راهنمای خریدلپ تاپ ها

بهترین لپ تاپ های مدیریتی، باریک و سبک

در مقاله‌ی پیش‌رو بهترین لپ تاپ مدیریتی باریک و سبک بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم. با راهنمای خرید بهترین لپ تاپ مدیریتی همراه ما باشید.

اولترابوک، نامی که اینتل نخستین‌بار در سال ۲۰۱۱ برای توصیف دسته‌ای جدید از لپ‌تاپ‌ها با طراحی باریک، وزن سبک و شارژدهی زیاد به‌کار برد، امروزه به خودی خود کارایی چندانی ندارد؛ اما شرکت‌ها کماکان فلسفه‌ی مشابهی را در طراحی و تولید طیف وسیعی از لپ‌تاپ‌هایشان دنبال می‌کنند و حتی پیوسته در تلاش برای باریک‌تر و سبک‌تر کردن لپ‌تاپ‌های مهندسی و گیمینگ نیز هستند.

در مقاله‌ی پیش‌رو بهترین لپ تاپ باریک و سبک را برای کاربری روزمره همچون وب گردی، تماشای فیلم، ویرایش اسناد یا استفاده مدیران در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم. در چنین کاربری‌هایی که اتفاقا در نزد بسیاری از ما نیز محبوب است، شاخصه‌هایی همچون شارژدهی، نمایشگر، ابعاد و وزن، کیبورد و تاچ‌پد و وب‌کم بیش‌از قدرت پردازشی صِرف اهمیت دارند. به‌صورت خلاصه، در فهرست زیر به مهم‌ترین مشخصه‌های یک اولترابوک خوب اشاره می‌کنیم:

  • ابعاد کوچک و وزن کم
  • پردازنده‌ی کم‌مصرف مانند سری U اینتل و AMD (لپ‌تاپ‌های ویندوزی) یا تراشه‌های کم‌مصرف سری M‌ اپل
  • باتری، باتری و باتری
  • نمایشگر ترجیحا ۱۳ تا ۱۴ اینچی با پنل IPS LCD
  • حافظه‌ی SSD پرسرعت
  • کیبورد جزیره‌ای با فاصله و عمق حرکتی مناسب کلیدها
  • ترک‌پد بزرگ با درایور Precision مایکروسافت (لپ‌تاپ‌های ویندوزی)
  • وب‌کم و میکروفون باکیفیت (برای افرادی با تماس‌های تصویری متعدد)

قابلیت حمل آسان و شارژدهی بسیار خوب، از مهم‌ترین ویژگی‌های اولترابوک ایده‌آل به‌شمار می‌روند، برهمین اساس اغلب اولترابوک‌ها از پردازنده‌های کم‌مصرفی استفاده می‌کنند، این پردازنده‌ها معمولا در بارهای پردازشی سنگین، برای نگه‌داشتن دما در سطح پایین، دچار افت عملکرد می‌شوند و بنابراین گزینه‌ی مناسبی برای کارهای سنگینی مثل تدوین ویدئو نیستند. در ادامه بهترین اولترابوک‌های بازار ایران در بازه‌های قیمتی مختلف را معرفی می‌کنیم.

توجه داشته باشید که یکی از معیارهای اصلی انتخاب مدل‌های زیر، عرضه‌ی گسترده در بازار و دسترسی آسان به آن‌ها است؛ از همین‌رو از معرفی محصولات خاصی نظیر اولترابوک‌های ردمی خودداری کردیم.

بهترین لپ تاپ سبک و روزمره با قیمت ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان

لنوو IdeaPad Flex 5

اگر با رم ۴ گیگابایتی کنار بیایید، لنوو IdeaPad Flex 5 با برچسب قیمتی حدود ۱۶ میلیون تومانی‌اش در باقی زمینه‌ها می‌تواند عملکرد رضایت‌بخشی را به‌ارمغان آورد. تراشه‌ی Ryzen 3 4300U، حافظه‌ی SSD، نمایشگر IPS LCD با وضوح 1080p و وزن ۱٫۵ کیلوگرمی Flex 5 از جمله‌ی مهم‌ترین نقاط قوت آن به‌شمار می‌آیند. در بازه‌ی قیمتی Flex 5، بسیاری از لپ‌تاپ‌ها از نمایشگر نه‌چندان مناسب TFT با وضوح پایین یا تراشه‌ی ضعیف‌تر استفاده می‌کنند.


ذن‌بوک 14 ایسوس مدل Q407IQ 

اگر در بازه‌ی قیمتی حدود ۱۹ میلیون تومان به‌دنبال لپ‌تاپ سبک، کارآمدی و جذابی می‌گردید، ذن‌بوک ۱۴ مدل Q407IQ ایسوس احتمالا بتواند با وزن ۱٫۱۵ کیلوگرمی، نمایشگر ۱۴ اینچی IPS بدون حاشیه، تراشه‌ی قدرتمند AMD Ryzen 5 4500U و گرافیک مجزای MX350‌ انویدیا در عموم کاربری‌ها رضایت شما را جلب کند. در بین لپ‌تاپ‌های هم‌قیمت، ذن‌بوک 14 Q407IQ بیشترین ارزش خرید را دارد.


بهترین لپ تاپ سبک و روزمره با قیمت ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان

سرفیس پرو ۷ (با کیبورد)

اگر به‌دنبال دستگاه هیبریدی سبکی می‌گردید که هم به‌عنوان لپ تاپ استفاده کنید، هم گاهی قبل از خواب با آن به مطالعه و وب‌گردی بپردازید، در این صورت سرفیس پرو ۷ می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. مدل Core i5 این دستگاه با تراشه‌ی نسل دهمی، ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD سریع برای بسیاری از کاربری‌ها کافی خواهد بود.

فراموش نکنید که برای استفاده از تمام ظرفیت‌های سرفیس پرو ۷ به کیبورد نیز نیاز خواهید داشت، چرا که ویندوز هنوز سیستم‌عامل بهینه‌ای برای تعامل لمسی محسوب نمی‌شود.


ذن‌بوک ۱۴ مدل UM425 ایسوس

ذن‌بوک ۱۴ مدل UM425 ایسوس درمقایسه‌با مدل Q407IQ که پیش‌تر در بازه‌ی قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان معرفی کردیم، ۲ برابر رم بیشتر (۱۶ گیگابایت) و ۲ برابر حافظه‌ی بیشتر (۵۱۲ گیگابایت) در اختیارتان می‌گذارد و باتری حجیم‌تری نیز دارد؛ درحالی‌که وزن آن مانند مدل قبلی بسیار سبک و حدود ۱٫۱۵ کیلوگرم است؛ البته از پردازنده‌ی گرافیکی مجزا خبری نیست.


مک بوک ایر M1 اپل

چنانچه استفاده‌ی روزمره و کاری‌تان وابستگی عمیقی به سیستم‌عامل ویندوز ندارد، در این‌صورت مک‌بوک ایر M1 بهترین لپ‌تاپ تا بازه‌ی قیمتی ۲۵ میلیون تومان برایتان خواهد بود. قدرت پردازشی بسیار عالی و بدون فن، شارژدهی در سطح گوشی‌های هوشمند، صفحه‌نمایش IPS Retina با دقت رنگ بسیار خوب و وزن ۱٫۲۹ کیلوگرمی از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگی‌های مک‌بوک ایر M1 به‌شمار می‌آید.

مک‌بوک ایر M1‌ براثر فقدان سیستم خنک‌کننده‌ی فعال (فن) تنها در پردازش‌های مداوم بیش از ۱۰ دقیقه از برادر گران‌قیمت‌ترش مک‌بوک پرو M1 جا می‌ماند؛ اما در باقی مواقع، پابه‌پای آن می‌آید.


بهترین لپ تاپ سبک و روزمره با قیمت ۲۵ تا ۳۵ میلیون تومان

لنوو IdeaPad 5

لپ‌تاپ IdeaPad 5 لنوو با پردازنده‌ی نسل یازدهمی Core i7 1165G7، رم ۱۲ گیگابایتی، حافظه‌ی ۵۱۲ گیگابایتی SSD، صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی IPS و وزن ۱٫۲ کیلوگرمی یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار ایران در بازه‌ی قیمتی حدود ۲۷ میلیون تومان به‌شمار می‌آید، این دستگاه از پسِ تمام کاربری‌های روزمره برمی‌آید و به‌لطف پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه‌ی Intel Xe / پردازنده‌ی گرافیکی مجزای MX450 قابلیت اجرای برخی از بازی‌های موجود را نیز با نرخ فریم مناسب دارد.


ذن‌بوک ۱۴ مدل UM433IQ ایسوس

برای آن دسته از افرادی که در بازه‌ی قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به‌دنبال اولترابوک ویندوزی مدرنی با قدرت پردازشی چندهسته‌ای بسیار خوب می‌گردند، ذن‌بوک ۱۴ مدل UM433IQ با تراشه‌ی ۸ هسته‌ای Ryzen 7 4700U انتخاب مناسبی خواهد بود. این دستگاه ۱۶ گیگابایت رم، یک ترابایت حافظه‌ی SSD و نمایشگر ۱۴ اینچی IPS را درون بدنه‌ای با وزن ۱٫۱۵ کیلوگرم دراختیارتان می‌گذارد.


اچ‌پی Envy X360

اگر در بازه‌ی قیمتی ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به‌دنبال لپ‌تاپ ۱۳ اینچی جمع‌وجوری هستید که کیفیت ساخت بالا و لولای ۳۶۰ درجه برای تبدیل‌شدن به تبلت نیز داشته باشد، اچ‌پی Envy X360 می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. این لپ‌تاپ هیبریدی درست‌مانند لنوو IdeaPad 5 از تراشه‌ی قدرتمند Core i7 1165G7‌ و نمایشگر لمسی باکیفیتی بهره می‌برد.


مک بوک پرو M1

چنانچه وابستگی شدیدی به سیستم‌عامل ویندوز ندارید و کاربری‌تان به‌گونه‌ای است که برای مدت‌زمان طولانی، بار پردازشی سنگینی را به لپ‌تاپ تحمیل می‌کند، در این‌صورت مک‌بوک پرو M1 یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار برایتان خواهد بود. تراشه‌ی M1 با همراهی سیستم خنک‌کننده‌ی فعال لپ‌تاپ، برای مدت طولانی، بدون افت عملکرد، قدرت پردازشی کم‌نظیری را دراختیارتان قرار می‌دهد.


توجه داشته باشید که لپ‌تاپ‌های موجود در بازار با قیمت بیش از حدود ۳۰ میلیون تومان، یا دستگاه‌هایی خاص با تراشه‌های قدیمی‌تر نظیر Dell XPS 13 هستند یا برتری خاصی درمقایسه‌با مدل‌های معرفی‌شده در مقاله‌ی پیش‌رو با برچسب‌های قیمتی ارزان‌تر ارائه نمی‌دهند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار