نقدوبررسی ساعت های هوشمند

بررسی می بند ۷ ( Mi Band 7 Review)

امروز یک محصول یا بهتر است بگوییم یک گجت برای بررسی آورده‌ایم که محصولی پرطرفدار از شیائومی است به نام می بند ۷.

این محصول در حقیقت یک دستبند سلامتی است که بعد از چند نسل هر سال بهبودهایی در خودش دیده و امروز به اینجا رسیده که می بند ۷ را می‌بینیم.

امروز ما Mi Band 7 را که حدود قیمت ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دارد بررسی می‌کنیم.

طراحی Mi Band 7

از نظر ظاهری تفاوتی بین این نسل و نسل قبلی خیلی مشاهده نمی‌شود. یک مغزی داریم که در حقیقت بخش اصلی دستگاه است و یک بند که این مغزی با فشار وارد بند می‌شود و می‌توانید از بندهای متنوع هم از نظر جنس و هم از نظر رنگ که در بازار موجود هستند استفاده کنید.

وزن Mi Band 7 بسیار کم است و زمانی که آن را روی دست خودتان می‌بندید هیچ حس بدی را تجربه نمی‌کنید.

قابلیت ضد آب بودن یکی از مهم ترین ویژگی‌های محصولاتی از این دست است که می بند ۷ این قابلیت را دارد. پشتیبانی از ضد آب بودن تا ۵ اتمسفر این امکان را می‌دهد هیچ کجا نیازی به باز کردن این بند نداشته باشید.

نرم‌افزار

۴ بخش را در این دستبند هوشمند می‌بینیم؛ بخش اول همان واچ فیس‌ها هستند که هم از طریق خود دستبند و هم از طریق اپلیکیشن می فیت که اکنون به زیپ لایف تغییر نام داده امکان عوض کردن و شخصی سازی آن را دارید که تعداد واچ فیس‌ها به اندازه‌ای زیاد هستند که قطعا در انتخاب آن‌ها دچار مشکل می‌شوید و راضی نمی‌شوید یکی را انتخاب کنید :)).

بخش دوم نوتیفیکیشن‌ها هستند که بهبودهایی در این بخش دیده می‌شود؛ نوتیف‌ها با کشیدن انگشت از بالا به پایین نمایان می‌شوند و برای هر نوتیف آیکون برنامه در کنار نوتیف نمایش داده می‌شود. حضور آیکون برنامه‌هایی که نوتیف را ارسال کرده‌اند کمک می‌کند تا در پیدا کردن یک نوتیف خاص راحت‌تر باشید.

بخش سوم برنامه‌های نصب شده روی دستبند هستند که با کشیدن انگشت به بالا روی صفحه اصلی نمایان می‌شوند.

در نهایت بخش چهارم ویجت‌ها هستند که با کشیدن انگشت به چپ یا راست می‌توانید آن‌ها را ببینید و برای دسترسی سریع‌تر به بخش‌های مختلف نرم‌افزاری استفاده می‌شوند.

قابلیت‌هایی مانند آلویز آن (صفحه همیشه روشن) هم در اینجا دیده می‌شود که در بخش تنظیمات می‌توانید آن را فعال کنید.

یکی از قابلیت‌های کاربردی این دستبند در کنار اینکه فعالیت‌های ورزشی کاربر را دنبال می‌کند نوتیف‌ها هستند. اگر از برنامه خاصی نوتیفی برای شما بیاید این دستبند آن را نشان می‌دهد یا اگر کسی با شما تماس بگیرد بدون اینکه به گوشی خود نگاه کنید از روی دستبند می‌‌توانید مشاهده کنید شخص تماس گیرنده کیست.

اما مشکلی که همه می‌بندها با آن درگیر هستند اینجا هم دیده می‌شود و آن هم مشکل در نمایش نوتیف‌های فارسی است. اگر از برنامه‌ای مانند تلگرام یا واتس اپ برای شما نوتیفی بیاید که فارسی نوشته باشد متن در صفحه Mi Band 7 به صورت به هم ریخته و غیرقابل فهم برای شما نمایش داده می‌شود.

صفحه نمایش

برای Mi Band 7 صفحه‌ای با اندازه ۱.۶۲ اینچ در نظر گرفته شده که از نسل قبلی هم بزرگ‌تر است و هم رزولوشن بالاتری دارد.

نور صفحه این دستبند هوشمند بسیار زیاد است و همین نور زیاد کمک کرده تا در نور محیط بیرون یعنی زیر نور خورشید هیچ مشکلی برای مشاهده محتوای در حال نمایش نداشته باشید که این موضوع خیلی مهمی است.

این صفحه‌نمایش بازخورد خوبی هم دارد هر چند که مانند ساعت های هوشمند نیست اما در کل به لمس خوب پاسخ می‌دهد. در ضمن صفحه این دستبند رنگ‌ها هم خیلی خوب نشان می‌دهد.

سنسورها

خب حضور سنسور ضربان قلب در این محصولات کاملا واجب است. در این دستبند هم سنسور ضربان قلب به طور مداوم کار می‌کند و تعداد ضربان قلب کاربر را دنبال می‌کند و در نهایت گزارشی روزانه در اپلیکیشن Zeep Life به کاربر ارائه می‌کند.

سنسور اندازه گیری سطح اکسیژن خون هم در این دستبند در نظر گرفته شده که خیلی هم سریع این کار را انجام می‌دهد.

در نهایت سنسورهای دیگری هم هستند که برای تشخیص جهت حرکت دستبند برای شمارش قد‌م‌ها یا برای روشن کردن صفحه با چرخاندن دستبند به سمت خودتان کار می‌کنند.

متاسفانه خبری از جی پی اس داخلی برای این دستبند نیست اما امکان این هست که از جی پی اس گوشی استفاده کند.

دقت دستبند Mi Band 7

ما برای اینکه دقت این دستبند را به دست بیاوریم یک بار این دستبند را بدون گوشی و یکبار با گوشی با اپل واچ سری ۷ که جی پی اس داخلی دارد مقایسه کردیم.

در هنگام فعالیت ورزشی سنسور ضربان قلب عملکرد خیلی خوبی دارد و عددی که نمایش می‌دهد دقیقا با اپل واچ سری ۷ یکسان است اما در محاسبه مسافت چه؟

اگر دستبند را به تنهایی استفاده کنید و از سنسورهای خودش برای محاسبه تعداد قدم‌ها و در نهایت مسافت استفاده کنید دقت دستگاه کم می‌شود و چیزی در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر اختلاف را با اپل واچ سری ۷ مشاهده می‌کنید؛ اما اگر از دستبند با اتصال به گوشی استفاده کنید عددی نزدیک به اپل واچ سری ۷ را مشاهده می‌کنید.

پس توصیه ما این است که اگر می‌خواهید از این دستبند برای فعالیت ورزشی مانند دویدن یا پیاده روی استفاده کنید حتما گوشی متصل به آن را هم همراه خودتان داشته باشید تا هم دقت بالاتر رود و هم نقشه‌ای از مسیر حرکتی شما به دست بیاید.

باتری

افزایش باتری در Mi Band 7 نسبت به Mi Band 6 دیده می‌شود.

نسل قبلی باتری ۱۲۵ میلی آمپری داشت اما امسال باتری ۱۸۰ میلی آمپری در نظر گرفته شده.

باتری با کمک شارژر مگنتی که داخل جعبه قرار گرفته شارژ می‌شود.

می بندها همیشه عمر باتری خوبی داشتند و در این می بند هم عمر باتری خیلی خوب است. حدود ۵ تا ۶ روز بدون نیاز به شارژ می‌توانید از این دستبند هوشمند استفاده کنید البته اگر قابلیت صفحه همیشه روشن را فعال کنید عمر باتری ‍۱ روز تقریبا کمتر می‌شود. در مجموع عمر باتری با آن چیزی که شیائومی ادعا کرده بود یعنی ۸ تا ۱۰ روز فاصله دارد اما کاملا قابل قبول است.

اتصال

قابلیت اتصال به اندروید و iOS برای این دستبند وجود دارد. برای اتصال حتما باید از اپلیکیشن Zepp Life استفاده کنید و اگر نسخه قدیمی برنامه یعنی Mi Fit را دارید باید به این نسخه به روز کنید.

جمع بندی

اگر به دنبال یک دستبند هوشمند هستید که همیشه به دست داشته باشید Mi Band های شیائومی گزینه‌های خیلی خوبی برای خرید هستند.

این محصولات با اندازه کوچک و جمع و جور و قیمت خیلی مناسب کار شما را به خوبی هم برای کمتر سراغ گوشی رفتن و هم برای دنبال کردن وضعیت سلامتی راه می‌اندازند.

می بند ۷ با صفحه نمایش بزرگی که نسبت به نسل قبل دارد و عمر باتری خیلی خوبش و در ضمن قابلیت‌های جذابی مانند ضد آب بودن، سنسور ضربان قلب و سنسور اندازه گیری سطح اکسیژن خون و البته دنبال کردن انواع فعالیت‌های ورزشی گزینه مناسبی برای خرید کسانی است که یا اولین بار می‌خواهند دستبند هوشمند بخرند یا می بندهای ۵ به قبل را دارند. اگر ‌‌Mi Band 6 را دارید به نظرم نیازی نیست برای خرید این دستبند اقدام کنید.

علاقه مند به خرید مچ بند هوشمند شیائومی مدلمی بند ۷دیجی کالا هستید بر روی متن کلیک کنید .

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار