نقدوبررسی انواع تبلت

نقد و بررسی مشخصات تبلت MatePad Pro هواوی

نقد و بررسی تبلت میت پد پرو هواوی

هواوی بعد از تحریم های گوگل چند وقتی درگیر ساخت سیستم عامل و رابط کاربری اختصاصی خودش بود و توی دنیای تکنولوژی خبر زیادی ازش نبود. ظاهرا هواوی دوباره با قدرت برگشته و محصولات جدید خودش رو وارد بازار ایران کرده. جدیدترین تبلت هواوی یعنی MatePad Pro به تازگی وارد بازار ایران شده. یه تبلت با امکانات و قابلیت های جذاب که میتونه به یکی از محبوب ترین تبلت های بازار ایران تبدیل بشه. میت پد پرو هواوی اومده تا با تبلت های سامسونگ رقابت کنه. اگر قصد خرید تبلت توی بازه قیمتی 20 میلیون تومن رو دارید حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید چون قرار MatePad Pro به طور کامل مورد بررسی قرار بدیم!

طراحی و کیفیت ساخت MatePad Pro

در مورد طراحی تبلت ها باید بگیم که این گجت نسبت به گوشی های هوشمند سایز و ابعاد بزرگتری دارن و همین کاربری باعث میشه این گجت زیاد خوش دست نباشه و متناسب با کارایی که تبلت ها دارن این سبک طراحی کاملا عادیه! هواوی با طراحی نازکی که برای MatePad Pro در نظر گرفته سعی کرده طراحی متفاوت و خوش دست تری رو روونه بازار کنه.

در مورد جنس قاب پشتی میت پد پرو اطلاعات دقیقی نیست و خود هواوی هم نه موقع رونمایی و نه داخل سایت در مورد جنس و متریال قاب پشتی صحبت نکرده. قاب پشتی به صورت مات طراحی شده و توی رنگ مشکی اثر انگشت به شدت روی قاب پشتی باقی میمونه! فریم دوربین هم به صورت مستطیلی با لبه های گرد بالا سمت چپ قاب پشتی دیده میشه که بیرون زدگی فریم دوربین ها کاملا قابل قبوله! لوگو هواوی هم دقیقا وسط قاب پشتی دیده میشه!

فریم میانی از جنس آلومینیوم و به صورت مات طراحی شده. زیر تبلت دو تا اسپیکر به همراه درگاه شارژ Type-C دیده میشه. سمت راست فریم میانی دکمه های کنترل کننده صدا و قسمت مگنتی برای نگهداری قلم هوشمند هواوی قرار گرفته. سمت چپ فریم میانی هم به جز خشاب سیم کارت که فقط قابلیت پشتیبانی از یک سیم کارت رو داره، دیده میشه. بالای تبلت هم دو تا اسپیکر به همراه دکمه پاور دیده میشه!

 

 

 

پنل جلویی به صورت کاملا تخت طراحی شده و حاشیه های نمایشگر تقریبا قابل قبوله و همین حاشیه های مناسب باعث شده 87 درصد از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص پیدا کنه. دوربین سلفی هم دقیقا وسط پنل جلویی و توی حاشیه های نمایشگر دیده میشه که به صورت پانچ هول طراحی شده!

 

در مجموع میتونیم بگیم هواوی سعی کرده MatePad Pro با وزن 609 گرمی جوری طراحی کنه که موقع کار کردن با این تبلت نسبتا بزرگ کاربر اذیت نشه. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که تبلت ها کارایی مخصوص به خودشون رو دارن و این کاربری خاص باعث میشه توی بخش طراحی محدودیت هایی وجود داشته باشه. توی بخش طراحی میت پد پرو میتونه عملکرد کاملا قابل قبولی رو داشته باشه!

کیفیت نمایشگر میت پد پرو

هواوی از پنل نمایشگر امولد برای MatePad Pro استفاده کرده. نمایشگری با بزرگی 12.6 اینچ و رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل که باعث میشه تصاویری با ابعاد 16:10 رو به کاربر نمایش میده. نمایشگر این تبلت به نرخ تازه سازی تصویر 90 یا 120 هرتزی مجهز نشده و همین موضوع میتونه یکی از نقاط ضعف بخش نمایشگر میت پد پرو باشه. وضوح و غلظت رنگ ها توی این نمایشگر واقعا جذابه! البته روشنایی نمایشگر این تبلت زیاد تعریفی نیست و زیر نور مستقیم میتونه شما رو اذیت کنه. با توجه به اینکه نمایشگر تبلت هواوی قابلیت هایی مثل HDR10، Dolby Vision و نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتزی رو همراه خودش نداره نمیتونیم نقص جدی به کیفیت و بخش نمایشگر MatePad Pro گرفت. در مجموع برای تبلت توی این بازه قیمتی نمایشگر با کیفیتی رو هواوی برای تبلت خودش در نظر گرفته!

 

 

باتری و شارژدهی MatePad Pro هواوی

هواوی توی بخش باتری تمام توان خودش رو به خرج داده و تونسته یکی از قوی ترین باتری های دنیای تبلت ها رو تولید کنه! MatePad Pro از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 10050 میلی آمپر ساعت استفاده میکنه. عملکرد شارژدهی این تبلت میتونه شما رو شگفت زده کنه. توی استفاده های معمولی رو به زیاد تا دو روز میتونید روی باتری این تبلت حساب باز کنید. 40 دقیقه بازی کالاف دیوتی تقریبا 5 درصد از شارژ میت پد پرو هواوی رو کم میکنه!

 

 

 

هواوی توی بخش باتری امکاناتی مثل شارژ معکوس 5 واتی، شارژ وایرلس 27 واتی و شارژ وایرلس معکوس 10 واتی که شما میتونید گجت های دیگه که از شارژ وایرلس پشتیبانی میکنن رو با این تبلت شارژ کنید. توی بخش سرعت شارژ هواوی از آداپتور شارژ سریع 40 واتی برای MatePad Pro استفاده کرده که تقریبا بین 2 ساعت تا 2 ساعت و 30 دقیقه زمان میبره تا تبلت به صورت کامل شارژ بشه! این اختلاف 30 دقیقه بستگی به خاموش بودن یا روشن بودن تبلت داره که اگر تبلت خاموش باشه تقریبا 2 ساعت و اگر روشن باشه یه چیزی بین 2 ساعت و 15 دقیقه تا 2 ساعت و 30 دقیقه زمان لازم داره! در مجموع میتونیم بگیم عملکرد شارژدهی و سرعت شارژ این تبلت شما رو شگفت زده میکنه!

امنیت MatePad Pro

هواوی برای بخش امنیت بیخیال حسگر اثر انگشت شده و فقط به سیستم تشخیص چهره دو بعدی اکتفا کرده! این سیستم تشخیص چهره دو بعدی به کمک دوربین سلفی چهره کاربر رو تشخیص میده. از نظر سرعت عملکرد این سیستم کاملا عملکرد قابل قبولی داره و به سرعت میتونه قفل تبلت رو باز کنه. البته از نظر امنیت این سیستم تشخیص چهره دو بعدی، امنیت بالایی نداره و ای کاش هواوی از حسگر اثر انگشت ادغام شده با دکمه پاور استفاده می کرد تا امنیت MatePad Pro بالاتر می رفت!

 

عملکرد دوربین MatePad Pro

تبلت ها گجت هایی هستن که نمایشگر بزرگ، اصلی ترین ویژگی اون ها محسوب میشه و هیچوقت دوربین تبلت ها موقع خرید جز اولویت های اول کاربر ها نبوده. البته هواوی سنت شکنی کرده و برای میت پد پرو از دوربین های قابل قبولی استفاده کرده. سنسور 13 مگاپیکسلی اصلی، سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور TOF 3D برای ارزیابی عمق میدان خانواده دوربین های MatePad Pro رو تشکیل میدن!

  • سنسور اصلی:

عکس های ثبت شده با سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی کیفیت کاملا قابل قبولی دارن. کنتراست و داینامیک رنج عکس های ثبت شده با سنسور اصلی کاملا قابل قبوله. البته عکس های سنسور اصلی عموما با نویز کمی همراه هستن. البته باید به این نکته توجه کنیم که کیفیت عکس های ثبت شده با سنسور اصلی این تبلت نسبت به تبلت های دیگه واقعا کیفیت خوبی داره!

  • سنسور اولترا واید:

عکس های ثبت شده با سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید نسبت به سنسور اصلی افت کیفیت پیدا میکنن! شارپنس و کنتراست عکس های ثبت شده با سنسور اولترا واید افت پیدا میکنه. البته کیفیت عکس های اولترا واید کماکان قابل قبوله و میتونید عکس های اولترا واید نسبتا خوبی رو با این تبلت ثبت کنید. بهم ریختگی حواشی تصویر توی عکس های اولترا واید زیاد نیست و همین موضوع باعث میشه عکس های اولترا واید قابل قبولتر باشه!

 

  • فیلم برداری:

هواوی همچنی برای بخش فیلمبرداری کیفیت های 4K@30fps, 1080p@30fps رو در نظر گرفته که اگر بخواید با این تبلت ویدئو ضبط کنید هم میتونید روی فیلمبرداری میت پد پرو حساب باز کنید. کیفیت ویدئو های ضبط شده واقعا قابل قبوله. سرعت تغییر فوکوس واقعا عالیه و همچنین سیستم لرزشگیر همیشه به صورت خودکار روشن هستش و به راحتی میتونه لرزش های احتمالی رو بگیره.

  • دوربین سلفی:

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم عملکرد کاملا خوبی داره و شما به راحتی میتونید از دوربین سلفی این تبلت برای جلسه های آنلاین استفاده کنید. روشنایی، شارپنس، جزئیات و کنتراست عکس های سلفی واقعا به خوبی ثبت میشه و همچین دوربین سلفی برای تبلت واقعا عالیه!

در مجموع باید بگیم هواوی تونسته یکی از بهترین دوربین ها رو برای میت پد پرو در نظر بگیره و اگر موقع خرید تبلت، کیفیت دوربین هم جز اولویت هاتون باشه به راحتی میتونید روی این تبلت جذاب حساب باز کنید.

سخت افزار و پردازنده MatePad Pro

هوآوی برای MatePad Pro هم مثل تمام محصولات خودش از پردازنده های اختصاصی خودش یعنی پردازنده کیرین 9000E با معماری 5 نانومتری استفاده کرده. همچنین این تبلت توی سه نسخه نرم افزاری؛ 128 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4 گیگابایت حافظه رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 4/8 گیگابایت حافظه رم و نسخه 256 گیگابایتی به همراه 12 گیگابایت حافظه رم روونه بازار کرده. از نظر عملکرد پردازشی این پردازنده از پس تمام بازی های سنگین گرافیکی و همچنین کار های سنگین سخت افزاری مثل کار های گرافیک  ادیت ویدئو به خوبی بر میاد. عملکرد بدون لگ و باگ و با ثبات باعث میشه اگر پردازنده جز اولویت های اصلی شما برای انتخاب تبلت هست، به راحتی بتونید روی میت پد پرو هواوی حساب باز کنید!

 

نرم افزار و رابط کاربری MatePad Pro

توی بخش نرم افزار و رابط کاربری این اولین تبلت هواوی هستش که با سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی Harmony OS 2.0 عرضه شده! این سیستم عامل خیلی نوپا هستش و کلی راه داره تا بتونه به ثبات خودش برسه. رابط کاربری ای که ترکیب جذابی از اندروید و IOS هستش. این ترکیب باعث شده شما امکانات اندروید و IOS رو به صورت همزمان داشته باشید. هواوی باری اکوسیستم خودش فروشگاه های نرم افزاری داره که هنوز به گستردگی و تنوع نرم افزاری های اندرویدی نرسیده اما شما میتونید اکثر نرم افزار های کاربردی رو توی این اپ استور پیدا کنید. البته توجه داشته باشید نرم افزار های که مستقیم به سیستم گوگل مرتبط هستن رو باید بیخیال بشید یا با استفاده از مرورگر از این نرم افزار ها استفاده کنید. در مجموع میتونیم بگیم سیستم عامل اختصاصی هنوز کلی کار داره تا تبدیل بشه به یه اکوسیستم کامل و جامع!

 

عملکرد اسپیکر Huawei MatePad Pro

اگر یک بار دیگه برگردیم و به قاب پشتی MatePad Pro نگاه کنیم، لوگو و اسم کمپانی معروف هارمن کاردون رو میبینید. این یعنی هواوی با این کمپانی قدرتمند توی زمینه ساخت اسپیکر ها و سیستم صوتی همکاری داشته. به جرات میشه گفت بهترین اسپیکر بین تمام تبلت ها نتیجه این همکاری شده. بلندی صدای اسپیکر شما رو به وجد میاره! علاوه بر بلندی بی نظیر شما میتونید کیفیت و تفکیک صدای به شدت خوبی رو هم داشته باشید. اگر اهل فیلم دیدن با تبلت هستید میت پد پرو به راحتی میتونه شما رو راضی کنه!

 

جمع بندی

MatePad Pro همونطور که اشاره کردیم به تازگی وارد بازار ایران شده و تقریبا 20 میلیون قیمت داره. اگر قصد خرید تبلت توی این بازه قیمتی رو دارید باید توجه کنید که طراحی قابل قبول، نمایشگر تقریبا بدون نقص، پردازنده قوی و کارآمد، دوربین های به شدت با کیفیت و همچنین اسپیکر های بی نظیر جز نقاط قوت میت پد پرو هواوی به حساب میاد. از نقاط ضعف این تبلت میتونیم به امکانات و قابلیت های کم نمایشگر و جدید بودن رابط کاربری و سیستم عامل اختصاصی هواوی اشاره کنیم. امیدواریم موقع خرید تبلت این مطلب به کارتون بیاد. ممنون که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید!

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار