن دریافت کنید. اما قیمت این درایو حدود سه برابر مدل معمولی خود بوده و بودجه‌ی نسبتاً خوبی را طلب می‌کند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار