راهنمای خریدلوازم الکتریکی

کدام مادربورد ایسوس را بخریم؟ معرفی ۵ مدل باکیفیت در بازار

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

برد مادر یا مادربرد یک تخته‌ی مدار الکتریکی است. در حقیقت، قسمت‌های مختلف رایانه و قطعات مهم آن روی مادربرد قرار می‌گیرند و به همین جهت به آن برد اصلی نیز می‌گویند. اما اگر شما هم به دنبال خرید یک مادربرد خوب هستید این مطلب را تا انتها دنبال کنید. در این بخش به معرفی بهترین مادربردهای ایسوس خواهیم پرداخت.

مادربرد ایسوس مدل PRIME H310-PLUS

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • دارای پورت موازی به جهت انجام کارهای اداری
  •  کیفیت بالا
  • سازگاری با پردازنده‌های نسل هشتم و نهم
  • سرعت بالا

نقاط ضعف

  • عدم تناسب با پردازنده‌های ۱۳ به بالا
  • عدم تجهیز به اورکلاک
  • قیمت نسبتا بالا
  •  سازگاری با رم‌های تا ۲۴۰۰ هرتز

اولین گزینه در لیست بهترین مادربردهای ایسوس، مادربرد مدل PRIME H310-PLUS است. این مادربرد محصول شرکت ایسوس است و در گروه مادربردهایی است که مبتنی بر اینتل هستند. در حقیقت این محصول همانگونه که از نام آن پیداست از تراشه‌ی Intel H310، کمپانی اینتل پشتیبانی می‌کند. نوع سوکت پردازنده‌ی این محصول نیز Intel LGA 1151 است. مادربردهایی که تراشه‌ی سری H دارند، برای مصارف خانگی و مالتی مدیا در نظر گرفته شده‌اند، به همین جهت نمی‌توان با این مادربردها به انجام کارهای حرفه‌ای پرداخت.

این مادربرد نیز به همین شکل است و برای مصارفی همچون نمایش فیلم، مالتی مدیا و حتی بازی کردن مناسب است. این محصول دارای دو اسلات حافظه‌ی DDR4 است. شما می‌توانید رم‌هایی که دارای استاندارد ۲۶۶۶/۲۴۰۰/۲۱۳۳ مگاهرتز هستند را به این مادربرد متصل کنید. این محصول می‌تواند با سرعتی بالا به پردازش بپردازد و درگاه‌های ارتباطی در قسمت پشتی آن قرار گرفته‌اند. این محصول دارای پورت PS/2 به جهت اتصال صفحه کلید یا موس است و دارای درگاه‌های یو‌اس‌بی نیز است. برای اینکه بتوان این محصول را به مانیتور متصل کرد، پورت‌های VGA و HDMI در آن تعبیه شده‌اند.

مادربرد ایسوس مدل PRIME Z270-P

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  •  سازگاری با پردازنده‌های جدید
  •  تراشه‌ی قوی
  • دارای قابلیت اورکلاک
  • کیفیت بالا

نقاط قوت

  •  نداشتن پورت USB3.1
  •  نداشتن درگاه تایپ C
  • عدم تناسب بالا با گرافیک ۴ یا بالاتر
  • نور نامناسب اسلات‌های کارت گرافیک

اگر شما هم به دنبال بهترین مادربردهای ایسوس می‌گردید باید بدانید که مادربرد مدل PRIME Z270-P، یک انتخاب خوب است. این محصول از فرم فاکتور ATX استفاده می‌کند و دارای چهار اسلات DIMM است. به علاوه این مادربرد از رم‌های DDR4 تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. این محصول دارای یک شیار PCI-Ex16 است که کاربرد آن اتصال به کارت گرافیک است. علاوه بر این شیار، چهار شیار SATA3 و دو کانکتور M.2 نیز موجود است. کمپانی ایسوس در بخش جلویی کیس، ۲ پورت USB 2.0 و ۲ پورت USB 3.0 طراحی کرده است.

برای قسمت پشتی کیس نیز دو پورت USB 2.0 و چهار پورت USB 3.0 در نظر گرفته شده است. تراشه‌ی این مادربرد مربوط به کمپانی اینتل است و Z270 نام دارد. از آنجایی که این محصول دارای مدارهای قدرتمند تغذیه‌ای است، کاربر می‌تواند بدون هیچ مشکلی از پردازنده‌های رده‌های بالا بهره ببرد. برای اینکه بتوان این مادربرد را به نمایشگر متصل کرد، از یک درگاه HDMI استفاده می‌شود. این درگاه از بیشتر مانیتورهای رایج پشتیبانی می‌کند و خواهید توانست مانیتور خود را به صورت مستقیم به مادربرد متصل کنید. این مادربرد بسیار حرفه‌ای است و نیاز شما را به خوبی برطرف خواهد کرد.

مادربرد ایسوس مدل H110M-C/PS

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • کیفیت بالا
  •  دارای سه سال گارانتی
  •  دارای راهنمای فارسی
  • تنوع درگاه

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از CPUهای سری ۵
  • قیمت بالا
  • عدم وجود درایو VGA برای ویندوز ۷

مادربرد H110M-C/PS یکی دیگر از محصولات کمپانی ایسوس است. این محصول دارای استاندارد ساختاری micro-ATX و مجهز به تراشه‌ی H110 است. این محصول یکی از بهترین مادربردهای ایسوس است و از پردازنده‌های نسل ششم و هفتم کمپانی اینتل که با سوکت LGA 1151 همخوانی دارد، پشتیبانی می‌کند. این محصول دارای اسلات‌های دوگانه است که به جهت نصب حافظه‌ی رم در این مادربرد قرار گرفته‌اند و از حافظه DDR4 پشتیبانی می‌کنند.

در مادربرد H110M-C/PS، امکان بهره بردن از چینش دو کاناله وجود دارد. همچنین حداکثر میزان فرکانس پشتیبانی‌شده‌ی رم برابر با ۲۴۰۰ مگاهرتز است. در قسمت پشتی این محصول چهار عدد پورت USB 2.0 و دو عدد پورت USB 3.1 موجود است. به علاوه کمپانی ایسوس یک عدد پورت کام را نیز برای اهداف خاص کاربردی در این بخش ایجاد کرده است. برای جلوگیری از افزایش بیش از اندازه‌ی ولتاژ نیز از قابلیت خاصی استفاده شده است. این قابلیت با نام Overvoltage Protection شناخته می‌شود و از تراشه‌ی اصلی، مدار صوتی و پورت‌های خروجی در برابر افزایش غیر عادی ولتاژ حفاظت می‌کند.

این محصول که یکی از بهترین مادربردهای ایسوس است دارای یک قابلیت حفاظتی دیگری به نام ESD Guard است. این قابلیت از اعمال تاثیر منفی بار الکترواستاتیک بر روی درگاه‌های USB، کانکتورهای گرافیکی  و چیپ لن جلوگیری می‌کند.

مادربرد ایسوس مدل H110T

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • کیفیت مناسب

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

یکی دیگر از بهترین مادربردهای ایسوس که در این متن به معرفی آن می‌پردازیم، مادربرد مدل H110T است. این محصول مجهز به تراشه‌ی H110 کمپانی اینتل است. می‌توان از پردازنده‌های نسل ششم و هفتم Core i7/Core i5/Core i3/Pentium/Celeron، که قابلیت نصب روی سوکت LGA 1151 این را دارند روی این مادربرد استفاده کرد. برای نصب حافظه‌ی رم روی این محصول دو عدد اسلات موجود است که می‌توان ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی DDR4 بر روی آن نصب کرد. مادربرد مدل H110T مجهز به یک کانکتور M.2 است که از قابلیت SATA پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این دو عدد کانکتور SATA 3.0 نیز در این محصول تعبیه شده است . کمپانی ایسوس برای ساخت این مادربرد از مواد مرغوب و باکیفیتی بهره برده است و در نتیجه موفق به فراهم آمدن امکانات و ویژگی‌های مناسبی در آن شده است. صدای این مادربرد از فناوری ۷٫۱ کاناله بهره برده است. نوع کارت صدایی که در این محصول مورد استفاده قرار گرفته است Realtek ALC887 است. این نوع از کارت صدا، صدایی مناسب و باکیفیت را برای مصرف‌کننده به ارمغان خواهد آورد. برای اینکه بتوان این مادربورد را با استفاده از کابل به شبکه متصل کرد دو عدد پورت لن در این محصول تعبیه شده است. برای اینکه بتوانید این محصول را به مانیتور متصل کنید نیز دو خروجی HDMI و DisplayPort موجود است. همچنین استاندارد حافظه ۲۴۰۰ این محصول تنها با پردازنده‌های نسل هفتم کمپانی اینتل همخوانی دارد.

مادربرد ایسوس مدل X99-DELUXE/U3.1

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  •  مناسب برای بازی
  •   مناسب برای کارهای گرافیکی
  • قیمت مناسب
  • دارای سیستم خنک‌کننده

نقاط ضعف

  • قیمت بالا

آخرین مورد از بهترین مادربردهای ایسوس موجود در لیست ما، مادربرد مدل X99-DELUXE/U3.1 است. این محصول بر مبنای تراشه‌ی X99 و سوکت LGA 2011-v3 کمپانی اینتل طراحی شده است. شما با بهره بردن از این مجموعه خواهید توانست تا CPUهای سری Haswell-E کمپانی اینتل را روی مادربرد خود نصب کنید.

برای نصب حافظه‌ی رم DDR4 روی این محصول از هشت عدد اسلات استفاده شده است که با حالت چهار‌کاناله عمل می‌کنند و توانایی آدرس‌دهی به ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم را دارا هستند. قابلیت چهار کاناله بودن قسمت مربوط به رم این مادربرد سبب می‌شود تا کامپیوتر شما بتواند با سرعتی بالا کارهای سنگین را انجام دهد. مادربرد X99-DELUXE/U3.1  فاقد پردازنده‌ی گرافیکی آنبورد است و برای متصل کردن آن به مانیتور باید از کارت‌های گرافیکی جداگانه بهره ببرید. برای اینکه بتوان کارت گرافیک حرفه‌ای را به مادربرد متصل کرد، تعداد سه پورت PCI Express x16 موجود است.

می‌توان از این سه پورت برای نصب کارت‌های گرافیک مجزا بهره برد. همچنین برای نصب حافظه‌های دیگری از جمله SSD یا هارد دیسک و یا درایوهای نوری، روی هم رفته تعداد هشت پورت SATA 3.0 موجود است. در صورت نیاز می‌توان از حافظه‌های M.2 که سرعت بالاتری دارند نیز بهره برد. این محصول دارای دو عدد پورت USB 2.0 و ده عدد پورت USB 3.0 است که در بخش پشتی آن تعبیه شده‌اند و برای اتصال لوازم جانبی همچون موس به کار می‌رود . این مادربرد برای اجرای بازی‌های کامپیوتری و انجام کارهای حرفه‌ای طراحی شده است.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار