اخبار بازیکنسول های بازیگیمینگ

عرضه کنسول جدید آتاری در ماه جاری ؛ پشتیبانی از ۱۰۰ بازی کلاسیک

بالاخره تاریخ عرضه کنسول جدید آتاری VCS مشخص شده که اتفاقاً خیلی زودتر از چیزی است که تصور می‌شد.

آتاری که زمانی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فعالان عرصه ساخت کنسول‌های بازی شناخته می‌شد، چند وقتی است که دیگر در این زمینه فعالیتی ندارد و میدان رقابت را به شرکت‌هایی چون سونی، مایکروسافت و نینتندو واگذار کرده است. بااین‌حال این شرکت از مدت‌ها پیش کار ساخت یک کنسول بازی جدید را آغاز کرده که پیش از این، با نام آتاری باکس (Ataribox) معرفی شده بود اما بعدها نام آن به Atari VCS تغییر کرد. بعد از بارها تأخیر و تعویق در زمان معرفی و عرضه کنسول جدید آتاری، حالا تاریخ ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) برای دسترسی علاقه‌مندان به این دستگاه تعیین شده است.

آتاری ازطریق نشریه گیم اینفورمر رسماً اعلام کرده که Atari VCS را در تاریخ ۱۵ ژوئن و با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش خواهد گذاشت. باندل کامل‌تر این کنسول شامل دو کنترلر نیز با قیمت ۴۰۰ دلار فروخته می‌شود. کسانی که مدل ۴۰۰ دلاری Atari VCS را خریداری کنند، می‌توانند از بین رنگ‌های «چوب گردویی» یا «قهوه‌ای تیره اونیکس» طرح مورد نظر خود را انتخاب کنند اما نسخه معمولی این کنسول فقط در رنگ اونیکس به بازار عرضه می‌شود. فروشگاه‌های Best Buy، GameStop، Micro Center و وبسایت رسمی Atari VCS به‌عنوان عوامل فروش این کنسول معرفی شدند.

شرکت مستقل PowerA، تولید کننده کنترلرهای بازی، دو دسته اختصاصی را برای Atari VCS طراحی کرده که در یکی از آن‌ها از جوی استیک کلاسیک Atari 2600 الهام گرفته شده است. در طراحی کنترلر دیگر نیز بیشتر از کنسول‌های مدرن‌تر پلی استیشن و ایکس باکس الگوبرداری شده تا کاربران این کنسول‌ها با آن راحت‌تر باشند. هردوی این دسته‌ها بی‌سیم هستند و ازطریق یک پورت USB-C شارژ می‌شوند. نورپردازی LED نیز از دیگر مشخصات ظاهری کنترلرهای Atari VCS است. هردو مدل به‌صورت جداگانه با قیمت ۶۰ دلار قابل خرید خواهند بود.

کنسول جدید آتاری شاید در ظاهر رترو و کلاسیک به نظر برسد، اما سخت‌افزار داخلی آن یک سیستم کاملاً مدرن و قوی است. از طرفی چند بازی مدرن جدید از جمله بازی Missile Command: Recharged از خود آتاری به همراه ۱۰۰ بازی کلاسیک کنسول Atari 2600 و آرکیدی نیز به همراه این دستگاه ارائه می‌شود. علاوه‌بر این، کاربران می‌توانند به یک سرویس استریمینگ بازی‌های رترو به نام Antstream Arcade شامل کلکسیون بزرگی از بازی‌های قدیمی نیز دسترسی داشته باشند.

از دیگر قابلیت‌های تحت پشتیبانی این کنسول، می‌توان به امکان استفاده از اکثر سرویس‌های استریمینگ بزرگ از جمله نتفلیکس، دیزنی پلاس و یوتیوب ازطریق سیستم‌عامل Atari VCS اشاره کرد. ضمن اینکه در نرم‌افزار این کنسول، یک نسخه داخلی از مرورگر گوگل کروم و اپلیکیشن‌های Google’s Workspace نیز گنجانده شده است. کاربران می‌توانند هریک از سیستم‌ عامل‌های ویندوز، Ubuntu Linux و کروم او اس را روی Atari VCS نصب کنند که عملاً این کنسول را به یک پی سی کوچک تبدیل می‌کند.

از نظر مشخصات فنی این دستگاه باید به قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 4K و HDR اشاره کرد. در ساختار این کنسول، از یک پردازنده AMD Ryzen با حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی با قابلیت افزایش ظرفیت حافظه تعبیه شده و اتصالات دو بانده وای فای، USB 3.0 و Bluetooth 5.0 نیز راه‌های ارتباطی این کنسول هستند.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در اینباره با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار