راهنمای خریدگوشی موبایل

بهترین گوشی‌های بازار با صفحه نمایش ۶ اینچ و بزرگتر در سال ۲۰۲۲

فبلت‌ها گوشی‌های موبایل هوشمندی هستند که اولویت اصلی در ساخت آن‌ها٬ صفحه نمایش و عمر باتری‌شان بوده است٬‌ و نه امکان جا شدن در جیب. این اسمارت‌فون‌ها نقطه مقابل یک دستگاه جمع‌وجور هستند که امکان تماشای ویدئو٬ گیمینگ و تکست دادن با کمترین غلط املایی را به خوشایندترین حالت ممکن به کاربر می‌دهند. برای کار با این اسمارت‌فون‌ها حتماً لازم است که از دو دست خود استفاده کنید.

تقریباً همه اسمارت‌فون‌های پیشرفته٬ از آیفون ۱۳ پرو مکس تا وان‌پلاس ۹ پرو و گلکسی Z Fold 3 سامسونگ٬ دارای یک مدل سایز بزرگ نیز هستند. هر چهار مدل سری گلکسی اس۲۲ در کنار هر دو مدل‌های پیکسل ۶ نیز دارای صفحه نمایش‌های بزرگی هستند که از میزان تقاضای گوشی‌های موبایل کوچک‌تر کاسته‌اند.

گوشی‌های موبایل بزرگ در کنار نمایشگر عریض‌تر و عمر باتری بالاتر٬ دارای دوربین‌های بسیار باکیفیتی هستند که جزء بهترین‌ها در بازار به شمار می‌روند.

اگر قصد خرید یک اسمارت‌فون ۶ اینچ یا بزرگ‌تر را دارید٬ در این مقاله با ما همراه باشید تا با برخی از بهترین اسمارت‌فون‌های سوپر-سایز بهتر آشنا شوید.

بهترین گوشی‌های موبایل بزرگ کدام هستند؟

بهترین آیفون حال حاضر همچنین بهترین اسمارت‌فون بزرگ موجود در بازار به حساب می‌آید. آیفون ۱۳ پرو مکس دارای نمایشگر ۶.۷ اینچی است که از پردازنده درجه یک A15 Bionic نیرو می‌گیرد. همچنین بهترین عمر باتری را در خانواده آیفون ۱۳ دارد. نمایشگر ProMotion آن دارای بیشینه سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز بوده که آن را در رده آخرین اسمارت‌فون‌های اندرویدی قرار می‌دهد.

کمپانی سامسونگ نیز با سه اسمارت‌فون جدید خود با پیشتازی گلکسی اس۲۲ اولترا قصد تسخیر جایگاه آیفون را در بازار دارد. این دستگاه ۶.۸ اینچی سامسونگ خود از روشن‌ترین نمایشگر در بین تمامی اسمارت‌فون‌ها بهره‌مند است و اسمارت‌فون بسیار محبوبی برای دوستداران اندروید به شمار می‌رود. هرچند گلکسی اس۲۲ پلاس هم دست کمی از آن ندارد.

در صورتی که محدودیت مالی نداشته باشید٬ هیچ اسمارت‌فونی بزرگ‌تر از گلکسی Z Fold 3 پیدا نمی‌کنید. این گوشی موبایل تاشو با صفحه نمایش ۷.۶ اینچ خود٬ نه تنها دوام و استحکام فوق‌العاده‌ای دارد٬ بلکه از قلم S Pen نیز پشتیبانی می‌کند.

بهترین اسمارت‌فون‌های بزرگ موجود در بازار

آیفون ۱۳ پرو مکس

نقاط قوت

  • بهترین دوربین‌ها در رده خود
  • عمر بسیار بالای باتری
  • نمایشگر عالی ۶.۷ اینچ

نقاط ضعف

  • کمی سنگین
  • فاقد شارژر همراه محصول

آیفون ۱۳ پرو مکس نه تنها بهترین اسمارت‌فون بزرگ که بهترین اسمارت‌فون حال حاضر از تمام جهات محسوب می‌شود. نمایشگر ۶.۷ اینچ OLED چشم‌نواز آن با سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز در کنار بهترین دوربین‌ها و عمر بالای باتری‌اش حقیقتاً شگفتی‌آور هستند. اپل در این محصول امسال خود به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده است و توانسته عمر باتری آیفون ۱۳ پرو مکس را تا یک ساعت بیشتر در مقایسه با آیفون ۱۲ پرو مکس ارتقاء دهد.

دوربین‌های اصلی و اولتراواید حالا از لنزهای بزرگ‌تری برخوردار هستند که قادر بوده نور بیشتری را برای ثبت بهترین عکس ممکن از خود عبور دهند. لنز تله‌فوتو تا سه برابر قابلیت بزرگنمایی بیشتری پیدا کرده است.

اما اپل به همین موارد اکتفا نکرده است و برای امکان عکاسی خلاقانه‌تر٬ نمایه‌های Cinematic mode و Photographic Styles را به اپ دوربین اضافه کرده است. مود سینمایی در واقع همان فیلمبرداری پرتره با فوکوس متغیر و پویا است. دومین نمایه به نام سبک‌های عکاسی نیز فیلترهایی هستند که می‌توانید در زمان عکاسی بر سوژه اعمال کنید.

اگر به معنای واقعی به دنبال بهترین گوشی موبایل هوشمند هستید٬ آیفون ۱۳ پرو مکس تنها گزینه پیش روی شماست.

سامسونگ گلکسی اس۲۲ اولترا

‌نقاط قوت

  • نمایشگر فوق‌العاده روشن و شفاف
  • عملکرد بهترین دوربین‌ها در نور کم
  • قلم S Pen همراه محصول

نقاط ضعف

  • عمر باتری کمتر در مقایسه با اس۲۱ اولترا

به نظر می‌رسد چیز زیادی در این مدل در مقایسه با گلکسی اس۲۱ اولترا سال گذشته تغییر نکرده است. هر دو محصول دارای صفحه نمایش ۶.۸ اینچ با سرعت تعویض فریم بالا هستند.

اما سامسونگ تغییر مهم‌تری را فراتر از طراحی ظاهری در ساخت گلکسی اس۲۲ اولترا اعمال کرده است. مدل جدید بهره‌مند از یک نمایشگر بسیار روشن به میزان ۱۷۵۰ نیت می‌باشد (هرچند در تست‌های انجام شده مقدار ۱۳۵۹ نیت برای آن ثبت شده است٬ گلکسی اس۲۲ اولترا کماکان یکی از روشن‌ترین نمایشگرها را در بین همتایان خود دارد). سرعت تعویض فریم آن نیز تا کمینه مقدار ۱ هرتز در زمان فعالیت‌های ایستا٬ قابل تنظیم است.

گلکسی اس۲۲ اولترا در کنار نمایشگر ارتقاء‌یافته خود از یک پردازنده جدید٬ قابلیت شارژ سریع ۴۵ وات و یک دوربین اصلی قوی‌تر با عملکرد بسیار بهتر در نور کم بهره‌مند است. دوستداران اندروید که به دنبال یک اسمارت‌فون بزرگ با بهترین مشخصات هستند٬‌ در این مدل به تمام خواسته‌های خود خواهند رسید.

گوگل پیکسل ۶ پرو

 

نقاط قوت

  • دوربین‌های فوق‌العاده
  • عملکرد رضایت‌بخش تراشه اختصاصی تنسور (Tensor)
  • طراحی نو و چشم‌نواز

نقاط ضعف

  • عمر باتری کمتر در مقایسه با رقبا

هرچند گوگل پیکسل ۶ با صفحه ۶.۴ اینچ‌اش در نوع خود اسمارت‌فون بزرگی به شمار می‌رود٬ مدل پیکسل ۶ پرو بهترین و بزرگ‌ترین صفحه نمایش را در بین گوشی‌های موبایل گوگل داراست. نمایشگر ۶.۷ اینچ این محصول دارای سرعت تعویض فریم قابل تنظیم تا ۱۲۰ هرتز می‌باشد.

اما نمایشگر پیکسل ۶ پرو تنها نقطه قوت آن نیست. لنز ۴۸ مگاپیکسل تله‌فوتو با قدرت بزرگنمایی ۴ برابر از دیگر ویژگی‌های مثبت این مدل به شمار می‌رود. در اینجا نیز همچون پیکسل ۶ معمولی٬ پردازنده اختصاصی تنسور در تعامل با اندروید ۱۲ موجب قابلیت‌های جدید و قدرتمندی شده است که از جمله یک پاکن جادویی برای حذف افراد ناخواسته در پس‌زمینه عکس‌ها و دستیار صوتی هوشمندتر گوگل است.

تنها نقطه ضعف پیکسل جدید را باید عمر باتری آن برشمرد٬ هرچند به لطف وجود نمایه‌های هوشمندش٬ برای افرادی که به دنبال یک نمایشگر بزرگ و یکی از بهترین رابط‌های کاربری اندروید هستند٬ همچنان بهترین انتخاب به شمار می‌رود.

سامسونگ  گلکسی Z Fold 3

نقاط قوت

  • طراحی بادوام‌تر و مقاوم به آب
  • نمایشگرهای دوگانه ۱۲۰ هرتز
  • عملکرد چندوظیفه‌ای ارتقاء‌یافته

نقاط ضعف

  • فاقد قلم S Pen همراه محصول
  • قیمت بالا

اگر اسمارت‌فون‌های بزرگ را دوست دارید٬ چرا مدلی را انتخاب نکنید که با باز شدن‌ان حتی بزرگ‌تر شود؟ گلکسی Z Fold 3 با صفحه نمایش ۶.۲ اینچ خود در زمان باز شدن به بزرگی یک تبلت ۷.۶ اینچی می‌شود.

خبر خوب اینکه دوام و استحکام Z Fold 3 بسیار بیشتر از گذشته شده است چراکه حالا دارای رتبه IPX8  از نظر مقاومت به آب می‌باشد و در ساخت بدنه آن شیشه و آلومینیوم مستحکم‌تری به کار رفته است. این مدل از قلم S Pen پشتیبانی می‌کند٬ اما برای بهره‌مندی از این قابلیت باید قلم استایلوس را جداگانه تهیه کنید.

در حال حاضر اپ‌های بیشتری نسبت به گذشته از نمایشگر دوگانه گلکسی Z Fold 3 پشتیبانی می‌کنند٬‌ در نتیجه قادر خواهید بود از عملکرد چندوظیفه‌ای در موارد بیشتری لذت ببرید. این گوشی موبایل هرچند با سلیقه همه افراد جور نیست٬ اما برای افرادی که قصد دارند با اسمارت‌فون خود چندین کار را به‌طور همزمان انجام دهند٬ انتخاب بسیار مناسبی است.

وان‌پلاس ۹ پرو

 

نقاط قوت

  • طراحی خیره‌کننده
  • نمایشگر چشم‌نواز ۱۲۰ هرتز
  • امکان شارژ بی‌سیم و سیمی فوق‌العاده سریع

نقاط ضعف

  • لیز بودن مدل Morning Mist
  • کیفیت نه چندان خوب عکاسی/فیلمبرداری در شب

نمایشگر ۶.۷ اینچ AMOLED این گوشی موبایل جالب‌توجه‌ترین ویژگی آن است. این نمایشگر علاوه بر بزرگ بودن از سرعت تعویض فریم پویا برخوردار بوده که بسته به نوع فعالیت تغییر می‌کند. در نتیجه در صورتی که به عنوان مثال در حال گشتن در یک صفحه وب باشید٬ سرعت تعویض فریم به مراتب بالاتر خواهد بود. دامنه سرعت تعویض فریم در این مدل از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز بوده که حتی از آنچه در گلکسی اس۲۱ وجود دارد٬ وسیع‌تر است.

این اسمارت‌فون علاوه بر نمایشگر بسیار عالی خود٬ از بهترین لنزهای دوربین در بین دیگر دستگاه‌های وان‌پلاس بهره‌مند بوده که البته به لطف همکاری با برند تخصصی دوربین Hasselblad به آن‌ها دست یافته است. دوام باتری آن نیز در هر بار شارژ بیش از ۱۰.۵ ساعت بوده که با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع بی‌سیم یا سیمی به راحتی و به سرعت قابل شارژ مجدد است. پردازنده Snapdragon 888 بکار رفته در وان‌پلاس ۹ پرو نیز آن را از نظر قدرت و سرعت در جایگاهی یکسان با گوشی‌های اندرویدی قرار می‌دهد.

بااین حال پیش از اقدام به خرید این مدل٬‌ بد نیست بدانید که مدل جدیدتر وان‌پلاس ۱۰ پرو به زودی روانه بازار خواهد شد.

آیفون ۱۳

نقاط قوت

  • عمر باتری بسیار خوب
  • پشتیبانی از شبکه ۵G
  • عملکرد خارق‌العاده

نقاط ضعف

  • شارژ نسبتاً کندتر
  • حالت فیلمبرداری سینمایی محدود به کیفیت ۱۰۸۰p

آیفون ۱۳ برای افراد زیادی بهترین اسمارت‌فون به شمار می‌رود. دوربین‌ها در این مدل ارتقاء یافته‌اند و از فناوری OIS بهره‌مند می‌باشد. همچنین در مدل‌های پرو٬ امکان دسترسی به نمایه‌های حالت فیلمبرداری سینمایی و سبک‌های تصویری وجود دارد.

نمایشگر ۶.۱ اینچ OLED این مدل شفاف و باکیفیت بوده و همچنین ناچ کوچک‌تری را در حاشیه خود جای داده است. ظرفیت حافظه داخلی نیز از ۶۴ گیگ در سال گذشته به ۱۲۸ گیگ ارتقاء یافته است. پردازنده جدید A15 Bionic بکار رفته در آن نیز فوق‌العاده قدرتمندتر از هر آنچه در بین گوشی‌های اندرویدی پیدا می‌کنید٬ عمل می‌کند. آیفون ۱۳ از پس هر آنچه از یک اسمارت‌فون انتظار دارید٬ برمی‌آید.

گوگل پیکسل ۵a

 

نقاط قوت

  • نمایشگر عالی به نسب قیمت
  • دوربین‌های عالی واید/اولتراواید
  • رتبه IP67  مقاومت در برابر آب

نقاط ضعف

  • پردازنده نسبتاً‌ قدیمی

پیکسل ۵a با صفحه نمایشی بزرگ‌تر در مقایسه با مدل قبلی خود٬ از اسمارت‌فون‌های بزرگ با قیمت مناسب‌تر به شمار می‌رود. اما نباید بگذارید قیمت آن از توقعات شما بکاهد٬‌ چراکه این گوشی موبایل از نظر عملکرد دوربین‌ها و کیفیت نمایشگر خود به راحتی با همتایان گران‌قیمت خود رقابت می‌کند.

پیکسل ۵a با پردازنده Snapdragon 765G کار می‌کند که گرچه در مقایسه با مدل قبلی ارتقاء یافته است٬ کماکان تراشه‌ای قدیمی به حساب می‌آید.

این اسمارت‌فون همچنین از اتصال به شبکه mmWave و sub-6Ghz 5G پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس۲۲ پلاس

 

نقاط قوت

  • نمایشگر روشن و بزرگ
  • شارژ سریع ۴۵ وات
  • قابلیت بزرگنمایی بهتر

نقاط ضعف

  • باتری متوسط

گلکسی اس۲۲ پلاس در مقایسه با مدل پلاس سال گذشته٬ نمایشگر کمی کوچک‌تری دارد. با این حال ۶.۶ اینچ به هیچ وجه نمایشگری کوچک به حساب نمی‌آید و سامسونگ میزان روشنایی آن را نیز افزایش داده است. صفحه نمایش اس۲۲ پلاس همچون اس۲۲ پلاس اولترا دارای بیشینه میزان روشنایی ۱۷۵۰ نیت است که استفاده از آن را حتی در زیر تابش مستقیم نور خورشید آسان کرده است.

گلکسی اس۲۲ پلاس شاید در صدر سری گلکسی اس۲۲ قرار نگرفته باشد٬ اما دارای مشخصات درجه یک زیادی است که از جمله لنز تله‌فوتو با ۳ برابر اپتیکال زوم بیشتر و پردازنده Snapdragon 8 Gen 1 می‌باشد. این دستگاه همچنین از شارژ سریع سیمی ۴۵ وات پشتیبانی می‌کند. هرچند این مدل در مقایسه با گلکسی اس۲۱ پلاس از جهات زیادی تغییر نکرده است٬ اگر در حال حاضر صاحب گوشی موبایل قدیمی‌تری هستید٬ تجربه کار با اسمارت‌فون را برای شما تا حد زیادی ارتقاء می‌بخشد.

موتو  G Power (۲۰۲۱)

 

نقاط قوت

  • دوام یک روزه باتری
  • قیمت مناسب
  • طراحی زیبا به عنوان یک اسمارت‌فون اقتصادی

نقاط ضعف

  • قابلیت ارتقاء به فقط یک نسخه بالاتر اندروید
  • عملکرد متوسط

نمایشگر‌های بزرگ به ظرفیت و دوام بالای باتری دستگاه نیازمند هستند٬ اما موتو G Power مدل ۲۰۲۱ از این نظر کمبودی ندارد. این اسمارت‌فون همچون نسخه قبلی خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر بهره می‌برد و به راحتی بیش از ۱۴ ساعت در هر بار شارژ دوام می‌آورد.

دیگر مشخصات این محصول موتورولا از قبیل دوربین‌ها و پرازنده‌اش٬ ساده‌تر هستند. مدل ۶۴ گیگ آن با ۴ گیگ حافظه رم قیمت بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل نظر خریداران بسیاری را به خود جلب می‌کند. اگر به ظرفیت حافظه و رم پایین‌تری هم راضی باشید٬ حتی می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای کمتر صاحب این اسمارت‌فون با صفحه نمایش ۶.۶ اینچی‌اش شوید.

سامسونگ گلکسی اس۲۱ FE

نقاط قوت

  • نمایشگر بزرگ و روشن
  • قیمت کمتر از دیگر مدل‌های گلکسی اس۲۱
  • دارای پردازنده Snapdragon 888 مشابه با گوشی‌های برتر اندرویدی

نقاط ضعف

  • عمر باتری متوسط
  • عدم قابلیت تطبیق پویای سرعت تعویض فریم نمایشگر

درست است که صفحه نمایش ۶.۴ اینچ گلکسی اس۲۱ FE از گلکسی اس۲۱ با نمایشگر ۶.۲ اینچی بزرگ‌تر است٬ اما قیمت مناسب‌تری در مقایسه با آن دارد. این موضوع به دلیل حافظه رم کمتر و امکان تنظیم دستی سرعت تعویض فریم آن است. با این حال این مدل در پردازنده Snapdragon 888٬  دوربین‌های باکیفیت و نمایشگر پرنور خود با مدل‌های برتر سری اس۲۱ مشترک است.

چگونه مناسب‌ترین اسمارت‌فون بزرگ را انتخاب کنید

اندروید یا آيفون؟ گوشی‌های موبایل اندرویدی دست شما را به دلیل قیمت‌های متنوع و اندازه‌ها و طراحی‌های گوناگون در انتخاب بازتر می‌گذارند. بسیاری از آن‌ها بزرگ‌تر هم هستند. از طرفی آیفون‌ها آپدیت‌های نرم‌افزاری سریع‌تر و بازی‌ها و اپ‌های بهتری دارند و از سیستم امنیتی و حفاظت از حریم خصوصی قوی‌تری بهره‌مند هستند.

اندازه نمایشگر: طرفداران گوشی‌های موبایل بزرگ٬ مدل‌های ۶ اینچ و بالاتر را می‌پسندند. بزرگ‌ترین گوشی‌های موبایل از ۶.۵ اینچ تا کمی کوچک‌تر از ۷ اینچ اندازه دارند. اگر می‌خواهید با یک دست با گوشی موبایل خود کار کنید٬ بهتر است به سراغ مدل‌های کوچک‌تر از ۶ اینچ بروید.

دوربین‌ها: در انتخاب بهترین دوربین در بین اسمارت‌فون‌ها نباید به عدد مگاپیکسل آن‌ها توجه کنید. بلکه باید کیفیت تصاویر ثبت شده با هر یک را در مقایسه با دیگری بسنجید. همچنین وجود قابلیت‌هایی مثل عکاسی در شب برای ثبت تصاویر باکیفیت‌تر در نور کم یک مزیت افزوده به شمار می‌رود.

عمر باتری: به‌طور کلی گوشی‌های دارای باتری بزرگ‌تر (واحد اندازه‌گیری میلی‌آمپر) عمر بیشتری دارند. اما در این بین استثنائاتی هم وجود دارند. به همین دلیل باید به گزارش‌های ثبت شده درباره عملکرد باتری مدل مدنظر خود مراجعه کنید تا به قدرت واقعی آن‌ها در دنیای واقعی و نه بر روی کاغذ پی ببرید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار