نقدوبررسی انواع گجت های هوشمندنقدوبررسی لوازم جانبی دیجیتال

مشخصات و بررسی شارژر دیواری انکر مدل PowerPort 5 Speed Power

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

بیشتر ما هر زمان که به فناوری‌های شارژ سریع فکر می‌کنیم، تنها فناوری Quick Charge را در ذهن داریم. فناوری‌های شارژ سریع امروزه جزء ضروریات به حساب می‌آیند و بسیاری از باتری‌های دستگاه‌های پرتابل ما نیز ظرفیت بیشتری پیدا کرده‌اند. از این رو برای شارژ کردن این دستگاه‌ها نیاز به وجود فناوری‌‌ای داریم که این کار را تا حد ممکن سریع‌تر انجام دهد. فناوری Quick Charge برای اسمارت‌فون‌ها گزینه بسیار مناسبی است، اما امکان استفاده از آن برای شارژ انواع دیگر دستگاه‌های پرتابل وجود ندارد

 

نقاط مثبت

  • بهره‌مند از فناوری پاور دلیوری و چهار پورت USB-A
  • امکان استفاده همزمان از شارژ پاور دلیوری و پورت‌های USB-A
  • کم‌نور بودن چراغ ال‌ای‌دی پاور که در شب ایجاد مزاحمت نمی‌کند

نقاط ضعف

  • ندارد

مشاهده این محصول در دیجی کالا

اینجاست که فناوری پاور دلیوری وارد میدان می‌شود. پاور دلیوری گونه‌ای از شارژ سریع است که با استاندارد USB-C همخوانی دارد. پاور دلیوری در آینده‌ای نزدیک در سطح جهانی بیشتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت چراکه با USB-C کار می‌کند. پورت USB-C امروزه علاوه بر اسمارت‌فون‌ها برای شارژ کردن تبلت‌ها و حتی لپ‌تاپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

داشتن یک شارژر پاور دلیوری خوب برای شارژ دستگاهی که برای شارژ پاور دلیوری بهره‌مند از USB-C می‌باشد ضروری است. در این مقاله ما شارژر دیواری پاور دلیوری انکر مدل Premium 5-Port را بررسی خواهیم کرد که از قدرتمندترین شارژرهای دیواری ساخت این کمپانی به شمار می‌رود.

قدرت

این شارژر دیواری انکر متشکل از دو قسمت اصلی بوده که یک پورت USB-C و چهار پورت USB-A می‌باشد. در نتیجه این شارژر در مجموع دارای ۵ پورت است.

پورت USB-C پاور دلیوری این شارژر دیواری دارای سرعت خروجی ۳۰ وات می‌باشد که دو برابر خروجی استاندارد پورت‌های USB-C (15 وات، ۵V/3.0A) می‌باشد.

توان ۳۰ وات شارژر برای شارژ حداکثری اسمارت‌فون‌های سازگار با این فناوری کافی می‌باشد. برخی از این اسمارت‌فون‌ها همچون گلکسی اس۸ با هر دو فناوری پاور دلیوری و Quick Charge سازگار هستند. دیگر گوشی‌های هوشمند همچون آیفون ایکس و آیفون ۸ نیز قابل شارژ با شارژر پاور دلیوری هستند. برای شارژ این دو اسمارت‌فون‌ با پورت USB-C این شارژر دیواری می‌توانید از یک کابل شارژ USB-C to Lightning استفاده کنید. برای شارژ دیگر دستگاه‌ها نیاز به یک کابل شارژ USB-C to USB-C خواهید داشت.

 

شارژ لپ‌تاپ‌هایی مثل مک‌بوک و کروم‌بوکس نیز با این شارژر دیواری به خوبی و نزدیک به سرعت حداکثری قابل انجام است. به این دلیل می‌گوییم “نزدیک” به سرعت حداکثری چراکه برخی از مک‌بوک‌ها مثل مک‌بوک پروی ۱۳ اینچ دارای حداکثر سرعت شارژ ۶۱ وات می‌باشند. در نتیجه گرچه شارژر دیواری انکر قادر به شارژ این لپ‌تاپ خواهد بود، این کار را در حداکثر سرعت شارژ انجام نمی‌دهد.

یک نقطه قوت این محصول این است که پورت USB-C آن منحصراً دارای توان ۳۰ وات بوده و ۳۰ وات دیگر متعلق به پورت‌های USB-A می‌باشد.

پورت‌های USB-A

قسمت دیگر این شارژر را ۴ پورت USB-A آن تشکیل می‌دهند. هر یک از پورت‌های USB-A دارای سرعت شارژ ۵V/2.4A هستند که برای شارژ بیشتر دستگاه‌های استاندارد با سرعت حداکثری یا نزدیک به آن کافی است. بد نیست بدانید هیچ یک از پورت‌های USB-A از قابلیت Quick Charge برخوردار نیستند.

حداکثر توان خروجی پورت USB-A، ۳۰ وات یا ۶ آمپر می‌باشد، در نتیجه می‌توانید از حداکثر قدرت دو پورت به طور همزمان استفاده کنید. اگر چهار دستگاه را با پورت USB-A و با خروجی حداکثری ۶ آمپر شارژ کنید، سرعت شارژ هر پورت ۵V/1.5A خواهد بود.

به عبارتی می‌توانید برای شارژ دستگاه‌های خود به طور همزمان از ۳۰ وات قدرت پورت USB-C و ۳۰ وات قدرت مجموع پورت‌های USB-A به طور همزمان بهره‌مند شوید و مطمئن باشید هیچ یک از پورت‌ها دچار افت عملکرد نخواهند شد.

طراحی و شیوه کار

اندازه شارژرهای دیواری از آنجایی که به خودی‌خود کوچک هستند اهمیت چندانی ندارد. این شارژر در ابعاد ۴ در ۳٫۱ در ۱٫۱ اینچ و وزن حدود ۲۵۰ گرم ساخته شده که با وجود چنین اندازه کوچکی قدرت شگفت‌انگیزی را در خود جای داده است.

استفاده از این شارژر دیواری ۵-پورت بسیار آسان است. تنها کافی‌ست سیم برق را به شارژر وصل کرده و سپس آن به پریز برق بزنید تا شارژر آماده استفاده شود. در بالای پورت‌ها یک چراغ کم‌سو به رنگ آبی وجود دارد که در زمان اتصال شارژر به برق روشن می‌شود.

ساختار

کمپانی انکر در استحکام و دوام محصولات خود شهرت ویژه‌ای دارد. شارژر دیواری انکر نیز از این قاعده مستثنی نیست. این شارژر علی‌رغم جنس پلاستیکی‌اش جزء مرغوب‌ترین شارژر‌ها به حساب می‌آید. نکته‌ای که بدون شک در استفاده از این محصول نظر شما را به خود جلب خواهد کرد قرارگیری بسیار عالی کابل شارژ دستگاه‌ها در پورت‌های شارژر است.

در صورت استفاده از شارژ حداکثری یا نزدیک به آن انتظار گرم شدن دستگاه را داشته باشید. این اتفاق طبیعی بوده و صرفاً به دلیل بالا رفتن قدرت خروجی دستگاه می‌باشد.

اولین دلیل اینکه باید به فکر خریداری این شارژر دیواری باشید، بهره‌مندی آن از فناوری پاور دلیوری است. اگر به دنبال یک شارژر دیواری ۵-پورت هستید که فقط دارای پورت‌های  USB-A باشد، شارژر استاندارد انکر به نام PowerPort 5 انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

پورت‌‎های USB-A شارژر پاور دلیوری انکر از قدرت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، اما برگ برنده این محصول در قدرت پورت USB-C آن است.

نتیجه‌گیری

انکر بار دیگر با ساخت این شارژر دیواری ۵-پورت پریمیوم نظرها را به سوی خود جلب کرده است. این به راستی یک محصول پریمیوم است زیرا در حالی که امکان استفاده از حداکثر قدرت پورت پاور دلیوری خود را به شما می‌دهد، چیزی از قدرت حداکثری پورت‌های USB-A خود نمی‌کاهد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار