نقدوبررسی لوازم صوتی و تصویری

نقد و بررسی مانیتور LG 24M38H | زیبا، ساده و کاربردی

شرکت ال‌جی (LG) به‌عنوان از قدیمی‌ترین تولید کنندگان محصولات خانگی، در دسته محصولات دیجیتال خود، مانیتورهای حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای را هم روانه بازار می‌کند. در کنار مانیتورهای حرفه‌ای با فناوری‌های جدید و مانیتورهای مخصوص بازی (Gaming)، دسته‌ای از مانیتورها هم تنها برای استفاده روزانه طراحی می‌شوند. ال‌جی در ساخت مانیتورهای خانگی برای انجام کارهای روزانه مدل‌های مختلفی را تا کنون وارد بازار کرده است. یکی از این مانیتورها که در این مقاله قصد معرفی و بررسی آن را داریم، مانیتور LG 24M38H است.

مانیتور LG 24M38H یک گزینه با کیفیت در بین مانیتورهای عمومی است. این مانیتور 24 اینچی، ابعاد و وزن مناسبی داشته می‌توانید آن را بر روی هر نوع میز قرار دهید. کیفیت تصویر Full HD این مانیتور به‌شما این اجازه را می‌دهد که با کیفیت مطلوب با آن مشغول انجام کارهای خود شده و فیلم تماشا کنید. پنل مانیتور 24M38H شرکت ال‌جی TN بوده و زمان پاسخ‌گویی آن هم 5 میلی‌ثانیه است. زمان پاسخ‌گویی بسیار کم در مانیتورهای خانگی که به‌منظور انجام کارهای روزانه طراحی می‌شوند، معنا ندارد و زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه در هنگام کار و حتی تماشا فیلم عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت.

این مانیتور از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی کرده و زاویه دید 170 درجه افقی و 160 درجه عمودی را به‌خوبی نمایش می‌دهد. همچنین بر روی صفحه‌نمایش از روکش مات استفاده شده است تا نوری از سطح نمایشگر به‌بیرون منعکس نشود. علاوه بر ویژگی‌های فنی مانیتور LG 24M38H، امکانات نرم‌افزاری بسیار خوبی برای مانیتور درنظر گرفته شده است. از حالت‌های فوق‌العاده‌ای برای مطالعه طولانی‌مدت بدون خستگی چشم تا حالت‌های تقسیم صفحه‌نمایش به بخش‌های کوچک‌تر. در ادامه تمامی ویژگی‌های این مانیتور 24 اینچی را بررسی خواهیم کرد. قیمت LG 24M38H در بین مانیتورهای رده کاربری عمومی مناسب بوده و یک گزینه اقتصادی برای خرید مانیتور به‌حساب می‌آید. شما با خرید LG 24M38H می‌توانید به یک مانیتور 24 اینچی با کیفیت Full HD و امکانات نرم‌افزاری کاربردی‌ای دسترسی داشته باشید.

طراحی و کیفیت ساخت مانیتور LG 24M38H

مانیتور LG 24M38H طراحی ساده و زیبایی دارد. قاب دور صفحه‌نمایش حاشیه کمی دارد. در حاشیه زیر صفحه‌نمایش لوگو LG و 5 کلید برای تنظیمات مانیتور و یک کلید جهت روشن و خاموش‌ کردن دستگاه دیده می‌شود. کلیدها برای حفظ یک‌پارچگی و زیبایی بیشتر زیر قاب قرار گرفته‌اند. در طراحی LG 24M38H به‌صورت کامل از رنگ مشکی استفاده شده است. قسمت انتهایی پایه نگه‌دارنده بیضی‌شکل بوده و ثبات و استحکام خوبی دارد. این مانیتور قابلیت تنظیم زوایه نمایش از -5 تا +20 درجه را دارد و می‌توانید متناسب با نیاز خود آن را تغییر دهید. همچنین می‌توانید این مانتیور 24 اینچی را از پایه جدا کرده و آن را به دیوار متصل کنید. مانتیور ابعاد و وزن مناسبی داشته و از بسیاری از مانیتورهای خانگی و اداری وزن کمتری دارد. مانیتور LG 24M38H ابعادی معادل 556.2×186.7×415.1 میلی‌متر داشته و وزن آن هم تنها 2.8 کیلوگرم است.

صفحه‌نمایش

مانیتور LG 24M38H صفحه‌نمایش 24 اینچی دارد. پنل این نمایشگر TN بوده و به روکش مات (Anti Glare) مجهز شده‌ است.­ استفاده از روکش مات باعث می‌شود که صفحه‌نمایش نوری را از خود منعکس نکند. از همین رو می‌توانید از این مانیتور در محیط‌هایی با شرایط نوری قوی مانند محیط‌های اداری به‌راحتی استفاده کنید. با اینکه نمایشگر این مانیتور از زاویه دید 170 درجه افقی و 160 درجه عمودی پشتیبانی می‌کند اما به‌صورت کلی زاویه دید پنل‌های صفحه‌نمایش TN خیلی خوب نیست و همچنین دقت رنگ پایین‌تری نسبت به سایر پنل‌ها دارند. در صورت تمایل می‌توانید مقاله «با انواع پنل‌های صفحه‌نمایش IPS، TN و VA آشنا شوید» را جهت آشنایی با ویژگی‌های مثبت و منفی هر یک از پنل‌ها مطالعه کنید. روشنایی صفحه مانیتور LG 24M38H بسیار خوب بوده میزان درخشندگی آن 200 کاندلا بر متر مربع (200 cd/m2) می‌باشد. همچنین نور پس‌زمینه هم مطابق انتظار LED است.

کیفیت تصویر مانیتور LG 24M38H از نوع Full HD با رزولوشن 1920×1080 پیکسل است که بهترین کیفیت را برای انجام کارهای روزانه و تماشا فیلم و عکس در اختیار شما قرار می‌دهد. نسبت تصویر مانیتور 16 به 9 بوده و از 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. به واسطه استفاده از پنل TN زمان پاسخ‌گویی (Response Time) مانیتور تنها 5 میلی‌ثانیه است. از دیگر ویژگی‌های فنی این مانیتور می‌توان به نسبت کنتراست Mega اشاره کرد. در مجموع با یک مانیتور استاندارد با ویژگی‌های عمومی طرف هستیم که می‌توانید از آن برای انجام کارهای روزانه و اداری خود استفاده کنید. قیمت مانیتور LG 24M38H در مقایسه با رقبا خود بسیار خوب بوده و می‌توانید با خرید مانیتور LG 24M38H به یک نمایشگر 24 اینچی اقتصادی دسترسی داشته باشید.

امکانات

به قسمت امکانات مانیتور LG 24M38H می‌رسیم که شامل بخش‌های هیجان‌انگیزی است! ال‌جی با ارائه نرم‌افزار OnScreen Control به‌شما این اجازه را می‌دهد که به راحتی تنظیمات پیش‌فرض مانیتور را تغییر داده و همه المان‌های آن را شخصی‌سازی کنید.­ در این نرم‌افزار می‌توانید میزان بلندی صدا، روشنایی صفحه، کنتراست، نسبت تصویر و… را متناسب با نیاز خود تغییر دهید. علاوه بر قابلیت شخصی‌سازی کامل، حالت‌های ویژه مانیتور را هم می‌توانید از این قسمت فعال کنید. اولین حالت کاربردی که ال‌جی بر روی آن مانور داده است، مربوط به حالت مطالعه (Reader Mode) است. با فعال کردن این قابلیت، میزان نورهای آبی مزاحم صفحه‌نمایش به کمترین حالت خود می‌رسد و می‌توانید بدون اذیت شدن چشم، بر روی این مانیتور فایل‌ها و مقالات را مطالعه کنید. حالت دیگر مانیتور مخصوصا برای افرادی طراحی شده است که مشکلات بینایی در بخش تشخیص رنگ دارند. این حالت Color Weakness Mode نام دارد که با فعال کردن آن رنگ‌ها برای چشم این افراد تغییر می‌کند تا بهتر جزییات صفحه‌ را درک کنند.

یکی از امکانات بسیار کاربردی و جالب مانیتور LG 24M38H قابلیت Screen Split نام دارد. در این قسمت می‌توانید صفحه‌نمایش را در حالت‌های بسیار متنوعی تقسیم کنید. از حالت‌های 2 صفحه تا 4 صفحه با الگوهای مختلفی در قسمت Screen Split قرار داده شده است که با فعال کردن آن‌ها می‌توانید نرم‌افزارهای مختلف را در کنار هم داشته باشید. علاوه بر این حالت‌های تقیسم صفحه، حالت PIP هم برای مانیتور درنظر گرفته شده است که می‌توانید در کنار صفحه اصلی کار خود، یک کادر کوچک در گوشه صفحه داشته باشید. برای مثال در هنگام کار می‌توانید تصویر ویدیویی را هم پخش کنید. در مجموع با خرید مانیتور LG 24M38H با قیمت مناسب می‌توانید به یک مانیتور با امکانات کاربردی دسترسی داشته باشید.

پورت‌ها و بلندگو

در بخش پورت و اتصالات مانیتور LG 24M38H چندان قوی کار نکرده و تنها دو پورت انتقال تصویر دارد. یک پورت VGA و HDMI درگاه‌های مانیتور هستند. البته از یک مانیتور در این رده کاربری انتظار استفاده از پورت‌های متعدد و متنوع را نباید داشت. علاوه بر این دو پورت، یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز در پشت مانیتور تعبیه شده است. مانیتور بلندگو داخلی ندارد و برای شنیدن صدا باید یک هدفون یا اسپیکر را از طریق جک 3.5 میلی‌متری به مانیتور متصل کنید. از طریق نرم‌افزار تنظیمات مانیتور نیز می‌توانید بلندی صدا را تنظیم کنید.­

نتیجه‌گیری

مانیتور LG 24M38H یک ماینتور 24 اینچی با کیفیت Full HD است که برای انجام کارهای روزانه و اداری طراحی شده است. طراحی ساده، زیبا و یک‌پارچه مانیتور از ویژگی‌های ظاهری این مانیتور است. قابلیت تنظیم زاویه، پنل TN با زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه، حالت‌های ویژه مطالعه و تقسیم صفحه‌نمایش هم از دیگر ویژگی‌های مثبت این مانیتور به‌حساب می‌آیند. در مجموع با خرید مانیتور LG 24M38H با قیمت مناسب می‌توانید به یک مانیتور با کیفیت در رده مانیتورهای عمومی دسترسی داشته باشید.

نکات مثبت                           

  • طراحی ساده و زیبا
  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD
  • زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه
  • حالت ویژه مطالعه و تقسیم صفحه
  • قیمت مناسب

نکات منفی

  • عدم قابلیت تنظیم ارتفاع
  • نداشتن بلندگو داخلی

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار