لوازم الکتریکیلوازم دیجیتال

بهترین اس اس دی های لپ تاپ در سال 2021 کدام‌اند؟

اگر به دنبال راه حل مناسبی برای حل مشکلات فضا و ذخیره سازی اطلاعات می‌گردید، Solid State Drive یا اس اس دی یکی از بهترین گزینه‌هاست. این محصولات که بادوام، مطمئن، بسیار سریع و کم مصرف هستند سالهاست برای گیمرها تبدیل به یک محصول استاندارد و پیش‌نیاز شده‌اند. چه شما استفاده روزمره از هارد داشته باشید و چه تولیدکننده محتوا هستید و هر روز با هزاران فایل حجیم و سنگین دست و پنجه نرم می‌کنید، یک SSD ممکن است بتواند زمان بسیار زیادی برای شما بخرد. به لیست زیر نگاهی بیندازید زیرا می‌خواهیم بهترین اس اس دی لپ تاپ در سال 2021 را به شما معرفی کنیم.

اگر به دنبال حافظه‌های SSD برای کامپیوتر شخصی خود می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب پایین را مشاهده کنید:

البته باید اعتراف کرد که به علت کیفیت بالای این محصولات، قیمت آن‌ها نیز بالاست؛ مخصوصا اگر به دنبال یک حافظه SSD با حجم بالا می‌گردید. البته این کار قطعا ارزش‌اش را خواهد داشت زیرا وقتی با سرعت و کیفیت SSD آشنا شوید، دیگر نمی‌توانید به هاردهای معمولی HDD به آسانی برگردید. ویژگی خوب این هاردها این است که شما لازم نیست بهترین سیستم دنیا را داشته باشید تا بتوانید از سرعت آن بهره ببرید. اگر می‌خواهید از این هاردها روی لپتاپ خود استفاده کنید تا سرعت لودشدن ویندوز یا استفاده از فایل‌هایتان بالاتر برود.

1- Samsung 970 Evo Plus

اولین مورد لیست بهترین SSD ها برای لپ تاپ ۲۰۲۱ تولید شرکت سامسونگ است. این برند در زمینه ساختن هاردهای SSD تازه‌وارد نیست، ولی حتی وقتی این شرکت نسخه جدید هاردهای SSD Evo خود با نام Evo Plus 970 را که سرعت بالاتر دارد و با قطعه سیلیکونی بهتر ساخته شده است را معرفی کرد ما از این محصول شگفت‌زده شدیم. Samsung 970 Evo Plus قطعا یکی از بهترین SSDهای داخل بازار است و قیمت بسیار مناسب آن نیز باعث می‌شود که امتیاز آن نزد ما حتی بالاتر نیز برود.

 

2- WD Black SN750 NVMe SSD

محصول بعدی در بهترین اس اس دی های لپ تاپ در سال 2021 تولیدی شرکت Western Digital است. این برند را همه به‌خاطر هاردهای HDD و اکسترنال می‌شناسیم اما این شرکت در زمینه ساختن هاردهای SSD نیز ید طولایی دارد. این بار این شرکت با عرضه Black SN750 به‌راحتی لقب بهترین هارد SSD مخصوص گیمینگ را از آن خود کرده است. سرعت خوانش و رایت این هارد 412 MB/s است که رقم بسیار بالایی است و حتی قبل از اینکه شما کمی گرم بشوید بازی‌های شما را لود خواهد کرد! البته قیمت خوب این محصول نیز برای گیمرهایی که به دنبال یک محصول خوب و باکیفیت هستند نیز بسیار مناسب است و ما آن را به‌عنوان بهترین هارد SSD NVMe پیشنهاد می‌کنیم.

 

3- Intel Optane 905P

این هارد به تازگی به بازار عرضه نشده است، ولی تاکنون هیچ هاردی نتوانسته از لحاظ سرعت آن را پشت سر بگذارد. سرعت خوانش بالای 575 هزار IOPS و سرعت رایت 555 هزار IOPS ممکن است نام پیچیده و سردرگم کننده‌ای باشد ولی در دنیای کامپیوتر و سخت افزار رقم بسیار بالایی است. گرچه سرعت خوانش و رایت بخش‌بندی شده این محصول لیست بهترین بهترین اس اس دی های لپ تاپ در سال 2021 از دو هارد بالا کمتر است، اما در زمینه تعداد عملیات‌هایی که در آن واحد انجام می‌دهد پرسرعت‌ترین است.

 

4- Samsung 970 Pro

همانطور که حدس می‌زنید، شرکت سامسونگ آنقدر در زمینه ساختن هاردهای SSD پیشرفت کرده است که باید نام‌اش را در این لیست در دو شماره مختلف بیاوریم. شرکت‌هایی مثل Western Digital و Adata سال‌هاست سعی دارند تا سامسونگ را پشت سر بگذارند، اما این شرکت باز هم با عرضه یک هارد SSD با سرعت رایت 2700 MB/s بر روی 970 Pro نشان داده است که به‌راحتی می‌تواند در صدر جدول امتیازبندی لیست بهترین اس اس دی های لپ تاپ بماند.

 

5- Toshiba OCZ RD400

اگر به دنبال تنوع در خرید هارد SSD برای لپ تاپ خود می‌گردید، پیشنهاد ما در لیست بهترین بهترین اس اس دی های لپ تاپ در سال 2021 به شما این است که نگاهی به مدل‌های مختلف هارد شرکت توشیبا به نام OCZ RD400 بیندازید. این محصول در 4 حالت مختلف با اندازه‌های مختلف عرضه شده است که هرکدام ویژگی خاصی دارند ولی همگی دارای سرعت بالا و ظرفیت یک ترابایتی هستند. این هارد در رده متوسط می‌تواند انتخابی خوبی برای همگان باشد.

 

6- Adata XPG SX8200 SSD

اگر شما هم مثل ما منتظر بودید که از هاردهای نوع M.2 استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما رفتن به سراغ یکی از برندهای معروف گیمینگ و کامپیوتر است. این هارد قطعا پرسرعت‌ترین هارد SSD لیست بهترین اس اس دی های لپ تاپ در سال 2021 نیست، ولی نسبت قیمت به کارآیی آن آنقدر بالاست که نمی‌توان از آن به‌عنوان یک پیشنهاد خوب صرف نظر کرد. این محصول سرعت بارگذاری ویندوز و بازی‌های شما بر روی لپتاپ‌تان را به شدت بالا می‌برد و قیمت آن برای همه مطلوب است.

 

7- Samsung 860 Pro

هاردهای SSD از جنس SATA 3 هنوز هم در بازار جایی دارند و در کشورهایی مثل ایران که قطعات دیرتر از زمان عرضه در دسترس همگان قرار می‌گیرد، شاید بهتر باشد تا مدتی از این هاردها استفاده کرد تا اجناس جدیدتر بازار را در دست بگیرند؛ به همین دلیل نیز ما تصمیم گرفتیم این محصول را در لیست بهترین اس اس دی های لپ تاپ در سال 2021 قرار دهیم. یکی از بهترین هاردهای عرضه شده ساتا 3 در بازار Samsung 860 Pro است که ظرفیت آن تا 4 ترابایت نیز بالا می‌رود. سرعت انتقال و خوانش فایل‌ها با استفاده از این هارد بسیار بالاست و امنیت و دوامی که دارد آزمایش شده و تایید شده است.

 

8- Intel 750 Series

استاندارد U.2 به شما اجازه می‌دهد تا هاردهایی با حجم بالاتر روی سیستم خود داشته باشید. سری 750 اینتل جز لیست بهترین SSD ها برای لپ تاپ در این رده است که به شما اجازه می‌دهد آن‌را با کابل مستقیم به مادربرد خود وصل کنید و دیگر نگران سوار کردن آن نباشید. سرعت و کیفیت بالای آن نیز توسط افراد معروف در صنعت گیم و تکنولوژی تایید شده است.

 

9- Samsung 860 Evo

از شنیدن نام سامسونگ خسته شدید؟ دلیل اینکه نام سامسونگ در این مقاله زیاد به چشم می‌خورد این است که این شرکت برای هر فرد و هر سلیقه‌ای محصولی با کیفیت و با ظرافت بالا طراحی کرده است. این بار شاهد هاردهای SATA M.2 سامسونگ هستیم که در چند شکل مختلف و با ظرفیت‌های مختلف عرضه شده‌اند. این محصولات که در ادامه راه سری 850 این شرکت به بازار روانه شده‌اند، سرعت بالاتری دارند و قیمت مناسب آن‌ها به شما اجازه می‌دهد تا بدون شکستن قلک خود بتوانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید.

  راهنمای جامع خرید هارد SSD

 

10- HP S700 Pro

اگر شما به یک هارد نیاز دارید که مدت زمانی زیادی عمر داشته باشد و روی چند سیستم مختلف کارایی خود را حفظ کند، بهترین گزینه HP S700 Pro است. به اذعان سازنده این محصول شما می‌توانید از آن به مدت 2 میلیون ساعت برای انتقال 650 ترابایت داده استفاده کنید. این هارد یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که سرعت بسیار بالا برایشان زیاد اهمیتی ندارد و به دنبال یک محصول بادوام هستند.

این بود لیست بهترین اس اس دی های لپ تاپ سال 2021 ما. اگر با لپ‌تاپ‌ها کاری ندارید و با سیستم و کامپیوتر شخصی یا به اصطلاح پی سی کار می‌کنید،

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار