تبلت ها

بهترین آیپدهای سال ۲۰۲۲ | کدام آی‌پد مناسب ماست؟

بازدید کننده محترم باید توجه داشته باشد که ممکن است بعضی از محصولات موجود در این پست به مرور زمان به دلیل مواردی نظیر ناموجود شدن آن در بازار، پایان تولید محصول و یا منقضی شدن تاریخ تولید، در فروشگاه تامین کننده ناموجود شود. در صورت پیش‌آمد چنین موضوعی، شما می‌توانید به محصولات مشابه رجوع کنید.

خرید یک آیپد کار دشواری نیست. فقط کافی است جدیدترین مدل را انتخاب کنید، مگر نه؟ باید بگوییم موضوع به این سادگی‌ها هم نیست. اپل چهار مدل اصلی آیپد را در بازار دارد که هر کدام نقاط قوت خود را دارند. در همین حین مدل‌های قدیمی‌تر آیپد نیز در بازارهای دست ‌دوم به فروش می‌رسند. از آنجایی تمامی این دستگاه‌ها ظاهر مشابه‌ای دارند، مهم است که ویژگی‌های هر مدل و قیمتی را که باید برای آن بپردازید، بدانید. در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین مدل‌های آیپد (و آن‌هایی که بهتر است به سراغشان نروید) بیشتر آشنا کنیم و تفاوت‌های میان هر یک را توضیح دهیم.

بهترین مدل برای بیشتر افراد: آیپد ۲۰۲۱، نسل نهم

مشاهده این محصول در دیجی کالا

آیپد نسل نهم برای اغلب افراد بهترین تبلت محسوب می‌شود و بهترین قیمت را هم دارد. این آیپد اندازه و ظاهر یکسانی با مدل قبلی خود دارد، در نتیجه از همه اکسسوری‌های فعلی، از جمله قلم نسل اول اپل و کیبورد اسمارت پشتیبانی می‌کند. این مدل دارای کلید هوم (خانه) بوده و یک حاشیه پهن صفحه نمایش ۱۰.۲ اینچی‌اش را احاطه کرده است.

تراشه A13 Bionic که اولین بار در آیفون ۱۱ بکار رفت، این آیپد را نیز به یکی از قدرتمندترین تبلت‌ها در رده خود تبدیل کرده است. این نسل آیپد نقاط قوت دیگری هم دارد که از جمله ۶۴ گیگ حافظه داخلی و قابلیت True Tone  صفحه نمایش است که دمای رنگی نمایشگر را مطابق با نورپردازی امبینت محیط اطراف شما تنظیم می‌کند تا رنگ‌ها به شکل طبیعی‌تری نمایش داده شوند. دوربین جلوی این آیپد جذاب‌ترین ویژگی مثبت آن به حساب می‌آید که از ۱.۲ مگاپیکسل به ۱۲ مگاپیکسل ارتقاء یافته است و از قابلیت Center Stage  بهره‌مند است؛ این نمایه آیپد پرو با حرکت دادن دوربین در حین تماس‌های ویدئویی شما را در همه حال در مرکز قاب نگه می‌دارد.

آیپد نسل نهم تنها آیپد فاقد نمایشگر لمینت است و همین موضوع فضایی خالی را میان صفحه نمایش و گلس ایجاد کرده که از دقت در واکنش به لمس انگشت و به‌خصوص در حین کار با قلم آیپد کاسته است.

بهترین مدل از نظر قابلیت حمل‌پذیری: آیپد مینی (۲۰۲۱، نسل ششم)

مشاهده این محصول در دیجی کالا

این آیپد مینی هیچ شباهتی به آیپد مینی‌های پیش از خود ندارد. آیپد مینی ۲۰۲۱ از نظر طراحی ظاهری شبیه به آیپد پرو است و حاشیه‌ای نازک، نمایشگر ۸.۳ اینچ آن را احاطه کرده است. این آیپد مینی نسبت به مدل قبلی خود کمی کوچک‌تر است و همین ویژگی، قابلیت‌ حمل‌پذیری آن را دوچندان کرده است. آیپد مینی ۲۰۲۱ فاقد کلید هوم بوده و برخلاف آیپد ایر از فناوری شناسایی چهره بهره‌مند نمی‌باشد. برای ورود به دستگاه باید از قابلیت تاچ آیدی که با کلید خواب/بیداری دستگاه تلفیق شده است، استفاده کنید. این مدل همچنین از اتصال ۵G ساب ۶ پشتیبانی‌ می‌کند و بهتر از همه اینکه دارای پورت شارژ USB-C است تا بتوانید به راحتی آن را با شارژر مک‌بوک خود شارژ کنید.

تراشه A15 Bionic X بکار رفته در این مدل آن را برای اجرای تقریباً تمام انواع برنامه‌ها و بازی‌های سنگین مناسب ساخته است. دوربین‌های این آیپد مینی در جلو و عقب ارتقاء یافته‌اند و قلم نسل دوم اپل نیز به‌طور مغناطیسی به حاشیه دستگاه وصل شده و به همین روش هم شارژ می‌شود.

بهترین مدل برای میزکار بزرگ‌تر: آیپد ایر (۲۰۲۲، نسل پنجم)

مشاهده این محصول در دیجی کالا

آیپد ایر ۲۰۲۲ حالا از یک پردازنده M1 نیرو می‌گیرد و از این نظر مشابه با آیپد پرو و مک‌بوک ایر است. این مدل آیپد بنابراین قدرتمندترین تبلت موجود به شمار می‌رود. طراحی این مدل در مقایسه با نسخه ۲۰۲۰ تغییر نکرده است و در اینجا هم با یک نمایشگر ال‌سی‌دی ۱۰.۹ اینچ با حاشیه باریک، یک پورت USB-C و  قابلیت تاچ آیدی عجین شده با کلید پاور در بالای دستگاه طرف هستیم. آیپد ایر ۲۰۲۲ همچنین از نسل دوم قلم اپل و کیبورد اسمارت و مجیک پشتیبانی می‌کند. از ویژگی‌های تازه این مدل می‌توان به اتصال ۵G ساب ۶ و رزولوشن بالاتر دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی‌اش (با پشتیبانی از Center Stage) اشاره کرد.

این آیپد سبک‌تر و تقریباً به اندازه آیپد استاندارد جمع‌وجور است، اما از نمایشگر بزرگ‌تری بهره‌مند بوده که آن را برای انجام کارهای جدی‌تر مناسب ساخته است. با این حال انجام چندین وظیفه به‌طور همزمان کماکان در یک مک‌بوک با راحتی بیشتری قابل انجام است. ناگفته نماند که اکسسوری‌های مختص به این مدل، هزینه استفاده از آن را بیشتر کرده است.

بهترین مدل از هر نظر: آیپد پرو (۲۰۲۱، نسل پنجم ۱۲.۹ اینچ)

مشاهده این محصول در دیجی کالا

آیپد پرو در دو اندازه ۱۱ اینچ و ۱۲.۹ اینچ عرضه شده است. مدل ۱۲.۹ اینچ آیپد پرو دستگاه منحصربفردی است که همتایان زیادی ندارد. این مدل خصوصاً اگر بخواهید در کار با قلم اپل به عنوان بوم نقاشی خود از آن استفاده کنید، انتخاب بسیار مناسبی است. آیپد پروی ۱۲.۹ اینچ تنها آیپدی است که از فناوری بک‌لایت ال‌ای‌دی مینی اپل بهره‌مند است، به این معنا که این نمایشگر همان ال‌سی‌دی و نه  OLED (همچون آيفون‌های جدید) است، اما با اضافه شدن هزاران ال‌ای‌دی قادر است روشنایی بیشتر، کنتراست بهتر و دامنه رنگی گسترده‌تری به صفحه نمایش ببخشد. کیفیت نمایشگر این آیپد به قدری خوب است که ترجیح می‌دهید به‌جای آی‌مک ۲۴ اینچی خود، برای تماشای فیلم از آن استفاده کنید.

هر دو مدل آیپد اپرو از پردازنده M1 که در مک‌بوک‌های اپل جا گرفته‌اند، نیرو می‌گیرند. نرم‌افزار دستگاه برای به کار بستن تمام این قدرت هنوز جای پیشرفت دارد، هرچند سیستم‌عامل iPadOS 15 بسیاری از انتظارات کاربران را برآورده کرده است. این آیپدها همچنین تنها مدل‌های بهره‌مند از فناوری تشخیص چهره (فیس آیدی) در کنار قابلیت پروموشن هستند که امکان انتخاب سرعت تعویض فریم ۱۲۰ هرتز را به کاربر می‌دهد. چهار اسپیکر بکاررفته در هر دو مدل آیپد پرو نیز خروجی صدای بسیار مطلوبی دارند و میکروفون‌های بیشتری قادر به انتقال صدای شما خواهند بود. آیپد پرو اولین آیپد برخوردار از قابلیت Center Stage بوده است. لنز اولتراواید بکاررفته در پشت دستگاه نیز در ثبت سوژه در حال حرکت بهتر عمل می‌کند. یک سنسور لیدار نیز امکان کار با نمایه‌های واقعیت افزوده (AR) را به کاربر می‌دهد. این مدل آیپد همچون مدل ایر، از کیبورد مجیک و کیبورد اسمارت پشتیبانی می‌کند.

چند کلمه‌ای درباره مدل‌های قدیمی‌تر آیپد پرو…

مدل‌های پرو همواره در بین آیپدها از قابلیت‌های بیشتری برخوردار بوده‌اند. آیپد پرو ۲۰۱۸ و مدل ۱۱ اینچی ۲۰۲۰ در صورتی که با قیمت مناسبی در دسترس شما باشند، انتخاب‌های خوبی هستند. هرچند به‌طور کلی پیشنهاد می‌کنیم قیمت بالایی برای مدل‌ ۲۰۲۰ یا نسخه‌های ۱۲.۹ اینچ قدیمی‌تر نپردازید. در این حالت می‌توانید با پرداخت مبلغ کمی بیشتری به سراغ مدل‌های ۲۰۲۱ بروید که از جهات مختلفی با نسخه‌های جدیدتر برابری می‌کنند و علاوه بر آن قادر به اتصال به کیبورد مجیک هستند.

مدل‌های قدیمی‌تر ۱۰.۵ اینچ، ۱۰ اینچ و ۱۳ اینچ آیپد پرو ارزش خرید بالایی ندارند و خارج از رده به حساب می‌آیند.

مناسب‌ترین قیمت…

اپل دیگر آیپد ایر (۲۰۲۰)، آیپد مینی ۵ (۲۰۱۹) یا آیپد ۱۰.۲ اینچ ۲۰۲۰ را به فروش نمی‌رساند.  اما اگر از طریق مجرا‌های غیررسمی قادر به خرید آن‌ها هستید، انتخاب‌های مناسبی هستند. انتظار نداشته باشید که یکی از این مدل‌ها تبدیل به آیپد محبوب شما شود، اما دست کم تا دو سال برایتان کار خواهد کرد. دو مدل آخر با نسل اول قلم اپل سازگار هستند و آیپد ایر از نسل دوم قلم اپل پشتیبانی می‌کند. هر سه مدل نیز قادر به اتصال به کیبورد اسمارت اپل می‌باشند.

از این مدل‌ها دوری کنید…

حتی اگر بودجه محدودی دارید، اقدام به خرید این مدل‌ها نکنید: آیپد ۷-۱، آیپد مینی ۴-۱ و آیپد ایر اوریجینال ۲-۱.

احتمال اینکه یک آیپد قدیمی عملکرد قابل قبولی داشته باشد، صفر نیست. اما هیچ یک از مدل‌های مذکور موجب رضایت شما نخواهند شد؛ مگر اینکه مجانی صاحب یکی از آن‌ها شوید!

بسیاری از مدل‌های قدیمی‌تر آیپد مدت‌هاست که آپدیت‌های نرم‌افزاری خود را دریافت نمی‌کنند و قطعاً در مقایسه با اسمارت‌فون یا کامپیوتر شما کندتر عمل خواهند کرد.

نمایشگرهای آیپد مینی ۴-۱ و آیپد ۷-۱ با رزولوشن بسیار پایینی کار می‌کنند و در مجموع بسیار قدیمی هستند. بهتر است خرید مدل قدیمی آیپد ایر ۱ (۲۰۱۴) یا آیپد ایر ۲ (۲۰۱۵) را هم فراموش کنید.

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار