نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی گوشی Oppo a58 4G

کمپانی اوپو از سال 2004 فعالیت خود را در زمینه تولید لوازم جانبی آغاز کرده که در چند سال اخیر با افزایش رشد فروش و کسب سهم بازار، موفق شده به یکی از بازیگران بزرگ بازار چین در کنار هواوی و شیائومی تبدیل بشه. گوشی اوپو a58 4g یکی از جدیدترین گوشی های میان رده اقتصادی این برند هست که به طور رسمی در 28 جولای 2023 (ششم مرداد 1402) به بازار عرضه شده است. گوشی oppo a58 4g با داشتن اکثر امکانات استاندارد در گوشی های میان رده و اقتصادی و استفاده از یک طراحی جذاب و به روز در کنار داشتن قیمت حدودی 160 دلاری میتونه تبدیل به یکی از گزینه های جذاب در بازار ایران برای خرید یک گوشی اقتصادی بشه یا نه؟ برای جواب دادن به این سوال با بررسی گوشی a58 4G اوپو  همراه دیجی اطلس باشید تا ببینیم گوشی Oppo A58 4G ارزش خرید دارد یا نه؟

بررسی طراحی و کیفیت ساخت بدنه Oppo A58 4G

گوشی OPPO A58 4G با اینکه یک گوشی نسبتا اقتصادی و با قیمت پایین به حساب میاد اما با استفاده از پلاستیک با کیفیت ساخت خوب و طراحی به روز و شیک، بین باقی گوشی های هم قیمت، گزینه جذاب و زیبایی به حساب میاد. پنل پشتی از یک تکسچر خاص استفاده میکنه که علاوه بر جذاب تر شدن گوشی به قرار گرفتن بهتر گوشی و ایجاد گریپ بیشتر کمک میکنه. لبه ها با اینکه تخت طراحی شدن ولی با داشتن مقداری خمیدگی در پنل به بهتر قرار گرفتن گوشی در دست در طولانی مدت کمک میکنه. این گوشی فقط 8 میلی متر قطر داره و با داشتن وزن حدودی 192 گرمی جزو گوشی های نسبتا سبک وزن به حساب میاد.

 

لنزهای دوگانه دوربین به همراه یک فلش LED در دو دایره کوچیک داخل یک بخش بیضی شکل با برآمدگی نسبتا کم قرار گرفتن. لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار دارد که حسگر اثرانگشت حدودا قابل اطمینان گوشی با دکمه پاور ترکیب شده است. در لبه چپ درگاه سیم کارت، پایین گوشی اسپیکر اصلی، پورت تایپ سی، جک 3.5 میلیمتری صدا و میکروفون قرار دارد. بالای گوشی هم خبر خاصی نیست.

طراحی نمایشگر به نسبت قیمت بسیار مناسبه و با یه طراحی به روز طرف هستیم. حدود 86.6 درصد از پنل جلویی گوشی به نمایشگر اختصاص پیدا کرده و دوربین سلفی در یک پانچ هول در وسط نمایشگر قرار گرفته. از گواهی IP و محافظ نمایشگر خاصی خبری نیست و بهتره برای مراقبت بیشتر از گوشی از قاب و گلس استفاده کنید. در مجموع گوشی A58 4G اپو به نسبت قیمت طراحی و کیفیت ساخت بسیار مناسبی دارد و اگر دنبال یک گوشی زیبا و خوش دست هستید، این گوشی میتونه نظر شما رو به خودش جلب کنه.

 

بررسی نمایشگر گوشی A58 4G اوپو

صفحه نمایش 6.72 اینچی گوشی از پنل IPS LCD استفاده میکنه که رزولوشن 1080 در 2400 در اختیار شما قرار میده و به عنوان یک گوشی میان رده اقتصادی ابعاد و کیفیت تصویر مناسبی داره. یکی از مواردی که برای کاربران بسیار مهم و پراهمیته، نرخ نوسازی گوشیه که oppo a58 4g از یک نمایشگر با نرخ نوسازی 90 هرتزی بهره میبره؛ صفحه نمایش 90 هرتزی قطعا تجربه خوبی رو براتون به وجود می‌آره؛ البته به نسبت گوشی های جدیدتر شیائومی و سامسونگ آنچنان خفن و جذاب نیست. از طرفی شرکت اوپو به فکر عملکرد این گوشی در فضا‌های بسیار روشن و پرنور هم بوده و با ارائه نرخ روشنایی حداکثری 680 نیتی تجربه قابل قبولی در فضاهای روشن با این گوشی خواهید داشت؛ البته زیر نور مستقیم آفتاب هنوز تجربه کار با گوشی آنچنان جذاب نیست.

 

به طور کلی گوشی اقتصادی اوپو A58 با توجه به صفحه نمایش بزرگ و تصاویر با کیفیت قابل قبول و ترکیب رنگی مناسبی که به نمایش میزاره، می‌تونه با گوشی های هم رده‌ خودش رقابت کنه و برای افرادی که به تماشای فیلم و سریال و یا بازی کردن علاقه دارن تجربه مناسبی ایجاد کنه.

عملکرد باتری Oppo A58 4G

گوشی OPPO A58 4G می تواند با استفاده از فناوری شارژ سریع OPPO’s SUPERVOOC با توان 33 وات شارژ شود که با توجه به رقبای دیگه قابل قبول است و برای شارژ کامل گوشی چیزی در حدود یک ساعت و نیم باید منتظر بمونید. این شارژر 33 واتی در داخل جعبه قرار گرفته. به لطف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، می‌تونید بیش از یک روز از گوشی استفاده کنید، البته به شرطی که استفاده عادی و معمولی از گوشی داشته باشید. اگه استفاده شما سنگین باشه، نهایتا میتونه تا ساعت 7 8 شب به شما شارژدهی کنه.

 

بررسی سخت افزاری و نرم افزاری Oppo A58 4G

این گوشی برای انجام امور روزمره و عادی طراحی و روانه بازار شده و برای انجام این کارها طبق بررسی های انجام شده، مشکل خاصی نداره. اوپو برای پردازنده گوشی A58 با شرکت MediaTek همکاری کرده و تراشه مدیاتک Helio G85 رو در داخل گوشی قرار داده. این پردازنده از 8 هسته به تفکیک 2 هسته 2.0 گیگاهرتز  Cortex-A75  و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55 ساخته شده. پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 وظیفه انجام امور گرافیکی این گوشی را به عهده داره.
این گوشی اوپو در دو نسخه با 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و 6 یا 8 گیگ رم به بازار عرضه شده که در کنار تراشه قرار گرفته میتونه بدون لگ و باگ خاصی از پس اجرای چندین برنامه بربیاد. البته نباید انتظار سرعت باز شدن و لود شدن گوشی های گرون قیمت و پرچمدارو از این گوشی داشته باشید. تجربه بازی آنچنان با این گوشی خیلی بد نیست و اگه با گرافیک پایین به تجربه بازی ها بپردازید، میتونید عملکرد معقول و خوبی داشته باشید.

 

اوپو این گوشی رو با نسخه اندروید 13 و رابط کاربری مخصوص خودش یعنی ColorOS 13.1 عرضه کرده که در کنار به روز بودن امکانات شخصی سازی مناسب و سرعت خوب و قابل قبولی داره و حس کار با گوشی های وان پلاس رو، از نظر ظاهری، به شما میده. البته بابت پشتیبانی نرم افزاری نباید خیلی انتظار بالایی از این گوشی داشته باشید و نهایتا تا دو سال آپدیت های جدید برای این گوشی عرضه خواهد شد.

 

بررسی دوربین گوشی Oppo A58 4G

دوربین پشتی گوشی a58 4G شامل یک دوربین 50 مگاپیکسلی و یک دوربین 2 مگاپیکسلی هست که مختص عکاسی پرتره تعبیه شده. دوربین سلفی هم یک دوربین 8 مگاپیکسلیه که کیفیت تماس ویدیویی بهبود یافته و سلفی های خوبی رو ارائه می‌ده. همچنین Oppo A58 حالت‌های مختلف عکاسی مثل عکاسی در شب، روتوش پرتره با هوش مصنوعی و حالت پانوراما هم داره.

 

یکی از عمده ترین تفاوت های گوشی‌های میانرده، با گوشی های پرچمدار و گرون قیمت کیفیت کمتر دوربین اون هاست که اینجا هم شاهد این موضوع هستیم. عکس‌ها در شب نویز دارن، اما حالت شب با اضافه شدن هوش مصنوعی سعی میکنه کمی خروجی عکس رو بهتر کنه اما فقط باعث تارتر شدن عکس های میشه. هر چند عکس‌هایی که در روز ثبت میشن از عکس‌هایی که توی شب گرفته میشن بهتر هستن و افت کیفیت کمتری دارن و به عنوان یه گوشی میان رده خروجی عکس ها قابل قبوله. در مجموع نباید از این گوشی انتظار عکس هایی با جزئیات، ترکیب رنگ خوب و زیبا انتظار داشته باشید و اگه به ثبت عکس هایی با کیفیت مناسب در نور خوب راضی هستید، این گوشی میتونه کارتون رو راه بندازه.

آیا گوشی OPPO A58 4G ارزش خرید داره؟

گوشی اوپو a58 5g طراحی زیبا و نسبتا خوش دستی داره و با توجه به نمایشگر کار راه بنداز، برای وب گردی و تماشای ویدیو مناسبه.در بررسی oppo a58 4g مشخص شد با اینکه عکس های خوبی در شب نمیگیره اما به عنوان یه میان رده اقتصادی میتونه در نور مناسب عکس های قابل قبولی ثبت کنه. شارژدهی oppo a58 4g برای استفاده معمولی خوبه و تراشه و رم به کار رفته میتونن از پس اجرای بدون لگ و باگ خیلی زیاد اکثر تسک های روزمره بر بیان. با توجه به قیمت 6.5 میلیون تومانی این گوشی (بهمن 1402) برای نسخه با رم و حافظه 6/128 گوشی، رقبای این گوشی مثل گوشی A15 4G سامسونگ یا گوشی Poco M5s شیائومی صفحه نمایش، عملکرد سخت افزاری، دوربین و همچنین شارژدهی بهتری دارند و با توجه به این رقبا خرید این گوشی آنچنان به صرفه و منطقی نیست.

نویسنده : digiatlas.ir

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار