اخبار سینما و تلویزیونفیلم و سریال

بهترین انیمیشن‌ های ۲۰۲۱ که منتظرشان هستیم

آثار انیمیشنی شاید در نگاه اول بیشتر مناسب کودکان باشند، اما واقعیت این است که بسیاری از بزرگسالان را هم شیفته خود کرده‌اند. حال با ما و مرور بهترین انیمیشن های 2021 که منتظرشان هستیم همراه باشید.

پاندمی ویروس کووید ۱۹ سال گذشته میلادی را به کابوسی باورنکردنی تبدیل کرد، هرچند این کابوس گاهی مردم را به سمت خلاقیت‌های بیشتر یا دست کم سرگرم شدن به شیوه‌هایی جدید سوق داد. اما صرف‌نظر از ایده‌های ابداعی، گروهی این دوران را با تماشای چندین باره فیلم و انیمیشن‌های مورد علاقه خود سپری کردند.

واقعیت این است که کرونا سبک زندگی ما را تغییر داده است، اکنون تماشای فیلم در سالن‌های سینما خاطره‌ای از گذشته‌ای هستند که شاید به این زودی‌ها تجربه تکرار کردن‌شان را نداشته باشیم. درعوض این روزها شاهد رونق سرویس‌های پخش آنلاین آثار سینمایی هستیم که روزبه‌روز محبوب‌تر می‌شوند. از سوی دیگر از آنجایی که به‌دلیل شرایط پیش آمده صنعت سرگرمی سازی در خلق و ارائه آثار جدید چندان موفق نبوده است، مردم ناخواسته هرمحصول جدیدی را صرف‌نظر از سلیقه خود تماشا می‌کنند. در ادامه با فهرست انیمیشن جدید در سال ۲۰۲۱ همراه ما باشید.

بااین‌حال و باوجود تمامی مشکلات و فراز و نشیب‌هایی که دنیای سینما متحمل آن شده است، به نظر می‌رسد دست‌اندرکاران تولید محصولات انیمیشنی مصمم هستند تا در این دوران سخت بیش از قبل به بینندگان کمک کرده و آن‌ها را با تازه‌ترین ساخته‌های خود سرگرم کنند.

با شروع سال جدید میلادی مجموعه‌ای از نسخه‌های جدید آثار انیمیشنی به بازار عرضه شده یا در صف اکران قرار گرفتند، آثاری که علاقمندان بسیاری در انتظار پخش و تماشای آن‌ها بودند. دراین میان ویترین این جذابیت‌های تازه بسیار متنوع است. از دنباله‌های کلاسیک آثار دوست داشتنی قبلی تا تولیدات تازه و سرگرم کننده که چشم‌انداز جالب توجهی را پیش روی علاقمندان فیلم‌های انیمیشنی گشوده‌اند. آثاری که مطمئنا هرکدام‌شان توانایی سرگرم کردن همه اعضای خانواده را دارند.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعدادی از بهترین انیمیشن های ۲۰۲۱ تاکنون پخش شده و نوبت اکران شماری دیگر از آن‌ها به‌زودی فرا می‌رسد. آثاری که ظاهرا قرار است دوباره خنده به لب‌هایمان بیاورند. درادامه با زومجی همراه باشید تا با انیمیشن های جدید ۲۰۲۱ که تاکنون پخش شده یا در طول ماه‌های آینده پخش خواهند شد را بررسی کنیم. هرچند تاریخ اکران برخی از آن‌ها به‌دلیل شرایط ناخواسته به سال ۲۰۲۲ موکول شد، اما قطعا آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست.


لیست انیمیشن های 2021

۱. انیمیشن Rumble

انیمیشن رامبل

شرکت سازنده: پارامونت پیکچرز

کارگردان: همیش گریو (Hamish Grieve)

تاریخ اکران:  ۱۸ فوریه ۲۰۲۲ (۲۹ بهمن ۱۴۰۰)

انیمیشن Rumble  در IMDB

امیدوارم آمادگی یک سروصدای حسابی را داشته باشید چرا که ظاهرا این فیلم قرار است یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های انیمیشنی امسال باشد. اگر همه گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ باعث تأخیر پخش این فیلم نمی‌شد، حتما همین حالا هم از داستان و حال و هوای این انیمیشن مطلع شده بودیم. بااین‌حال خوشبختانه چشم‌انداز پیش رو روشن است.

به نظر می‌رسد این فیلم یک کمدی ورزشی است که ابتدا قرار بود ماه ژانویه اکران شود، اما به‌دلیل شرایط پیش آمده قرار شد در تاریخ ۱۴ ماه می سال جاری پخش شود. هرچند تازه‌ترین اخبار حکایت از تغییر مجدد زمان پخش این فیلم و موکول شدن آن به ماه ژانویه سال آینده میلادی دارد.

داستان این انیمیشن به رقابت هیولاهایی غول پیکری می‌پردازد، درحالی که انسان‌ها هم بیننده آن هستند

از شواهد اینگونه برمی‌آید که رامبل فیلمی با حال و هوایی جذاب و مبتکرانه است که قرار است مسابقات جهانی کشتی هیولاها و حوادث پیرامون آن را به تصویر بکشد. هیولاهایی که در مقام ستارگان دنیای ورزش ظاهر می‌شوند و گل سرسبد آن‌ها غولی خزنده (Tentacular) با قدی بلندتر از یک ساختمان و لکه‌هایی براق روی پوستش است. هیولایی ظاهرا جذاب که دستانی شاخک مانند داشته و به خوبی از پس گرفتن عکس سلفی برمی‌آید.

بااین‌حال به نظر نمی‌رسد عمر درخشش او آنقدرها هم طولانی باشدُ چرا که دختری نوجوان قصد دارد پا جای پای پدرش گذاشته و در نقش یک مربی تازه کار هیولایی دوست داشتنی اما نه چند آشنا به دنیای ورزش را به قهرمان آینده تبدیل کند.

این انیمیشن قرار است مملو از کمدی‌های فیزیکی مناسب برای تمام سنین باشد، مثل هیولایی که از یک پل به‌عنوان میله بارفیکس استفاده می‌کند! همچنین نویسندگان فیلمنامه سعی کردند شوخی‌های متناسبی را هم در فیلم بگنجانند که برای مخاطبان بزرگسال مناسب و قابل فهم باشند. بااین حساب به نظر می‌رسد والدین هم قرار است به همراه کودکان‌شان از تماشای این فیلم لذت برده و اوقات خوشی را سپری کنند.


۲. انیمیشن Spirit Untamed

انیمیشن روح رام نشده

شرکت تولید کننده: دریم وورکز

کارگردان: الاین بوگان (Elaine Bogan)

انیمیشن Spirit Untamed در IMDB

تاریخ اکران: ۴ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۴ خرداد ۱۴۰۰)

فیلم «اسپریت: سوارکار اسب آزاد» (Spirit: Stallion of the Cimarron)، انیمیشنی جذاب محصول سال ۲۰۰۲ میلادی بود که همچون موضوعش طبیعتی شگرف، رها از قید و بند و ماندگار داشت. به طوری که تقریبا تا دو دهه بعد از اکرانش همچنان طراوت و تازگی خود را حفظ کرده است.

داستان این انیمیشن در مورد نریانی آتشین مزاج و لجباز است که تلاش‌های رام کنندگانش را یکی بعد از دیگری بی‌جواب گذاشته و به اصطلاح آن‌ها را به مبارزه می‌طلبد. از یک سرهنگ بدخلق ارتش گرفته تا سرخپوستی به نام « Little Creek» که این دومی را درنهایت به‌عنوان دوست می‌پذیرد.

این فیلم انیمیشنی محبوب حتی نامزده دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشنی سال هم شد و محبوبیت آن به اندازه‌ای بود که نتفلیکس درسال ۲۰۱۷ مجموعه‌ای انیمیشنی با عنوان «Spirit Riding Free» را پخش کرد که براساس داستان این انیمیشن ساخته شده بود.

این میزان توجه و اقبال عمومی سرانجام راه را برای دست‌اندرکاران این اثر باز کرد تا دنباله‌ی سینمایی آن را تولید کنند که قرار است در تاریخ چهارم ژوئن سال جاری میلادی اکران شود. نکته جالب توجه این است که ساخت این‌گونه آثار بیانگر برتری تولیدات انیمیشنی در مقایسه با دیگر آثار سرگرم کننده است، چون می‌توان بسیاری از کارها را از راه دور انجام داد و نگران محدودیت‌های مرتبط با کرونا نبود.


۳. انیمیشن The Addams Family 2

انیمیشن خانواده آدام ۲

محصولی از شرکت: مترو گلدوین مایر MGM

کارگردان: گرگ تایرنان، کنراد ورنون

انیمیشن The Addams Family 2 در IMDB

تاریخ اکران: ۱ اکتبر ۲۰۲۱ (۹ مهر ۱۴۰۰)

خوشبختانه به نظر نمی‌رسد هالووین امسال نگرانی بابت کمبود سرگرمی وجود داشته باشد، دست کم پخش پیش نمایش خانواده آدام تاحدی خیال‌مان را راحت کرد. نمایشی که به علاقمندان این ایام اطمینان خاطر می‌دهد قرار است در هالووین بعدی به تماشای دنباله قسمت اول این انیمیشن محبوب و دوست داشتنی بنشینند.

اگرچه طرح داستانی این انیمیشن همچون رازی ترسناک سربه مهر باقی مانده است، اما پیشاپیش می‌توان انتظار داشت که قرار است همان گروه صداپیشگان قبلی دورهم جمع شده و موقعیت‌های جذاب و البته غیر معمول را رقم بزنند. از جمله احتمالا شاهد انتقام جویی دوباره مورتیسیا آدامز با صدا پیشگی شارلیز ترون خواهیم بود. به جز ترون هنرمندان دیگری همچون اسکار آیزاک، کلوئه گریس مورتز و اسنوپ داگ هم در این فیلم حضور خواهند داشت. از سوی دیگر بیل هیدر هم قرار است در قالب شخصیتی جدید به نام سایرس به گروه اضافه شود.


۴. انیمیشن Raya and the Last Dragon

انیمیشن رایا و آخرین اژدها

محصولی از شرکت: دیزنی

کارگردان: دونالد هال- کارلوس لوپز استارادا

امتیاز راتن تومیتوز: ۹۴ از صد

میانگین امتیازات Raya and the Last Dragon در IMDB: ۷.۵

اکران شده

یکی از محصولاتی که اکنون می‌توان راحت‌تر در مورد موضوع و حال و هوای آن صحبت کرد، انیمیشن رایا و آخرین اژدها است که مدتی از اکران آن می‌گذرد. داستان این فیلم در مورد دختری جوان به نام رایا است که به‌دلیل شرایط پیش آمده به جنگجویی سرسخت تبدیل شده و به‌دنبال پیدا کردن آخرین اژدها است تا راهی برای نجات مردم و سرزمینش از شر هیولاهایی خطرناک به نام دروون پیدا کند.

کلی ماری تران که پیش‌تر در جنگ ستارگان هم حضور داشت صداپیشگی شخصیت رایا را برعهده دارد، از سوی دیگر آکوافینا هم ستاره زن نوظهوری است که به شخصیت اژدهایی به نام سیسو جان بخشیده است.

تماشاگران کم سن و سال‌تر قطعا از تماشای این دنیای فانتزی رنگارنگ و ماجراجویی‌های رایا لذت خواهند برد و بزرگسالان هم چیزهایی برای سرگرم شدن دارند. همچنین چشم‌اندازهای این انیمیشن از فرهنگ‌های جنوب شرق آسیا الهام گرفته شده است و یک بار دیگر خلاقیت کارگردانی را به تصویر کشیده است که آثاری همچون موآنا و شش قهرمان بزرگ را در کارنامه دارد.

این انیمیشن می‌تواند همچنین از بعد زیبایی شناسی و جهان سازی برای طرفداران مجموعه‌های انیمیشنی همچون «آواتار: آخرین باد افزار» (Avatar: The Last Airbender) و «افسانه کورا» (The Legend of Korra) هم تداعی کننده‌ی احساسی نوستالژیک باشد.


۵. انیمیشن Space Jam: A New Legacy

انیمیشن مربای فضایی: یک میراث جدید

محصولی از شرکت: برادران وارنر

کارگردان: مالکوم لی

انیمیشن Space Jam: A New Legacy در IMDB

تاریخ اکران: ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۵ تیر ۱۴۰۰)

سال ۲۰۰۳ شاهد هنرنمایی لونی تونز در سینماها بودیم اما از آن زمان تاکنون آن‌ها دیگر روی پرده نقره‌ای سینماها حضوری را تجربه نکرد‌ه‌اند، هرچند به‌زودی این اوضاع تغییر خواهد کرد. دنباله فیلم مربای فضایی با عنوان مربای فضایی: میراث نوین قرار است در شانزدهم ژوئیه سال جاری میلادی اکران شود، یعنی بعد از ۲۵ سال از پخش نسخه اصلی قرار است شاهد اکران دنباله‌ی این فیلم باشیم.

بعد از گذشت ربع قرن یک بار دیگر بینندگان با شخصیت های لونی تونز در ماجراجویی مهیج همراه خواهند شد

اگر نسخه اصلی این فیلم را تماشا کرده باشید، می‌دانید مربای فضایی تلفیقی از حال و هوای ورزشی و دنیای انیمیشن است که با استفاده از موقعیت‌های طنز موفق به جلب توجه عموم شد. داستان آن حول محور یک مسابقه بسکتبال بین تیم لونی تونز و گروهی از هیولاهای فضایی بود. وجه جذاب دیگر این فیلم حضور شماری از ستارگان لیگ برتر بستکبال (NBA) دهه‌ی نود از جمله مایکل جوردن بود که طرفداران زیادی دارد.

اما هنوز چیزهای زیادی در مورد مربای فضایی دو منتشر نشده است، البته جز اینکه می‌دانیم این بار لبرون جیمز ستاره این فیلم است. باید منتظر بود و دید این مربای تازه تاچه حد به مذاق بینندگان قدیمی خوش خواهد آمد!


۶. انیمیشن The Boss Baby: Family Business

انیمیشن بچه رئیس: تجارت خانوادگی

محصولی از شرکت: دریم وورکز

کارگردان: تام مک‌گرث

انیمیشن The Boss Baby در IMDB

تاریخ اکران: ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۱ (۱۶ شهریور ۱۴۰۰)

نسخه جدید فیلم بچه رئیس قرار است در سال جاری میلادی اکران شود، فیلمی جذاب در مورد نوزادی کت و شلوارپوش که گذشته‌ای پرماجرا دارد. تئودور (تد) تمپلتون با صداپیشگی الک بالدوین و برادر بزرگترش تیم با صدا پیشگی جیمز مارسدن قرار است یک‌بار دیگر تیمی موفق را شکل دهند.

هرچند در این نسخه‌ی جدید آن‌ها اکنون بزرگ شده‌اند، تد دایی شده و رئیس جدید اکنون تینا دختر تیم است که صداپیشگی این شخصیت را ایمی سداریس برعهده دارد. از دیگر صداپیشگان این فیلم انیمیشنی می‌توان به اوا لونگوریا و جف گلدبلوم اشاره کرد.

فیلم اصلی این مجموعه براساس کتاب مصوری اثر مارلا فرازی ساخته شد. این کتاب به ظاهر ساده با تم کودکان اکنون به اندازه‌ای به شهرت رسیده که امپراتوری رسانه‌ای برای خود دست و پا کرده است، تاجایی که به جز این دو فیلم یک مجموعه از آن هم در سال ۲۰۱۸ توسط نتفلیکس منتشر شد. مجموعه این عوامل این شبهه را ایجاد می‌کند که شاید واقعا این نوزادان کوچک باوجود ظاهر معصوم‌شان پشت همه چیز قرار دارند!


۷. انیمیشن Luca

انیمیشن لوکا

محصولی از شرکت: والت دیزنی/ پیکسار

 کارگردان: انریکو کاساروسا

انیمیشن Luca در IMDB

تاریخ اکران: ۱۸ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۸ خرداد ۱۴۰۰)

کارگردان انریکو کازاروسا در گفتگویی با مجله ورایتی اشاره کرد که شاید بخشی از الهامات او برای ساخت این فیلم ناشی از ماهیت و نوع شکل گیری دوستی‌های دوران کودکی است. درواقع روابطی که ما در دوران کودکی با همدیگر برقرار می‌کنیم اغلب روی مسیر آینده زندگی ما هم تأثیرگذار بوده یا دست کم در طول زندگی نگاه ما را معطوف به خود می‌کنند. این مسئله در مورد فیلم‌هایی که در دوران کودکی تماشا می‌کنیم هم صدق می‌کند.

ماجراجویی‌ها و حتی لوکیشن‌ها به تصویر کشیده شده در این انیمیشن به‌نوعی با دوران کودکی کارگردان در ارتباط است

از سوی دیگر زیبایی و جذابیت دلفریب سواحل ایتالیایی به تصویر کشیده شده در این انیمیشن جدید پیکسار تنها یک ویژگی زیبای شناسی بکر برای جلب نظر مخاطبان نیست، بلکه آن‌ها رابطه‌ای شخصی با زندگی این کارگردان دارند که خود همچون قهرمان اصلی داستانش در ریویرای ایتالیا بزرگ شده است. هرچند این شخصیت رازی را در سینه پنهان کرده است که امیدواریم کارگردان این اثر همان کار را نکرده باشد! چرا که لوکای داستان ما دراصل هیولایی دریایی است که به انسان تبدیل شده است.

این راز عجیب از سوی دیگر پیوند شکل گرفته بین لوکا و بهترین دوستش را در معرض تهید قرار می‌دهد. اما درنهایت اگرچه لوکا از دنیای مخفی زیر آب قدم به جهان ما گذاشته است، اما این داستان به ما نشان می‌دهد که دوستی واقعی و عمیق می‌تواند حتی بزرگ‌ترین تفاوت‌ها را هم درنظرمان محو و کمرنگ کند.


۸. انیمیشن Trollhunters: Rise of the Titans

انیمیشن شکارچیان ترول: ظهور تایتان‌ها

محصولی از شرکت: نتفلیکس   

 کارگردان: اندرو اشمیت/ فرانسیسکو ولاسکو

انیمیشن Trollhunters: Rise of the Titans در IMDB

تاریخ اکران: ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۱ (۳۰ تیر ۱۴۰۰)

افسانه‌های آرکادیا مجموعه‌ای گسترده و سه‌گانه یا تریلوژی متشکل از سه مجموعه انیمیشنی به عناوین شکارچیان ترول، سه فراری: داستان‌های آرکادیا (3 Below) و جادوگران (Wizards) است که ساخت آن‌ها را گیرمو دل تورو برعهده داشته است. داستان اصلی شکارچیان ترول الهام گرفته از کتابی است که دل تورو آن را با همکاری دیوید کلاوس نوشت و اکنون، ماجراجویی‌های آن با ساخت فیلمی انیمیشنی توسط نتفلیکس به پایان خواهد رسید.

اگر هنوز موفق به تماشای این سریال‌ها نشده‌اید نگران باشید، فرصت باقی است. پس از زمان باقی مانده تا موعد اکران این فیلم در سال جاری میلادی بهره برده و با تماشای مجموعه‌های قبلی کمی بیشتر با حال و هوای این فیلم آشنا شوید.

داستان این فیلم در شهری خیالی به نام «بلوط‌های آرکادیا» (Arcadia Oaks) می‌گذرد که محلی عالی برای انجام فعالیت‌های خارق‌العاده و حتی فرازمینی است. ظاهرا دل تورو از مشارکت با نتفلیکس راضی بوده و از آزادی‌های مدنظر خود برای خلق جهانی جذاب، خیالی با مایه‌هایی از دنیای عملی- تخیلی نهایت بهره را برده است.

تا به اینجا تاریخ ۲۱ ژوئیه سال جاری میلادی را به‌عنوان زمان پخش این فیلم درنظر گرفته‌اند، باید منتظر ماند و دید آیا فیلم در موعد مقرر اکران خواهد شد و واکنش مخاطبان به آن چیست؟


۹. انیمیشن Blazing Samurai

انیمیشن سامورایی آتشین

محصولی از شرکت: بروکز فیلمز و اچ برادرز (Huayi Brothers)

 کارگردان: راب مینکوف

انیمیشن blazing samurai در IMDB

تاریخ اکران: نامشخص

فیلم «زین‌های شعله‌ور» (Blazing Saddles) محصول سال ۱۹۷۴ که توسط مل بروکس ساخته شد، برداشتی هجو آمیز از ژانر وسترن کلاسیک بود و فیلم سامورایی آتشین یا شعله ور هم یک انیمیشن با حال و هوای هنرهای رزمی است که با نگاهی به همین فیلم ساخته شده است.

مل بروکس در این فیلم به‌جای شخصیت شوگان هم صداپیشگی کرده است و درکنار او بازیگران دیگری همچون میشل یئو، ساموئل ال جکسون، مایکل سرا، ریکی جرویس و جورج تاکی حضور دارند.

هنوز اطلاعات چندانی در مورد این فیلم منتشر نشده است، هرچند که درابتدا قرار بود این فیلم در سال ۲۰۱۷ اکران شود. بااین‌حال دست کم می‌دانیم داستان فیلم در مورد سگی است که تصمیم می‌گیرد با تبدیل شدن به یک سامورایی بزرگ و قدرتمند از بازیچه شدن شهر خود توسط گربه‌ای شیطانی و جنگ طلب جلوگیری کند. تصاویر چندانی هم از فیلم وجود ندارد، جز تصویری از یک گربه که ناخودآگاه شما را به یاد کشتی گیران سومو می‌اندازد.

به نظر می‌رسد این انیمیشن محتوای هجوآمیز زیادی برای بینندگان بزرگسال فراهم کرده باشد، درحالی که مخاطبان کم سن و سال‌تر می‌توانند از حال و هوای قهرمان اصلی و طنز به کار رفته در تاروپود فیلم درکنار نمایش هنرهای رزمی لذت ببرند.


۱۰. انیمیشن My Father’s Dragon

انیمیشن اژدهای پدرم

محصولی از شرکت: نتفلیکس

کارگردان: نورا تومی

انیمیشن My Father’s Dragon در IMDB

تاریخ اکران:‌ به سال ۲۰۲۲ موکول شد.

ادبیات کودک و نوجوان همواره منبع خوبی برای فیلمسازانی بوده است که امیدوار هستند فیلم‌های انیمیشنی جذاب و قابل توجهی را به مخاطبان این حوزه عرضه کنند. بااین حساب فیلم اژدهای پدر من که قرار است در سال آینده میلادی توسط شرکت نتفلیکس توزیع شود، مثالی خوب است که براساس کتابی به همین نام نوشته روت استایلز گانت ساخته شده است.

قهرمان اصلی این قصه المر الواتور نام دارد که اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ با اقتباس انیمیشنی «ماجراجویی‌های المر: اژدهای پدرم» قدم به دنیای کارتون‌ها گذاشت. داستان در مورد المر است که برای نجات جان یک اژدها از خانه فرار کرده و به جزیره‌ای وحشی سفر می‌کند و متأسفانه آن‌جا به اسارت گرفته می‌شود.

کارگردان این فیلم در جایی اشاره کرده است که این حال و هوای این فیلم به‌نوعی آثار نویسند‌ه‌ی سبک سورئال «رولد دال» را تداعی کرده و برای مخاطبان با هر سن و سالی جذاب و خاطره انگیز خواهد بود. به‌گفته کارگردان شما حین تماشای فیلم قادر به تشخیص واقعیت و خیال از هم نیستید و این خود یک ماجراجویی بزرگ و جذاب است.


۱۱. انیمیشن The Bad Guys

انیمیشن بچه های بد

محصولی از شرکت: دریم وورکز انیمیشن

کارگردان: پیِر پری‌فل

انیمیشن The Bad Guys در IMDB

تاریخ اکران: به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲ (۲۶ فروردین ۱۴۰۱) موکول شد.

اگر قصد تماشای این فیلم را دارید شاید بدنباشد سری به قفسه کتابخانه زده و به‌دنبال نسخه‌های قدیمی مجموعه کتاب‌هایی با همین عنوان نوشته آرون بلیبی بگردید. داستان این مجموعه در مورد گروهی از حیوانات است که سال‌ها با هم در انجام کارهای خلاف همکاری می‌کردند. اما سرانجام به‌دلیل دلزدگی و احساس طرد شدن از جامعه به‌دلیل رفتارهای مجرمانه سابق خود، تصمیم می‌گیرند خود را اصلاح کنند.

داستان در مورد گروهی خلافکار قدیمی است که به‌دنبال راهی برای پاک کردن گذشته تاریک خود  هستند

پنج شخصیت اصلی این مجموعه از میان حیواناتی انتخاب شده‌اند که به‌صورت کلیشه‌ای اغلب به‌عنوان شخصیت منفی شناخته می‌شوند یعنی مار، کوسه، گرگ، پیرانا و خانم تارانتولا. آدم‌های بد داستان پس از تجربه‌ی زندگی مملو از رفتارهای جنایتکارانه اکنون به‌دنبال نشان دادند تصویری جدید و خوب از خود هستند، اما متأسفانه روش آن‌ها برای رسیدن به این هدف اغلب نتیجه معکوس می‌دهد.

بار کمدی این لحظات احتمالا از جمله دلایلی است که می‌توان به موفقیت این فیلم امید بست. فیلمی عالی که می‌تواند انتخابی عالی‌تر برای یک دورهمی خانوادگی باشد. پیش از این قرار بود این فیلم در سال جاری میلادی اکران شود اما بنا به شرایط پیش آمده اکران آن به سال آینده میلادی موکول شد.


۱۲. انیمیشن Minions: The Rise of Gru

انیمیشن مینیون‌ها: ظهور گرو

محصولی از شرکت: یونیورسال پیکچرز

کارگردان: کایل بالدا

انیمیشن Minions: The Rise of Gru در IMDB

تاریخ اکران:‌ به تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۰ تیر ۱۴۰۱) موکول شد.

مجموعه انیمیشنی محبوب که تاکنون با سه فیلم «من نفرت انگیز» اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده است. از سوی دیگر نیازی به یادآوری نیست که فیلم مینیون‌ها محصول سال ۲۰۱۵ هم یکی از انیمیشن‌های موفق تاریخ بود که برگ درخشان دیگری از کارنامه این مجموعه به شمار می‌رود.

پرواضح است که بخشی از جذابیت این مجموعه به حضور گروی دوست داشتنی مرتبط است، هرچند که خود او چندان به‌دنبال کسب محبوبیت نیست. شخصیتی با قلبی از طلا که البته در سرقت هرچیزی که تصورش را کنید مهارت دارد. و البته که بخش دیگر این جذابیت کوچولوهای زرد و پرسروصدا یا همان مینیون‌ها هستند که هم عاشقانه گرو را ستایش می‌کنند و هم در پیشبرد هر طرح و نقشه، راه او را هرچند از مسیرهای غیرمعمول هموار می‌کنند

به نظر می‌رسد موجوداتی با چنین چشمان بزرگ، رنگ روشن و البته صحبت کردن با بیانی کودکانه به‌راحتی قلب هر کودکی را از آن خود می‌کنند. هرچند باید دید این بار آن‌ها برای جلب مخاطب به چه راهکارهایی متوسل شده‌اند.

انیمیشن جدید یونیورسال در ابتدا قرار بود دوم ژوئیه سال جاری میلادی پخش شود که به ماجرای آشنایی مینیون‌ها و گروی دوازده ساله می‌پرداخت، هرچند متأسفانه تاریخ اکران آن مجددا به تعویق افتاد. درنهایت این فیلم ارزش صبر کردن را دارد، چرا که بازگو کننده‌ی داستانی جذاب است که درکنار نمایش شیطنت‌های مخصوص شخصیت گرو، ذات واقعی و خوبی‌هایی بنیادین وجودی او را هم برای ما روشن خواهد کرد.


۱۳. انیمیشن Tom and Jerry

انیمیشن تام و جری

محصولی از شرکت: برادران وارنر

 کارگردان: تیم استوری

میانگین امتیازات Tom and Jerry در IMDB: ۵.۲

اکران شده

تام و جری یکی از نام آشناترین شخصیت‌های انیمیشنی هستند که هر کودک امروز و دیروزی به خوبی با آن‌ها آشنایی دارد. داستانی بی‌پایان از بازی موش و گربه و شیطنت‌هایی که گاهی به‌سادگی رنگ مردم آزاری به خود می‌گیرد. اما این دو شخصیت قدیمی و دوست داشتنی در قالب فیلمی انیمیشنی در سال جاری میلادی سری به دنیای سینما زده و این بار به‌صورت لایو اکشن و به سبک فیلم‌هایی همچون مربای فضایی مخاطبان را مجذوب خود کردند.

بیش از هشت دهه از عمر این مجموعه گذشته است و شاید کمی سخت باشد که چیزی جدید برای این دنیای گسترده خلق کرد. اما با وجود چنین سابقه طولانی، بدون شک جای این شخصیت‌های کلاسیک روی پرده سینماها خالی بود.

بنابراین چندان غیرمنتظره نبود که تام و جری را در قالبی متفاوت تماشا کنیم، هرچند نتیجه شاید چندان مطابق میل‌مان نبود. این فیلم  به دلایلی همچون استفاده از نمایش دنیای واقعی درکنار به کار گرفتن نویسندگان و انیماتورهایی خلاق انتظارات بسیاری را برای مخاطبان ایجاد کرده بود، اما درنهایت نتوانست آنگونه که شاید و باید این توقعات را برآورده کند. به شکلی که هم به پیشینه‌ی این کارتون کلاسیک احترام گذاشته و هم فراتر از داستان‌های قدیمی دهه‌ی ۱۹۴۰ تماشاگران را سرگرم کند.


۱۴. انیمیشن Hotel Transylvania 4

هتل ترانسیلوانیا ۴

محصولی از شرکت: سونی پیکچرز انیمیشن

کارگردان: درک درایمون، جنیفر کلوسکا

انیمیشن Hotel Transylvania 4 در IMDB

تاریخ اکران: ۲۳ ژوئیه ۲۰۲۱ (۳۰ تیر ۱۴۰۰)

باید پذیرفت مجموعه فیلم‌های هتل ترانسیلوانیا به خوبی از پس خنداندن مخاطبان برآمده‌اند و به همین خاطر شنیدن خبر بازگشت مجدد آن‌ها در سال ۲۰۲۱ خوشایند است. بله قرار است کنت دراکولا و دوستان یک بار دیگر به پرده سینماها بازگردند هرچند هنوز اطلاعات چندانی درباره ماجراجویی‌های تازه آن‌ها را در اختیار نداریم.

بااین‌حال طبق اطلاعات منتشر شده از سوی ورایتی گندی تارتاکوفسکی نوشتن فیلمنامه این اثر را برعهده داشته و قرار است در سمت تهیه کننده هم با عوامل فیلم همکاری کند. از طرف دیگر سلنا گومز که صداپیشگی شخصیت میویس را برعهده دارد در این فیلم به‌عنوان تهیه کننده اجرایی هم فعالیت خواهد کرد.

از طرف دیگر اگرچه عنوان این سری فیلم‌ها با عنوان هتل ترانسیلوانیا منتشر می‌شوند ولی مشخص نیست آیا هتل لوکیشن فیلم جدید هم خواهد بود یا خیر؟ به هرحال بخش قابل توجهی از زمان فیلم دوم در اردویی تابستانی سپری شد و ماجراجویی‌های قسمت سوم هم روی کشتی تفریحی و شهر گمشده آتلانتیس رخ داد. به هرصورت یک بار دیگر فرصتی برای مخاطبان فراهم می‌شود تا از چشم‌انداز خیال‌انگیز زندگی هیولاهایی با زندگی جاویدان را بررسی کرده و با مشکلات آن‌ها و تفاوت بین نسل‌های مختلف لذت خواهند برد.


۱۵. انیمیشن Wish Dragon

انیمیشن آرزو اژدها (اژدهای آرزوها)

محصولی از شرکت: سونی پیکچرز، کلمبیا پیکچرز

کارگردان: کریس اپل‌هانس

میانگین امتیازات Wish Dragon در IMDB: ۶.۸

وضعیت اکران: در چین اکران شده و پخش آن در کشورهای دیگر ادامه دارد

ایده ساخت این فیلم براساس طرحی بود که سونی آن را در سال ۲۰۱۸ مطرح کرد و ستاره کهنه‌کار و محبوب در عرصه بین‌المللی یعنی جکی چان از صداپیشگان اصلی آن است.

بسیاری از مخاطبان آمریکایی این ستاره را با هنرهای رمزی و قدرت او در خلق لحظات کمدی در فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی متعدد می‌شناسند. برای مخاطبان قدیمی جکی جان ستاره‌ای کونگ فو کار است که بیشتر بدلکاری‌های آثارش را خود برعهده می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به استاد مست، داستان پلیس و ساعت شلوغی اشاره کرد. اما نسل‌های جوان هم او را با صداپیشگی در آثار انیمیشنی همچون پاندا کونگ فو کار یا حضور در فیلم بازسازی شده بچه کاراته‌کار می‌شناسند.

اما به جز جکی چان بازیگران دیگری همچون کنستانس وو، جان چو و بابی لی هم در این فیلم انیمیشنی صداپیشگی کردند. این فیلم تلفیقی از کمدی و دنیای اساطیری است که پیامدهای اخلاقی آرزو کردن در دوران مدرن را به تصویر می‌کشد. به عبارت بهتر این فیلم موضوعی را دست مایه کار خود قرار داده که از غنای کامل برای سرگرم کردن مخاطبان از هر سنی برخوردار است.


۱۶. انیمیشن The SpongeBob Movie: Sponge on the Run

انیمیشن باب اسفنجی: اسفنج در حال فرار

محصولی از شرکت: نیکلودئون، پارامونت

پخش: نتفلیکس و پارامونت پیکچرز انیمیشن

کارگردان: تیم هیل

میانگین امتیازات The SpongeBob Movie: Sponge on the Run در IMDB: ۶

اکران شده

اگرچه این فیلم در سال ۲۰۲۰ در شماری از کشورهای جهان منتشر شد، اما اکران آن در سال ۲۰۲۱ همچنان ادامه دارد. اثری تازه از یکی از انیمیشن‌های نوستالژیک جهان که طرفداران بسیاری دارد

اگر فیلم را تماشا کرده باشید می‌دانید که داستان در مورد گم شدن گری یا همان حلزون خانگی باب اسفنجی و ماجراجویی‌ها است که این دو دوست همیشگی با هم تجربه می‌کنند. باب و  پاتریک بار سفر بسته و در سفری مهیج و دیوانه وار به شهر گمشده آتلانتیک سیتی سفر می‌کنند تا گری را نجات بدهند.

از جمله اسامی مشهوری که شاهد حضور و هنرنمایی‌شان در این انیمیشن بودیم می‌توان به کیانو ریوز و اسنوپ داگ اشاره کرد. یک سرگرمی سالم خانوادگی برای به‌دست آوردن خاطراتی که تیرگی رخدادهای تلخ سال گذشته را تاحدی تسکین دهد.

با یادآوری خاطرات سفر باب اسفنجی و پاتریک به پایان این مطلب رسیدیم. امیدوارم از این مرور کوتاه و همراهی با ما لذت برده باشید.

نظر شما در مورد چشم‌انداز دنیای فیلم‌های انیمیشنی چیست؟ شما در انتظار تماشای کدام یک از انیمیشن‌های فوق هستید؟ فراموش نکنید نظرات خود را با ما و دیگر دوستان‌تان در زومجی هم درمیان بگذارید.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین انیمیشن ‌های ۲۰۲۱ که منتظرشان هستیم کدام‌اند؟

 از جمله بهترین انیمیشن ‌های ۲۰۲۱ که به شدت منتظرشان هستیم می‌توان به انیمیشن Luca، انیمیشن بچه رئیس، انیمیشن من نفرت انگیز و انیمیشن هتل ترانسیلوانیا اشاره کرد. فهرست کامل انیمیشن های مورد انتظار ۲۰۲۱ را در مقاله سایت بخوانید.

۲-بهترین انیمیشن ‌های ۲۰۲۱ دیزنی و پیکسار که منتظرشان هستیم کدام‌اند؟

به جز انیمیشن محبوب رایا و آخرین اژدها که مدتی از پخش آن می‎‌گذرد، دیگر اثر محبوب دیزنی انیمیشن Luca است که حال و هوایی خیال انگیز و دوست داشتی دارد و قرار است نگاه ما به مقوله دوستی را به چالش بکشد.

۳- بهترین انیمیشن ‌های ۲۰۲۱ نتفلیکس که منتظرشان هستیم کدام‌اند؟

نتفلیکس همچنان با موفقیت به مسیر خود ادامه می‌دهد. به جز همکاری موفق این شرکت با گیرمو دل تورو در تهیه و تولید مجموعه های موفق آرکادیا، امسال انیمیشن شکارچیان ترول: ظهور تایتان‌ها را در نوبت پخش دارد.
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار