تبلت هاراهنمای خرید

۸ تبلت برتر ۸ اینچی در سال ۲۰۲۱

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

تبلت‌های ۸ اینچی در حقیقت حد واسط اسمارت‌فون‌ها و لپ‌تاپ‌ها به شمار می‎روند که صفحه نمایش آن‎ها از یک گوشی هوشمند بزرگ‌تر و از یک لپ‌تاپ کوچکتر است. تبلت‌های ۸ اینچی حمل‌پذیری مناسبی دارند و برای مقاصد گوناگونی، از مطالعه تا سرگرمی، کاربرد دارند. از طرفی قیمت تبلت‌ها معمولاً از اسمارت‌فون‌های پیشرفته یا لپ‌تاپ‌ها به شکل قابل توجهی کمتر است.

برای خرید یک تبلت باید به موارد گوناگونی از قبیل قدرت پردازنده، حافظه رم و ظرفیت حافظه داخلی توجه داشته باشید. حافظه رم می‌باست در حد قابل قبولی باشد و پردازنده دستگاه پرسرعت بوده و حافظه داخلی آن برای انجام هر آنچه با اسمارت‌فون یا لپ‌تاپ امکان‌پذیر است ظرفیت کافی داشته باشد. کیفیت بالای نمایشگر برای تماشای محتوا از دیگر ویژگی‌های مهم یک تبلت خوب به شمار می‎رود.

در این مقاله به بررسی هشت تبلت ۸ اینچی برتر در بازار می‌پردازیم که علاوه بر اندازه جمع‌وجورشان قادر به انجام وظایف مختلفی هستند. هر یک از این تبلت‌ها در حیطه خاصی بر دیگر مدل‌ها برتری دارند.

بهترین از هر نظر:  Apple iPad Mini (2019)

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • پردازنده پرسرعت
  • رابط کاربری بی‌نقص
  • رزولوشن خوب نمایشگر

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

کمپانی اپل همچون بسیاری از تولیدکنندگان اصلی تبلت‌ها، در سال‌های اخیر رو به طراحی مدل‌هایی با صفحه نمایش بزرگ‌تر آورده است. با این حال تبلت iPad Mini هنوز در بازار موجود است و گرچه به قدر همتایان اندرویدی خود ارزش خرید بالایی ندارد اما برای افرادی که به دنبال دستگاهی کوچک‌تر یا در اکوسیستم iOS هستند گزینه مناسبی است.

تبلت Mini 5 با عرضه در اوایل سال ۲۰۱۹ تا به امروز محبوبیت خود را حفظ کرده است. این تبلت دارای یک پردازنده  A12، رزولوشن ۲۰۴۸ x 1536 با ۳۲۶ پیکسل بر اینچ (ppi) و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی نسبتاً خوب است. این تبلت عملکرد خوبی در انجام کارهای روزمره به نمایش گذاشته و با آخرین نسخه سیستم‌عامل iOS کار می‎کند. پشتیبانی از فضای ذخیره‌سازی کلود نیاز به حافظه داخلی را کمرنگ کرده است، با این حال می‌توانید از بین حافظه داخلی ۶۴ گیگ یا ۲۵۶ گیگ یکی را انتخاب کنید.

بزرگ‌ترین مزیت این تبلت قابلیت دسترسی آن App Store و خدمات انحصاری iOS است. همچنین به راحتی با دیگر دستگاه‌ها و اکسسوری‌های اپل انطباق پیدا می‌کند. اگر صاحب یک آیفون هستید و به یک تبلت کوچک نیاز دارید که نحوه کار با آن را از قبل بلد باشید، این تبلت بهترین انتخاب پیش روی شماست.

بهترین تبلت سامسونگ: Samsung Galaxy Tab A (2019)

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • سرعت پردازش بالا
  • رزولوشن مطلوب صفحه نمایش
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از قلم S-Pen

گرچه تمرکز اصلی کمپانی سامسونگ بر ساخت گوشی‌های هوشمند پیشرفته است، اما دستگاه‌های کم‌قیمت‎تری هم از کارخانه آن بیرون می‌آیند. یکی از بهترین نمونه‎های چنین محصولاتی، تبلت Galaxy Tab A می‌باشد.

این تبلت دارای یک پردازنده ۲ گیگاهرتزی چهار هسته‌ای، ۲ گیگ حافظه رم و ۳۲۵ گیگ حافظه داخلی بوده که مورد آخر قابلیت ارتقاء‌دهی دارد. صفحه نمایش شفاف HD تبلت نیز قادر است رنگ‌ها را از زوایای مختلف با کیفیت بالا نمایش دهد.

گرچه تمامی این مشخصات در بسیاری از تبلت‌های رده پایین تا متوسط مشترک هستند، اما این تبلت سامسونگ از چند جهت یک سروگردن از محصولات مشابه بالاتر قرار می‌گیرد. اول از همه باید به کیفیت خوب دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی جلو و پشت آن اشاره کرد. سپس نوبت به باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر آن می‌رسد که با دوام ۱۵ ساعته‌اش از تمام همتایان خود بزرگ‌تر است.  چنین ویژگی‌های مثبتی در کنار اطمینان خاطری که با خرید از یک کمپانی معتبر حاصل می‎شود، تبلت Tab A را در رتبه دوم لیست ما قرار می‌دهد.

بهترین از نظر ارزش خرید: Lenovo Tab M8

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • پردازنده هشت هسته‌ای
  • استحکام بدنه
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف

  • دوربین جلوی نه چندان خوب

این تبلت ۸ اینچی علی‌رغم قیمت پایین‌تر در مقایسه با دیگر مدل‌ها از مشخصات سخت‌افزاری تحسین‌آمیزی برخوردار بوده که از جمله یک پردازنده ۲ گیگاهرتز هشت هسته‌ای، حافظه رم ۲ گیگ، ۳۲۵ گیگ حافظه داخلی و رزولوشن  ۱۲۸۰ x 800می‌باشد. دوربین جلوی ۲ مگاپیکسلی و دوربین پشت اتوفوکوس ۵ مگاپیکسلی آن نیز کیفیت قابل قبولی دارند.

وای-فای دو بانده دستگاه به وب‌گردی سرعت می‌بخشد و اسپیکرهای Dolby Atmos آن صدایی شفاف و رسا تولید می‌کنند. به علاوه باتری این تبلت در هر نوبت شارژ تا ۱۸ ساعت دوام می‌آورد.

بدنه پشت این تبلت برای استحکام هر چه بیشتر از جنس فلز بوده و ظاهری باوقار و شیک به آن بخشیده است. اگر کیبورد و ماوس وایرلس را هم به عنوان اکسسوری‌های تبلت به آن اضافه کنید، یک دستگاه کامل برای انجام کارهای شغلی خود خواهید داشت.

بهترین برای کودکان: Amazon Fire HD 8 Kids Edition

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • بدنه بادوام
  • قابلیت اعمال کنترل والدین

نقاط ضعف

  • دوربین جلوی نه چندان خوب

تبلتی که آمازون مختص کودکان روانه بازار کرده است، با وجود یک پردازنده ۲ گیگاهرتز چهار هسته‌ای، حافظه رم ۲ گیگ، ۳۲۵ گیگ حافظه داخلی (قابل ارتقاء تا ۱ ترابایت)، اسپیکرهای دو بانده، امکان شارژ از طریق USB-C و رزولوشن ۱۲۸۰ x 800  از توانمندی مناسبی برخوردار است. اما خصوصیات نرم‌افزاری و مزایای افزوده‌اش هستند که از آن یک برنده تمام عیار می‌سازد. این تبلت دارای اشتراک رایگان یکساله سرویس Amazon Kids+ بوده که امکان دسترسی به بیش از ۲۰ هزار اپ، بازی، کتاب و کتاب‌های صوتی را به کاربر می‌دهد. والدین می‌توانند بر محتوای در دسترس کودک خود از طریق داشبورد والدین به طور کامل کنترل داشته باشند و موارد گوناگون را به تشخیص خود برای نمایش تأیید یا رد کنند.

بهترین آیپد ارزان: Apple iPad Mini 2 (ریفربیش)

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • نمایشگر چشم‌نواز
  • رابط کاربری بی‌نقص
  • تبلتی خوب برای شروع

نقاط ضعف

  • عدم امکان بروزرسانی به آخرین نسخه iOS

اگر مایل به داشتن یک آیپد هستید اما قادر به پرداخت هزینه مدل جدیدتری نیستید، می‌توانید آیپد ریفربیش شده iPad Mini 2 را به قیمتی کمتر خریداری کنید. در این حالت کمی از قدرت پردازش ایدئال فاصله خواهید داشت، چراکه این تبلت با پردازنده A7 اپل کار می‌کند و تنها ۱ گیگ حافظه رم دارد، با این وجود برای انجام وظایف ساده به قدر کافی کارآمد است.

باید به خاطر داشته باشید که با این مدل قادر به بروزرسانی به iOS 14 نخواهید بود و باید از خیر برخی از جدیدترین و بهترین نمایه‌های این سیستم‌عامل بگذرید. با تمام این اوصاف، این تبلت برای نوجوانان به عنوان اولین تبلت گزینه مناسبی است، و حتی اگر به دنبال یک تبلت یدک هستید و قصد ندارید هزینه زیادی صرف آن کنید انتخاب خوبی خواهد بود.

اقتصادی‌ترین: Amazon Fire HD 8 (10th Generation)

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • قیمت مناسب
  • ظرفیت بالای حافظه داخلی
  • پشتیبانی از دستیار صوتی الکسا

نقاط ضعف

  • سیستم بر محوریت آمازون

آیا بودجه محدودی دارید و به دنبال تبلتی هستید که برای وب‌گردی و استریمینگ مناسب باشد؟ تبلت آمازون مدل Fire HD 8 بهترین انتخاب برای شماست. این تبلت در رنگ‌های مختلف موجود بوده، در هر نوبت شارژ تا ۱۲ ساعت کار می‌کند، و در دو مدل با حافظه داخلی ۳۲ گیگ یا ۶۴ گیگ عرضه شده است. یک کارتخوان  micro-SD نیز امکان ارتقاء حافظه داخلی دستگاه را به شما می‌دهد.

صفحه نمایش این تبلت با رزولوشن ۱۲۸۰ x 800 چندان  تحسین‌برانگیز نیست، اما از شفافیت و کیفیت خوبی برخوردار است و به خوبی قادر به نمایش ویدیوهای HD می‌باشد. پردازنده چهار هسته‌ای ۲ گیگاهرتز آن در کنار ۲ گیگ حافظه رم نیز برای انجام کارهای معمولی کفایت می‌کنند.

این تبلت از دستیار صوتی الکسای آمازون پشتیبانی می‌کند و قادر است با دریافت فرمان صوتی به پرسش‌های ساده پاسخ دهد، اخبار و وضعیت آب و هوایی را به شما بگوید، موسیقی پخش کند و دستگاه‌های هوشمند خانگی شما را کنترل کند. همچنین قابلیت نمایش تمام‌صفحه در حالت “Show Mode” تماشای محتوا از فاصله‌ای‌ دورتر را ممکن می‌سازد.

بهترین تبلت سیم کارت خور:  Samsung Galaxy Tab A 8.4

 

نقاط قوت

  • پشتیبانی از فناوری LTE
  • دوربین‌های باکیفیت
  • پردازنده پرسرعت

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از قلم S-Pen

این تبلت که در سال ۲۰۲۰ پس از مدل اوریجینال Galaxy Tab A عرضه شد، از چند لحاظ بر مدل قبلی برتری دارد. سامسونگ این تبلت را مجهز به فناوری LTE کرده است که به شما امکان اتصال به شبکه LTE را می‌دهد.

این تبلت با یک پردازنده هشت هسته‌ای و حافظه رم ۳ گیگ کار می‌کند. صفحه نمایش WUXGA در این تبلت با رزولوشن  ۱۹۲۰ x 1200  تصاویر و ویدیوها را با شفافیت و وضوح بالا نمایش می‌دهد که برای تماشای فیلم، سریال و ویدئو بسیار مناسب است. گرچه این تبلت در برابر دیگر تبلت‌های گران‌قیمت‌تر سامسونگ حرف زیادی برای گفتن ندارد و علاوه بر آن از قلم S-pen پشتیبانی نمی‎کند، اما به دلیل قابلیت‌هایی که دارد بسته به انتظارات و اولویت‌های فردی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی باشد.

گفتنی‌ست که حافظه داخلی این تبلت قابل ارتقاء بوده و همچنین بهره‌مند از دوربین‌های پشت و جلو می‌باشد.

بهترین از نظر دوام و عمر دستگاه: Samsung Galaxy Tab Active2

 

نقاط قوت

  • پشتیبانی از LTE
  • بسیار بادوام
  • پشتیبانی از Stylus

نقاط ضعف

  • قیمت نسبتاً بالا

در طراحی اغلب تبلت‌ها بر زیبایی ظاهری و اندازه بیش از دوام و استحکام دستگاه تمرکز شده است. اما تبلت Galaxy Tab Active2 کمپانی سامسونگ قطعاً از این قاعده مستثنی است. این تبلت که در حقیقت نسخه مستحکم‌تر سری استاندارد تبلت‌های سامسونگ است، قادر است هر ضربه‌ای را تحمل کند. رتبه IP68 تعلق گرفته به این محصول به معنای مقاومت بالای آن در برابر آب و گردوغبار است که در عمق ۱٫۵ متری زیر آب تا نیم ساعت از آن محافظت می‌کند.

بدنه مرغوب پلاستیک سخت این تبلت آن را در برابر ضربات و اصابت به زمین ایمن نگه داشته و همچنین محلی را به نگهداری قلم استایلوس اختصاص داده است. با وجود استایلوس دیگر لازم نیست برای لمس صفحه نگران تمیز و خشک بودن دست خود باشید؛ حتی با پوشیدن دستکش‌های کاری ضخیم هم قادر به استفاده از آن خواهید بود.

باتری این تبلت در هر نوبت شارژ تا ۱۱ ساعت دوام دارد و از این نظر عملکرد رضایت‌بخشی دارد. اما قدرت پردازش و عملکرد کلی آن با توجه به قیمت‌اش در حد متوسط است، گرچه برای انجام کارهای معمول و استفاده از اپ‌های عمومی بسیار مناسب است. گذشته از آن، کمتر تبلتی به خوبی Galaxy Tab Active2 از پس اجرای بازی‌های سه بعدی برمی‌آید.

نظر نهایی

آخرین تبلت iPad Mini  کمپانی اپل دارای رابط کاربری بدون اشکال، نمایشگر درجه یک و قابلیت سازگاری و انطباق با دیگر دستگاه‌های اپل بوده و در حال حاضر عنوان بهترین تبلت ۸ اینچی موجود در بازار را از آن خود کرده است.

اگر به دنبال دستگاهی با قیمت مناسب‌تر هستید، تبلت سامسونگ مدل  Galaxy 2019 Tab A یک دستگاه پرسرعت با ظرفیت ذخیره‌سازی بالا و یک دوربین بسیار خوب می‌باشد.

پرسش و پاسخ

اندازه استاندارد تبلت‌ها چقدر است؟

تبلت‌های ۱۰ اینچی اکثریت جمعیت تبلت‌ها را تشکیل می‌دهند. با این حال بسیاری از افراد تبلت‌های ۸ اینچی را به دلیل حمل‌پذیری بهتر ترجیح می‌دهند. اگر در نظر دارید تبلت را با خودتان در کیف یا کوله‌پشتی حمل کنید، مدل‌های ۸ اینچی انتخاب مناسب‌تری هستند.

صفحه نمایش یک تبلت چگونه اندازه‌‎گیری می‎شود؟

اندازه صفحه نمایش تبلت به صورت مورب از یک گوشه به گوشه دیگر سنجیده می‌شود. در نتیجه ممکن است طول یا عرض تبلت شما از ۸ اینچ (۲۰ سانتی‌متر) کوچک‌تر بوده و با این وجود اندازه صفحه نمایش آن ۸ اینچ باشد.

کدام بهتر است: تبلت ۸ اینچ یا تبلت ۱۰ اینچ؟

بستگی دارد در خرید یک تبلت به دنبال چه باشید. اگر قصد دارید از تبلت خود به مقاصد جدی استفاده کنید، صفحه نمایش ۱۰ اینچ یا بزرگ‌تر گزینه مناسب‌تری است. اما اگر برای سرگرمی، وب‌گردی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و از این دست قصد خرید یک تبلت را دارید، مدل‌های ۸ اینچی به دلیل حمل‌پذیری بهتر ایدئال هستند.

در خرید یک تبلت ۸ اینچی باید به چه نکاتی توجه کرد

  • رزولوشن

از آنجایی که اندازه صفحه نمایش این تبلت‌ها تنها ۸ اینچ است، برای تماشای تصاویر و ویدیوها به رزولوشن خیلی بالایی نیاز ندارید. با این حال بهتر است دستگاه مورد نظر شما دست کم دارای رزولوشن  WXGA (1280 x 800) باشد.

  • قدرت پردازش

برای اطمینان از قدرت مطلوب دستگاه به مشخصات رم و پردازنده آن توجه کنید. بیشتر تبلت‌‎های جدید دست کم از یک پردازنده ۱٫۳ گیگاهرتز چهار هسته‌ای و ۲ گیگ حافظه رم بهره‎مند هستند. در عین حال تبلت‌های زیادی با قیمت مناسب وجود دارند که دارای قدرت پردازش ۲ گیگاهرتز و حافظه رم بیشتر هستند.

  • دوربین

بیشتر تبلت‌هایی که برای کاربری عمومی طراحی شده‌اند، از یک دوربین جلو و یک دوربین عقب برخوردار هستند. برخی تبلت‌ها اما فقط یک دوربین دارند. اگر از تبلت خود برای تماس‌های ویدیویی استفاده می‌کنید، لازم است مدلی را خریداری کنید که دارای دوربین جلوی دست کم ۲ مگاپیکسلی باشد. اگر قصد ندارید با تبلت خود عکاسی کنید، وجود دوربین پشت چندان ضروری نمی‌باشد، گرچه وجودش هم خالی از لطف نیست.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار