راهنمای خریدلوازم صوتی

۹ هدفون ورزشی برتر برای دویدن در سال ۲۰۲۱

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

هدفون‌های مناسب برای دویدن باید ویژگی‌هایی مانند سبک وزن بودن و خاصیت ضد عرق بودن راداشته باشند و در عین اینکه کیفیت صدای عالی دارند، باید شما را از محیط اطراف هم آگاه سازند. ایزوله کردن و حذف نویز فقط هنگامی که در منزل یا محل‌ کار از موسیقی لذت می‌برید خوب است. اما هنگامی که در حال دویدن به خصوص در فضای باز و در میان ترافیک و عابران پیاده هستید، لازم است آگاهی نسبی از صداهای محیط اطراف خود داشته باشید.

به علاوه هدفون‌های مخصوص دویدن باید ضد عرق باشند، عمر باتری خوبی داشته و بی‌سیم باشند. این وژگی‌ها به دو دلیل مهم هستند. اولا هدفون‌های سیمی هنگام دویدن به دست و پای شما می‌پیچند و نمی‌گذارند از آزادی کامل برخوردار باشید و برایتان محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند. در حالی که هدفون‌های بی‌سیم حواس پرتی‌ها را به حداقل رسانده و به شما کمک می‌کنند روی ورزشتان تمرکز کنید. دوما اکثر تلفن‌های هوشمند دیگر جک هدفون ندارند و هر روز به این تعداد افزوده می‌شود. چه بخواهید و چه نه، هدفون‌های بلوتوثی در آینده‌ای نه چندان دور تنها گزینه شما است.

بهترین هدفون برای دویدن: Beats Powerbeats Pro

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • دارای اتصال NFC و Apple H1
  • همراه با دکمه‌هایی برای کنترل میزان صدا و آهنگ

نقاط ضعف

  • نسبتا گران
  • محدود به کدک AAC

به دلیل ارتباط این برند با کمپانی اپل، بیتس هم اکنون یکی از بزرگترین نام‌های تجاری صوتی جهان است، و این هدفون‌ها بهترین هدفون‌های مخصوص دویدن این برند هستند. این هدفون به نظر بسیار عالی است و قابلیت اتصال به NFC را به همراه دارد. این بدان معناست که شما می‌توانید هدفون‌ها را نزدیک تلفن خود نگه دارید و این دو به طور خودکار به یکدیگر وصل می‌شوند (اندروید برای انجام این کار به یک برنامه نیاز دارد). آن‌ها همچنین با تراشه H1 اپل برای هدفون همراه هستند که می‌توان گفت شمشیر دو لبه است. زیرا تراشه H1 اپل دارای کدک‌های AAC است که استاندارد اپل است، اما کدک‌های با کیفیت بالاتر مانند AptX را در خود جای نداده است. این مساله نوعی تمایز است که اکثر مردم به آن اهمیت نخواهند داد، اما اگر شما از دوست‌داران موسیقی باشید، ممکن است بخواهید انتخاب متفاوتی انجام دهید.

هر کدام از این دو ایرباد می‌توانند به طور مستقل میزان صدا و انتخاب آهنگ را با دکمه‌های لمسی‌شان کنترل کنند. همچنین این ایربادها شما را مستقیما به دستیار صوتی‌تان متصل می‌کنند. عمر باتری این هدفون‌ها با یک بار شارژ کردن ۹ ساعت است که با توجه به رقبای خود بسیار عالی است. اگر شارژ کیس شارژر را نیز حساب کنیم، شما به طور کلی ۲۴ ساعت عمر مفید باتری در اختیار خواهید داشت. تجمع این ویژگی‌های عالی در یک هدفون باعث شده قیمت آن بالا باشد.

بهترین هدفون ضد آب: Jaybird X4

 

نقاط قوت

  • کیفیت صدای عالی
  • قیمت خوب

نقاط ضعف

  • عمر باتری کوتاه
  • قابلیت ایزوله سازی خوب که برای دوندگان مناسب نیست.

هدفون‌های بلوتوثی بی‌سیم X4 از برند جی برد یکی از بهترین گزینه‌ها در قسمت صوتی و به خصوص هدفون‌ها و ایربادها است. طیف گسترده‌ای از انواع هدفون‌ها در بازار موجود است اما از هر متخصصی بپرسید، حتما X4 از برند جی در میان سه انتخاب اول او است. زیرا این برند قادر است صدای عالی و کیفیت مثال زدنی را با قیمتی خوب و منطقی به بازار ارائه کند. این هدفون از طریق یک سیم به هم متصل می‌شوند و از طریق بلوتوث خود را با تلفن هوشمند شما هماهنگ می‌کنند. یکی دیگر از مزایای آن برای دوندگان این است که این هدفون‌ها ضد عرق هستند.

همچنین این هدفون‌ها با دارا بودن بالشتک سیلیکونی خود، به خوبی صدا را ایزوله می‌کنند و کیفیتی عالی به مخاطبان ارائه می‌دهند. اما این نکته برای دوندگانی که در محیط باز و در خیابان‌ها می‌دوند، مساله‌ای منفی حساب می‌شود. زیرا این افراد باید بتوانند صدای محیط را به خوبی بشنوند. عمر باتری این هدفون‌ها چیزی حدود ۸ ساعت است که برای یک بار دویدن همراه با استفاده روزمره کافی است اما باید تند تند آن را به شارژ بزنید.

بهترین هدفون شارژ سریع: Bose SoundSport Wireless

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • دارای سیستم اتصال Tile درونی
  • در ۹۰ دقیقه شارژ می‌شود.

نقاط ضعف

  • عمر باتری کوتاه

وقتی سخن از فناوری‌های صوتی به میان می‌آید، بوز یکی از اولین و مشهورترین نام‌های تجاری است که به ذهن افراد می‌رسد. یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین مزایای هدفون‌های بوز قابلیت حذف نویز آن است و بی شک دومین مزیت آن کیفیت صدای عالی هدفون‌هایش است. این ایربادها نیز از این قاعده کلی مستثنی نیستند. عمر باتری ۶ ساعته آن نسبت به سایر رقبایش چنگی به دل نمی‌زند اما با توجه به تست‌های مکرر بررسی‌کنندگان ما، این هدفون‌ها در تنها ۹۰ دقیقه شارژ می‌شوند که ویژگی بسیار چشمگیر و خوبی محسوب می‌شود.

یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه کرد، دارا بودن سیستم اتصال Tile درونی این هدفون‌ها است. Tile در واقع یک جور فناوری ردیابی و موقعیت یاب است. این فناوری به کاربران بوز این امکان را می‌دهد که اگر ایرباد خود را در منزل و یا در حال دویدن در خیابان گم کردند بتوانند به سادگی آن را پیدا کنند. فقط کافی است برنامه Tile را که باید در گوشی خود نصب کنید را باز کنید و آخرین موقعیت ایرباد را رهگیری کنید. بی‌شک این قابلیتی است که اکثر ایربادها باید داشته باشند.

انتخاب دوم از میان بهترین هدفون شارژ سریع: Sennheiser CX SPORT

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • ۱۰ دقیقه شارژ معادل یک ساعت پخش موسیقی است.
  • قابلیت تنظیم و گیره کردن آن روی پیراهن

نقاط ضعف

  • عمر باتری کوتاه
  • قرارگیری آن در گوش کمی با چالش روبرو است و ممکن است برای برخی افراد سخت باشد.

هدفون CX اسپورت از برند سنهایزر دقیقا برای دویدن طراحی شده است. این ایربادها با یک سیم به هم وصل شده‌اند و آن سیم هم یک گیره قابل تنظیم دارد که به تناسب راحتی خودتان می‌توانید آن را روی لباس ورزشی‌تان تنظیم کنید. این گیره باعث می‌شود شما هدفون خود را حین دویدن و یا دیگر فعالیت‌های روزمره گم نکنید. این ایربادها کیفیت صدای بسیار شگفت‌انگیزی را ارائه می‌دهند اما این فقط در صورتی است که بتوانید جایگاه آن را به خوبی پیدا و تنظیم کنید.

بررسی‌کنندگان این محصول به سختی و با چالش توانستند جای خوبی برای باله‌های این هدفون پیدا کنند. اما وقتی این عمل انجام شد دیگر مشکلی برایشان پیش نیامد و به بهترین کیفیت صدا دست یافتند. یکی دیگر از نکاتی که حتما باید به آن اشاره کنیم این است که این ایربادها تا ۶ ساعت پخش موسیقی عمر باتری دارند که برای دو تا سه جلسه ورزش کافی است اما برای استفاده روزمره دوام چندانی ندارد. از طرفی به دلیل قابلیت شارژ سریع، تنها ۱۰ دقیقه ماندن در شارژ به شما یک ساعت پخش مداوم موسیقی می‌دهد که این معامله خوبی به نظر می‌رسد.

لوکس‌‌ترین: Plantronics BackBeat Fit 3200

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • کنترل نسبی خوب روی ایربادها
  • ایربادهای بی‌سیم واقعی
  • ایربادها صدای محیط را بلوکه نمی‌کنند و کاربر آگاهی نسبی به محیط اطراف دارد.

نقاط ضعف

  • کیس بزرگ

هدفون بک بیت فیت ۳۲۰۰ از برند پلنترونیکس یکی از بهترین ایرباد‌های بی‌سیم واقعی برای دوندگان است. این ایربادها با داشتن یک بالشتک لاستیکی به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و اجازه می‌دهند صدای بیرون به داخل هدفون نفوذ کند. دکمه‌های لمسی روی ایربادها به شما امکان قطع و وصل کردن صدا، بالا و پایین بردن میزان صدا، تعویض آهنگ و غیره را می‌دهند که این حجم از کنترل برای ایربادهای بی‌سیم واقعی بسیار حیرت‌انگیز است.

با یک بار شارژ حدود هشت ساعت مداوم پخش موسیقی در اختیار خواهید داشت و با احتساب شارژر کیس در مجموع حدود ۲۴ ساعت دوام باتری دارد که این میزان برای یک جفت ایرباد بسیار چشم‌گیر است. کیس این ایرباد نسبتا بزرگ است و به همین دلیل نمی‌توانید آن را به راحتی در جیب خود قرار دهید. این امر به خصوص برای کسانی که برای دویدن به فضای باز می‌روند کمی مشکل‌ساز است. اما این محصول در کیس خود یک باتری سنج دارد که به شما اعلام می‌کند چقدر باتری در کیس باقی مانده است و این یک ویژگی بسیار خوب برای این ایرباد محسوب می‌شود. همچنین باید گفت که هدفون بک بیت فیت ۳۲۰۰ از طریق MicroUSB شارژ می‌شود که کمی قدیمی است.

قیمت مناسب: Urbanears Stadion

 

نقاط قوت

  • طراحی سیمی فوق‌العاده تمیز

نقاط ضعف

  • دسترسی به دکمه‌ها کمی سخت است.
  • باتری و دکمه‌های بزرگ

هدفون استادیون از برند اربن ایرز طراحی ویژه و منحصر به فردی دارد که هنگام استفاده فرم سر و گوش‌های افراد را به خود می‌گیرد. دکمه‌ها و محفظه باتری در پشت سر قرار دارد که می‌تواند برای افراد به خصوص کسانی که موهای بلند و پرحجمی دارند کمی ناخوشایند باشد. سیم این هدفون در امتداد هر طرف پیچ خورده است تا در اطراف سر شما کاملاً مناسب باشد و کابل اضافی را جمع و جور و مرتب نگه دارد. اما همین باعث می‌شود دکمه‌ها دقیقا در مرکز پشت سر قرار گیرند و همین دسترسی به آن‌ها را کمی سخت و عجیب و غریب می‌کند.

به علاوه، با داشتن باتری و دکمه‌های به این بزرگی، انتظار می رود دوام باتری آن با یک بار شارژ شدن بیش از هفت ساعت باشد. هدفون همچنین از طریق میکرو USB شارژ می‌شود که کمی قدیمی است و بسیاری از تلفن‌های هوشمند و لوازم جانبی به USB Type-C مجهز هستند. با همه این تفاصیر، این هدفون در لیست بهترین و اقتصادی‌ترین ایربادهای موجود در بازار است و اگر بودجه محدودی دارید می‌توانید این گزینه را امتحان کنید.

دومین انتخاب در میان بهترین قیمت‌ها: Plantronics BackBeat Fit 2100

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • طراحی جذاب از مواد بازتابنده برای دوندگان
  • دکمه‌های قابل تنظیم

نقاط ضعف

  • یک حلقه سفت و سخت دو هدفون را به هم وصل کرده است.

بک بیت فیت ۲۱۰۰ از برند پلنترونیکس یکی دیگر از هدفون‌های مقرون به صرفه خوب برای دوندگان است. این هدفون ها با مواد بازتابنده‌ای طراحی شده اند که به دونده ها کمک می کند تا در تاریکی توجه‌ها را به خود جلب کنند و از این نظر گزینه بسیار خوبی است. این هدفون دارای یک حلقه هدبند نواری‌طور سخت است که پشت سر و گردن شما می چسبد. البته این مسئله کاملا سلیقه‌ای است، اما ممکن است برای کسانی که موهای بلند دارند خوشایند و کارآمد نباشد، بنابراین هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

برند پلنترونیکس همچنین بک بیت ۲۱۰۰ را طوری طراحی کرده است که می‌توانید هدفون‌ را به برنامه(که باید آن را جداگانه دانلود کنید و روش گوشی‌تان نصب کنید) آن وصل کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد دکمه‌های هدفون را به صورت دلخواه تنظیم کنید تا بتوانید با یک ضربه تایمر را تنظیم کرده یا کرونومتر را شروع کنید. این ویژگی باعث می‌شود حین دویدن و ورزش تمرکزتان را حفظ کنید و لازم نباشد یک سره دست به گوشی باشید.

بهترین عمر باتری: Optoma NuForce BE Sport4

 

نقاط قوت

  • ۱۰ ساعت عمر باتری
  • ریمورت همه‌کاره
  • با ۱۵ دقیقه شارژ کردن ۲ ساعت پخش موسیقی خواهید داشت.

نقاط ضعف

  • کیس بزرگ

اگر به دنبال یک هدفونی می‌گردید که در حین ورزش و همچنین تمام طول روز همراه شما باشد و شارژ آن تمام نشود هدفون نوفورس BE اسپرت ۴ از برند اپتما بهترین گزینه برای شما است. این محصول یک ایرباد سیمی است که یک ریموت همه کاره در قسمت سمت راست خود دارد. این ریموت قادر است میزان صدا، رد شدن از آهنگ، دستیار صوتی و غیره را کنترل کند. به علاوه این ریموت ۱۰ ساعت عمر باتری دارد و اگر این برای قانع شدن شما کافی نیست، باتری آن به ازای ۱۵ دقیقه شارژ شدن تا دو ساعت پخش مداوم آهنگ را دوام می‌آورد.

ایرباد ها یک کیس بزرگ اما نرم دارند که اتفاقا از جنس خوبی است اما اگر دونده باشید مجبور هستید به دلیل بزرگ بودنش آن را در خانه بگذارید. درایورهای پوشش داده شده با گرافن این ایرباد بیس بسیار خوبی نیز به گوشتان می‌رسانند، بنابراین می‌توانید گام‌های خود را حین دویدن با بیس آهنگ هماهنگ کنید. بالشتک‌های دوگانه این ایرباد باعث می‌شوند به راحتی درون گوش شما جای بگیرند اما تا حدودی باعث حذف نویز هم می‌شوند. بنابراین دوندگان حین دویدن در خیابان و فضای باز باید بسیار مراقب باشند.

بهترین هدایت استخوانی: Aftershokz Trekz Air Headphones

 

نقاط قوت

  • هدایت استخوانی یا القای استخوانی فناوری نویی است.

نقاط ضعف

  • ممکن است کمی طول بکشد تا به فناوری هدایت استخوانی عادت کنید.
  • ساختار خشک آن ممکن است برخی دوندگان را اذیت کند.

هدایت استخوانی یا القای استخوانی یک نوآوری واقعاً جالب در صنعت کالاهای صوتی است که هنوز آنقدری که پتانسیل دارد رشد نکرده است. به بیان ساده، هدایت استخوانی طنین‌هایی را از طریق جمجمه به گوش شما می‌فرستد تا صدا تولید کند. این تکنولوژی بر پایه ارتعاشات است و  از طریق استخوان جمجمه صدا را به گوش داخلی منتقل می‌سازد. این فناوری جذاب بسیار شگفت‌انگیز است اما کمی طول می‌کشد تا افراد به آن عادت کنند. هدفون تریکز ایر از برند افترشاکس در واقع یک هدفون باز است. به این معنا که چیزی روی گوش‌های شما را نمی‌پوشاند. بنابراین به تمام صداهای اطراف احاطه دارید و همین آن را به گزینه‌ای خوب برای دوندگان تبدیل می‌کند.

با این حال، خاصیت هدایت استخوانی به این معنی است که کل هدست از جنس یک پلاستیک سفت است که دورتادور سر شما را محاصره می کند و در قسمت گوش کمی بیرون زده است. همین ویژگی ممکن است استفاده از آن را هنگام دویدن به خصوص برای افرادی که موهای بلند و پرپشت دارند با سختی روبرو کند. اما اگر دوست دارید به موسیقی یا پادکست گوش دهید و همزمان کاملا به اطراف خود آگاهی داشته باشید، این هدفون گزینه‌ای عالی و جذاب است.

نظر نهایی:

به طور کلی، هدفون پاور بیتس پرو از برند بیتس همان گونه که در ابتدای لیست گفتیم، به نظر ما بهترین است. این هدفون‌ها تمام آن چیزی که از یک ایرباد توقع می‌رود شامل کفیت صدای مطلوب، دکمه‌های لمسی برای کنترل صدا، وصل شدن آسان و سایر ویژگی‌ها را دارد. به علاوه با یک بار شارژ شدن عمر باتری بسیار خوبی ارائه می‌دهند و همچنین یک کیس دارند که به عمر باتری اضافه می‌کند.

امااگر به دنبال یک هدفون کمی متفاوت‌تر می‌گردید، نگاهی به هدفون بک بیت فیت ۳۲۰۰ از برند پلنترونیکس بیندازید. این هدفون یک ایرباد بی‌سیم واقعی است که همراه با شارژر کیس، تا ۲۴ ساعت پخش مداوم موسیقی را تضمین می‌کند. و از همه مهم‌تر هنگام دویدن شما را به صداهای محیط اطراف آگاه می‌کند.

هدفون‌های بی‌سیم چه مزایایی برای دوندگان دارد؟

هدفون‌های بی‌سیم به دو دلیل بسیار مهم برای دوندگان مفید است. اول اینکه سیم‌های بلند هدفون‌های سیمی می‌تواند مزاحم دویدن شما شود و به دست و پاهایتان هنگام دویدن بپیچد. این تکان خوردن و پیچیدن سیم ممکن است باعث عوض شدن ناخواسته آهنگ و یا زمین خوردن شما شود. دومین دلیل این است که بسیاری از تلفن‌های هوشمند دیگر جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را ندارند و هر روز به تعداد گوشی‌هایی که این آپشن را از گوشی‌های خود حذف می‌کنند اضافه می‌شود. بنابراین در آینده‌ای نه چندان دور، هدفون‌های بلوتوثی تنها انتخاب شما خواهد بود.

ایزوله کردن چیست و چه تاثیری روی دویدن دارد؟

ایزوله کردن در واقع حذف صداهای خارجی و ممانعت از ورود آن به داخل هدفون و گوش شماست. مزیت اصلی ایزوله کردن، شنیدن صدای خالص است. البته می‌توانید با این ویژگی صدای موسیقی را کم کنید و از آسیب‌های شنوایی حاصل از موسیقی با صدای بلند بکاهید. اما برای دویدن، ایزوله کردن چیز بدی است زیرا صدای خیابان و ماشین‌ها، علائم صوتی و عابران پیاده را به گوشتان نمی‌رساند و این می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

ایربادهای بی‌سیم واقعی (TWS) چه تفاوتی با هدفون‌های بی‌سیم دارند؟

تفاوت میان ایربادها بی‌سیم و ایربادهای بی‌سیم واقعی در سیمی است که دو گوش ایربادهای بی‌سیم را به یکدیگر وصل می‌کند. ایربادهای بی‌سیم واقعی با هیچ‌گونه سیمی به هم متصل نمی‌شوند و دو گوش آن‌ها از یکدیگر کاملا مجزا و بی‌سیم است. ایربادهای بی‌سیم واقعی هنگام دویدن یک سیم کمتر دارند و مزاحمت کمتری برای شما ایجاد می‌کنند.

حین خرید هدفون برای دویدن به چه ویژگی‌هایی باید توجه کنیم؟

  • ویژگی ضد آب بودن:

ویژگی ضد اب بودن برای هدفون‌هایی که برای دویدن ساخته می‌شوند کاملا لازم و ضروری است. این ویژگی هم کار را برای دویدن در آب و هوای بارانی و مرطوب راحت می‌کند و هم در برابر عرق مقاوم است. هدفون‌هایی که به طور ویژه برای دوندگان ساخته شده است، حتما ضد آب هستند اما اگر هدفونی می‌خرید که لزوما برای دویدن ساخته نشده، لازم است به این نکته توجه کنید و هنگام خرید از ضد آب بودن هدفون اطمینان حاصل کنید.

  • طول عمر باتری:

بدیهی است ایربادها تنها زمانی کاربردی‌اند که شارژ داشته باشند. اکثر ایربادهایی که در این لیست به شما معرفی کردیم عمر باتری خوبی دارند و شما را تا انتهای ورزش همراهی می‌کنند اما شارژ کردن ‌های متعدد از طول عمر باتری می‌کاهد. بنابراین بهتر است باتری را در هر بار شارژ کردن تا آن‌جا که می‌توانید استفاده کنید.

  • دکمه‌ها:

دکمه‌های قابل دسترس در هنگام دویدن بسیار ضروری است. اینکه مجبور باشید حین ورزش دوباره و دوباره گوشی خود را بیرون آورید و میزان صدا را کم و زیاد کنید یا از روی یک آهنگ رد شوید، بسیار خسته‌کننده است. همه‌ی این ویژگی‌ها باید بسیار راحت و روان در دسترس کاربران قرار بگیرد. هنگام خرید هدفون حتما به راحتی کار با دکمه‌های لمسی ایرباد توجه کنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار