دوربین ها

بهترین دوربین‌های تحت شبکه شیائومی

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

در دنیای امروز، امنیت جایگاه ویژه‌ای بین کاربران دارد و کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی تجهیزات حفاظتی هوشمند نیز با علم بر این قضیه، محصولات زیادی را برای کاربران تولید کرده‌اند. کمپانی شیائومی یکی از فعال‌ترین بازیگران در این عرصه است که محصولاتش علاوه بر برخورداری از کیفیت بسیار مناسب، قیمت کاملاً رقابتی نیز داشته و با قابلیت‌های فراوانی که دارند، سطح بسیار مناسبی از امنیت و نظارت را برای کاربران فراهم می‌کنند. در ادامه‌ی این متن، تعدادی از بهترین دوربین‌های هوشمند شیائومی را باهم مرور خواهیم کرد.

دوربین تحت شبکه شیائومی مدل MI MJSXJ02CM

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت:

  • چرخش ۳۶۰ درجه
  • دید در شب مادون قرمز
  • تشخیص حرکت

نقاط ضعف:

  • نبود پشتیبانی از فضای ابری

دوربین Mi MJSXJ02CM شیائومی که با نام Mi Home Security Camera 360 نیز شناخته می‌شود، از جمله دوربین‌های تحت شبکه‌ی این شرکت است که امکان زیر نظر داشتن فضای خانه را به شما می‌دهد. این دوربین برای استفاده در محیط‌های سرپوشیده مناسب است و عملکرد مناسبی نیز در برابر نفوذ آب ندارد. با دریافت اپلیکیشن مخصوص شیائومی که روی سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل نصب است، می‌توانید گوشی هوشمند خود را به دوربین متصل کنید. دستگاه Mi MJSXJ02CM از ابعاد نسبتا کوچکی برخوردار است و با وزن ۲۳۹ گرم به‌راحتی در هر مکانی قابل استفاده است.

همچنین با استفاده از اتصالات و قطعات مخصوصی که در بسته‌بندی محصول به کاربر ارائه می‌شوند، امکان نصب و استفاده از دوربین به صورت دیواری و سقفی نیز وجود دارد. یکی دیگر از خصوصیات کلیدی این دوربین، قابلیت دید در شب است. دوربین مدل Mi MJSXJ02CM با بهره‌گیری از حسگرهای مادون قرمز می‌تواند در فضاهای کم‌نور هم عملکرد مطلوبی داشته باشد. این دستگاه همچنین به میکروفون داخلی با امکان ارسال دوطرفه (۲-Way Communication)  مجهز است و اسلات حافظه‌ی آن از کارت‌های حافظه نوع MicroSD تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

شیار حافظه در قسمت پایین لنز دوربین قرار گرفته و برای دسترسی به آن باید قسمت حاوی لنز را به سمت بالا حرکت دهید. با داشتن سری قابل حرکت، این دوربین شیائومی می‌تواند به چپ، راست، بالا و پایین دید داشته باشد. چرخش ۳۶۰ درجه افقی که دید کاملی را از محیط اطراف در اختیار کاربر قرار می‌دهد، از جمله دیگر نکات مثبت دوربین‌های نظارتی Mi MJSXJ02CM به شمار می‌رود. این دوربین همچنین با برخورداری از کیفیت فول اچ دی تصاویر، کاربری لذت‌بخشی را برای آن به همراه آورده‌است.

دوربین تحت شبکه شیاومی مدل Yi

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت:

  • نصب و راه‌اندازی آسان
  • زاویه‌ی دید ۱۱۱ درجه
  • کیفیت HD تصویر

نقاط ضعف:

  • عملکرد تنها با برق شهری
  • عدم پشتیبانی از فضای ابری

دیگر محصول فوق‌العاده در دسته‌ی دوربین‌های نظارتی که توسط شیائومی ساخته ‌شد‌ه‌است، Xiaomi Yi نام دارد که از جمله پرکاربردترین و بهترین دوربین‌های بی‌سیم تحت شبکه‌ی شیائومی به شمار می‌رود و با استفاده از اپلیکیشن موبایلی که کمپانی شیائومی برای آن ارائه کرده است، قادر است نظارتی کامل بر محیط موردنظرتان را انجام دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از یک درگاه MicroSD تصاویر ویدیویی را ذخیره‌ کرده و بعدا آن‌ها را مشاهده کنید. قسمت پایه‌ی این محصول از جنس پلاستیک است و می‌توان زاویه‌ی عمودی آن‌ را تغییر داد. رزولوشن تصویری که دوربین تحت ‌شبکه‌ی شیائومی مدل Yi می‌تواند ارائه کند، ۱۲۸۰×۷۲۰  است که رزولوشن بسیار مناسبی برای یک دوربین نظارتی به شمار می‌رود. این دوربین انرژی خود را از طریق آداپتور ۵ ولتی موجود در جعبه‌ی محصول تامین می‌کند. علاوه بر این موارد، استفاده از لنزی با فاصله‌ی کانونی ۲٫۰ میلی‌متری (F2.0)  با زاویه‌ی دید عریض ۱۱۱ درجه‌ای، این محصول را به انتخابی باکیفیت و مناسب برای شما تبدیل خواهد کرد.

دوربین مداربسته تحت شبکه شیائومی مدل MJSXJ10CM

 

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت:

  • قیمت مناسب
  • کیفیت فول اچ‌دی تصاویر
  • پشتیبانی از فضای ابری

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از دستیارهای هوشمند

دوربین نظارتی جدید شیائومی از طراحی نوآورانه و جذابی بهره می‌برد.کاربر می‌تواند دوربین را بر روی میز نصب کند و یا به صورت برعکس به سقف خانه یا محل کار خودش متصل کند.این دوربین نظارتی قابلیت اتصال به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایی که از سیستم عامل اندروید 4.4 به بالا و iOS 9.0 به بالا بهره می‌برند را ارائه می‌دهد. نحوه اتصال دوربین به دستگاه‌های مختلف از طریق وای‌فای و در باند 2.4 گیگاهرتزی است. ماژول وای‌فای داخلی این دوربین از استاندارد IEEE 802.11b/g/n پشتیبانی می‌کند. شیائومی در دوربین نظارتی MJSXJ10CM از یک حسگر با کیفیت با قابلیت فیلمبرداری 1080p استفاده کرده است. همچنین لنز به کار رفته در این دوربین از حداکثر گشودگی دیافراگم f/2.1 بهره می‌برد که در شرایط نوری نامناسب امکان تصویربرداری با کیفیت رضایت بخش را میسر می‌کند. فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین کاملا نرم و شفاف هستند و هیچگونه پارگی یا ناپایداری در نرخ فریم قابل مشاهده نخواهد بود. به لطف پشتیبانی از فناوری WDR، دوربین در شرایط نوری نامساعد عملکرد بسیار خوبی دارد و ویدیوهایی با نویز کم و نوردهی مناسب را ضبط می‌کند.علاوه بر این، شیائومی برای اطمینان که در هر زمانی از شبانه روز عملکرد فیلمبرداری دوربین با مشکل مواجه نشود، از ال‌ای‌دی‌های مادون قرمز مخفی استفاده کرده است. این ال‌ای‌دی‌ها نوری با طول موج 940 نانومتر را ساطع می‌کنند که امکان فیلمبرداری در شرایط تاریکی مطلق را برای حسگر دوربین میسر می‌کند. لنز دوربین نظارتی بی‌سیم شیائومی مدل MJSXJ10CM قابلیت چرخش دارد و به لطف موتور دوگانه به کار رفته در دوربین، زاویه دید 108 درجه‌ای به صورت عمودی و 360 درجه‌ای به صورت افقی در دسترس کاربر قرار دارد. بدین ترتیب تمامی زوایای خانه یا دفتر کارتان تحت نظر خواهد بود.الگوریتم تشخیص انسان در این دوربین براساس هوش مصنوعی کار می‌کند و زمانی که تحرکات مشکوک یک انسان توسط دوربین شناسایی شود، به کاربر هشدار داده خواهد شد. دوربین نظارتی بی‌سیم شیائومی Mi 360° Camera قابلیت برقراری تماس صوتی به صورت دوطرفه را ارائه می‌دهد.حافظه داخلی دوربین با استفاده از کارت حافظه Micro SD تا 32 گیگابایت قابل ارتقاء است و به لطف پشتیبانی از کدک جدید و پیشرفته H.265، حجم اشغال شده توسط ویدیوها حداقل خواهد بود.

 

دوربین تحت شبکه شیائومی مدل JTSXJ01CM

مشاهده این محصول در دیجی کالا

نقاط قوت:

  • کیفیت ۱۰۸۰p تصاویر
  • زوم نوری ۴ برابری

نقاط ضعف:

  • عدم پشتیبانی از فضای ابری
  • عملکرد تنها با برق شهری

JTSXJ01CM محصولی حرفه‌ای‌تر برای نظارت روی محیط است که قابلیت اتصال به صورت بی‌سیم را دارد. دوربین JTSXJ01CM  با نام‌هایی مانندQDJ4005CN  و MiJia  نیز به بازارهای مختلف عرضه‌شده و به فروش می‌رسد. این دوربین از یک حسگر CMOS بهره می‌برد و شیائومی آن را به قابلیت دید در شب تجهیز کرده که به کمک آن می‌توان در محیط‌های تاریک هم تصاویری را با کیفیت مناسب مشاهده کرد. دوربین نظارتی JTSXJ01CM همچنین دارای یک میکروفن و یک اسپیکر برای برقراری ارتباط دو طرفه است که باعث حرفه‌ای تر به نظر رسیدن آن شده است. علاوه بر این، نشان‌گر LED موجود در این محصول، قابلیت‌های فراوانی داشته و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دوربین شیائومی مدل JTSXJ01CM از قابلیت چرخش افقی و عمودی بهره می‌برد که می‌توان از طریق اپلیکیشن موبایل ارایه شده توسط شرکت شیائومی برای این محصول اقدام به مدیریت آن کرد. طراحی دوربین JTSXJ01CM به‌گونه‌ای است که نه تنها باعث از دست رفتن زیبایی محیط نمی‌شود بلکه با طراحی دوست‌داشتنی خود، حس خوبی را به کاربر ارایه می‌کند. حداکثر رزولوشن تصویر در این محصول ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل است. در صورتی که قصد تهیه‌ی یک دوربین تحت شبکه را دارید، JTSXJ01CM  می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد.

دوربین هوشمند شیائومی مدل Xiaofang

مشاهده این محصول در دیجی کالا

 

نقاط قوت:

  • زاویه‌ی دید ۳۶۰ درجه
  • کیفیت فول اچ دی تصاویر
  • قابلیت دید در شب

نقاط ضعف:

  • برخی مشکلات جزیی در سیستم آلارم

دوربین شیائوفنگ شیائومی طراحی خاص و جالب و ویژگی‌هایی منحصربفرد دارد که آن را در شمار بهترین محصولات شیائومی قرار داده‌است. Xiaomi Xiaofang به شکل یک مکعب سفید با ابعاد ۵۰ در ۵۰ در ۵۶ سانتی متر است. این دوربین صرفاً در رنگ سفید عرضه شده و بدنه اش از جنس پلاستیکی شفاف و باکیفیت ساخته شده‌است. در یک نگاه کلی به این دوربین، در قسمت جلوی آن شاهد حضور لنز، سنسور مادون قرمز و میکروفون برای مکالمه دو طرفه هستیم و در پشت آن هم یک پورت USB، یک پورت Micro-USB، چراغ وضعیت و بلندگوی دستگاه جای گرفته و در قسمت زیرین دوربین نیز فقط درگاه Micro-SD و سوراخ Setup  و Reset دستگاه واقع شده‌اند. نصب و تنظیم زاویه‌ی دید این دوربین با توجه به پایه‌ی بازویی آن، بسیار آسان است و برای نصب این دوربین روی سطوح فلزی به هیچ وسیله اضافه ای نیاز نخواهد بود، چراکه کف دوربین به آهنرباهای قدرتمندی مجهز شده‌است که با توجه به وزن بسیار اندک ۱۰۰ گرمی آن، قادر به نگه‌ داشتن آن در سر جای خود هستند.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار