نقدوبررسی انواع لپ تاپ

بررسی لپ تاپ HP G7 مدل استودیو به همراه نسل دهم پردازنده های اینتل

لپ تاپ HP G7 یک انتخاب ایده‌آل برای برنامه‌های تخصصی است، اما برای کاربری عمومی گزینه‌های بهتری از لپ تاپ اچ پی G7 نیز وجود دارند.

لپ تاپ HP G7 جدیدترین لپ‌تاپ تخصصی شرکت اچ‌پی است. در حالی که لپ‌تاپ قبلی این کمپانی یعنی ZBook Create G7 از پردازنده گرافیکی GeForce RTX استفاده می‌کرد، گرافیک لپ تاپ HP ZBook G7 از پردازنده‌های گرافیکی سری Quadro است که بیشتر برای برنامه‌های طراحی و تولید محتوا مناسب هستند. به غیر از این مورد، لپ تاپ اچ پی G7 مانند مدل Create G7 دارای بدنه نازک، کیبورد با کیفیت و بلندگو درجه 1 ساخته شده توسط بنگ و اولافسن است.

البته گزینه‌هایی که برای صفحه نمایش در اختیار شما است با ZBook Create G7 که یک لپ‌تاپ گیمینگ بود متفاوت است. به همین دلیل هم است که لپ تاپ اچ پی مدل G7 قیمت کمتری نسبت به برادر بزرگتر خود دارد. اما اگر سری کارت گرافیک کوادرو پاسخگوی نیازهای شما هستند، این لپ‌تاپ ارزش خرید بالایی برایتان خواهد داشت. همراه ما باشید.

بررسی لپ تاپ HP ZBook G7

با وجود اینکه این مدل را نمی‌توانیم یک لپ‌تاپ گیمینگ بدانیم، اما این به این معنی نیست که جی 7 استودیو در بحث گیمینگ عملکرد ضعیفی دارد یا برای ادیت موسیقی، فیلم و عکس مناسب نیست. لپ تاپ HP ZBook G7 تقریبا از پس هرچیزی بر می‌آید.

مشخصات لپ تاپ HP ZBook G7

در جدول زیر می‌توانید مشخصات لپ تاپ HP ZBook G7 را مشاهده کنید.

ویژگی‌ها مشخصات لپ تاپ HP ZBook G7
پردازنده نسل 10 پردازنده‌های Core i5 / i7 / i9 اینتل
پردازنده گرافیکی گرافیک مجمع UHD اینتل یا Quadro T1000 / T2000 یا RTX 3000 / 4000 / 5000
رم 32 / 16 / 8 گیگابایت
حافظه 512 / 256 گیگابایت یا 2 / 1 ترابایت
نمایشگر 15.6 اینچ فول اچ‌دی / 15.6 اینچ 4K
مصرف باتری 83 وات در ساعت
ابعاد 35.38×23.47×1.78 سانتی‌متر
وزن از 1.74 کیلوگرم
قیمت از 1789 دلار

طراحی لپ تاپ اچ پی ZBook Studio G7

لپ تاپ HP ZBook G7 مدل استودیو با وجود اینکه یک لپ‌تاپ قدرتمند به حساب می‌آید، اما برخلاف لپ‌تاپ‌های قدیمی که مشخصات سخت‌افزاری رده‌بالایی داشتند، طراحی نازک و مینیمالی دارد. بدنه آن پوشش مات نقره‌ای رنگی دارد و در هردو طرف لپ‌تاپ نیز دریچه‌هایی برای تهویه هوای داخل دستگاه وجود دارد. همچنین یک لوگو Z نیز درست پشت نمایشگر قرار گرفته است. به عبارت دیگر با وجود اینکه از لحاظ ظاهری یک لپ‌تاپ ساده و جمع و جور است، اما بیشتر اجازه می‌دهد قطعات سخت‌افزاری قدرتمندی که میزبانشان است، خودنمایی کنند.

هنگامی که لپ‌تاپ را باز می‌کنید به بلندگوی بنگ و اولافسن در بالای کیبورد و همچنین یک اسکنر اثرانگشت که سمت راست کیبورد قرار گرفته برخواهید خورد. دریچه‌های هوا نیز به صورت متقارن در دو سمت دستگاه قرار گرفتند و سبب شدند در زمینه درگاه‌ها این لپ‌تاپ کمبودهایی داشته باشد. شما در یک طرف یک درگاه USB Type-A، یک جک 3.5 میلی‌متری صدا و یک درگاه قفل کنسینگتون در اختیار دارید و در طرف دیگر نیز دو درگاه تاندربولت 3، یک درگاه مینی‌دیسپلی و محفظه SD Card Reader انتظار شما را می‌کشند.

همچنین در برخی از مدل‌های لپ‌تاپ، بسته به پردازنده گرافیکی، درگاه مینی‌دیسپلی جای خود را به درگاه HDMI می‌دهد. اگر کارت گرافیک شما کوادرو T2000 یا پایین‌تر از آن باشد درگاه HDMI و اگر بالاتر از RTX 3000 باشد درگاه مینی‌دیسپلی را در اختیار خواهید داشت.

تا به اینجا نقطه ضعف مهم لپ تاپ HP ZBook Studio G7 محدود بودن درگاه‌های آن بوده است. البته اچ‌پی تلاش کرده این محدودیت را با ابعاد کوچک لپ‌تاپ جبران کند. علاوه بر این وزن لپ‌تاپ نیز بسیار کم و نزدیک به 1.70 کیلوگرم است که برای یک لپ‌تاپ تخصصی و به اصطلاح ایستگاه کار خیلی خوب است.

 عملکرد لپ تاپ HP G7

ZBook Studio G7 در حقیقت نسخه بروزرسانی شده ZBook Create G7 به حساب می‌آید. اچ‌پی در این مدل پردازنده‌های گرافیکی سری Quadro را جایگزین سری GeForce کرده است. سری کوادرو به نسبت جی‌فورس کمتر مناسب گیمینگ و بیشتر مناسب برنامه‌های طراحی و معماری است.

امتیازات استودیو جی 7 نیز در مقایسه با Create G7 همین موضوع را نشان می‌دهد. برای مثال در بنچمارک گیک‌بنچ 5.0 که برای ارزیابی عملکرد کلی دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، لپ تاپ اچ پی G7 امتیاز 6,137 را کسب کرد، در حالی که این عدد برای Create G7 بیشتر و 8,003 امتیاز بود. همچنین لپ‌تاپ ZBook 15 G6 با پردازنده سری زئون اینتل نیز توانست امتیاز بیشتری (7,680) کسب کند و فقط نسل دوم لپ‌تاپ تینک‌پد پی 1 بود که امتیاز کمتری (4,426) کسب کرد.

لپ تاپ اچ پی مدل G7 همچنین در بحث سرعت انتقال فایل‌ها نیز عقب افتاد و توانست هنگام انتقال 4.97 گیگابایت فایل، به حداکثر سرعت 809 مگابایت بر ثانیه دست پیدا کند. این عدد بسیار بیشتر از سرعت 640 مگابایتی Create G7، اما بسیار کمتر از ZBook 15 G6 است که توانسته بود فایل‌ها را با سرعت 1,272 مگابایت بر ثانیه انتقال دهد.

این روند هنگام بررسی بنچمارک مربوط به ویرایش ویدیو لپ‌تاپ هم ادامه پیدا کرد. لپ‌تاپ استودیو جی 7 توانست ظرف مدت 9:15 دقیقه یک ویدیو 4K را به FHD تبدیل کند، در حالی که Create G7 این کار را در مدت 7:21 و ZBook 15 G6 ظرف مدت 7:18 دقیقه انجام دادند.

در فوتوشاپ نیز استودیو توانست 775 امتیاز کسب کند، در صورتی که ZBook 15 G6 توانست 792 امتیاز به نام خود ثبت کند و مدل Create نیز از همه عملکرد بهتری داشت و توانست 874 امتیاز کسب کند.

اما به محض اینکه به سراغ بنچمارک‌های تخصصی‌تر برویم لپ تاپ HP ZBook G7 بیشتر خودش را نشان می‌دهد. البته در برخی از آن‌ها این لپ‌تاپ همچنان از رقبا عقب می‌افتد. برای مثال در برنامه مدل‌سازی 3 بعدی Blender لپ تاپ HP G7 توانست 1.32 امتیاز کسب کند، در حالی که Create G7 از 1.58 فراتر نرفت.

ولی اگر تست‌های Catia و Creo که هردو تمرکز بیشتری بر برنامه‌های معماری دارند را در نظر بگیریم، لپ تاپ جی 7 استودیو شروع به درخشش می‌کند. در کاتیا این لپ‌تاپ توانست 2.09 امتیاز کسب کند که بسیار بیشتر از 1.06 امتیاز Create G7 بود. به همین ترتیب در Creo نیز استودیو جی 7 توانست 1.65 به نام خود ثبت کند، در حالی که Create G7 به حداکثر امتیاز 1.30 رضایت داد.

نمایشگر لپ تاپ اچ پی ZBook Studio G7

لپ تاپ اچ پی G7 با یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی به دست شما می‌رسد که می‌تواند حداکثر رزولوشن 3840×2160 پیکسل، بسته به مدلی که خریداری می‌کنید را در اختیار شما قرار دهد. سایر مدل‌ها نیز رزولوشن 1920×1080 پیکسل را در اختیار شما قرار می‌دهند. نکته قابل توجه این است که این نمایشگر دارای فناوری ضدتابش است.

به همین دلیل اگر از هر زاویه‌ای به جز زاویه مستقیم به آن نگاه کنید، نمایشگر تاریک خواهد بود و اگر از زاویه مستقیم به آن نگاه کنید نیز خیلی تابش زیادی را تجربه نمی‌کنید و رنگ‌ها نیز به اندازه قابل توجهی شاداب و غنی هستند. البته از نظر طیف رنگ این لپ‌تاپ عملکرد خوبی ندارد و 87.9 درصد طیف رنگ DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

با این حال نمایشگر اصلا بی‌روح نیست و اینگونه نیست که با یک نمایشگر بی‌کیفیت و درجه چندم مواجه شوید. اما در بحث روشنایی ورق کاملا برمی‌گردد. لپ تاپ اچ پی مدل G7 روشن‌ترین صفحه نمایش را در مقابل رقبای خود دارد و می‌تواند به میانگین 809 نیت دست پیدا کند که بسیار بیشتر از 614 نیت ZBook 15 G6 و 487 نیت تینک‌پد پی 1 و همچنین 357 نیت ZBook Create G7 است.

کیبورد و تاچ‌ پد لپ تاپ اچ پی ZBook Studio G7

این لپ‌تاپ یک کیبورد Chiclet با کلیدهایی دارد که بسیار نرم و راحت هستند. تنها مشکلشان سطح صاف و صیقل خورده‌شان است که ممکن است برخی اوقات سبب شود به اشتباه یک کلید دیگر را فشار دهید. در زیر کیبورد تاچ‌پد لپ‌تاپ قرار دارد که بدون هیچ مشکلی وظیفه خود را انجام می‌دهد.

این تاچ‌پد به اندازه قابل توجهی بزرگ است و شما می‌توانید با دقت بالایی از طریق انگشتان خود از آن استفاده کنید. همچنین قابلیت لمس چندگانه آن هم مشکلی ندارد و به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک یا چند انگشت از تاچ‌پد استفاده کنید.

بلندگوهای لپ تاپ اچ پی G7

درست مانند بیشتر لپ‌تاپ‌ها، این لپ‌تاپ نیز دارای دو بلندگو در دو سمت دستگاه است. اما علاوه بر این دو، یک بلندگوی اضافی دیگر نیز وجود دارد که در بالای کیبورد قرار گرفته و توسط بنگ و اولافسن ساخته شده است. به لطف این 3 بلندگو، لپ تاپ HP G7 از نظر صدا یکی از بهترین‌های بازار به حساب می‌آید.

این بلندگوها می‌توانند موسیقی را با بهترین کیفیت و بدون از دست دادن بیس و افکت‌های تربل پخش کنند. در حالی که مشکلات مربوط به پخش بیس در بسیاری از لپ‌تاپ‌های دیگر به امر عادی تبدیل شده است.

عمر باتری لپ تاپ اچ پی ZBook Studio جی هفت

در مقایسه با سایر ایستگاه‌های کار، جی 7 استودیو از نظر عمر باتری عملکرد تحسین برانگیزی دارد. شما با استفاده معمولی از لپ‌تاپ می‌توانید با یک بار شارژ تا بیش از 8 ساعت از آن استفاده کنید که بسیار بیشتر از ZBook Create G7 و ThinkPad P1 لنوو است.

میزان تولید گرما

در لپ تاپ اچ پی G7 قطعات سخت‌افزاری بسیار قدرتمندی در یک فضای کوچک قرار گرفته‌اند و تنها 2 دریچه تهویه هوا برای همه آن‌ها در نظر گرفته شده است. نتیجه این است که حتی با اجرای وظایف سبک نیز گرمای قابل توجهی تولید می‌شود. برای مثال پس از 15 دقیقه استریم ویدیو، تاچ‌پد لپ‌تاپ با 27 درجه سردترین نقطه آن بود و مرکز کیبورد به 35 درجه و زیر لپ‌تاپ به 42 درجه سانتی‌گراد رسیدند. به همین دلیل اگر قصد خرید این مدل را برای استفاده‌های طولانی مدت دارید بهتر است یک ماوس و کیبورد اضافی نیز خریداری کنید.

قیمت لپ تاپ HP G7

برای انتخاب مشخصات و گرافیک لپ تاپ HP ZBook G7 به همراه پردازنده، دست شما تا حد زیادی باز است. مدل پایه با پردازنده اینتل i5-10400H، هشت گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه و پردازنده گرافیکی مجمع اینتل UHD Graphics با قیمت 1789 دلار به فروش می‌رسد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار