مقالات ویژهنقدوبررسی لوازم صوتی و تصویرییادداشت سردبیر

نقد و بررسی هندزفری بلوتوثی هایلو T15 : زیبا، مدرن و هوشمند

پس از بررسیِ ساعت‌های هوشمند هایلو LS02 و Haylou Solar LS05 هم اکنون به سراغ بررسی ایرفون هایلو T15 رفته ایم. این ایرفون زیبا و باکیفیت، در کنار قیمت رقابتی خود حجم زیادی از امکانات جانبی را نیز در خود جای داده است. بر اساس گفته‌های این شرکت چینی، در طراحی هندزفری T15 از بدن شاهین الهام گرفته شده و همین امر موجب شده تا گاها نام این ایرفون را تحت عنوان Haylou Falcon نیز بشنویم. کیس هندزفری Haylou T15، علاوه بر این که محلی برای نگهداری و شارژ ایرفون‌ها‌ می‌باشد؛ از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و با اتصال کابل مناسب آن می‌توانید از کیس هایلو به عنوان یک پاوربانک استفاده نمایید. اگر به دنبال این هستید که با خرید یک هندزفری بلوتوثی، صاحب یک پاوربانک رایگان شوید؛ در ادامه با نقد و بررسی ایرفون هایلو T15 با ما همراه باشید.

مشخصات کلی  هندزفری بلوتوثی هایلو T15

  • ابعاد
    ۱.۷۸×۲.۱۶×۲.۱۹ میلی‌متر
  • وزن
    37 گرم

مشخصات فنی

  • نوع اتصال
    بی‌سیم
  • نوع گوشی
    دو گوشی
  • مناسب برای
    گیمینگ , ورزش , کاربری عمومی
  • رابط
    بلوتوث
  • نسخه‌ی بلوتوث
    5
  • محدوده عملکرد
    10m
  • جنس بدنه
    ABS
  • مقاومت در برابر آب
    بله
  • مقاومت در برابر رطوبت و عرق
    بله
  • باتری
    دارد
  • نشانگر LED
    دارد
  • ویژگی‌های خاص
    Noise Cancelling Microphone , Noise Cancelling Headphone , دارای محفظه شارژ
  • عمر باتری هدفون در حالت مکالمه
    ۱۰۰ ساعت مکالمه ساعت
  • عمر باتری هدفون در حالت پخش موسیقی
    ۶۰ ساعت ساعت
  • زمان موردنیاز برای شارژ هدفون
    ۱.۵ ساعت ساعت

خرید هندزفری بلوتوثی هایلو T15 کلیک کنید

سبک، زیبا و مقاوم

 

 

هندزفری هوشمند هایلو T15، دارای ساختاری کاملا ارگونومیک هستند و به راحتی در گوش جای می‌گیرند. ساختار و نرمی جنس این آن ها به گونه‌ای است که در دراز مدت شما را اذیت نخواهد کرد و تجربه شیرینی از شنیدن موزیک و یا مکالمه را در اختیار شما خواهد گذاشت. جالب است بدانید که وزن هر کدام از ایرفون‌های هایلو تنها 3.7 گرم بوده و این مسئله موجب می‌شود که شما حتی حضور آن‌ها در گوش خود حس نکنید!

خوشبختانه هایلو T15 به استاندارد IPX5 مجهز شده که همین مسئله موجب می‌شود در برابر نفوظ گرد و غبار، عرق و همچنین قطرات باران مقاوم باشد. بر همین اساس به راحتی می‌توانید حتی در زمان ورزش نیز از این ایرفون دوست داشتنی استفاده کنید.

مدرن، باکیفیت و مجهز به آخرین تکنولوژی روز

 

هایلو T15 به تراشه بلوتوث 5.0 مجهز شده و در کوتاه ترین زمان به دستگاه شما وصل خواهد شد. با استفاده از این هندزفری قادر خواهید بود تا به لپتاپ، موبایل و حتی کامپیوتر خود متصل شده و از آن به عنوان خروجی صدا استفاده نمایید. به لطف بلوتوث 5، کیفیت ارتباط بسیار بهتر شده و تاخیرصدا نیز به شکل چشم گیری کاهش یافته است. خوشبختنه هندزفری Haylou T15 به میکروفون و قابلیت پخش صدای استریو مجهز شده وبه همین دلیل شما می‌توانید از این ایرفون، حتی برای انجام بازی‌های آنلاین نیز استفاده نمایید.

هایلو در آخرین نسخه از ایرفون‌های خود از قابلیتی تحت عنوان master-slave switch استفاده کرده است که بر این اساس، هر دو ایرفون با یکدیگر هماهنگ بوده و قادر به سوئیچ کردن بین آن‌ها هستید. به زبان ساده تر در هر لحظه می‌توان تنها از یک ایرفون استفاده کرد و یا با استفاده از هر دو ایرفون، اقدام به پخش موسیقی در حالت استریو نمود. پس از اولین اتصال ایرفون هایلو تی 15 با دستگاه شما، در دفعات بعدی، این ایرفون به صورت اتومات به آن متصل خواهد شد و برای این کار، تنها کافیست که ایرفون را از کیس آن جدا نمایید. برای قطع اتصال نیز تنها کافیست که با لمس طولاتی مدت روی ایرفون آن را خاموش نموده و یا آن را داخل کیس قرار دهید.

یکی از مواردی که می توان به خوبی به آن اشاره داشت، مصرف کم باتری است که در مقایسه با نسخه های پایین تر بلوتوث این مزیت به خوبی مشهود بوده و برای کسانی که به این موضوع اهمیت می دهند، نکته قابل توجهی است؛ البته در قسمت باتری هندزفری مفصل تر در این رابطه صحبت خواهیم کرد (توجه داشته باشید که این مورد در صورتی رخ می دهد که نسخه بلوتوث دستگاه مورد استفاده نیز از نسخه 5.0 باشد.)

نسخه 5.0 بلوتوث سرعت بالاتری در Pair شدن با دستگاه مورد نظر شما نیز دارد، برای همین زمان زادی را برای اتصال دو دستگاه به یکدیگر نخواهید داشت. در این نسخه از بلوتوث نرخ انتقال بالاتری هم وجود دارد که هیچ تأخیری برای شما ایجاد نمی شود و همین عامل مناسب تری برای راحت تر بازی کردن برای گیمرها هم هست، چراکه ثانیه به ثانیه این مورد برای هر کس که بازی می کند بسیار اهمیت دارد.

سریع، دستور پذیر و هوشمند

هایلو این بار توجه زیادی به گیمرها داشته که نمونه‌ای از این توجهات در قابلیت Zero Latency دیده می‌شود. بر اساس گفته‌های هایلو، میزان تاخیر صدا (فاصله میان پردازش تصویر وصدا) در ایرفون هایلو T15، نزدیک به صفر بوده و این ایرفون در پردازش صدا، عملکردی شبیه به هندزفری‌های باسیم خواهد داشت. علاوه بر این Haylou T15 به تکنولوژی DSP مجهز شده که موجب می‌شود هم در زمان پخش صدا و هم در زمان انتقال صدا (مکالمه) از میزان نویز کاسته شده و شفافیت صدا افزایش یابد.

کاربری لمسی و عملکردهای متنوع آن

این هندزفری دارای درایو 7.2 میلی متری است و میزان حساسیت آن 110dB و 32 اهم است. بر روی هر دوی ایرفون های این هندزفری پنل های لمسی قرار داده شده است که با لمس کردن این پنل ها می توانید کاربردهای مختلفی که Haylou برای شما در نظر گرفته است را مورد استفاده قرار دهید.

برای پاسخگویی به تماس های دریافتی کافی است که دو بار قسمت لمسی هندزفری را لمس کنید تا به تلفن خود پاسخ دهید، اما اگر در شرایطی قرار داشتید که امکان پاسخگویی به تماس را نداشتید، اگر 1 ثانیه انگشت خود را روی تاچ هندزفری قرار دهید، به راحتی می توانید رد تماس کنید.

اگر در حال گوش دادن به موسیقی هستید، کافی است که با یکبار لمس کردن هندزفری Haylou موزیک خود را Play یا Pause کنید. برای کنترل کردن موسیقی (عقب / جلو زدن) هم می توانید با دوبار زدن بر روی هندزفری (هندزفری چپ / راست) آهنگی که می شنوید را کنترل کرده و به آن چیزی گوش دهید که مد نظرتان است.

برای Haylou T15 حالت گیمینگ هم قرار داده شده است که با 3 بار لمس کردن گوشی سمت راست می توانید آن را فعال سازید و همچنین اگر به دستیار صوتی خود هم نیاز داشتید، کافی است که 3 بار هندزفری گوشی چپ را لمس کنید تا آن را فعال سازید.

ژستورها (Gestures) یا دستورات حرکتی بسیار کاربردی به ایرفون‌های هایلو اضافه شده است. این ژستورها سریع و قابل اعتماد بوده و کار کردن با آن‌ها بسیار لذت بخش است. سنسور ایرفون‌ هایلو T15 حساس به لمس بوده و نیاز به فشار زیاد و… ندارد. در ادامه نگاهی به تمامی ژستورهای این ایرفون دوست داشتنی خواهیم داشت و به نحوه استفاده از هرکدام اشاره خواهیم کرد.

پاسخ دادن به تماس و قطع کردن مکالمه : دوبار لمس کوتاه هندزفری
رد تماس : لمس مداوم هندزفری به مدت 1 تا 2 ثانیه
پخش و یا توقف موزیک : یک لمس کوتاه هندزفری
رفتن به موسیقی قبلی : دوبار لمس سریع هندزفری گوش راست (R)
رفتن به موسیقی بعدی : دوبار لمس سریع هندزفری گوش چپ (L)

فعال کردن حالت گیمینگ : سه بار لمس سریع هندزفری گوش راست
فعال کردن دستیار صوتی (سیری،بیکسبی،گوگل) : سه بار لمس سریع هندزفری سمت چپ

در پایان این بخش بد نیست اشاره کنیم که استفاده مداوم از حالت گیمینگ، موجب کاهش سریع‌تر شارژ باتری خواهد شد.

خرید هندزفری بلوتوثی هایلو T15 کلیک کنید

هندزفری و پاوربانک، در یک جعبه!

کیس موجود در جعبه هندزفری Haylou T15، علاوه بر این که محلی برای نگهداری و شارژ ایرفون‌ها‌ می‌باشد؛ از قابلیت شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کند و با اتصال کابل مناسب آن می‌توانید از کیس هایلو به عنوان یک پاوربانک استفاده نمایید. این کیس ظرفیت شارژ 2200 میلی آمپر ساعتی دارد که با استفاده از آن می‌توانید بیش از نیمی از حجم باتری اکثر موبایل‌های موجود در بازار را شارژ نمایید!

هر کدام از ایرفون‌ها به یک باتری 43 میلی آمپر ساعتی مجهز شده‌اند که به گفته هایلو، با هر بار شارژ کامل آن‌ها قادر به 2 ساعت پخش مداوم موسیقی خواهید بود. در صورتی که کیسِ هندزفری شما از شارژ کامل بهره مند باشد؛ با استفاده از آن قادر خواهید بود که نزدیک به 45 روز از ایرفون‌های خود استفاده نمایید. شارژ کامل هر ایرفون نزدیک به 90 دقیقه زمان خواهد برد و برای شارژ کامل کیس، به 4 ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

شاید برای یک هندزفری استفاده از باتری 2200 میلی آمپری خیلی معمولی نباشد! اما هایلو برای اینکه کاربر بتواند برای چندین بار متوالی ایرفون خود را شارژ کند، در کیس این هندزفری از یک باتری با ظرفیت 2200mAh استفاده شده که می تواند حدود 15 بار هندزفری ها را شارژ نماید. لازم به ذکر است که هر کدام از ایرفون ها ظرفیت 43 میلی آمپر ساعتی دارند که با ظرفیت بالای باتری هایلو T15 می توان امکان پخش کردن موسیقی را تا 60 ساعت برد و یا 100 ساعت مکالمه کرد.

 

شما می توانید تنها با یک بار شارژ (کامل) کردن باتری، به تمامی مواردی که گفته شد دست پیدا کنید؛ این مورد را نیز در نظر داشته باشید که شارژ هندزفری در صورت استفاده نکردن از آن هم تا یک ماه باقی می ماند. ظرفیت بالای هندزفری باعث شده تا بتوانید در مواقع ضروری از آن به عنوان پاور بانک نیز استفاده کنید، البته در نظر داشته باشید که استفاده از کیس به عنوان پاوربانک برای گوشی، انتظار شما را در مقابل یک پاور بانک پر قدرت برآورده نخواهد کرد.

 

با اعداد و ارقامی که گفته شد، باید اشاره کرد که ایرفون ها می توانند بین 2.5 تا 4 ساعت (با توجه به حجم صدا) برای شما موسیقی پخش کنند و یا امکان مکالمه فراهم سازند. توجه داشته باشید که این هندزفری در حدود 1.5 ساعت شارژ می شود.

برای نمایش میزان شارژ باقی مانده در کیس هایلو ، 3 عدد LED تعبیه شده که وقتی سه تای آن ها پر باشد به معنای کامل بودن میزان آن ها است و با کم شدن آن ها به مرور از میزان شارژ باتری نیز کاسته می شود و زمانی که تنها یک LED روشن مانده بود و به حالت چشمک زن در آمده بود، زمانی است که باید T15 را به شارژ بزنید.

بد نیست بدانید که مقدار شارژ کیس از طریق LED‌های موجود بر روی آن قابل ارزیابی بوده و معیار آن به شکل زیر است:

3 چراغ روشن : شارژ کیس کامل است.

2 چراغ روشن : کیس هندزفری نزدیک به 65 درصد شارژ دارد.

1 چراغ روشن : کیس هندزفری نزدیک به 30 درصد شارژ دارد.

1 چراغ چشمک زن : شارژ کیس کمتر از 10 درصد می‌باشد.

از استاندارد ضد آب IPX5 تا استاندارد کاهش نویز DSP

Haylou T15 با اتصال بلوتوثی خود، بسیار مناسب برای استفاده کردن هنگام ورزش کردن هم هست، چراکه هیچگونه کابل و یا سیمی برای آن در نظر گرفته نشده است و همین امر می تواند استفاده از آن را بسیار راحت تر و بهتر کند. استاندارد IPX5 به کار رفته در T15 این هندزفری را در برابر عرق کردن و پاشش آب تا 3 دقیقه مقاوم می کند.

برای اینکه موسیقی را با کیفیت بسیار بالایی گوش دهید و کاملاً از آن لذت ببرید، هایلو از چند استاندارد مختلف در هندزفری خود استفاده کرده که هم باعث کاهش صداهای اضافی و نویز می شود و هم باعث می شود که خود موسیقی را با کیفیت بالایی گوش دهید.

در این هندزفری به لطف بهره مندی از استاندارد DSP نویزهایی که در موسیقی ممکن است بشنوید به حداقل خود می رسد و این امر باعث می شود که صدای با کیفیت تری داشته باشید. همچنین استاندارد دیگری که می توان نام برد، AAC است که مخفف Advanced Audio Coding بوده و مورد دیگر آن Bio-diaphragm است؛ این دو استاندارد کمک می کند تا کدهای صوتی و سیگنال های آن به خوبی دریافت و شناسایی شود و در نهایت جزئیات موسیقی را به خوبی به گوش شما می رساند. این امر دلیل بر بالاتر بودن کیفیت صدایی است که می شنوید.

 

قابلیت های دیگر

برای شارژ کردن ایرفون ها کافی است که آن ها را در داک شارژ خود (کیس شارژ) قرار دهید تا باتری آن ها را نیز پر کند و برای استفاده آماده سازد. به محض قرار دادن ایرفون ها در کیس نشانگری که روی آن ها قرار دارد روشن می شود و این به معنای شارژ شدن ایرفون ها است. کیس Haylou T15 دو کاربرد دارد که یکی برای شارژ کردن ایرفون ها است و مانند یک پاور بانک برای آن ها عمل می کند و دیگری برای قرار دادن هندزفری ها و محافظت از آن است.

خرید هندزفری بلوتوثی هایلو T15 کلیک کنید

سخن پایانی

هندزفری هایلو T15، یک هندزفری باکیفیت با مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردیست که امروزه توانسته به خوبی خود را در بازار نشان دهد. قیمت هندزفری Haylou T15 در کنار امکاناتی همچون، حالت گیمینگ، نویزگیر باکیفیت با تکنولوژی DSP، پشتیبانی از ژستورهای حرکتی و… سبب شده که این ایرفون از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار باشد. اگر به دنبال خرید یک هندزفری بلوتوث با کیفیت و درعین حال، خوش قیمت هستید؛ قطعا خرید ایرفون هایلو T15 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای قرارگیری در سبد خرید شما باشد.

نقاط قوت :

  • شارژدهی طولانی
  • شفافیت صدای بالا
  • پشتیبانی از حالت گیمینگ با نرخ تاخیر نزدیک به صفر
  • بهره مندی از ژستورهای حرکتی
  • مقاومت در برابر رطوبت و گرد غبار
  • هدفون با یک میکروفون داخلی و فن آوری DSP خنثی کننده سر و صدا همراهاست
  • صدای HiFi با فناوری DSP

نقاط ضعف :

  • حجم صدای کم

خرید هندزفری بلوتوثی هایلو T15 کلیک کنید

 

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار