نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی مشخصات گوشی Redmi Note 11 4G شیائومی

عرضه چندین باره و با اسم های مختلف و تغییرات کوچیک در بازه های قیمتی مختلف باعث شده حتی فروشندگان موبایل هم بعضی وقتا گیج بشن و ندونن که کدوم گوشی به کدومه! ردمی نوت ۱۱ ۴ جی هم نمونه جدیده این نامگذاریه که حداقل سه تا گوشی با این نام داریم که از لحاظ سخت افزاری و حتی ظاهری با هم متفاوتن. یه Redmi Note 11 داریم که همه میشناسیمش و گوشی پرفروشیه، یه Redmi Note 11 (China) داریم که خوب تو ایران نیومده و یه Redmi Note 11 4G که تازگی به صورت محدود تو بازار ایران هم اومده و قیمت redmi note 11 4G تو بازه قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومن قرار داره. برای این که بدونید این گوشی با redmi note 11 معروف چه تفاوت هایی داره و آیا اصلا این نسخه ارزش خرید داره یا نه با بررسی Redmi Note 11 4G همراه ما  باشید.

(تازه دقیقا با همین ظاهر و مشخصات سخت افزاری redmi note 11 4G عینا دو تا گوشی دیگه یعنی redmi 10 و redmi 10 2022 هم تو بازار وجود دارند یعنی دقیقا سه تا گوشی یکسان با مشابهت 99 درصد که با اسامی و قیمت های متفاوت قابل خریداری هستند!)

طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت ۱۱ ۴ جی

برای redmi note 11 4g مثل بقیه گوشی های میان رده شیائومی، طراحی و کیفیت ساخت قابل قبولی شاهدیم و نسبت به رقبای دیگه خودش تو این رنج از متریال بهتری ساخته شده. قاب پشتی از پلاستیک براق ساخته شده ولی توی نگاه اول حس شیشه بودن رو القا میکنه. فریم دوربین ها به صورت مستطیلی با بیرون زدگی خیلی کم طراحی شده و مثل همیشه سمت چپ قاب پشتی میتونید فریم دوربین ها رو پیدا کنید. فریم دوربین ها ۳ تا سنسور و فلش دوربین های ردمی نوت ۱۱ ۴ جی رو توی خودش جا داده.

فریم میانی هم از پلاستیک براق ساخته شده که کیفیت ساخت خوبی داره. زیر گوشی درگاه شارژ Type-C، اسپیکر و میکروفون، بالای گوشی اسپیکر دوم، میکروفون دوم، جک هندزفری به همراه سنسور مادون قرمز (IR-Blaster) قرار گرفته. سمت راست فریم میانی دکمه پاور که با حسگر اثر انگشت ادغام شده و کلید کنترل کننده صدا قرار داره و سمت چپ فریم میانی پذیرای خشاب سیم کارته که این خشاب سیم کارت قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان و یا یک سیم کارت و یه رم میکرو اس دی رو داره.

 

حاشیه های نمایشگر نسبتا زیاده به خصوص از پایین و همین باعث شده 83.4 درصد از پنل جلویی به نمایشگر اختصاص پیدا کنه. دوربین سلفی توی پانچ هول نسبتا بزرگ بالای پنل جلویی دیده میشه و اسپیکر مکالمه هم رفته توی حاشیه نمایشگر و باعث شده که نمایشگر بزرگتر به چشم بیاد.

وزن ۱۸۱ گرمی در کنار طراحی ساده و با کیفیت بدنه باعث شده تو این بخش مثل بقیه گوشی های اقتصادی شیائومی شاهد کیفیت خوبی باشیم.

کیفیت نمایشگر شیائومی Redmi Note 11 4G

شیائومی برای redmi Note 11 4G از پنل نمایشگر LCD استفاده کرده. نمایشگری با اندازه 6.5 اینچ و رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل که تراکم پیکسلی ۴۰۵ ppi رو در اختیار کاربر قرار میده. این نمایشگر LCD نرخ به روزرسانی 90 هرتزی داره که میتونه یکی از نقاط قوتش توی بخش نمایشگر به حساب بیاد.

 

در مورد کیفیت این نمایشگر باید بگیم خیلی راضی کننده نیست. LCD بود این نمایشگر باعث میشه غلظت و کنتراست رنگ ها توی این نمایشگر زیاد تعریفی نداشته باشه. روشنایی این نمایشگر هم بین رقبای هم قیمت خودش حرفی برای گفتن نداره و میتونه شما رو اذیت کنه. در مجموع تو بخش نمایشگر حرف خاصی برای گفتن نداره و تو نسخه معمولی این گوشی شاهد کیفیت بهتری هستیم.

باتری و شارژدهی ردمی نوت ۱۱ فور جی

تو این بخش از باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده شده. این گوشی از قابلیت شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی میکنه که نسبت به گوشی های دیگه شیائومی سرعت شارژ کمتری داره البته از تکنولوژی شارژ معکوس 9 واتی هم بهره میبره که وجودش برای این بازه عجیبه.

 

در مورد شارژدهی ردمی نوت ۱۱ ۴ جی به راحتی میتونه توی استفاده های معمولی رو به زیاد تا یک روز کامل شما رو همراهی کنه. البته سرعت شارژ نسبتا پایین باعث میشه تقریبا بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ دقیقه طول بکشه تا به صورت کامل این گوشی شارژ بشه. در مجموع تو بخش باتری عملکرد خوبی داره و شما رو راضی میکنه.

امنیت redmi note 11 4g

شیائومی بهترین محل رو برای حسگر اثر انگشت در نظر گرفته و سراغ حسگر روی دکمه پاور رفته. حسگر اثر انگشت سرعت خوب و قابل قبولی داره و کار کردن باهاش شما رو اذیت نمیکنه. در ضمن ردمی نوت ۱۱ ۴ جی از سیستم تشخیص چهره دو بعدی هم استفاده میکنه که سرعت خیلی خوبی نداره و توی نور کم برای باز کردن گوشی به مشکل بر میخوره. در نهایت توی بخش امنیت هم عملکرد خوب و قابل قبولی از خودش نشون میده که تفاوت زیادی با رقبای هم قیمت خودش نداره.

عملکرد دوربین شیائومی ردمی Note 11 4G

Redmi note 11 4g از سه تا سنسور برای بخش دوربین خودش استفاده کرده. سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی پکیج دوربین این گوشی رو تشکیل دادن. عکس های ثبت شده با سنسور اصلی کیفیت خیلی خوبی ندارن و شارپنس و کنتراست اونها تعریفی نداره. سنسور اولترا واید هم عکس هایی شبیه به سنسور اصلی اما با کیفیت پایین تری میندازه، اما توش بهم رختگی و دینامیک رنج خیلی بدی نمیبینیم. سنسور ماکرو هم در شرایط نوری خوب و بدون لرزش و نزدیک نشدن بیش از حد به سوژه عکس های مناسبی می ندازه.

سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی هم اصلا خوب نیست. از نظر کیفیت عکس های سلفی باید بگیم که شارپنس و جزئیات واقعا پایینه و توی بهترین شرایط نوری شاید بتونید یه عکس سلفی کاملا معمولی باهاش ثبت کنید.

تو بخش فیلمبرداری هم رزولوشن ۱۰۸۰ و فریم ۳۰ میتونید فیلم بگیرید و کیفیت این فیلم ها تعریف خاصی نداره.

در مجموع بخش دوربین جز نقاط ضعف این گوشی به حساب میاد و تعریف آنچنانی نداره.

سخت افزار و پردازنده redmi Note 11 4g

شیائومی برای این گوشی اقتصادی خودش دوباره رفته سراغ پردازنده مدیاتک هلیو G88 با معماری 12 نانومتری که جز پردازنده های جدید مدیاتک محسوب میشه. گوشی ردمی نوت ۱۱ ۴ جی با حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ و رم 6 و 8 گیگ به بازار عرضه شده.

عملکرد این پردازنده در مجموع قابل قبوله، تو کاربری روزانه به راحتی میتونید باهاش کار کنید و تو بازی های سنگین گرافیکی مثل کالاف دیوتی موبایل با کیفیت مدیوم گرافیکی به راحتی می تونید بازی کنید. پردازنده هم خوب بهینه شده و تو بازی های سنگین هم دمای اون خیلی بالا نمیره و داغ نمیکنه.

نرم افزار و رابط کاربری redmi note 11 4g

ردمی نوت ۱۱ ۴ جی از اندروید 11 به عنوان سیستم عامل استفاده میکنه که این سیستم عامل رو با رابط کاربری اختصاصی خودش یعنی MIUI 12.5 بهینه سازی کرده. امکانات شخصی سازی خوبی داره و در اجرا کارهای روزمره سرعت خوبی داره. با توجه به پشتیبانی ۲ ساله شیائومی از گوشی هاش به احتمال زیاد اندروید ۱۲ و ۱۳ هم برای این گوشی عرضه میشه و نسبت به رقبای قدیمی ترش تجربه به روزی تری با این گوشی دارید.

عملکرد اسپیکر ردمی نوت ۱۱ ۴ جی

شیائومی برای Redmi نوت ۱۱ ۴ جی از اسپیکر استریو استفاده کرده، بلندی صدا کاملا قابل قبوله اما وقتی شما صدا رو روی بیشینه قرار میدید، کیفیت و وضوح صدا کم میشه. تو این بخش تقریبا عملکرد متوسطی داشته و اگه کیفیت براتون مهمه باشه شما رو راضی نمیکنه.

 

ارزش خرید شیائومی redmi Note 11 4G

ردمی نوت ۱۱ فور جی توی بخش طراحی، پردازنده و باتری عملکرد قابل قبولی از خودش نشون داده و اگر دنبال یه گوشی خوش دست با پردازنده نسبتا خوب و باتری قابل اعتماد هستید می تونید برید سراغ خرید redmi note 11 4g شیائومی. البته توی بخش نمایشگر و دوربین این گوشی نسبت به رقبای خودش ضعیف تر عمل کرده و ضعف داره و نمی تونه شما رو راضی کنه. اما این که به صورت محدود تو بازار اومده شاید بشه گفت خیلی خریدش توصیه نمیشه.

مقایسه Redmi Note 11 و Redmi Note 11 4g

درسته که redmi note 11 پرفروش بازار هم 4g محسوب میشه اما اینجا منظورمون از ردمی نوت 11 همون گوشی پرفروشس و redmi note 11 4g همون گوشی شیائومیه که تو این مقاله بررسی کردیم. از دست تو شیائومی! ببین مشکل اسم گذاری هاتو!

با این که قیمت ردمی نوت ۱۱ تقریبا با نسخه 4G یکسانه ولی تو صفحه نمایش خیلی بهتر عمل میکنه، از یه صفحه امولد با جزئیات رنگ و دقت بالایی استفاده میکنه و روشنایی خیلی بالاتری (۷۰۰ نیت نسبت به ۴۰۰ نیت) داره. تو بخش طراحی دو گوشی تقریبا یکی هستن با کمی تفاوت اما redmi note 11 از گواهی IP53 استفاده میکنه و از لحاظ ماندگاری گوشی خیالتون رو راحت تر میکنه. استفاده از پردازنده اسنپ دراگون ۶۸۰ باعث شده هم قدرت سخت افزاری بهتری داشته باشه و هم در عملکرد باتری کمی بهتر از redmi note 11 4g قرار بگیره. در بخش باتری برتری دیگه سرعت شارژ بالاتر بخاطر استفاده از شارژر ۳۳ واتیه که تقریبا ۱ ساعت زودتر باتری رو فول شارژ میکنه. عملکرد دوربین هم تقریبا یکیه و تفاوت خاصی با هم ندارن. در مجموع با توجه به قیمت یکسان (در حدود ۵ میلیون تومان) این دو گوشی خرید شیائومی ردمی نوت ۱۱ گزینه منطقی تریه مگه قیمت redmi note 11 4g حداقل 500 هزار تومن پایین تر باشه که ریسک خرید یه گوشی که به صورت محدود وارد بازار شده رو بشه قبول کرد تازه بازم قبول این ریسک رو توصیه نمی کنیم.

مشخصات Xiaomi Redmi Note 11 4G

Status Available. Released 2021, December 01

Announced 2021, November 25

بدنه

Dimensions 162 x 75.5 x 8.9 mm (6.38 x 2.97 x 0.35 in)

Weight 181 g (6.38 oz)

SIM Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

رنگ بندی Carbon Gray, Pebble White, Sea Blue

صفحه نمایش

Resolution 1080 x 2400 pixels, 20:9 ratio (~405 ppi density)

Size 6.5 inches, 102.0 cm2 (~83.4% screen-to-body ratio)

نوع LCD, 90Hz

باتری

Charging Fast charging 18W Reverse charging 9W

نوع Li-Po 5000 mAh, non-removable

دوربین اصلی

سه گانه 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF 8 MP, f/2.2, 120 (ultrawide) 2 MP, f/2.4, (macro)

ویژگی LED flash, HDR, panorama

ویدئو 1080p@30fps

دوربین سلفی

ویژگی ها HDR, panorama

ویدئو 1080p@30fps

تکی 8 MP, f/2.0, (wide), 1/4.0, 1.12m

پردازنده و سخت افزار

Internal 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM

Card slot microSDXC

CPU Octa-core (2×2.0 GHz Cortex-A75 & 6×1.8 GHz Cortex-A55)

GPU Mali-G52 MC2

Chipset MediaTek Helio G88 (12nm)

مشخصات نرم افزاری

OS Android 11, MIUI 12.5

ویژگی ها

Sensors Fingerprint (side-mounted), accelerometer, proximity, compass

صدا

3.5mm jack Yes

بلندگو Yes, with stereo speakers

شبکه ها ارتباطی

2G bands CDMA 800

Technology GSM / CDMA / HSPA / LTE

3G bands HSDPA 850 / 900 / 2100

4G bands 1, 3, 5, 7, 8, 34, 38, 39, 40, 41

Speed HSPA, LTE-A (CA)

سایر مشخصات

Positioning GPS, GLONASS, GALILEO, BDS

Infrared port Yes

USB USB Type-C 2.0

Radio Unspecified

NFC No

Bluetooth 5.1, A2DP, LE

WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot

تست ها
سایر

Price $164.99 / 194.00

Models 21121119SC

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار