نقدو بررسی انواع موبایل

نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ | Galaxy Z Flip

برخی کاربران همیشه دوست دارند که از گوشی های خاص و متفاوت استفاده کنند! اگر شما هم از این دسته افراد هستید، گلکسی زد فلیپ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Flip) می‌تواند یکی از بهترین گزینه های خرید پیش رویتان باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ بپردازیم و تجربه یک هفته استفاده خود از این اسمارتفون خاص را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. با ما همراه شوید.

مقدمه

سامسونگ در ابتدای سال 2019 از گوشی گلکسی فولد (Galaxy Fold) رونمایی کرد و به طور رسمی اسمارتفونی را روانه بازار ساخت که از صفحه نمایشی با امکان تاشدن کامل بهره می‌برد. اگر به خاطر داشته باشید ما در مقاله “نقد و بررسی گلکسی فولد سامسونگ (Galaxy Fold) : یک گوشی کاملا خاص!” به طور دقیق به نقد و بررسی این اسمارتفون پرداخته بودیم. اما در ماه فوریه سال 2020 سامسونگ به طور رسمی از گوشی جدیدی با قابلیت مشابه رونمایی کرد که این بار Galaxy Z Flip نام گرفته است! گلکسی Z Flip جدیدترین و متفاوت ترین اسمارتفون مجهز به صفحه نمایش تاشوی سامسونگ محسوب می‌شود.

قیمت Galaxy Z Flip سامسونگ واقعا گران بوده و این موضوع یکی از اصلی ترین نقاط ضعف دستگاه محسوب می‌شود. سامسونگ این اسمارتفون را با قیمتی در حدود 1000 دلار روانه بازار کرده که مطلقا یک قیمت نجومی محسوب می‌شود. اما آیا این گوشی ارزش خرید و صرف این هزینه را دارد؟ در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ بپردازیم و تجربه هفت روز کار کردن با این گوشی را با شما عزیزان به اشتراک قرار دهیم. بنابراین اگر قصد خرید این اسمارتفون را دارید یا بنا به هر دلیل می‌خواهید بیشتر با نقاط قوت و ضعف آن آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید.

 نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip): طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت

 طبیعتا مهم ترین بخش نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ مربوط به همین قسمت می‌شود چون باید در مورد سبک طراحی، ظاهر و کیفیت ساخت گوشی بحث کنیم. همانطور که گفتیم گوشی نام برده شده به صفحه نمایشی مجهز است که قابلیت تا شدن دارد و این مسئله دستگاه را به یک اسمارتفون خاص و متفاوت تبدیل می‌شود. گوشی در حالت بسته (تا شده) ابعاد 17.3 در 73.6 در 87.4 میلیمتر خواهد داشت و حالتی شبیه به یک مربع را به خود می‌گیرد و به راحتی در جیب کت یا کیف بانوان جای خواهد گرفت. در حالت باز شده هم ابعاد گوشی به 7.2 در 73.6 در 167.3 میلیمتر می‌رسد. وزن گوشی هم معادل 183 گرم خواهد بود.

اما صفحه نمایش گوشی چطور امکان تاشدن را پیدا کرده است؟ سامسونگ برای پیاده سازی این قابلیت از یک مکانیسم خاص در پشت محل تا شدن صفحه و همچنین یک طراحی متفاوت در محل تاشدن خود صفحه نمایش استفاده کرده که خیلی نمی‌خواهیم وارد جزئیات فنی آن ها شویم. برای یک کاربر معمولی کافیست که بداند تعمیرپذیری گوشی Galaxy Z Flip بسیار پایین بوده و در صورت بروز مشکل در عملکرد آن کمتر تعمیرکاری قادر به انجام تعمیرات بر روی آن خواهد بود و صفحه نمایش دستگاه هم در محلی که باید امکان تا شدن داشته باشد از یک لایه پلاستیک بسیار نازک و ظریف تشکیل می‌شود که حساسیت نسبتا بالایی خواهد داشت.

با این حال ما در بررسی گلکسی زد فلیپ و استفاده نرمال از این گوشی با هیچ مشکلی از نظر باز و بسته کردن صفحه نمایش دستگاه مواجه نشدیم! سامسونگ در لبه های صفحه نمایش گوشی یک لایه نوار پلاستیکی بسیار باریک را بکار برده که منجر می‌شود روی هم کوبیدن صفحه دستگاه در حین بستن آن آسیبی به نمایشگر وارد نکند. بنابراین خیالتان از این نظر در حین استفاده از گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip راحت باشد. فریم اصلی گوشی آلومینیومی است و قاب پشت آن از شیشه گوریلاگلس 6 ساخته شده و پنل جلوی دستگاه و روی صفحه نمایش آن کاملا پلاستیکی خواهد بود!

نکته مهمی که ما در بررسی Galaxy Z Flip به آن برخوردیم مربوط به حساسیت بسیار بالای صفحه نمایش دستگاه در برابر خراشیدگی می‌شود. متاسفانه اگر از صفحه این گوشی مراقبت لازم را به عمل نیاورید خیلی زود روی آن خط و خش ایجاد می‌شود. دلیل این امر هم به پلاستیکی بودن پنل جلوی گوشی ارتباط دارد. سامسونگ به دلیل سبک طراحی گوشی نام برده شده نمی‌توانست روی پنل جلوی آن را با شیشه گوریلاگلس بپوشاند و همین امر حساسیت پنل جلو و نمایشگر گوشی در برابر تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن را افزایش داد است. گوشی مورد نظر از پورت شارژ یو اس بی نوع سی (USB Type C) بهره می‌برد اما به سوکت 3.5 میلیمتر هندزفری مجهز نیست. اما یکی از مهمترین سوالاتی که خیلی از کاربران مطرح می‌سازند این است که آیا محل تاشدن صفحه نمایش روی پنل جلوی گوشی مشخص خواهد بود؟

ما در بررسی گلکسی زد فلیپ به طور دقیق این مسئله را مورد ارزیابی قرار دادی و به این نتیجه رسیدیم که اگر شما خیلی با دقت به صفحه نمایش گوشی نگاه کنید، متوجه فرورفتگی کوچکی در قسمت میانی نمایشگر و محل تاشدن آن خواهید شد! این بخش صفحه نمایش گوشی با لمس کردن هم تا حدی قابل تشخیص خواهد بود اما اگر به طور عادی به نمایشگر گوشی نگاه کنید، احتمالا متوجه محل تاشدن صفحه دستگاه نخواهید شد و نمی‌توانید متوجه فرورفتگی این بخش شوید. به عقیده ما از این نظر سامسونگ واقعا عملکرد خوبی داشته و نباید از این جهت برای گوشی عیبی در نظر بگیریم.

سامسونگ گلکسی Z Flip اسکنر انگشت هم دارد و این اسکنر روی لبه سمت راست صفحه دستگاه تعبیه شده، بنابراین شما برای آنلاک صفحه آن می‌توانید نمایشگر تاشده دستگاه را باز کرده و انگشت خود را روی اسکنر قرار داده و ظرف کمتر از یک ثانیه شاهد آنلاک شدن صفحه موبایلتان باشید. در بررسی گلکسی زد فلیپ مشخص شد که سرعت و دقت عملکرد اسکنر انگشت گوشی Z Flip واقعا مطلوب است و از نظر کیفی سطح بالایی را ارائه می‌کند.

گوشی از نمای رو به رو در حالت باز شده ظاهری کاملا معمولی و مشابه یک اسمارتفون امروزی و مجهز به صفحه نمایش بزرگ و با حاشیه های نسبتا باریک را دارد و از نمای پشت هم در حالت باز شده کاملا مشابه اسمارتفون های امروزی است با این تفاوت که یک طراحی اهرمی در وسط قاب پشت آن وجود دارد که تاشدن دستگاه را امکانپذیر می‌سازد. در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت گوشی (در حالت باز شده) هم لنز های دوربین اصلی و چراغ فلش LED آن تعبیه شده‌اند. متاسفانه گوشی مورد نظر از طراحی ضد آب بهره‌مند نیست و در حین استفاده از آن باید مراقب باشید که دستگاه با آب و مایعات در تماس مستقیم قرار نگیرد.

وقتی گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip را در دست می‌گیرید و از آن استفاده می‌کنید، توجه همه به شما و دستگاه جلب خواهد شد و این مسئله برای کسانی که طرفدار این امر هستند می‌تواند جالب باشد. جلب توجه دستگاه به ویژه زمانی که صفحه آن را در حالت نیمه باز قرار دهید و از آن استفاده کنید بیشتر هم می‌شود. در مجموع باید اینطور گفت که گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip با طراحی خاص خودش یک اسمارتفون منحصر به فرد است و ظاهر و سبک طراحی جالبی دارد و کیفیت ساخت آن را هم می‌توان مطلوب در نظر گرفت. اما به عقیده ما قیمت گوشی صرفا به دلیل اینکه صفحه نمایش آن قابلیت تاشدن دارد نجومی در نظر گرفته شده است.

 نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip): صفحه نمایش

همانطور که در قسمت قبل هم به طور کامل اشاره کردیم صفحه نمایش گوشی Z Flip سامسونگ قابلیت تاشدن دارد و می‌توان آن را از وسط تا زد! گوشی مثل اسمارتفون های قدیمی که تاشو بودند، باز و بسته می‌شود با این تفاوت که کل پنل جلوی آن با نمایشگر احاطه شده و صفحه نمایش خاص دستگاه می‌تواند از وسط تا گردد! پنل نمایشگر این گوشی از نوع داینامیک آمولد (Dynamic AMOLED) در نظر گرفته شده و در حالت باز شده اندازه 6.7 اینچی دارد. طبق آمار این نمایشگر چیزی در حدود 82.5 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر می‌گیرد. در قسمت فوقانی صفحه نمایش این گوشی هم لنز دوربین سلفی آن در درون ال سی دی دستگاه قرار دارد.

همانطور که در بخش قبل گفتیم سامسونگ لبه های پنل جلوی گوشی را به یک لایه نوار پلاستیکی مجهز کرده تا ضربه وارد بر دستگاه در حین باز و بسته کردن صفحه نمایش را خنثی کند. همچنین روی صفحه نمایش گوشی با شیشه گوریلاگلس پوشانده نشده چون اگر اینطور می‌شد از یک سمت شکنندگی صفحه و حساسیت آن در برابر ضربات ناشی از باز و بسته کردن گوشی افزایش می‌یافت و از سمت دیگر عملا امکان تا شدن نمایشگر گوشی از بخش میانی امکانپذیر نمی‌شد! بنابراین پنل جلوی گوشی کلا از پلاستیک ساخته شده و لایه روی نمایشگر آن هم پلاستیکی و بسیار ظریف است که حساسیت آن در برابر تماس با اشیای نوک تیز را به شدت افزایش می‌دهد.

در بررسی گلکسی زد فلیپ مشخص شد که برای جلوگیری از ایجاد خط و خش روی صفحه این اسمارتفون باید خیلی مراقب باشید. متاسفانه گلس محافظ ال سی دی یکپارچه‌ای هم برای صفحه نمایش این گوشی عرضه نشده و قابل استفاده نیست و شما مجبور به بکارگیری گلس های دو تکه خواهید شد که ظاهر خوبی را برای دستگاه ایجاد نمی‌کنند و منجر به نمایان شدن یک شکاف در وسط صفحه گوشی می‌شوند که اصلا مناسب نیست! پس مراقبت از صفحه گوشی Z Flip سامسونگ یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، در غیر این صورت خیلی زود شاهد به وجود آمدن خط و خش روی نمایشگر دستگاه خواهید شد. اما صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی چه رزولوشن و کیفیتی را ارائه می‌کند.

پنل نمایشگر بزرگ و 6.7 اینچی گوشی زد فلیپ سامسونگ رزولوشن 2636 در 1080 پیکسلی دارد و بدین ترتیب تراکمی در حدود 425 پیکسل در هر اینچ برای آن به وجود می‌آید. قابلیت HDR10+ و چند ویژگی دیگر هم توسط صفحه نمایش گوشی پشتیبانی می‌شوند که به بهبود کیفیت نمایش تصاویر بر روی آن کمک می‌کنند. در بررسی گلکسی زد فلیپ مشخص شد که کیفیت عملکرد صفحه گوشی در قبال نمایش محتوا واقعا خوب است و دیدن فیلم، سریال یا هرگونه عکس و تصویر بر روی آن می‌تواند لذت بخش باشد. ضمنا بزرگ بودن صفحه گوشی انجام کارهایی مثل وبگردی را هم ساده تر می‌کند و امکان قرار دادن گوشی در حالت نیمه باز روی میز هم می‌تواند حالتی ایستاده و جالب تر را برای تماشای ویدیوی های یوتیوب به وجود آورد.

بنابراین اگر به کیفیت نمایش محتوا بر روی صفحه گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی Z Flip شما را راضی خواهد کرد. شارپنس خوب، شادابی مناسب، کنتراست بالا و تفکیک پذیری مطلوب رنگ ها از اصلی ترین نقاط قوت پنل نمایشگر این اسمارتفون هستند. اما صفحه نمایش داینامیک آمولد و 6.7 اینچی گوشی از نظر تولید روشنایی چطور است و چه عملکردی دارد؟ در بررسی گلکسی زد فلیپ مشخص شد که صفحه گوشی از این نظر هم پتانسیل عالی دارد و شما با تنظیم شدت روشنایی صفحه نمایش دستگاه بر روی 90 درصد به راحتی می‌توانید در محیط های باز و تحت تابش نور کل محتوای روی ال سی دی موبایلتان را مشاهده کنید.

ضمنا همانطور که در بخش قبل گفته بودیم اگر خیلی با دقت به صفحه نمایش گوشی نگاه کنید محل تا شدن آن با یک فرورفتگی جزئی روی پنل جلوی دستگاه قابل رویت می‌شود که شاید این موضوع از دید برخی کاربران آزاردهنده تلقی شود. البته در حالت عادی و در حین استفاده نرمال این فرورفتگی قابل تشخیص نیست. بنابراین در مجموع باید گفت که صفحه نمایش 6.7 اینچی گوشی سامسونگ گلکسی Z Flip کیفیت بسیار خوبی در ارائه محتوا دارد و دیدن فیلم و سریال در آن یا انجام وبگردی و سایر اقدامات این چنینی از طریق آن بسیار لذت بخش خواهد بود اما حساسیت بالای صفحه گوشی در قبال تماس با اشیای نوک تیز و خراشیده شدن امر آزاردهنده‌ای است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

 نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip): سیستم عامل و بستر نرم افزاری

طبیعتا گوشی گلکسی Z Flip هم از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد و اصطلاحا یک گوشی اندرویدی است! این اسمارتفون به طور پیش فرض از اندروید 10 بهره‌مند بوده و رابط کاربری One UI 2 هم روی آن نصب و راه اندازی شده است. انتظار داریم این گوشی آپدیت های اندروید و One UI سامسونگ را هم حداقل تا 2 سال آینده دریافت کند اما همیشه باید در نظر داشت که هیچ تضمینی از این بابت وجود ندارد! در بررسی گلکسی زد فلیپ مشخص شد که بستر نرم افزاری گوشی عملکرد روان و مطلوبی دارد و به راحتی می‌توان کارهایی مثل وبگردی، برقراری تماس، ارسال پیامک، نصب و استفاده از اپلیکیشن هایی مثل واتساپ، تلگرام، پرسه زدن در اینستاگرام و غیره را با دستگاه انجام داد و هیچ مشکلی هم متوجه گوشی نخواهد شد.

رابط کاربری One UI 2 سامسونگ واقعا نسبت به دیگر رابط های اندرویدی طراحی بهتری داشته و به عقیده ما کاربر پسندتر است. رابط گوشی شاید خیلی سبک نباشد و اپلیکیشن های نسبتا زیاد به طور پیش فرض روی آن نصب شده باشند، اما با این حال عملکرد آن خوب است و کاربران به راحتی می‌تواند با آن تعامل مستقیم و بدون دردسر برقرار سازد. بنابراین در مجموع باید گفت که گوشی از نظر بستر نرم افزاری وضعیت خوبی دارد و می‌تواند برای علاقمندان به اندروید و گوشی های مبتنی بر این سیستم عامل گزینه خرید خوبی باشد. لگ و تاخیر در حین استفاده عادی از این گوشی و بستر نرم افزاری آن دیده نخواهد شد.

 نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip): پردازنده، رم و حافظه داخلی

نوبت به یکی از مهمترین بخش های نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ می‌رسد! گوشی منحصر به فرد و تاشوی این شرکت چه قدرت و بازده پردازشی دارد؟ آیا می‌توان روی این گوشی به عنوان اسمارتفونی برای اجرای بازی های سنگین اندرویدی حساب باز کرد؟ سامسونگ در قلب گوشی نام برده شده از تراشه اسنپدراگون 855+ استفاده کرده که طی فرآیند 7 نانومتری تولید می‌شود و یک پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای دارد. چهار هسته پردازشگر این تراشه از نوع Kyro 485 بوده و فرکانس کاری 1.78 گیگاهرتزی دارند و سه هسته دیگر آن از نوع Kyro 485 بوده و این بار فرکانس کاری 2.41 گیگاهرتزی را ارائه می‌کنند. یک عدد تک هسته Kyro 485 هم در این تراشه با فرکانس 2.95 گیگاهرتز تعبیه شده و پردازنده گرافیکی Adreno 640 هم مسئول تجزیه و تحلیل داده های گرافیکی خواهد بود.

گوشی سامسونگ Galaxy Z Flip از رم 8 گیگابایتی بهره می‌برد و حافظه داخلی آن هم ظرفیت پیش فرض 256 گیگابایتی دارد. ضمنا این گوشی از اتصال حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند. با توجه به مشخصاتی که به آن ها اشاره داشتیم، طبیعتا انتظار می‌رود که گوشی Galaxy Z Flip سامسونگ قدرت و بازده پردازشی بالایی داشته باشد و بتواند به خوبی از پس مولتی‌تسکینگ و اجرای گیم های سنگین بر آید. البته با توجه به قیمت بالایی که برای گوشی در نظر گرفته شده نباید هم انتظاری غیر از این داشته باشیم! ما در بررسی گلکسی زد فلیپ بازی های پابجی موبایل (PUBG Mobile)، کالاف دیوتی (Call of Duty) و آسفالت 9 لجندز (Aspahlt 9 Legends) را روی دستگاه نصب و هر یک را 15 دقیقه بر روی آن اجرا کردیم.

بعد از اجرای دو بازی هم مابین اپلیکیشن های از پیش تعیین شده‌ای که در قسمت ریسنت اپس (Recent Apps) فعال گذاشته بودیم جهش هایی داشتیم تا ثبات عملکرد رم گوشی مورد ارزیابی قرار گیرد. نتیجه بررسی Galaxy Z Flip نشان داد که بازی های نام برده شده به راحتی بر روی آن قابل اجرا هستند. بدنه گوشی بعد از 20 دقیقه اجرای بازی های مذکور تا حد زیادی داغ شد و سرعت مصرف شارژ باتری گوشی هم به افزایش پیدا کرد اما مشکل یا لگ و تاخیری در عملکرد دستگاه و در حین اجرای بازی های مورد نظر رویت نشد. جهش مابین اپلیکیشن های اخیر هم بعد از 30 دقیقه اجرای دو بازی سنگین نام برده شده بدون مشکل قابل انجام بود که این مسئله تسلط رم گوشی در مولتی‌تسکینگ و مدیریت تسک های گوشی را به رخ می‌کشد.

بنابراین در مجموع اگر به قدرت پردازشی و پتانسیل عملکردی گوشی اهمیت می‌دهید، گلکسی Z Flip می‌تواند یک گوشی خوب برای شما باشد. این اسمارتفون در کنار ظاهر و سبک طراحی منحصر به فرد خودش پتانسیل پردازشی بسیار بالایی هم دارد و بدون تردید این مسئله در افزایش قیمت دستگاه تاثیر مستقیم داشته است. مسلما اگر سامسونگ بستر سخت افزاری نسبتا ضعیف تری را در گوشی پیاده سازی می‌کرد، هزینه تولید دستگاه کاهش یافته و در نهایت گوشی Galaxy Z Flip با قیمت مناسب تری به بازار عرضه می‌شود اما متاسفانه اینطور نیست و گوشی مورد نظر قیمت بسیار بالایی دارد.

 نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip): دوربین اصلی و سلفی

این روزها کیفیت عملکرد دوربین به یکی از اصلی ترین معیارهای اغلب کاربران در انتخاب و خرید گوشی جدید تبدیل شده است. سامسونگ دوربین اصلی گوشی Galaxy Z Flip را به دو لنز 12 مگاپیکسلی مجهز کرده که به ترتیب از نوع واید (Wide) و اولتراواید (Ultrawide) هستند و قابلیت هایی مثل فوکوس خودکار مرحله‌ای (Dual Pixel PDAF)، تثبیت اپتیکال تصویر (OIS)، عکسبرداری پانوراما، HDR، عکسبرداری پرتره و امکان ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه هم توسط آن مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند. با توجه به جزئیات دوربین اصلی گوشی می‌توان گفت که نباید خیلی انتظارات بالایی از کیفیت عملکردش داشته باشید، اگرچه ارقام و اعداد روی کاغذ هیچوقت نمی‌توانند مطلقا کیفیت عملکرد دوربین موبایل ها را به تصویر بکشند!

در بررسی گلکسی زد فلیپ مشخص شد که دوربین اصلی گوشی در محیط های با نور مناسب قابلیت ضبط عکس های خوبی را دارد. تصویری که در این شرایط با دوربین اصلی گوشی ضبط می‌شوند شادابی و جزئیات مناسبی خواهند داشت اما اینطور نیست که بگوییم دوربین اصلی گوشی فوق‌العاده عمل می‌کند! در محیط های با نور کم و تاریک هم کیفیت عملکرد دوربین اصلی گوشی تا حد نسبتا قبال ملاحظه‌ای افت می‌کند و نویزهای تصویر زیاد می‌شوند اما با این حال می‌توان عکس های خوبی را در این شرایط هم با دوربین اصلی گوشی Z Flip ضبط کرد. ضمنا عکسبرداری در حالت پرتره و اولتراواید هم با دوربین گوشی به خوبی و با کیفیت مناسب قابل انجام خواهد بود.

فراموش نکنید که قیمت Galaxy Z Flip سامسونگ بسیار بالاست و طبیعتا سطح انتظارات کاربر هم با توجه به این موضوع پایین نخواهد بود. با در نظر گرفتن این مسئله باید گفت که دوربین اصلی گوشی کیفیت متوسطی دارد و مطمئنا گوشی های بهتری هم در بازار موجود هستند که با قیمت کمتر از سامسونگ گلکسی Z Flip از دوربین های بهتری بهره می‌برند. در سمت مقابل دوربین سلفی گوشی نام برده شده از یک لنز 10 مگاپیکسلی نوع واید تشکیل شده که از قابلیت HDR، عکسبرداری پرتره سلفی و ضبط ویدیو های 4K با نرخ های 30 و 60 فریم در هر ثانیه پشتیبانی به عمل می‌آورد.

در بررسی گلکسی زد فلیپ مشخص شد که دوربین سلفی گوشی هم عملکردی در حد دوربین اصلی آن دارد و در محیط های با نور خوب و مناسب عکس های سلفی خوبی ضبط می‌کند و در محیط های با نور کم با افت کیفیت رو به رو می‌شود اما در مجموع وضعیت عملکرد آن مطلوب و مناسب است اما عالی نخواهد بود. بنابراین اگر به کیفیت عملکرد دوربین گوشی خیلی اهمیت می‌دهید و می‌خواهید دوربین موبایلتان فوق‌العاده باشد، گلکسی Z Flip سامسونگ خیلی گزینه خرید مناسبی برای شما نیست و مطمئنا در این رده قیمتی و ارزان تر از آن، گوشی های با دوربین بهتر هم قابل انتخاب هستند.

 نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ (Galaxy Z Flip): باتری و شارژدهی

سامسونگ برای گوشی گلکسی Z Flip یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 3300 میلی آمپر ساعت را در نظر گرفته است! این روزها ظرفیت نرمال و میانگین باتری اسمارتفون های جدید حدود 4000 میلی آمپر ساعت است و با توجه به این مسئله، انتظار نداریم که گوشی زد فلیپ سامسونگ با باتری 3300 میلی آمپر ساعتی خودش خیلی قدرت شارژدهی مناسبی را ارائه دهد. در بررسی گلکسی زد فلیپ مشخص شد که یک کاربر معمولی و با سطح استفاده نرمال از دستگاه تقریبا می‌تواند با یک مرتبه شارژ باتری آن، چیزی در حدود 1 روز بدون نیاز به شارژر از موبایل خودش استفاده کند.

بنابراین قدرت نگهداری شارژ باتری گوشی کاملا معمولی خواهد بود. اما سرعت شارژ مجدد باتری دستگاه چطور است؟ سامسونگ شارژر اورجینال گوشی نام برده شده را 15 واتی در نظر گرفته و بدین سبب با استفاده از این شارژر می‌توان ظرف 70 دقیقه باتری موبایل Z Flip را فول شارژ کرد. بنابراین سرعت شارژ مجدد باتری گوشی مطلوب خواهد بود. لازم به ذکر است که گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ از قابلیت شارژ بیسیم سریع هم پشتیبانی می‌کند و با استفاده از پدهای شارژ بیسیم اختصاصی سامسونگ می‌توان آن را بدون نیاز به اتصال مستقیم به شارژر، شارژ کرد.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی گلکسی زد فلیپ سامسونگ (Samsung Galaxy Z Flip) پرداختیم. این گوشی به عنوان یکی از جدیدترین اسمارتفون های شرکت سامسونگ با سبک طراحی خاص و بهره‌مندی از نمایشگری که از وسط تا می‌شود و حالتی کتابی دارد روانه بازار شده و توجه خیلی از کاربران را جلب کرده است. تنها مشکل اصلی این اسمارتفون مربوط به قیمت آن می‌شود که واقعا نجومی در نظر گرفته شده و به عقیده ما اصلا وضعیت معقولانه‌ای ندارد. در مجموع این اسمارتفون می‌تواند برای کسانی مناسب باشد که اولا از نظر بودجه با محدودیت مواجه نباشند و ثانیا برای خاص بودن سبک طراحی گوشی و منحصر به فرد بودنش اهمیت زیادی قائل شوند. برخی از اصلی ترین ویژگی های مثبت و منفی این اسمارتفون در بخش زیر طی دو دسته‌بندی مجزا مشخص شده است.

نقاط قوت:

  • طراحی و ظاهر خاص و کاملا منحصر به فرد
  • صفحه نمایش با کیفیت و با قابلیت تا شدن
  • سیستم عامل به روز و مناسب
  • قدرت عملکرد خوب
  • سرعت شارژ خوب باتری

نقاط ضعف:

  • حساسیت بالای صفحه نمایش در برابر خراشیده شدن و عدم امکان استفاده درست از گلس محافظ ال سی دی
  • قیمت بسیار گران
[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار