موبایل

گوشی‌های هوشمند آینده و 4 تغییر اجتناب ناپذیر!

گوشی‌های هوشمند از زمان رونمایی تاکنون تغییرات زیادی را پشت سر گذاشته‌اند. با وجود این که بسیاری از این تغییرات در جهت آسان‌سازی استفاده از گوشی‌های هوشمند بوده است اما در این میان مواردی وجود دارند که همچنان پس از گذشت چند سال باب میل کاربران نیست. این تغییرات معمولا در گوشی‌های پرچمدار آغاز شده و پس از آن گوشی‌های میان رده و اقتصادی نیز مشمول این تغییرات می‌شوند.

تاکنون چند مورد از این تغییرات جنجالی را شاهد بودیم که برخی از آن‌ها همچنان برای کاربران ناخوشایند است. یکی از اولین تغییراتی که سروصدای زیادی به پا کرد، حذف شدن باتری قابل تعویض بود. پس از آن در سال‌های بعدی شاهد حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از گوشی‌های هوشمند بودیم. آخرین مورد نیز که هم‌اکنون در حال رخ دادن است حذف شدن آداپتور شارژ از جعبه گوشی‌های هوشمند است.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید بیشتر این تغییرات جنجالی از کمپانی اپل آغاز می‌شود و پس از آن شرکت‌های دیگر نظیر سامسونگ نیز از آن پیروی می‌کنند. البته این نکته را به خاطر داشته باشید که برخی از این تغییرات در جهت ارتقای عملکرد و افزایش فضای داخلی گوشی‌های پرچمدار صورت می‌گیرد. با این حال اگر با خود فکر می‌کنید که حذف آداپتور شارژ آخرین تغییر جنجالی در گوشی‌های پرچمدار است، کاملا اشتباه کرده‌اید. در ادامه به چهار تغییری که در آینده نه چندان دور گوشی‌های هوشمند پرچمدار را دگرگون خواهند کرد می‌پردازیم. برای آشنایی با این موارد با ما همراه باشید:

1_ حذف بریدگی بالای نمایشگر

 

همانطور که می‌دانید هم‌اکنون چند سالیست که گوشی‌های هوشمند به سمت طراحی تمام صفحه رفته‌اند. شرکت‌ها برای رسیدن به چنین طراحی مجبور به حذف دکمه‌‌های زیر نمایشگر شدند. البته هر کدام از سیستم عامل‌های iOS و اندروید شیوه‌های خاص خود را برای جایگزین کردن این دکمه‌ها با راهکارهای نرم افزاری داشتند.

با این حال از آن جایی که در آن زمان کمپانی‌ها راه حلی برای حذف دوربین سلفی نداشتند به ناچار بخشی از فضای بالای پنل نمایشی را به دوربین سلفی اختصاص دادند. با وجود این که در طول چند سال اخیر اندازه این بریدگی کوچک‌تر شده است اما همچنان بخشی از فضای صفحه نمایش را به خود اختصاص می‌دهد.

از این رو تغییر بعدی که در گوشی‌های پرچمدار رخ خواهد داد حذف کامل دوربین سلفی و انتقال آن به زیر پنل نمایشی است. البته در حال حاضر نیز گوشی‌هایی نظیر گلکسی زد فولد 3 و شیائومی می میکس 4 از دوربین سلفی زیر نمایشگر استفاده می‌کنند. با این حال اینطور که کیفیت تصاویر نشان می‌دهند این فناوری همچنان نیاز به تکامل دارد. به عقیده کارشناسان انتقال دوربین سلفی به زیر نمایشگر تا سال 2025 به پایان خواهد رسید و پس از آن شاهد معرفی پرچمدارانی با صفحه نمایش یک دست و کامل خواهیم بود.

2_ حذف پورت شارژ

فناوری شارژ بی‌سیم چندین سال است که در گوشی‌های هوشمند حضور دارد. در این میان کمپانی‌های گوناگون با ارائه استانداردهای مختلف سعی در افزایش سرعت شارژ بی‌سیم دارند. با این حال در حال حاضر فناوری شارژ بی‌سیم به عنوان یک راه حل مکمل برای شارژ گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود و شارژ گوشی از طریق کابل همچنان انتخاب اول بسیاری از کاربران است.

با این وجود انتظار داریم در آینده‌ای نه چندان دور شارژ سیمی به طور کامل از میان برود. در این صورت شاهد پرچمدارانی خواهیم بود که فاقد پورت شارژ هستند و تنها از گزینه شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهند کرد. این مسئله موافقان و مخالفان زیادی دارد که از همین حالا نیز کاربران را دچار دو دستگی کرده است. با این حال از آن جایی که فناوری شارژ بی‌سیم همچنان از سرعت پایین‌تری برخوردار است، تکامل این فناوری و معرفی پرچمداران بدون پورت شارژ کمی زمان‌بر خواهد بود.

3_ حذف دکمه‌ها

 

مورد بعدی که در پرچمداران آینده اعمال خواهد شد حذف تمامی دکمه‌های فیزیکی از دیوایس است. همانطور که گفتیم در حال حاضر پرچمداران به واسطه استفاده از طراحی تمام صفحه فاقد دکمه هوم هستند. با این حال همچنان دکمه‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا بر روی گوشی‌ها وجود دارد.

انتظار داریم پرچمداران آینده با حذف این دکمه‌ها به دستگاهی یک دست و فاقد دکمه تبدیل شوند. به طور حتم کمپانی‌ها برای جایگزینی این دکمه‌ها از راهکار نرم افزاری استفاده خواهند کرد. حذف دکمه‌ها به گوشی‌های پرچمدار امکان می‌دهد تا مقاومت بیشتری در برابر نفوذ آب و گرد و غبار داشته باشند. همچنین فضای داخلی گوشی‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

4_ حذف متعلقات جعبه گوشی

آخرین موردی که انتظار داریم در آینده‌ای نه چندان دور شاهد آن باشیم حذف تمامی متعلقات جعبه است که به طور حتم یکی از ناخوشایندترین موارد برای کاربران به شمار می‌رود. در حال حاضر چند سالیست که جعبه گوشی‌های پرچمدار رنگ هدفون را به خود ندیده است. همچنین از سال گذشته سیاست حذف شارژر از جعبه گوشی‌ها آغاز شده است.

در آینده با معرفی گوشی‌های فاقد پورت شارژ نیز شاهد حذف کابل از جعبه گوشی‌ها خواهیم بود. از این رو می‌توان انتظار داشت که تا چند سال آینده جعبه گوشی‌های هوشمند تنها همراه با گوشی، دفترچه راهنما و سوزن سیم کارت عرضه شوند. این مسئله به طور حتم لذت جعبه گشایی گوشی‌های هوشمند را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم شامل پیش بینی کارشناسان برای آینده گوشی‌های هوشمند است. امیدواریم این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد. در آینده با خبرهای بیشتر با شما همراه خواهیم بود.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار