اخبار بازیگیمینگ
اطلاعات جدیدی از بازی Horizon Forbidden West منتشر شد
استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) بهتازگی اطلاعات جدیدی از بازی مورد انتظار Horizon Forbidden West را به اشتراک گذاشته است. براساس بخشی از این اطلاعات جدید، بازی مذکور از سیستم بالا رفتن از محیطهای مختلف به صورت آزادانه برخوردار خواهد بود و این مورد محدود به محیطهای خاص نیست.
آقای ماتیاس دی یونگ (Mathijs De Jonge)، کارگردان بازی Horizon Forbidden West، در خصوص سیستم بالا رفتن از محیطهای گوناگون گفت:
در بازی Horizon Forbidden West شاهد یک سیستم جدید هستیم که در آن میتوانید به صورت آزادانه از کوهها، صخرهها و محیطهای مختلف بالا بروید. ما در واقع جهان این بازی را به صورت آزاد قرار دادهایم تا باعث جذابیت بیشتری در اکتشاف شود. بازیبازان میتوانند به یک نقطهی مرتفع رفته و با استفاده از گلایدر به پایین بیایند. ترکیب برخی از آیتمها و ابزارها و استفاده از آنها موجب سرگرمکنندگی و جذابیت بیشتر خواهد شد. ما تلاش کردیم در نسخهی اول این بازی از قابلیتهایی مانند Shield wing و Gliding استفاده کنیم، اما به دلایل فنی نمیتوانستیم این کار را انجام دهیم. با این حال، اکنون در نسخهی دوم قابلیتهای مذکور قرار دارند.
این کارگردان در ادامه در خصوص گسترش سیستم مبارزه با سلاح سرد در Horizon Forbidden West صحبت کرد.
سیستم مبارزه با سلاحهای سرد در این بازی به طرز قابل توجهی گسترش یافته است. اکنون Comboهای مختلفی وجود دارند که میتوانید از طریق درخت مهارت بدست آورید. هر حرکت Combo، ویژگیهای مخصوص به خود را دارد. موردی که در گیمپلی اخیر نمایش داده شد، چندین ضربه دارد و یکی از آخرین ضربات آسیب اضافی را به دشمنان وارد میکند. یک حرکت ترکیبی دیگر به نام Resonator Blast وجود دارد که شما بار را روی نیزه جمع میکنید و میبینید که حلقهها در انتهای نیزه روشن میشوند. پس از شارژ کامل میتوانید آن انرژی را بر روی هدف مورد نظر خود قرار دهید. این یک نقطهی آسیب گسترده و نوعی انفجار بر روی دشمن ایجاد میکند تا بتوانید از آن برای سرنگونی دشمنان بزرگتر استفاده کنید. به دلیل سیستم درخت مهارت، عمق بیشتری در بازی وجود دارد و اکنون پیشرفتهای بیشتری در سیستم مبارزه با سلاح سرد دیده میشود.
آقای دی یونگ در ادامه توضیح داد که بخشهای زیادی از توسعه بازی Horizon Forbidden West برروی پلیاستیشن ۴ انجام شده و همچنان در حال تست بر روی این کنسول هستند. با این حال، مشخصاً بهترین تجربهی این بازی بر روی پلیاستیشن ۵ خواهد بود. نسخهی پلیاسیتیشن ۵ این بازی از یک تکنیک رندر آب متفاوت نسبت به نسخهی پلیاستیشن ۴ استفاده میکند و از جزییات بیشتری برخوردار است. همچنین سیستم نورپردازی شخصیت در نسخهی پلیاستیشن ۵ در همهی بازی وجود دارد، اما این مورد در نسخهی پلیاستیشن ۴ محدود به میانپردهها خواهد بود. همچنین نسخهی پلیاستیشن ۵ این بازی از قابلیت صدای سهبعدی و از ویژگیهای Adaptive Triggers و Haptic Feedback کنترلر دوالسنس پشتیبانی میکند و از یک حالت ۶۰ فریم بر ثانیه برخوردار است.
قابلیت اسکن محیط در Horizon Forbidden West برای انسانها نیز استفاده خواهد شد. علاوه بر این، دنیای زیر آب در این عنوان عمیق طراحی شده است. همچنین دنیای این بازی نسبت به نسخهی قبل کمی بزرگتر است و سازندگان تمرکز خود را بر روی ارائهی محیطهای پرجزئیات در دنیای آن قرار دادهاند.
بازی Horizon Forbidden West قرار است در تعطیلات پایان سال جاری میلادی برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ منتشر شود.