نقدو بررسی انواع موبایلنقدوبررسی

نقد و بررسی موبایل Xiaomi Redmi Note 10

گوشی موبایل Xiaomi Redmi Note 10 جدیدترین گوشی خانواده ردمی نوت شرکت شیائومی است که در بهار 2021 معرفی شد. سری جدید گوشی‌های ردمی نوت در چهار مدل مختلف معرفی شده‌اند که ما در این مقاله قصد نقد و بررسی گوشی اصلی این سری یعنی Xiaomi Redmi Note 10 را داریم. گوشی‌ای که با نمایشگر 6.43 اینچی با کیفیت FHD+ با پنل Super AMOLED یکی از بهترین نمایشگرها را در بین گوشی‌های میان‌ رده بازار در اختیار شما قرار می‌دهد.

شیائومی در طراحی موبایل شیائومی نوت 10 ، متفاوت به نسل قبلی این سری عمل کرده و شاهد یک طراحی متفاوت هستیم. موبایل Redmi Note 10 بر روی قاب پشتی یک ماژول چهارتایی دوربین داشته که در سمت چپ قاب به شکل خاص قرار گرفته است. قاب این گوشی المان دیگری نداشته و تنها در پایین آن لوگو Redmi به چشم می‌خورد. ماژول دروبین این گوشی از یک دوربین اصلی با سنسور 48 مگاپیکسلی از نوع واید تشکیل شده که قابلیت فیلم برداری 4K با 30 فریم بر ثانیه را در اختیار شما قرار می‌دهد. یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای عکاسی اولترا واید و یک دوربین 2 مگاپیکسلی هم برای عکاسی ماکرو بر روی گوشی قرار گرفته است. در کنار دوربین اوالترا واید از یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان هم استفاده شده که در حالت‌های مختلف عکاسی به کمک شما می‌آید. برای ثبت تصویر سلفی هم یک از یک دوربین 13 مگاپیکسلی استفاده شده که به صورت پانچ شده وسط صفحه نمایش قرار گرفته که اندازه‌ی کوچکی هم دارد.

در بخش سخت افزار، شیائومی از چیپست مرکزی Qualcomm Snapdragon 678 استفاده کرده که از دو پردزانده‌ی دو و شش هسته‌ای از نوع Kryo تشکیل شده است. برای پردازش‌های گرافیکی هم شاهد Adreno 612 در کنار این چیپست هستیم که عملکرد کلی گوشی را در بخش سخت افزار، برای استفاده‌ی روزمره از گوشی بسیار مناسب است اما نمی‌توان انتظار پردازش‌های سنگین در بالاترین سطح را از آن داشت. یکی از ویژگی‌های جذاب موبایل Redmi Note 10، استفاده از یک باتری با ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپر است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی تا یک روز کامل با گوشی کار کنید. گوشی با استفاده از یک شارژر 33 واتی در مدت زمان حدود 1 ساعت و 20 دقیقه هم به صورت کامل شارژ می‌شود. قیمت گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 10 با توجه به میزان رم و حافظه‌ی داخلی‌اش در سه رنج مختلف قرار می‌گیرد اما با این وجود همچنان موبایل شیائومی Redmi Note 10 جز گوشی‌های میان رده با ارزش خرید بالا به حساب می‌آید. در ادامه در نقد و بررسی گوشی ردمی نوت 10 نگاه دقیق‌تری به ویژگی‌های گوشی خواهیم داشت.

طراحی و کیفیت ساخت موبایل Xiaomi Redmi Note 10

یکی از ویژگی‌های مثبت گوشی Redmi Note 10، مربوط به طراحی آن می‌شود. بر خلاف گوشی‌های دیگر شیائومی مانند موبایل POCO X3 که با یک گوشی بزرگ با طراحی درشت طرف هستیم، ردمی نوت 10 طراحی ظریفی داشته و به دلیل طراحی گرد لبه‌های گوشی به راحتی در دست جای می‌گیرد. با اینکه گوشی به صورت کامل پلاستیک ساخته شده است اما بر روی قاب پشتی، در طراحی آن، از یک روکش شیشه‌ای مات استفاده شده که ظاهر گوشی را بسیار جذاب کرده است. این قاب شیشه‌ای به صورت مات بوده و تنها قسمتی از آن که روی ماژول دوربین قرار گرفته، حالت براق دارد. ابعاد گوشی 160.5×74.5×8.3 میلی‌متر است. ضخامت گوشی با توجه به اندازه‌ی بزرگ گوشی و وزن 178 گرمی آن، کم بوده و حس خوبی را هنگام کار کردن با گوشی به شما منتقل می‌کند. همچنین گرد بودن لبه‌های کناری و استفاده از شیشه مات بر روی قاب پشتی، Redmi Note 10 را به یکی از خوش‌دست‌ترین گوشی‌های میان رده بازار تبدیل می‌کند.

قاب جلویی گوشی با نمایشگر بزرگ 6.43 اینچی پوشیده شده که تقریبا 83.5 درصد سطح کل قاب را تشکیل داده است. بر روی لبه‌ی کناری سمت راست گوشی، حسگر اثر انگشت و کلید کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته است. بر روی لبه‌ی دیگر هم اسلات سیم کارت و حافظه‌ی جانبی دیده می‌شود که می‌تواند به صورت همزمان دو سیم کارت و یک کارت حافظه‌ی MicroSD را در خود جای دهد. بر روی لبه‌ی پایینی گوشی ورودی USB Type-C، جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار گرفته است. هم بر روی لبه‌ی پایینی و بالایی گوشی از میکرفون و اسپیکر هم استفاده شده است. شیائومی گوشی Redmi Note 10 را در سه رنگ خاکستری (Onyx Gray)، سفید (Pebble White) و سبز (Lake Green) معرفی کرده است که با توجه به روکش شیشه‌ای مات پشت گوشی، هر کدام از آن‌ها ظاهر جذابی را برای گوشی ایجاد کرده‌اند.

موبایل شیائومی ردمی نوت 10 از گواهینامه‌ی IP53 استفاده می‌کند اما ضد آب نیست. در واقع این گواهینامه تضمین می‌کند که گوشی در برابر پاشیدن آب مقاوم است. به همین دلیل نمی‌توانید گوشی را به صورت کامل در آب قرار دهید اما برای مثال در آب و هوای بارانی بدون دغدغه خراب شدن گوشی می‌توانید زیر بارش باران با گوشی کار کنید. در مجموع اگر در هنگام خرید گوشی ، طراحی و زیبایی بدنه‌ی آن اهمیت زیادی برای شما دارد، با توجه به طراحی ساده، رنگ‌بندی جذاب و سبک و باریک بودن، احتمالا Redmi Note 10 می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد.

صفحه نمایش موبایل Xiaomi Redmi Note 10

صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر گوشی بوده و شیائومی در ساخت انواع موبایل‌های خود توجه خاصی به این بخش دارد. در شیائومی نوت 10 از یک نمایشگر بزرگ با اندازه‌ی 6.43 اینچ استفاده شده است که حدود 83.5 درصد سطح جلوی گوشی را پوشانده است. این نمایشگر از نوع Super AMOLED بوده و کیفیت تصویر بسیار خوبی را به نسبت رقبا IPS خود در اختیار شما قرار می‌دهد. کیفیت تصویر این صفحه نمایش FHD+ با رزولوشن 1080×2400 پیکسل بوده و نسبت تصویر آن هم 20 به 9 است. استفاده از صفحه نمایش با پنل Super AMOLED بر روی گوشی میان رده در این رنج قیمت بسیار عالی بوده و به شما اجازه می‌‌دهد بتوانید رنگ‌های بسیار شفاف و زنده‌ای را در گوشی مشاهده کنید. همچنین به واسطه‌ی تراکم پیکسلی بالا 409 پیکسل در هر اینچ، تصاویر جزییات زیادی هم دارد.

میزان روشنایی صفحه نمایش در حالت معمولی 450 نیت بوده و در بالاترین حالت به عدد بسیار خوب 1100 نیت می‌رسد که به‌واسطه‌ی آن می‌توانید بدون مشکل در شرایط نوری قوی مانند زیر نور خورشید هم با آن کار کنید. صفحه نمایش شیائومی نوت 10 از گستره‌ی رنگی DCI-P3 پشتیبانی کرده اما خبری از HDR در این مدل نیست که با توجه به رده کاربری گوشی نمی‌توان آن را جز معایب در نظر گرفت. شیائومی از صفحه نمایش با پشتیبانی از HDR فقط در مدل پرو این گوشی یعنی Redmi Note 10 Pro استفاده کرده است. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش گوشی می‌تواند به سنسور 360 درجه‌ای نور اشاره کرد که با اسکن دقیق شرایط نوری محیط، بهترین تنظیمات شدت نور را برای نمایشگر شما درنظر می‌گیرد. همچنین نورهای آبی مزاحم صفحه نمایش در این گوشی به گواهی SGS کنترل شده‌اند. شیائومی همچنین از نسخه‌ی سوم حالت Reding Mode در این موبایل استفاده کرده که ایده‌آل‌ترین شرایط نوری را برای مطالعه متون در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین لازم به ذکر است که نمایشگر بزرگ این گوشی یعنی شیائومی نوت 10 توسط گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود. در مجموع اگر به دنبال خرید موبایل میان رده با صفحه نمایش با کیفیت هستید، حتما گوشی Redmi Note 10 را در لیست بررسی خود داشته باشید. استفاده از پنل Super AMOLED با کیفیت FHD+ بر روی گوشی در این رده کاربری ارزش خرید ردمی نوت 10 را بالا برده است.

سخت افزار و عملکرد موبایل Xiaomi Redmi Note 10

اگر بخواهیم سیستم سخت افزاری گوشی Redmi Note 10 را به صورت کلی بررسی کنیم باید بگوییم که عملکرد این موبایل خیلی قوی نیست. اگر الویت شما از خرید گوشی استفاده از آن به عنوان ابزار کار است یا می‌خواهید پردازش‌های سنگین مانند انواع بازی را با آن انجام دهید، ردمی نوت 10 ممکن است شما را ناامید کند. شیائومی از چیپست میان رده Qualcomm Snapdragon 678 با طراحی 11 نانومتری بر روی این گوشی استفاده کرده است که برای پردزاش‌های عادی و کار کردن با نرم افزارهای روزمره بسیار خوب است اما نمی‌تواند با کیفیت بالا شما را در پردازش‌های سنگین مانند اجرای بازی‌های سنگین، همراهی کند. چیپست مرکزی Qualcomm Snapdragon 678 از ترکیب دو پردازنده‌ی دو و شش هسته‌ای تشکیل شده که مجموعا یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای را از نوع پردازنده‌های Kryo در اختیار شما قرار می‌دهند. پردازنده‌ی اول موبایل یک پردازند‌ه دو هسته‌ای با سرعت 2.2 گیگاهرتز از نوع Kryo 460 Gold و پردازنده‌ی دوم، یک پردازنده‌ی شش هسته‌ای با سرعت 1.7 گیگاهرتز از نوع Kryo 460 Silver است. در کنار پردازنده‌های اصلی، از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 612 هم استفاده شده است.

گوشی شیائومی Redmi Note 10 با اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12 عرضه شده است. سیستم پردازشی موبایل برای اجرای روان سیستم عامل و رابط کاربری و به صورت کلی استفاده روزانه از از کلیه نرم افزارها مناسب است اما در هنگام اجرای بازی‌های سنگین ممکن است با باگ و افت فریم روبرو شوید. رابط کاربری گوشی مشابه سایر انواع موبایل شیائومی بسیار روان بوده و امکانات بسیار زیادی برای شخصی‌سازی در اختیار شما قرار می‌دهد. در نوار نوتیفیکیشن‌ها می‌توانید به مهم‌ترین تنظیمات گوشی به‌سرعت دسترسی داشته باشید. در بخش تنظیمات گوشی هم می‌توانید تنظیمات پیش‌فرض موبایل را تغییر داده و برای حالت‌های مختلف آن را شخصی سازی کنید. برای مثال می‌توانید مصرف باتری در نرم افزارهای مختلف را شخصی سازی کرده یا در بخش Game Turbo تنظیمات اختصاصی برای بازی کردن داشته باشید. برای مثال می‌توانید نرم افزارهایی که با آن‌ها در هنگام بازی کاری ندارید را به صورت کامل ببنید و برعکس، نرم افزارهای ارتباطی که برای بازی به آن‌ها نیاز دارید را به شکل سریع‌تری در نوار نوتیفکیشن قرار دهید تا به سرعت بتوانید وارد آن‌ها شوید.

به همین خاطر خرید Redmi Note 10 را به کسانی که قدرت پردازشی موبایل اولیت اصلی‌شان برای خرید است، توصیه نمی‌شود. اما اگر صرفا برای استفاده‌ی عادی به دنبال تهیه موبایل هستید، ردمی نوت 10 با سیستم عامل و رابط کاربری بروز کاملا مناسب شما است. اگر عملکرد پردازشی برای شما مهم است، در این رنج قیمت می‌توانید گوشی POCO X3 شیائومی را تهیه کنید زیرا در تمامی تست‌های سخت افزاری از Redmi Note 10 عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد.

شیائومی نوت 10 در سه مدل مختلف با رم 4 گیگابایتی و 6 گیگابایتی عرضه شده است. دو مدل با رم 4 گیگابایتی با ظرفیت‌های 64 و 128 گیگابایت و یک مدل با رم 6 گیگابایتی و ظرفیت ذخیره‌سازی 128 گیگابایت، که می‌توانید متناسب با نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

دوربین موبایل Xiaomi Redmi Note 10

شیائومی برای عکاسی و فیلم برداری در گوشی Redmi Note 10 امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. در این گوشی از چهار سنسور برای ارائه‌ی تجربه عکاسی کامل استفاده شده است. دوربین اصلی موبایل سنسوری 48 مگاپیکسلی با f/1.8 داشته که از نوع واید است. این دوربین بزرگ‌تر از سایر دوربین‌ها بوده و بالاتر از سایر سنسورها در ماژول چهارتایی دوربین قرار گرفته است. در کنار این دوربین از یک دوربین برای عکاسی اولترا واید هم استفاده شده که سنسوری 8 مگاپیکسلی با f/2.2 دارد. یک دوربین 2 مگاپیکسیلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق هم با f/2.4 ترکیب سنسورهای ماژول موبایل Redmi Note 10 را تکمیل می‌کنند. شیائومی در این مدل گوشی تمرکز خاصی بر روی عکاسی پرتره و عکاسی در شب داشته و سعی کرده دروبین‌های خود را با استفاده از بهینه‌سازی‌های نرم افزاری برای این دو حالت مجهز کند.

کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین Redmi Note 10 در حالت‌های مختلف مناسب است و می‌توانید در شرایط نوری خوب، تصاویر با کیفیتی را با جزییات بالا ثبت کنید. در شب هم نویز تصاویر بسیار کم بوده و می‌توانید به تصویر شفاف دسترسی داشته باشید. برای عکاسی پرتره با استفاده از هوش مصنوعی و سنسور تشخیص عمق امکان ثبت تصاویر با کیفیتی برای شما فراهم شده است. دوربین سلفی گوشی هم یک سنسور 13 مگاپیکسلی داشته که آن هم به واسطه‌ی بهینه‌سازی‌های نرم افزاری خروجی قابل قبولی را به شما ارائه می‌دهد. به صورت کلی در بخش عکاسی می‌توانید با دوربین Redmi Note 10 تجربه خوبی داشته باشید.

برای فیلم برداری با گوشی Redmi Note 10 هم می‌توانید در حالت‌های مختلفی این کار را انجام دهید. بالاترین کیفیتی که دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی ردمی نوت 10 می‌تواند در اختیار شما قرار دهد، ضبط ویدیو 4K با رزولوشن 3840×2160 است. نرخ نوسازی تصویر در حالت فیلم برداری 4K تنها 30 فریم بر ثانیه است اما در فیلم برداری 1080p می‌توانید تا 60 فریم بر ثانیه هم ویدیو ضبط کنید. دوربین سلفی گوشی هم حالت ویژه‌ای برای فیلم برداری تایم لپس دارد که می‌توانید ویدیوها جالبی را با آن برای رسانه‌های اجتماعی تولید کنید. دوربین سلفی هم توان فیلم برداری 1080p با 30 فریم بر ثانیه را دارد.

باتری و میزان شارژدهی موبایل Xiaomi Redmi Note 10

از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر برای گوشی Redmi Note 10 استفاده شده است که عملکرد بسیار خوبی دارد. با توجه به صفحه نمایش بزرگ 6.43 اینچی با پنل Super AMOLED و همچنین استفاده از چیپست Snapdragon وجود چنین باتری قدرتمندی الزامی است. باتری گوشی در حالت استفاده‌ی عادی می‌تواند تا یک روز کامل برای شما شارژدهی داشته باشد. باتری گوشی به وسیله‌ی یک شارژر 33 واتی شارژ می‌شود که با استفاده از فناوری شارژ سریع می‌توانید در مدت زمان یک ساعت و بیست دقیقه باتری آن را به صورت کامل شارژ کنید. مدت زمان شارژ شدن و همینطور شارژدهی باتری هر دو بسیار خوب بوده و شیائومی نوت 10 در بخش باتری امتیاز بسیار خوبی می‌گیرد. بر اساس تست‌های انجام شده با یکبار شارژ کامل می‌توانید تا 20 ساعت به صورت مستمر فیلم تماشا کنید یا تا 14 ساعت وب‌گردی کنید.

جمع‌بندی نقد و بررسی موبایل Xiaomi Redmi Note 10

گوشی شیائومی Redmi Note 10 یک گوشی میان رده با طراحی زیبا و صفحه نمایش بسیار با کیفیت است. شیائومی از پنل صفحه نمایش Super AMOLED با کیفیت FHD+ بر روی این موبایل استفاده کرده که در این رده کاربری و رنج قیمت، ارزش خرید گوشی را بالا برده است. از یک ماژول چهارتایی دوبین برای عکاسی و فیلم برداری استفاده شده که دوربین اصلی آن 48 مگاپیکسلی است که می‌تواند تصاویر با جزییات خوبی را برای شما ثبت کرده و همچنین به صورت 4K با 30 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. از دیگر ویژگی‌های گوشی می‌توان به باتری با ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپر اشاره کرد که تا یک روز می‌تواند شارژدهی داشته باشد. شاید بتوان مهم‌ترین ایراد گوشی را مربوط به سیستم پردازشی آن دانست که البته برای یک کاربر عادی که علاقه‌ای به تجربه‌ی بازی‌های سنگین بر روی گوشی را ندارد، ایرادی محسوب نمی‌شود. اما به صورت کلی اگر الویت شما از خرید گوشی، پردازش‌ کارهای سنگین است، ردمی نوت 10 به شما پیشنهاد نمی‌شود. قیمت موبایل شیائومی به نسبت سایر رقبا بسیار مناسب بوده و ارزش خرید بالایی دارد. قیمت Redmi Note 10 هم کاملا متناسب با امکاناتی است که در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با خرید آن یک انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید.

نکات مثبت:

  • صفحه نمایش با پنل Super AMOLED
  • طراحی بدنه زیبا و خوش‌دست
  • سنسور دروبین 48 مگاپیکسلی
  • عملکرد مناسب باتری
  • مقاوم در برابر پاشیدن آب

نکات منفی:

  • توان پردازشی متوسط

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار