نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی جامع گوشی سامسونگ گلکسی A32 / ارزان ترین گوشی 5G بازار ایران

به دنبال یک گوشی 5G ارزان قیمت هستید؟ قطعا گوشی A32 سامسونگ بهترین انتخاب است. سامسونگ گلکسی A32 در دو نسخه 4G و 5G به بازار عرضه شده و در بازه‌ی قیمتی 5 تا 7 میلیون تومان به فروش می‌رسد.  با نقد و بررسی گوشی سامسونگ A32 همراه ما باشید.

سامسونگ گلکسی A32 در دسته ارزان‌ترین گوشی‌های سامسونگ مجهز به 5G قرار می‌گیرد که مسلما این چیزی نیست که از کمپانی بزرگی به اسم سامسونگ انتظار داشته باشیم. گوشی سامسونگ a32 علاوه بر مقرون‌به‌صرفه بودنش، همچنین مجهز به یک دوربین چهارگانه، باتری بزرگ، صفحه نمایش قابل توجه و برخی دیگر از مشخصات و ویزگی‌های محبوب و کاربردی نیز است. در واقع روی کاغذ این یک نمونه بارزی است که نشان می‌دهد یک گوشی چقدر می‌تواند قیمت مناسب باشد. اما مطمئنا صرف مقرون‌به‌صرفه بودن نمی‌تواند دلیل خوبی برای خرید یک گوشی باشد و طبیعتا مشخصات آن با مشخصات بهترین گوشی‌ها خیلی فاصله دارد.

بنابراین سوال این است که آیا این گوشی آنقدر خوب است که ارزش خرید بالایی داشته باشد؟ در ادامه این بررسی گوشی گلکسی a32 مطمئنا پاسخ سوال خود را دریافت خواهید کرد.

فهرست: 

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32
کلام آخر

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A32

گوشی گوشی آ ۳۲ سامسونگ مشتریانی را هدف قرار می‌دهد که به دنبال تجهیزات جانبی زیادی نیستند.  یکی از نکات برجسته‌ای که برای این گوشی در نظر گرفته شده، این است که کمپانی سامسونگ گوشی گلکسی a32 را به نرخ تازه‌سازی بالا تجهیز کرده است که تا این لحظه این ویژگی فقط در گوشی‌های پرچمدار به کار رفته است.

این گوشی از یک پنل صفحه نمایش 90 هرتزی (Full HD +) بهره می‌برد که هرچند نمی‌توان گفت بهترین است، اما برای یک گوشی هوشمند میان‌رده، این یک ویژگی خیلی خوب است که هیچ کس انتظار آن را نداشت. با این حال گلکسی A32 دارای یک چیپ‌ست MediaTek است که بلافاصله توانایی آن را برای ارائه یک تجربه خوب در صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی بالا زیر سوال می‌برد. با این حال می‌توان از این نقطه ضعف گوشی با وجود ویژگی‌های خوبی مانند صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی، باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری، پشتیبانی از آخرین ورژن اندروید و اپلیکیشن‌های سامسونگ و در نهایت دوربین 48 مگاپیکسلی چشم پوشی کرد.

مقایسه مشخصات فنی گوشی گلکسی A32 (نسخه 4G و 5G)

ویژگی‌ها مشخصات گوشی A32 5G مشخصات گوشی A32 4G
تاریخ عرضه 13 ژانویه 2021 25 فوریه 2021
نمایشگر  TFT LCD Super AMOLED
صفحه نمایش 6.5 اینچ 6.4 اینچ
رزولوشن 720×1600 2400 × 1080
حافظه داخلی 128GB با 6GB رم 128GB با 6GB رم
دوربین 4 دوربین (48+8+5+2)سلفی: 20 مگاپیکسل 4 دوربین (68+8+5+5)سلفی: 13 مگاپیکسل
پردازنده MediaTek MT6853 Dimensity 720 5G (7 nm) Mediatek Helio G80 (12 nm)
باتری 5000mAh 5000mAh
سیستم عامل اندروید 11
One UI 3.1
اندروید 11
One UI 3.1
رنگ‌ها مشکی، سفید، آبی، بنفش اسطخدوسی مشکی، سفید، آبی، بنفش اسطخدوسی
قیمت 6,700,000 تومان(20 اردیبهشت 1400) 5,800,000 تومان(20 اردیبهشت 1400)

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری گوشی موبایل a32 خیلی ساده است و توجه افراد را به خود جلب نمی‌کند، اما با توجه به قیمت مناسبش می‌توان گفت که خوب است. قاب پشتی و عقب این گوشی از جنس پلاستیک است و دارای سه رنگ آبی، سفید و مشکی و بنفش اسطخدوسی است. در قسمت وسط جلوی صفحه نمایش یک دوربین سلفی به صورت ناچ قطره‌ای در نظر گرفته شده است. گوشی موبایل سامسونگ a3 دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی از نوع Super AMOLED است.

حاشیه‌های پایینی این گوشی به نسبت گوشی‌های میان‌رده با این قیمت کمی زیاد به نظر می رسد و باعث شده تا زیبایی نمایشگر این گوشی تحت تاثیر قرار بگیرد. قشمت پشتی این گوشی کمی ساده ولی چینش دوربین‌ها کمی شبیه به گوشی های پرچمدار به نظر می‌سد، زیرا که خبری از ماژول نیست. سه ماژول اصلی و نسبتا بزرگ در زیر یکدیگر قرار دارند و کمی از بدنه گوشی بیرون آمده هستند، در حالی که لنز‌های کوچکتر به همراه فلش LED به کناره منتقل شده‌اند. در لبه کناری این گوشی حسگر اثرانگشت قرار گرفته است و در لبه راستی نیز کلید پاور و تنظیم صدا قرار دارد. در لبه پایینی گوشی نیز جک 3.5 میلی‌متری هدفون و همچنین خروجی صدا یا همان اسپیکر گوشی به چشم می‌خورد.

نمایشگر

گوشی سامسونگ مدل a32 مجهز به صفحه نمایش TFT LCD است که وضوح تصویر 720 در 1600 پیکسلی را فراهم می‌کند، همچنین نسبت ابعاد به تصویر نیز 20:9 است و از نرخ تازه‌سازی 90 هرتز نیز بهره می‌برد. واقعیت این است که افزایش نرخ تازه سازی صفحه نمایش در حال حاضر به سطح گوشی‌های میان‌رده سامسونگ رسیده است که این خود خبر بسیار خوبی است. گوشی آ ۳۲  یک صفحه نمایش بزرگ 6.5 اینچی دارد که 81.6% از پنل جلویی گوشی را در اختیار دارد. حاشیه‌های کناری این گوشی بسیار نازک است اما حاشیه‌های پایینی آن کمی زیاد به نظر می‌رسد. می‌توان گفت که برای یک گوشی ارزان قیمتی مثل a32 5G عملکرد کلی صفحه نمایش رضایتبخش است.

دوربین‌ ها

دوربین‌های چهارگانه اخیرا در گوشی‌های ارزان قیمت بسیار مشاهده می‌شوند، بنابراین وجود وجود چهار لنز مجزا در دوربین گوشی galaxy a32 خیلی قابل توجه نیست. لنز اصلی این گوشی یا همان لنز واید دارای کیفیت 48 مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم f / 1.8 دارد و همچنین دارای قابلیت فوکوس خودکار و تشخیص فاز نیز است. لنز دوم یا اولترا واید این گوشی نیز 8 مگاپیکسل کیفیت دارد که زاویه 123 درجه‌ای (میدان دید) را پوشش خواهد داد و همچنین گشودگی دیافراگم f/2.2 دارد.

لنز ماکرو یا لنز سوم نیز 5 مگاپیکسل کیفیت با گشودگی دیافراگم  f/2.4 دارد و در نهایت لنز چهارم یا همان لنز سنجش عمق دارای کیفیتی 2 مگاپیکسلی است که گشودگی دیافراگم f/2.4 نیز دارد. در مجموع می‌توان گفت که لنز 5 مگاپیکسلی ماکرو و لنز 2 مگاپیکسلی سنجش عمق به خودی خود عملکردی ندارند و بیشتر نقش تکمیل کننده دارند، اما دو لنز بواید و اولتر واید در شرایط نوری مناسب عکس‌های قابل قبولی ارائه می‌دهند و همچنین امکان ضبط فیلم با کیفیت 4K را نیز فراهم می‌کند. در کل سامسونگ برای این دوربین این گوشی خیلی هزینه‌ای نکرده و بیشتر از این هم برای یک گوشی میان‌رده انتظار نمی‌رفت.

سخت‌افزار

نباید انتظار داشته باشید که پردازنده گوشی a32 که همان مدیاتک هفت نانومتری است، با توجه به قیمت پایینش برای شما معجزه کند. این یک تراشه میان‌رده محسوب می‌شود که بیشتر مناسب استفاده روزانه شما در شبکه‌های اجتماعی و کار با برنامه‌های معمولی و سبک است. در برخی مواقع به هنگام اجرای برنامه‌های سنگین و یا برنامه‌هایی که نیاز به قدرت بیشتری از طرف CPU هستند، ممکن است با کمی لگ یا کندی مواجه شوید.

برای مثال باز کردن اپلیکیشن دوربین 5-4 ثانیه طول می‌کشد و بعد از باز شدن نیز دوباره 5-4 ثانیه طول می کشد تا عکاسی را شروع کنید. عملکرد بازی به دلیل سرعت کلاک بالاتر پردازنده گرافیکی در گوشی A32 تا حدودی بهتر است. به این معنی که شما می‌توانید بازی‌هایی مانند PUBG ، Call of Duty و Asphalt 9 را در تنظیمات پیش فرض گرافیکی خود (که معمولاً از پیش تعیین شده متوسط است) را بازی کنید. فقط انتظار نداشته باشید که نرخ تازه‌سازی 90 هرتز در هر عنوانی اجرا شود، زیرا این سطح از عملکرد فراتر از توانایی این چیپ‌ست معمولی MediaTek است.

نرم‌افزار

گوشی samsung a32 یکی از معدود گوشی‌های سری گلکسی A است که با اندروید 11 و همچنین رابط کاربری One UI 3.1 همراه است. سامسونگ A32 در سه مدل متفاوت بر اساس میزان رم عرضه شده است که شامل موارد زیر است :

  • 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت با 8 گیگابایت رم

باتری

باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی داخل Galaxy A32 برای دو روز استفاده کم مناسب است و حتی در صورت استفاده زیاد، تا زمان خواب دوام می‌‌آورد. شارژ 15 وات هم علی‌رغم اصرار سامسونگ بر سریع خواندن آن، دیگر سریع در نظر گرفته نمی‌شود و شما تقریبا دو ساعت و نیم برای شارژ کامل باتری از 0 تا 100 زمان لازم دارید.

قیمت

قیمت گوشی a32 در بازار ایران بسیار متغیر است. امروز 20 اردیبهشت 1400 قیمت نسخه 4G این گوشی حدود 5.5 میلیون و قیمت نسخه 5G گوشی حدود 6.5 میلیون تومان است. (قیمت دلار روز: 20700 تومان)

کلام آخر

شاید خرید این گوشی مقرون‌به‌صرفه در ایران منطقی به نظر نرسد، زیرا که قیمت بسیاری از گوشی‌ها در ایران تا حدی غیرواقعی به نظر می‌رسند.  گوشی A32 5G عملکرد بالایی ندارد و از یک چیپست ضعیف بهره می‌برد که توان پردازشی بالایی ندارد و قیمت آن در ایران با توجه به مشخصات آن کمی تند است و ارزش خرید چندانی هم ندارد و قطعه گزینه‌های بهتری هم با این قیمت در دسترس هستند. نظر شما در رابطه با این گوشی چیست/ ایا به نظر شما ارزش خرید دارد؟

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار