لپ تاپ ها

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ در سال ۲۰۲۱

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

کامپیوترهای دسکتاپ کماکان دنیای گیمینگ را تحت سلطه خود دارند، اما برخی لپ‌تاپ‌ها نیز نشان‎ داده‌اند که می‌توانند از پس اجرای سنگین‌‍ترین بازی‌ها بربیایند و از طرفی بر دسکتاپ‌ها به دلیل پرتابل بودن برتری پیدا کنند. بهترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ به تعادلی مطلوب میان توانمندی حافظه رم، حافظه داخلی، پردازنده، گوناگونی اتصالات و عمر باتری دست یافته‌اند.

بسیاری از لپ‌های جدید گیمینگ از نمایشگرهای  ۱۰۸۰p FHD با سرعت تعویض فریم بالا برخوردار هستند. بهترین این نوع لپ‌تاپ‌ها  همچون Razer Blade Stealth 13 دارای صفحه نمایش با وضوح تصویر  ۴K UHD می‌باشند. اما به طور کلی گزینه‌های خرید بهترین لپ‌تاپ برای گیمینگ محدودتر هستند چراکه یک لپ‌تاپ برای آنکه مناسب گیمینگ باشد نیاز به مشخصات سخت‌افزاری خاصی‌ دارد که توان اجرای انواع بازی‎ها را به آن بدهد. در کنار یک پردازنده گرافیکی قدرتمند نیاز به درایوهای هیبریدی یا هارد SSD بوده که امکان ذخیره‌سازی داده تا مقادیر بسیار بالا را فراهم آورند. وجود سیستم خنک‌سازی و تهویه پیشرفته نیز جزء موارد ضروری بوده تا دمای قطعات داخلی همیشه در حدی متعادل باقی بماند. تعدادی از لپ‌تاپ‌ها از سیستم خنک‌کننده آبی بهره‌مند هستند که آخرین فناوری در تهویه و کنترل حرارت در لپ‌تاپ‌های گیمینگ به شمار می‎رود.

بازی محبوب شما هر چه باشد، به طور قطع لپ‌تاپ مناسبی که قادر به اجرای بی‌نقص آن باشد وجود دارد. برای انتخاب بهتر لپ‌تاپ مورد نظر خود در این مقاله با ما همراه باشید تا ۹ لپ‌تاپ برتر برای گیمینگ را به شما معرفی کنیم.

بهترین از هر نظر: Razer Blade Pro 17

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • طراحی شیک و در عین حال مستحکم
  • عملکرد فوق‌العاده
  • صفحه نمایش لمسی ۴K

نقاط ضعف

  • قیمت بسیار بالا
  • فاقد صفحه کلید مجزای اعداد

لپ‌تاپ Razer Blade Pro 17  یکی از قدرتمندترین ماشین‌های گیمینگ در بازار به شمار می‎رود که با وجود داشتن قوی‌ترین سخت‌افزارها توانسته اندازه مناسب و حمل‌پذیری خوبی داشته باشد. این لپ‌تاپ از نظر ظاهری بسیار جذاب بوده که هم به عنوان یک گیمر و هم یک فرد حرفه‌ای در محل کار شما را سربلند می‎کند.

صفحه نمایش لمسی این لپ‌تاپ با رزولوشن ۴K در تمام حالات از دقت و وضوح رنگی بالا برخوردار است. کیبورد و ترک‌پد آن نیز کیفیت بسیار بالایی دارد. گرچه جای خالی صفحه کلید اعداد احساس می‎شود.

این لپ‌تاپ از یک پردازنده Intel Core i7، حافظه رم ۳۲ گیگ، ۱ ترابایت حافظه داخلی و کارت گرافیک قدرتمند Nvidia RTX 3080 بهره‌مند است. این لپ‌تاپ از پس اجرای جدیدترین بازی‌ها همچون Cyberpunk 2077 در حرفه‎‌ای‌ترین تنظیمات یا تدوین یک ویدیوی ۴K  به یک اندازه و به خوبی برمی‌آید. در حقیقت باید گفت که این لپ‌تاپ در حال حاضر نزدیک‌ترین چیز به کمال است. برای رسیدن به آن اما لازم است هزینه‌ سنگینی بپردازید.

دارای بهترین کیبورد:  Acer Predator Helios 300

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • عملکرد بسیار عالی
  • کیبورد فوق‌العاده
  • قیمت خوب

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از اتصال USB-C
  • سیستم خنک‌کنندگی متوسط

لپ‌تاپ ایسر مدل Predator Helios 300 بهره‌مند از پردازنده نسل دهم Intel Core i7، حافظه رم ۱۶ گیگ، ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی و کارت گرافیک GeForce RTX 2060 بوده که با داشتن صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی full HD برای گیمینگ یا تماشای فیلم و سریال عالی عمل می‌کند. به علاوه سرعت بالایی در اجرای بازی‌ها دارد.

این لپ‌تاپ با وزن ۲٫۷ کیلوگرم چندان سبک نیست، اما به همین دلیل توانسته یک کیبورد بسیار عالی را در خود جا دهد. کلیدهای این کیبورد دارای نور پشت RGB بوده و حین استفاده حس شگفت‌انگیزی به انگشت‌ها می‎دهند. این کلیدها برای تایپ مداوم نیز بسیار مناسب هستند. یک سیستم خنک‌کننده با طراحی اختصاصی، یک باتری با عمر ۷ ساعت، و پشتیبانی از واقعیت مجازی برای بازی‎های  VR از دیگر ویژگی‌های قابل تحسین این لپ‌تاپ به شمار می‏روند.

بهترین از نظر قیمت: Lenovo Legion 5i 15-inch

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • عملکرد خوب با توجه به قیمت
  • سیستم خنک‌کنندگی مناسب
  • دارای صفحه کلید مجزای اعداد

نقاط ضعف

  • کارت گرافیک قدیمی
  • حافظه رم محدود
  • طراحی نه چندان چشم‌نواز

لپ‌تاپ‌های گیمینگ اقتصادی زیادی در بازار موجود هستند، اما این لپ‌تاپ لنوو از جهات بسیاری بر تمام آن‌ها برتری دارد. این لپ‌تاپ با قیمت مناسب خود قابل ارتقاء سخت‌افزاری بوده، اما مدل اصلی آن بهره‌مند از یک پردازنده نسل دهم Intel Core i5، حافظه رم ۸ گیگ، ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 Ti می‌باشد. این کارت گرافیک نسبتاً قدیمی بوده و حافظه رم دستگاه چندان بالا نیست، اما با این وجود این لپ‌تاپ با توجه به قیمت‎‌اش ارزش خرید بالایی دارد.

لنوو مدل Legion 5i گرچه از طراحی ظرافتمندانه و چشم‌نوازی برخوردار نیست، اما استحکام بدنه بالایی دارد. یک سیستم خنک‌کننده آبی بسیار عالی که از فن دارای پروانه‌های پلیمری و لوله‌های مسی تشکیل شده است از بالا رفتن حرارت دستگاه با کمترین سروصدا جلوگیری می‎کند. وجود نوردهی RGB در کیبورد و صفحه کلید مجزای اعداد از دیگر نکات مثبت این لپ‌تاپ به شمار می‏روند.

لاکچری‌ترین: ASUS ROG Zephyrus S17

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • پشتیبانی از اتصال USB-C
  • پردازنده‌های CPU/GPU عالی
  • سیستم صوتی سوراند مجازی ۷٫۱

نقاط ضعف

  • عمر باتری کم برای گیمینگ
  • فاقد صفحه نمایش ۴K
  • عدم امکان ارتقاء حافظه داخلی

شاید تلفظ نام مدل این لپ‌تاپ خیلی آسان نباشد، اما جزء قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ به شمار می‎رود که البته قیمت بالایی هم دارد. این لپ‌تاپ با بهره‌مندی از پردازنده Intel Core i7-10875H و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2080 Super هیچ محدودیتی در اجرای جدیترین بازی‌ها ندارد. یک رم ۳۲ گیگ نیز به عملکرد بی‌نقص آن کمک می‌کند. در صورت نیاز می‌توانید یک رم ۴۸ گیگ نیز به آن اضافه کنید. از طرفی حافظه داخلی ۱ ترابایت این لپ‌‍تاپ گرچه ابداً کم نیست، اما عدم امکان ارتقاء آن با توجه به قیمت بالای لپ‌‍تاپ یک نقطه ضعف قابل تأمل به حساب می‌آید.

یک صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچ با بهره‌مندی از سیستم رنگی پانتون و سرعت تعویض فریم ۳۰۰ هرتز در تمام حالات تصویری زنده و شفاف را پیش چشمان شما می‎گذارد. این صفحه نمایش گرچه از رزولوشن ۴K برخوردار نیست اما در حقیقت هیچ چیز کم ندارد. همچنین پشتیبانی از فناوری G Sync موجب ارتقاء سطح کیفی گرافیک بازی‎ها به بهترین حالت می‌شود.

سیستم خنک‌کنندگی هوشمند ROG در این لپ‌تاپ به بهترین شکل از حرارت بالای قطعات اصلی می‌کاهد و با بهره‌مندی از سیستم Active Aerodynamic این امکان را به شما می‌دهد که برای افزایش میزان هوای ورودی به دستگاه و تهویه بهتر دریچه قرار گرفته در بالای کیبورد را باز کنید.

دو پورت USB-C نیز در این لپ‌تاپ قابل استفاده هستند که یکی از آن‌ها از خروجی DisplayPort 1.4 پشیتبانی کرده و دیگری برای شارژ از طریق پک‌های باتری پرتابل کاربرد دارد. از آنجایی که عمر باتری لپ‌تاپ در زمان گیمینگ تنها کمی از دو ساعت بیشتر است، احتمالاً به این باتری‌های پرتابل نیاز خواهید داشت. اما در صورت انجام کارهای معمول با لپ‌تاپ می‌توانید انتظار داشته باشید که به لطف حالت   Optimus موجود در لپ‌تاپ‌های ایسوس تا ۹٫۵ ساعت دوام بیاورد.

اتصال Gigabit Ethernet، وای-فای ۶ و بلوتوث ۵٫۱ در کنار یک سیستم صوتی سوراند مجازی ۷٫۱ کاناله مجموعه ویژگی‌های تحسین‌برانگیز این لپ‌تاپ را تکمیل می‎کنند.

سبک‌ترین: Razer Blade Stealth 13

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • بدنه آلومینیومی
  • عمر باتری عالی
  • موجود با صفحه نمایش لمسی ۴K

نقاط ضعف

  • حافظه داخلی متوسط

لپ‌تاپ‌های گیمینگ معمولاً چندان سبک نیستند، اما لپ‌تاپ Razer Blade Stealth 13 در این بین یک مورد استثنایی به شمار می‌رود. این لپ‌تاپ با وزن فقط ۱٫۳ کیلوگرم و ضخامت ۱٫۲ سانتی‌متر برای قرار دادن در کوله پشتی و حمل بسیار مناسب است. بدنه مشکی این لپ‌تاپ از جنس آلومینیوم آنودایز شده بوده که در برابر خراشیدگی و رد انگشت مقاوم است و از این نظر برای پرتابل بودن طراحی شده است.

این لپ‌تاپ دارای یک پردازنده نسل دهم  Intel i7-1065G7 و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1650 Ti است و همچنین از واحد پردازش گرافیک اکسترنال Razer Core X در صورتی که نیاز به قدرت گرافیکی بیشتر داشته باشید پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر ۱۳٫۳ اینچ این لپ‌تاپ در دو مدل رزولوشن ۱۰۸۰p FHD و ۴K موجود است که در هر دو مدل از صددرصد گستره رنگی sRGB پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن چهار اسپیکر استریو با فناوری  Dolby Atmos قادر به تولید صدای سوراند مجازی بوده که تجربه خوشایند کار با دستگاه بدون استفاده از هدست را ممکن می‌سازند.

این لپ‌تاپ با حافظه رم ۱۶ گیگ و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگ کار می‌کند که شاید برای بازی‌های جدید فضای چندان وسیعی در اختیارتان نگذارد، با این حال از نظر سرعت اجرای بازی‌ها عملکردی رضایت‌بخش دارد.

یک دوربین مادون قرمز داخلی که با فناوری تشخیص چهره  Windows Hello سازگار است، امکان ورود بدون پسورد به ویندوز را به شما می‌دهد و در عین حال به امنیت دستگاه می‌افزاید. همچنین عمر باتری ۱۱ ساعته به شما این امکان را می‌دهد که در طول روز بدون نیاز به شارژ مجدد از آن استفاده کنید.

بهترین از نظر حافظه داخلی: Alienware M17 R3

 

نقاط قوت

  • صفحه نمایش ۴K UHD
  • موجود با ظرفیت‌های مختلف حافظه داخلی
  • طراحی شیک و چشم‌نواز

نقاط ضعف

  • عمر کوتاه باتری
  • عدم امکان ارتقاء حافظه رم

قدرت پردازش و توانمندی گرافیکی از دو عامل مهم در تعیین ارزش یک لپ‌تاپ گیمینگ به شمار می‌روند. اما امکان نصب و اجرای بازی‌ها متعدد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. لپ‌تاپ Alienware M17 R3 از نظر ظرفیت ذخیره‌سازی فوق‌العاده است چراکه حافظه داخلی آن تا ۴ ترابایت قابل ارتقاء بوده و دارای یک درایو ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگی SSD می‌باشد.

این لپ‌تاپ با پردازنده نسل دهم Intel Core i9-1080HK و ۳۲ گیگ حافظه رم در اجرای انواع بازی‌ها سریع عمل می‌کند. یک پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2080 Super نیز در اجرای هرچه بهتر بازی‌ها به سیستم کمک می‌کند. گذشته از آن در صورت داشتن هدست VR قادر به اجرای بازی‌های واقعیت مجازی نیز خواهید بود.

صفحه نمایش ۱۷٫۳ اینچ این لپ‌تاپ دارای رزولوشن  ۴K UHD بوده و صددرصد گستره رنگی Adobe RGB را پوشش می‌دهد تا تصاویر را با جزئیات و وضوح رنگی بسیار بالا در برابر چشمان شما قرار دهد.

این لپ‌تاپ با سیستم‌ خنک‌کنندگی آبی اختصاصی کمپانی Alienware به نام Cryo-Tech کار می‌کند که به خوبی از حرارت اجزاء کلیدی دستگاه می‌کاهد. بدنه لپ‌تاپ از جنس آلیاژ منیزیم بوده و طراحی زیبا و استحکام بسیار خوبی دارد.

اتصالات لپ‌تاپ شامل Gigabit Ethernet و وای-فای ۶ هستند. اما نقطه ضعف اصلی این لپ‌تاپ چیست؟ باید بگوییم عملکرد ضعیف باتری که در هر بار شارژ تنها به مدت ۲٫۵ ساعت دوام دارد ایراد اصلی این مدل به حساب می‎آید که در نتیجه آن از حمل‌پذیری لپ‌تاپ نیز تا حدودی کاسته می‎شود.

بهترین از نظر عمر باتری: ASUS ROG Zephyrus G14

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • عمر باتری عالی
  • قابلیت شارژ USB-C
  • قابلیت تشخیص اثر انگشت

نقاط ضعف

  • قیمت
  • فاقد نمایشگر ۴K

از آنجایی که لپ‌‎تاپ‌های گیمینگ می‌بایست حمل‌پذیری نسبتاً بالایی داشته باشند، عمر باتری جزء ویژگی‌های مهم یک لپ‌تاپ گیمینگ خوب به شمار می‎رود. این لپ‌تاپ کمپانی ایسوس در هر بار شارژ تا ۱۱ ساعت قابل استفاده بوده که علاوه بر امکان شارژ با پریز برق از طریق پورت USB-C نیز قابل شارژ است. با استفاده از این پورت می‌توانید تبلت یا اسمارت‌فون خود را هم شارژ کنید.

یک پردازنده AMD Ryzen 9 4900HS، پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce RTX 2060 Max-Q، حافظه رم ۱۶ گیگ و ۱ ترابایت حافظه داخلی از جمله مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه هستند. این لپ‌تاپ گرچه از آخرین فناوری سخت‌افزاری بهره‌مند نیست اما عملکرد رضایت‌بخشی دارد.

صفحه نمایش ۱۴ اینچ لپ‌تاپ با رزولوشن ۱۰۸۰p FHD از فناوری رنگی پانتون بهره‎مند بوده که موجب وضوح و دقت رنگی بالای آن شده است. سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز آن نیز بازی‌ها را به روان‌ترین حالت نمایش می‎دهد. این لپ‌تاپ همچنین برخوردار از چهار اسپیکر بوده که به لطف فناوری Dolby Atmos صدای سوراند مجازی مطلوبی تولید می‎کند.

بدنه آلیاژ منیزیم لپ‌تاپ ظاهری زیبا به آن بخشیده است و در عین سبک بودن استحکام بالایی دارد. در صورت تمایل می‌توانید یک ال‌ای‌دی دارای نور پشت نیز به آن اضافه کنید. از ویژگی‌های جالب این لپ‌تاپ قابلیت تشخیص اثر انگشت بر دکمه پاور بوده که بر سطح امنیت دستگاه افزوده است.

بهترین لپ‌تاپ رده متوسط: HP Omen 15z

 

نقاط قوت

  • سرعت تعویض فریم ۱۴۴ هرتز
  • طراحی شیک
  • ارزش خرید بالا

نقاط ضعف

  • کارت گرافیک قدیمی
  • سنگین‌وزن

لپ‌تاپ اچ‌پی مدل Omen 15z گرچه وزن زیادی دارد، اما اگر قصد خرید یک لپ‌تاپ با قیمت مناسب را داشته باشید انتخاب خوبی‌ست. این لپ‌تاپ با بدنه مشکی مات نسبتاً نازک بوده و بدون در نظر گرفتن وزن شارژر حدود ۲٫۲ کیلوگرم سنگینی دارد.

یک پردازنده AMD Ryzen 5 5600H، حافظه رم ۸ گیگ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگ در کنار پردازنده گرافیکی GeForce RTX 3060 از مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه هستند. کارت گرافیک قدیمی دستگاه و رم محدود آن به این معناست که در اجرای جدیدترین بازی‌ها امکان رسیدن به بالاترین سرعت تعویض فریم وجود نخواهد داشت، اما کماکان می‌توانید در حد متوسطی آن‌ها را بازی کنید. باید گفت که این لپ‌تاپ با توجه به قیمت‌اش عملکردی بالاتر از حد انتظار از خود به نمایش می‌گذارد.

بهترین از نظر ارزش خرید: ASUS TUF A15

 

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت

  • ارزش خرید بالا
  • قابل ارتقاء‌دهی
  • اتصالات گوناگون

نقاط ضعف

  • وزن زیاد
  • پشتیبانی از انواع خاصی از کیت‌های رم

لپ‌تاپ ایسوس مدل Asus TUF A15 با بهره‌مندی از قابلیت‌های سخت‌افزاری مطلوب و قیمتی مناسب از ارزش خرید بالایی برخوردار است. این لپ‌تاپ با پردازنده AMD Ryzen 7 4800H، حافظه رم ۱۶ گیگ، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگ و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1660 Ti کار می‎‌کند که گرچه جزء قوی‌ترین‌ها نیست اما با توجه به قیمت دستگاه از حد کفایت هم بیشتر است. نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی آن نیز با سرعت تعویض فریم ۱۴۴ هرتز کار می‌کند که برای نمایش روان بازی‌ها بسیار عالی عمل می‎کند.

از دیگر نکات مثبت این لپ‌تاپ می‌شود به وجود پورت‌های سه‌گانه USB-A و یک پورت USB-C اشاره کرد. یک پورت ethernet، اتصال HDMI و جک هدفون ۲٫۵ میلی‌متری نیز در این دستگاه قابل استفاده هستند. این لپ‌تاپ نسبتاً سنگین‎وزن است اما ضخامت آن کمتر از ۲٫۵ سانتی‌متر بوده که وزن تقریباً بالای آن را جبران می‌کند.

و اما این لپ‌تاپ با امکان ارتقاء رم و حافظه داخلی (از نوع M.2 SSD) به ویژه برای افرادی مناسب است که در نظر دارند قدرت سخت‌افزاری لپ‌تاپ خود را افزایش دهند. برای این کار تنها لازم است کیت‌های رم سازگار با سیستم آن را تهیه کنند.

نظر نهایی

لپ‌تاپ Razer Blade Pro 17 با بهره‌مندی از پردازنده گرافیکی سری ۳۰ Nvidia عنوان بهترین لپ‌تاپ حال حاضر برای گیمینگ را از آن خود می‌کند. این لپ‌تاپ به راحتی جدیدترین بازی‌ها را اجرا کرده و البته برای چنین عملکرد خارق‌العاده‌ای مبلغ زیادی را درخواست می‌کند. اگر از نظر بودجه محدودتر هستید، پیشنهاد ما به شما لپ‌تاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل Legion 5i است که علی رغم سخت‌افزارهای نسبتاً قدیمی خود انتخابی مناسب از نظر سطح عملکرد و قیمت به شمار می‌رود.

پرس و پاسخ

چرا آداپتور پاور برخی لپ‌تاپ‌های گیمینگ بسیار بزرگ هستند؟ آیا امکان استفاده از یک آداپتور کوچک‌تر وجود دارد؟

لپ‌تاپ‌های گیمینگ در مقایسه با لپ‌های معمولی از قدرت سخت‌افزاری بیشتری برخوردار بوده و به همین دلیل به نیرورسانی بیشتری نیاز دارند. در نتیجه آداپتورهای AC در برخی از این لپ‌تاپ‌ها در مقایسه با آنچه در اغلب لپ‌تاپ‌ها می‌بینید بزرگ‌تر هستند. این آداپتورها از ۱۸۰ تا ۲۳۰ وات توان دارند و معمولاً سنگین‌تر از ۲ کیلوگرم هستند. به همین دلیل اگر قصد دارید لپ‌تاپ خود را به مکان‌های مختلفی حمل کنید لازم است این نکته را در نظر داشته باشید.

اندازه صفحه نمایش لپ‌تاپ بازی باید چقدر باشد؟

انتخاب بزرگی صفحه نمایش لپ‌تاپ گیمینگ تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد که چقدر قصد حمل لپ‌تاپ به مکان‌های مختلف را دارید. اگر قصد دارید از این لپ‌تاپ به عنوان جایگزینی برای کامپیوتر دسکتاپ استفاده کنید، حمل‌پذیری دستگاه اهمیت چندانی برایتان نخواهد داشت. در این صورت حتی بزرگی صفحه هم آنقدرها مهم نیست چراکه می‌توانید لپ‌تاپ را به یک مانیتور بزرگ‌تر متصل کنید. با این حال اگر قصد دارید از صفحه نمایش لپ‌تاپ در زمان گیمینگ استفاده کنید بهتر است تا حد ممکن نمایشگر بزرگی را انتخاب کنید. در نهایت باید میان بزرگ‌تر بودن صفحه نمایش یا حمل‌پذیری بیشتر دستگاه اولویت‌بندی کنید.

به چه پورت‌هایی در یک لپ‌تاپ گیمینگ نیاز است؟

وجود پورت‌های اضافه همیشه در درازمدت کارآمدتر هستند، اما لپ‌تاپ‌ها عموماً از این نظر با محدودیت فضا مواجه‌اند. پورت‌های اساسی در یک لپ‌تاپ گیمینگ پورت‌های USB-C، USB-Aو خروجی HDMI هستند که امکان اتصال به یک نمایشگر خارجی و کیبورد یا موس را به شما می‎دهند. برخی افراد علاوه بر این‌ها به پورت Ethernet و کارتخوان microSD نیاز دارند. البته در صورت داشتن هاب USB-C کمتر به این پورت‌ها نیاز پیدا خواهید کرد.

برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کرد

  • کارت گرافیک

ویژگی اصلی هر لپ‌تاپ گیمینگ وجود یک کارت گرافیک قوی است که امکان اجرای هر گونه بازی را به شما می‌دهد. لازم است در هنگام خرید لپ‌‎تاپ گیمینگ به دنبال لپ‌تاپی باشید که دارای پردازنده گرافیکی NVIDIA یا AMD باشد. اگر قصد دارید برای یک بازی خاص از لپ‌تاپ استفاده کنید لازم است حداقل سیستم سخت‌افزاری ذکر شده برای آن بازی را بررسی کنید. برای اجرای ایدئال بازی لازم است لپ‌تاپی که قصد خرید آن را دارید از حداقل مشخصات سخت‌افزاری ذکر شده قدرت بیشتری داشته باشد تا در حین اجرای بازی به مشکل برنخورید.

  • حافظه رم

اگر لپ‌تاپی را برای گیمینگ خریداری کنید که از حافظه رم کافی برخوردار نباشد چیزی جز ناامیدی نصیب‌تان نخواهد شد. رم ۱۶ گیگ حداقل مقداری است که لپ‌تا‌پ‌های مناسب گیمینگ از آن بهره‌مند هستند، گرچه برخی مدل‌های اقتصادی برای بازی‌های نه چندان سنگین با رم ۸ گیگ هم به خوبی کار می‎کنند. همچنین مهم است که بررسی کنید کارت گرافیک لپ‌تاپ نیز دارای حافظه VRAM باشد.

  • پردازنده

پردازنده اصلی لپ‌تاپ (CPU) نیز از اجزای تأثیرگذار در گیمینگ به شمار می‌رود، حتی اگر از نظر اهمیت پس از پردازنده گرافیکی (GPU) قرار بگیرد. بیشتر لپ‌تاپ‌های درجه یک گیمینگ دارای پردازنده‌های  AMD Ryzen یا Intel Core i7 هستند، البته ممکن است مدل‌های پایین‌تر هم کار شما را راه بیندازند. فقط باید به خاطر داشته باشید که نوع پردازنده از آنچه برای اجرای بازی موردعلاقه‌تان ذکر شده است پایین‎‌تر نباشد، در غیر این صورت ممکن است بازی با سرعت پایین اجرا شود یا اصلاً قابل اجرا نباشد.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار