فیلم و سریال

لیست بهترین فیلم های Resident Evil | از بدترین تا بهترین فیلم های رزیدنت اویل

از سال 2002 تاکنون شش فیلم با اقتباس از بازی‌های Resident Evil ساخته شده است که هر کدام نمرات و بازخوردهای مختلفی دریافت کردند. در این مطلب بهترین فیلم های Resident Evil را بر اساس امتیازات‌شان رتبه‌بندی خواهیم کرد. در ادامه با لیست بهترین فیلم های رزیدنت اویل با ما همراه باشید.

 

6- Resident Evil: Apocalypse

این فیلم اکشن ترسناک دومین قسمت از این مجموعه است و در رتبه ششم لیست بهترین فیلم های Resident Evil قرار دارد. وظیفه کارگردانی این فیلم را الکساندر ویت بر عهده داشت و پل دبلیو. اس. اندرسون فقط در مقام نویسنده و تهیه‌کننده در این فیلم حضور داشت. از بازیگران فیلم می‌توان به میلا یوویچ، سیه‌نا گیلری، اودد فهر و ایان گلن اشاره کرد. فیلم برداشتی آزاد است از بازی‌های Resident Evil 2 و Resident Evil 3: Nemesis. فیلم در IMDB به نمره 6/2، در راتن تمیتوز به نمره 20% و در متاکریتیک به نمره 35% دست یافت.

داستان این فیلم در ادامه قسمت اول فیلم های رزیدنت اویل است و ماجرای الیس (با بازی میا یوویج) را دنبال می‌کند که توسط ماموران شرکت آمبرلا دستگیر شده. در این حین، ویروس تی در راکون سیتی شیوع پیدا می‌کند و مردم به واسطه آن به زامبی تبدیل می‌شوند. جیل ولنتاین با کمک پلیس راکون سیتی در تلاش است تا شهروندان را از شهر خارج کند. جیل ولنتاین و کارلوس اولیویرا برای اولین بار در این فیلم حضور می‌یابند. الیس از آزمایشگاه آمبرلا فرار می‌کند و با کارلوس و جیل متحد می‌شود تا از شهر که قرار است با یک بمب هسته‌ای نابود شود، فرار کند. در همین حین نیز آمبرلا نمسیس را برای نابودی اعضای استارز رها می‌کند.

 

5- Resident Evil: Afterlife

این فیلم چهارمین قسمت از این مجموعه است و در رتبه پنجم لیست بهترین فیلم های Resident Evil قرار دارد. پل دبلیو. اس. اندرسون علاوه بر تهیه کنندگی و نویسندگی فیلم، وظیفه کارگردانی آن را نیز بر عهده داشت. میلا یوویچ، الی لارتر، کیم کواتس، شان رابرتز، اسپنسر لاک، بوریس کوجو و ونتورت میلر از بازیگران این فیلم‌اند. فیلم در IMDB به نمره 5/8، در راتن تمیتوز به نمره 22% و در در متاکریتیک به نمره 37% دست یافت اما علی رغم نمرات ضعیف و منفی‌اش، به فروش جهانی 300 میلیون دلاری دست یافت که با توجه به بودجه 60 میلیون دلاری‌اش موفقیت تجاری خوبی بود.

از برخی عناصر بازی Resident Evil 5 در این فیلم استفاده شده است. داستان فیلم در ادامه قسمت چهارم فیلم های رزیدنت اویل است و ماجرای حمله الیس به آمبرلا را دنبال می‌کند. او موفق می‌شود آلبرت وسکر را بیابد اما در کشتن او ناکام می‌ماند و وسکر فرار می‌کند. الیس در لس آنجلس به دنبال بازماندگان شیوع ویروس تی می‌‌گردد که با کلر ردفیلد مواجه می‌شود. کلر او را به نزد گروهی از بازماندگان می‌برد که برادرش، کریس نیز در میان آن‌هاست. این فیلم اولین حضور کریس و کلر ردفیلد است.

 

4- Resident Evil: Retribution

این فیلم پنجمین قسمت از این مجموعه است و در رتبه چهارم لیست بهترین فیلم های Resident Evil قرار دارد. پل دبلیو. اس. اندرسون همچنان به عنوان تهیه کننده، کارگردان و نویسنده در این فیلم حضور دارد و سومین فیلم این مجموعه است که توسط او کارگردانی می‌شود. از بازیگران فیلم می‌توان به میلا یوویچ، سیه‌نا گیلری، میشل رودریگز، آریانا انجینیر، اریک مـِیبی‌یـِس، کوین دوراند، اودد فهر، لی بینگ‌بینگ و شان رابرتز اشاره کرد. فیلم در IMDB به نمره 5/4، در راتن تمیتوز به نمره 28 و در متاکریتیک به نمره 39 دست یافت.

این فیلم از مجموعه فیلم های رزیدنت اویل فروش موفقی در سطح جهانی داشت و به فروش 240 میلیون دلاری رسید. داستان فیلم به‌طور مستقیم در ادامه صحنه پایانی فیلم رزیدنت ایول: زندگی پس از مرگ است. ویروس تی در حال فرا گرفتن جهان است و الیس پس از نبرد با هواپیماهای آمبرلا دستگیر و به پایگاه و تاسیسات مخفی آمبرلا می‌رود. او در آن‌جا به رازهای این کمپانی و گذشته مرموزش پی می‌برد و با کمک دوستان و متحدان‌اش باری دیگر به نبرد با آمبرلا و زامبی‌ها می‌رود.

 

3- Resident Evil

این فیلم اولین قسمت از این مجموعه است و در رتبه سوم لیست بهترین فیلم های Resident Evil قرار دارد. هنگامی که ساخت یک اقتباس سینمایی از مجموعه بازی رزیدنت ایول اعلام شد، طرفداران هیجان‌زده شدند. حتی با وجود شکست اقتباس‌های سینمایی پیشین از بازی‌های ویدیویی، بازی‌های Resident Evil منبع اقتباس خوبی به نظر می‌رسیدند. پل دبلیو. اس. اندرسون تهیه کننده، نویسنده و کارگردان این فیلم بود و از بازیگران آن نیز می‌توان به میلا یوویچ، میشل رودریگز، اریک میبیس، جیمز پیورفوی و کالین سالمون اشاره کرد. فیلم با بودجه 30 میلیون دلاری ساخت شد و به فروش 100 میلیون دلار رسید که موفقیت تجاری کافی بود برای ساخت قسمت‌های بعدی این فیلم‌ها.

فیلم در IMDB به نمره 6/7، در راتن تمیتوز به نمره 36% و در متاکریتیک به نمره 33% دست یافت. داستان فیلم برداشتی آزاد است از بازی‌های Resident Evil و Resident Evil 2. داستان فیلم درباره دختری به نام الیس است که در یک موسسه و آزمایشگاه به نام Hive کار می‌کند. در طی یک سری آزمایش‌های غیر قانونی ویروسی به نام تی شیوع می‌یابد که باعث تبدیل افراد به زامبی می‌شود. الیس و گروهی از افراد که برای تثبیت اوضاع در آزمایشگاه می‌روند توسط هوش مصنوعی مقر در آن‌جا گیر می‌کنند. حال، الیس و دیگران سعی می‌کنند هرچه زودتر و پیش از آن‌که ویروس به آن‌ها برسد، فرار کنند.

 

2- Resident Evil: Extinction

این فیلم سومین قسمت از این مجموعه است و در رتبه دوم لیست بهترین فیلم های Resident Evil قرار دارد. فیلم توسط پل دبلیو. اس. اندرسون نوشته شد اما کارگردانی آن بر عهده راسل مالکهی بود. فیلم در سال 2007 اکران شد و به فروش 150 میلیون دلار دست یافت که با توجه به بودجه 45 میلیون دلاری‌اش موفق بوده است. شخصیت‌های بیشتری از بازی‌های ویدیویی برای اولین بار در این فیلم ظاهر شدند مانند کلر ردفیلد و البرت وسکر. از بازیگران فیلم می‌توان به میلا یوویچ، الی لارتر، اودد فهر و ایان گلن اشاره کرد.

  بازی Resident Evil Code: Veronica و سری Lost Planet به backward compatible ملحق شدند

فیلم در IMDb به نمره 6/3، در راتن تمیتوز به نمره 24% و در متاکریتیک به نمره 41% دست یافت. اگرچه فیلم با واکنش منفی منتقدان مواجه شد اما بسیاری سکانس‌های اکشن آن را ستودند. داستان فیلم درباره بازماندگان راکون سیتی است که از صحرای نوادا می‌گذرند و به دنبال متحد شدن با سایر مبارزان و نابودی ویروس و نجات بشریت‌اند. در همین حین، الیس نیز با موسس شرکت آمبرلا در کاخ او آشنا می‌شود و به گذشته و حقایق این ویروس و شرکت پی می‌برد.

 

1- Resident Evil: The Final Chapter

این فیلم ششمین و آخرین قبسمت از این مجموعه است و در رتبه اول لیست بهترین فیلم های Resident Evil قرار دارد. میلا یوویچ، الی لارتر، شان رابرتز، روبی رز، ایئوین مک‌کین و ایان گلن از بازیگران این فیلم‌اند. فیلم چهار سال پس از قسمت قبلی و در سال 2016 اکران شد. مطابق قسمت‌های قبلی پل دبلیو. اس. اندرسون تهیه‌کننده، نویسند و کارگردان این فیلم بود. فیلم با بودجه 40 میلیون دلار ساخته و به فروش 312 میلیون دلاری رسید و به پرفروش‌ترین فیلم این مجموعه تبدیل شد.

فیلم از دیدگاه منتقدان نسبت به قسمت‌های پیشین نمرات بهتری دریافت کرد (37% در راتن تمیتوز و 49% در متاکریتیک) اما از دیدگاه تماشاچیان نمره کمتری را دریافت کرد (نمره 5/5 در IMDB ). داستان فیلم درباره آخرین حمله الیس و متحدانش به شرکت آمبرلا است. او به نبرد به زامبی‌ها و سایر موجودات می‌رود و به جایی بازمی‌گردد که همه‌چیز از آن‌جا شروع شد: راکون سیتی و مقر Hive.

در این مطلب درباره فیلم های Resident Evil نوشتیم و آن‌ها را بر اساس نمرات و امتیازات رتبه‌بندی کردیم. نظر شما کاربران عزیز چیست؟ آیا از تماشای این فیلم‌ها لذت بردید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار