اخبار فناوریریلمیموبایل

ریلمی از گوشی ایکس ۷ مکس ۵G و یک تلویزیون هوشمند ۴K رونمایی کرد

ریلمی رسماً گوشی ایکس ۷ مکس ۵G را در کنار یک تلویزیون هوشمند ۴K معرفی کرد. این هندست تقریباً‌ مشابه گوشی ریلمی جی تی نئو (GT Neo) است که اخیراً به‌طور انحصاری برای بازار چین معرفی شده بود. ریلمی ایکس ۷ مکس ۵G مجهز به چیپست دیمنسیتی ۱۲۰۰، نمایشگر امولد (AMOLED) و سیستم دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است.

ریلمی ایکس ۷ مکس ۵G

نمایشگر ایکس ۷ مکس ۵G یک پنل ۶.۴۳ اینچی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است و یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در گوشه بالا سمت چپ آن وجود دارد. این نمایشگر با شیشه دراگون‌تریل (Dragontrail) محافظت شده و یک حسگر اثر انگشت در زیر خود دارد. این گوشی همچنین از اسپیکرهای استریو دالبی اتموس و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری بهره می‌برد. در پشت هندست هم سه دوربین شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور IMX 682 سونی، دوربین التراواید ۸ مگاپیکسلی و یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی وجود دارد.

کار پردازش ریلمی ایکس ۷ مکس ۵G را چیپست دیمنسیتی ۱۲۰۰ در کنار ۸/۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 بر عهده دارد و در بخش نرم‌افزار شاهد اجرای سیستم عامل اندروید ۱۱ در کنار رابط کاربری ریلمی UI 2.0 هستیم. البته ریلمی قول داده است که سیستم عامل اندروید ۱۲ را هم به‌محض عرضه آن در پاییز امسال، برای این گوشی ارایه کند. انرژی ایکس ۷ مکس ۵G را یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۵۰ وات تامین می‌کند.

ریلمی ایکس ۷ مکس ۵G در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و گرادیانی و به قیمت ۳۷۲ دلار برای مدل ۸/۱۲۸ گیگابایتی و ۴۱۳ دلار برای مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد. اولین فروش این گوشی در هند از تاریخ ۴ ژوئن شروع خواهد شد.

تلویزیون هوشمند ۴K ریلمی

ریلمی در کنار گوشی پرچمدار جدید خود از یک تلویزیون هوشمند ۴K جدید هم در هند رونمایی کرد. این تلویزیون در دو سایز ۴۳ و ۵۰ اینچی معرفی شده و هر دوی آن‌ها از فناوری HDR 10 و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه‌ها همچنین ۸۳ درصد از طیف رنگی گاموت را پوشش می‌دهند.

کار پردازش تلویزیون‌های جدید ریلمی را یک چیپست چهارهسته‌ای مدیاتک در کنار ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی بر عهده دارد و در بخش نرم‌افزار نیز شاهد اجرای اندروید تی‌وی ۱۰ روی آن‌ها هستیم. پورت‌های دستگاه‌ها شامل ۳ درگاه HDMI، دو پورت USB، یک پورت SPDIF و یک پورت DVB-T2 هستیم. همچنین یک جفت اسپیکر ۱۲ واتی و فناوری دالبی اتموس هم برای تلویزیون‌ها ارایه شده است.

قیمت تلویزیون هوشمند ۴K ریلمی برای مدل ۴۳ اینچی ۳۸۵ دلار و برای مدل ۵۰ اینچی ۵۵۰ دلار تعیین شده و اولین فروش آن‌ها در هند از تاریخ ۴ ژوئن شروع خواهد شد.

منبع: GSMArena

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار