نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی مشخصات گوشی P60 Pro هواوی

هواوی با اینکه به دلیل تحریم های آمریکا از به روزرسانی های جدید و روز اندروید و قابلیت های گوگل و استفاده از چیپست های به روز 5G محروم شده اما هنوز با خلاقیت به تولید گوشی های جدید مشغوله و تقریبا هر ساله جدیدترین گوشی های پرچمدار این برند توی صدر بهترین دوربین های سال قرار میگیرین و رکوردهای جدیدی رو ثبت میکنن. گوشی P60 Pro جدیدترین پرچمدار هواوی که بعد از دو سال غیبت با یه طراحی جذاب و یه دوربین خفن به بازار جهانی با قیمت حدودی ۱۲۰۰ دلار عرضه شده. امروز قصد داریم ببینم این گوشی بازم میتونه شایسته عنوان بهترین دوربین گوشی های هوشمند باشه یا هواوی امسال کم کاری کرده؟ البته به خاطر قیمت بالای این گوشی و واردات کم در ایران شاید این گوشی گزینه اول خرید خیلی از افراد نباشه اما بررسی گوشی پرچمدار Huawei P60 Pro میتونه برای علاقه مندان به تکنولوژی به خصوص طرفداران عکاسی با موبایل، شاید خالی از لطف نباشه. با بررسی مشخصات گوشی P60 Pro هواوی همراه دیجی اطلس باشید.

 

بررسی طراحی هواوی P60 Pro

گوشی پی ۶۰ پرو مثل باقی گوشی های پرچمدار از یه بدنه با ابعاد بزرگ ولی با کیفیت ساخت بالا استفاده میکنه که باعث میشه استفاده یه دستی از گوشی خیلی راحت نباشه اما مثل پرچمدارهای سامسونگ و اپل خیلی وزن زیادی نداره و با داشتن وزن ۲۰۰ گرمی تقریبا در رده وزنی متوسط قرار میگیره. قطر گوشی هم به نسبت مناسبه و با داشتن قطر ۸.۳ میلیمتری حس نگه داشتن یه پاره آجر بهتون دست نمیده! به خاطر نوع طراحی متقارن گوشی که هم از سمت پنل جلو و هم پنل پشتی به صورت خمیده طراحی شده و وزن و قطر مناسب گوشی نسبتا خوش دستی به حساب میاد و در کنار استفاده از متریال با کیفیت ساخت بالا حس خوبی موقع استفاده از گوشی و در دست گرفتنش میده.

یه نکته مثبت و قابل توجه در طراحی این نسل ساده و مینیمال شدن جزیره دوربین این گوشیه و هواوی دیگه از طراحی عجیب و غریب با کلی سنسور و برآمدگی زیاد استفاده نمیکنه و به یه بخش مستطیلی کشیده و کوچیک رضایت داده. سه تا سنسور اصلی و فلش LED توی این بخش قرار دارن که سنسور اصلی دوربین به صورت بزرگ و گرد وسط این بخش قرار گرفته و یه مرحله باز برآمدگی نسبت به جزیره دوربین داره که برای اینکه صدمه نبینه یه فریم فلزی دورش استفاده شده و مثل چشم سائرون همه چی رو تحت نظر داره! پایین پنل پشتی هم لوگو HUAWEI به چشم میخوره و خبر خاص دیگه ای نیست.

 

این گوشی توی چهار رنگ مشکی، سبز، بنفش و سفید مرواریدی عرضه شده. پنل پشتی از گلس با طراحی ماتی ساخته شده که خیلی اثر انگشت و کثیفی روی اون باقی نمی مونه ولی در اثر افتادن ممکنه بشکنه و آسیب ببینه (و بهتره از یه قاب براش استفاده کنید) که هواوی فکر این مورد رو هم کرده و یه قاب ژله ای شفاف از جنس TPU توی باکس محصول قرار داده که واقعا برای یه گوشی پرچمدار توی سال ۲۰۲۳ عجیبه! البته رنگ سبز به صورت براق ساخته شده و خیلی راحت توی دست لیز میخوره و اثر انگشت و لکه روی اون باقی می مونه. یه نکته جالب دیگه در مورد طراحی رنگ خاص و محدود سفید مرواریدیه که به صورت محدود عرضه میشه و به خاطر نوع متریال متفاوت و خاصی که داره و یه چیزی بین مروارید و مرمر به حساب میاد باعث میشه هر گوشی p60 Pro با این رنگ نسب به همدیگه متفاوت باشه و طراحی مخصوص به خودش رو داشته باشه. تقریبا موقع لمس کردن هیچ تکسچر خاصی نداره و به شدت لغزنده است و هیچ اثر انگشت و لکه ای روش باقی نمی مونه.

چون بدنه از هر دو سمت پشت و جلو خمیدگی داره فریم آلومینیومی گوشی خیلی باریک شده ولی به خاطر اینکه گوشی توی دست خوب قرار بگیره و خیلی راحت سر نخوره و نیفته (به خاطر جنس بدنه شیشه ای و لغزنده!) خیلی خمیدگی زیادی نداره و تقریبا به صورت تخت ساخته شده. روی لبه بالایی اسپیکر، فرستنده مادون قرمز و یه دونه اسپیکر قرار داره و سمت راست هم طبق معمولی دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار گرفته. پایین گوشی اسپیکر اصلی، میکروفون، پورت تایپ سی و درگاه سیم کارت قرار داره که فقط از دو سیم به صورت همزمان پشتیبانی میکنه و خبری از کارت حافظه جانبی نیست، البته میتونید از نانو مموری مخصوص هواوی استفاده کنید ولی توی ایران این محصول پیدا نمیشه و در اصل این گوشی امکان اضافه کردن فضای ذخیره سازی رو نداره. سمت چپم کویره و خبری خاصی نیست.

صفحه نمایش مثل اکثر گوشی های پرچمدار هواوی به صورت خمیده و با حاشیه خیلی کمی ساخته شده ولی توی این نسل هواوی ظاهر زیبای گوشی رو فدای راحتی استفاده و مشکلات خاص صفحه نمایش های خمیده نکرده و یه مقداری از لبه ها حاشیه بیشتری پیدا کرده تا موقع دست گرفتن گوشی و کار با اون تاچ های اشتباهی پیش نیاد و بتونید راحت تر و بدون اذیت شدن خاصی از گوشی استفاده کنید. دوربین سلفی توی یه پانچ هول کوچیک قرار داره که باعث میشه طراحی و ظاهر نمایشگر جذاب تر و زیباتر به نظر بیاد. بالای اون هم اسپیکر مکالمه خیلی ریز قرار گرفته.

هواوی برای محافظت از نمایشگر باز سراغ گلس Kunlun ساخت خودش رفته که به گفته هواوی ۱۰ برابر نسبت به گلس های دیگه مقاومت بیشتری داره و به راحتی خط و خش روی اون نمیفته و بر اثر افتادن یا ضربه خرد و خاکشیر نمیشه، البته این گفته هواوی رو با این قیمت ها بهتره تست نکنید و باز خودتون مراقب گوشیتون باشید! گواهی IP68 برای جلوگیری از نفوذ ذرات گرد و غبار و مایعات به داخل گوشی استفاده شده که میتونه تا عمق ۲ متری به مدت ۳۰ دقیقه در مقابل نفوذ آب مقاوم باشه.

در مجموع هواوی چه در بخش طراحی و چه در بخش متریال و کیفیت ساخت هیچ کم و کسری نذاشته و باعث شده گوشی P60 pro یه گوشی خوش دست و خوش ساخت باشه و لایق برچسب قیمتی پرچمدار خودش باشه.

 

مشخصات نمایشگر هواوی پی ۶۰ پرو

صفحه نمایش خمیده ۶.۶۷ اینچی با پنل اولد LTPO و رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۰۰ برای گوشی پی ۶۰ پرو استفاده شده که تقریبا از هر لحاظ یه صفحه نمایش پرچمدار عالی و تمام و کمال به حساب میاد و در کنار جزئیات زیاد و ترکیب رنگ بسیار خوب یه تجربه سریع و روون رو به شما میده. 10Bit بودن پنل باعث میشه امکان نمایش ۱ میلیارد رنگ رو داشته باشه و رنگ هایی با کنتراست بالا و دقت عالی به نمایش بزاره.  رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی که به لطف LTPO بودن صفحه میتونه  از ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز با توجه به نوع استفاده تغییر کنه و هم یه تجربه روون و سریع بهتون بده و هم مصرف باتری بهینه ای داشته باشه. تاچ سمپلینگ ۳۰۰ هرتری باعث واکنش دهی بهتر صفحه نمایش به دستورها و تاچ های شما میشه. از قابلیت +HDR10 هم پشتیبانی میشه که در حالت عادی اکثر برنامه ها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنن ولی با روش های دور زدن تحریم برنامه های یوتیوب یا نتفلیکس محتواهای با این امکان رو به خوبی نمایش میدن.

 

روشنایی صفحه نمایش بسیار خوبه و توی حالت دستی تا حدود ۵۵۰ نیت و در حالت خودکار میتونه تا حدود ۱۲۰۰ نیت افزایش پیدا کنه و یه تجربه خوب و بدون دردسر حتی در نور زیاد بهتون بده. در نور کم میتونه تا حدود ۲ نیت کاهش پیدا کنه و باعث بشه مصرف انرژی کمی داشته باشه و در کنار نرخ پرش 1440HZ PWM باعث تجربه مناسب و بهتری در نور کم و خستگی کمتر چشم میشه.

رزولوشن قابلیت تنظیم بین حالت های مختلف دینامیک، رزولوشن بالا (۱۲۲۰) و پایین  رو داره و میتونید با توجه به شرایط باتری و استفاده ای که از گوشی دارید بین حالت های مختلف سوییچ کنید. حسگر اثر انگشت اپتیکال روی صفحه نمایش قرار داره و خیلی سریع و با دقت مناسبی گوشی رو باز میکنه.

 

مشخصات باتری و شارژدهی Huawei P60 Pro

باتری ۴۸۱۵ میلی آمپر ساعتی به نسبت گوشی های دیگه هواوی عملکرد شارژدهی بهتر و اندازه بزرگتری پیدا کرده ولی هنوز به باقی رقبا در این زمینه نمیرسه، به خصوص در بخش شارژدهی در حالت استند بای که هنوز جای کار داره. در استفاده معمولی و عادی میتونه یه روز رو همراه شما باشه اما اگه یه مقداری استفاده سنگینی از گوشی بکنید باید مجدد آخر روز گوشی رو شارژ کنید.

 

در اینجا می رسیم به نقطه قوت گوشی های چینی که علاوه بر استفاده از شارژرهای با توان بالا این شارژر رو توی خود باکس هم قرار میدن. هواوی برای این گوشی از یه آداپتور ۸۸ واتی استفاده کرده که میتونه توی یک ربع حدود ۵۰ درصد باتری رو شارژ کنه و شارژ کاملش هم حدود ۴۰ دقیقه زمان میبره. یه حالت توربو شارژ هم داره که با نگه داشتن علامت شارژ موقع اتصال آداپتور فعال میشه ولی خیلی تفاوت زیادی با حالت معمولی نداره و در شارژ کامل گوشی حدود ۵ دقیقه تفاوت ایجاد میکنه.

یه قابلیت جذاب دیگه آداپتور قرار گرفتن دو پورت تایپ سی و USB-A روی اونه که به شما اجازه میده با کابل های مختلف خود گوشی و دستگاه های دیگه خودتون رو شارژ‌ کنید. البته نمی تونید همزمان از هر دو پورت استفاده کنید. شارژ بیسیم ۵۰ واتی هم طبق معمول استفاده شده که نیاز به یه شارژ با این توان داره و موقع استفاده به نسبت دمای گوشی رو خیلی بالا میبره و بیشتر به درد مواقع ضروری و شارژ چند درصد شارژ گوشی میخوره. شارژ معکوس بیسیم با توان ۷.۵ واتی و با سیم هم برای گوشی استفاده شده که میتونه در مواقع ضروری برای شارژ دستگاه های دیگه شما چه به صورت با سیم و چه بیسیم استفاده بشه.

 

بررسی عملکرد دوربین هواوی P60 Pro

پی ۶۰ پرو در این بخش شباهت زیادی به پرچمدار سال قبل هواوی یعنی میت ۵۰ پرو داره و از اکثر قابلیت های جذاب این گوشی استفاده میکنه. از سه تا لنز استفاده میکنه که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم مکانیکی قابل تنظیم، ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳.۵ برابری و ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید میشه و در کنار این دوربین سه گانه از دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی برای این گوشی استفاده شده.

 

دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با امکان دیافراگم متغیر که تو ۱۰ پله از f1.4 تا f4.0 امکان تغییر رو داره و مثل گوشی های سامسونگ یا شیائومی فقط در دو حالت امکان تغییر رو به شما نمیده و اگه عکاس حرفه ای باشید و میتونید مقدار نور وارد شده و عمق تصویر رو به صورت دستی و به دلخواه خودتون تغییر بدید. برای مثلا هرچه دریچه بیشتر باز باشه نور بیشتری میتونه وارد بشه و در شرایطی که نور کمه مثل شب میتونید عکس های بسیار واضح و جذابی ثبت کنید.

در حالت معمولی عکس ها به صورت ۱۲ مگاپیکسلی و با f/۲.۰ ثبت میشن که عکس های بسیار خوب و با جزئیاتی ثبت میکنن. جزئیات عکس ها بسیار زیاده، نور و شارپنس مناسبه و تقریبا نویزی توی عکس ها دیده نمیشه. ترکیب و نوع رنگ ها هم به واقعیت بسیار نزدیکه. دینامیک رنج و کنتراست هم عالیه. سیستم پردازش و هوش مصنوعی هواوی یه روتوش بسیار واقعی و بدون اغراق روی عکس ها ایجاد میکنه و مثل برخی برندها با روشن کردن یا اضافه کردن جزئیات به عکس ها باعث مصنوعی شدن و غیر واقعی شدن اونها نمیشه.

 

دوربین اصلی میتونه عکس های با زوم ۲ برابری دیجیتال بگیره که یه مقداری جزئیات کمتری نسبت به زوم معمولی داره ولی تفاوت خیلی فاحش نیست و در بقیه بخش ها مثل رنگ و دینامیک رنج تفاوت خاصی بینشون دیده نمیشه.

لنز تله فوت دیافراگم با f/2.1 داره که به نسبت تمامی لنزهای به کار رفته در گوشی ها دیگه اندازه بزرگتری داره و میتونه عکس هایی با زوم ۳.۵ برابری اپتیکال ثبت کنه که تا ۱۰ پله میتونه افزایش پیدا کنه. عکس های زوم ۳.۵ برابری تقریبا تفاوتی با حالت اصلی ندارند و جزئیات زیاد، شارپنس دقیق و هیچ نویزی در اونها دیده نمیشه و اگه دنبال شکار لحظه ها تو استادیوم یا کنسرت باشید میتونید با جزئیات و کیفیت زیاد این کار رو انجام بدید. زوم ۱۰ برابری با اینکه یه مقداری جزئیات خودش رو از دست میده و رنگ ها مقداری مرده به نظر میرسن اما به واقعیت نزدیکن و تقریبا نویزی ندارند.

از فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری میتونه روی سوژه ها فوکوس بکشه و عکس های ماکرو ثبت کنه و به جای دوربین اولترا واید این وظیفه رو به عهده گرفته. عکس های ماکرو تقریبا عالی و بی نقص ثبت میشن، سوژه به خوبی نورپردازی میشه و کل عکس دینامیک رنج و رنگ های واقعی و زیبایی داره.

لنز اولترا واید از قابلیت اتوفوکوس پشتیبانی میکنه و یه عملکرد بسیار خوب و زیبا از خودش نشون میده و یکی از بهترین عملکرد رو بین تمام گوشی ها داره، چون همه زاویه دید بزرگ و خوبی داره و هم جزئیات و ترکیب رنگ خوب و زیبایی به نمایش میزاره. جزئیات زیاد، دینامیک رنج وسیع و شارپنس خوب توی تمام عکس ها دیده میشه و تقریبا نویز خاصی ندارند. لبه ها اصلا به هم ریختگی ندارند و رنگ ها مثل سنسورهای دیگه واقعی و نزدیک به واقعیت ثبت میشن.

عکس های پرتره رو میتونیم در سه حالت زوم ۱ برابری، ۲ برابری و ۳.۵ برابری بگیریم که حالت سوم با لنز تله فوتو ثبت میشه. در همه حالت ها عکس های بسیار خوب با جزئیات بالا و جداسازی و پردازش سوژه مناسب و دینامیک رنج بالا انجام میشه و محو کردن پس زمینه خیلی طبیعی و واقعی انجام میگیره.

توی عکاسی در شب دریچه دیافراگم به بازترین حالت خودش یعنی f/1.4 میرسه و به لطف لرزشگیر اپتیکال و مقدار نور زیادی که وارد میشه عکس ها بدون از دست دادن جزئیات و کیفیت خاصی و بدون کمترین نویز ثبت میشن. عکس ها نور مناسبی دارند و خیلی روشن تر از دوربین های دیگه گرفته میشن اما ترکیب رنگ و دینامیک رنج به هم نمیریزه و عکس های طبیعی گرفته میشه. حالت نایت مود رو اگه بخواید روشن کنید پردازش عکس ها یه چند ثانیه بیشتر زمان میبره و یه مقدار بیش از اندازه ای عکس ها بیش از حد روشن میشن ولی سایه ها و آسمون بهتر پردازش میشن.

با همه دوربین ها میتونید فیلم با کیفیت 4K و 60 فریم بگیرید و با استفاده از لرزشگیر دیجیتالی مخصوص این گوشی که هواوی به اون AIS میگه میتونید فیلم ها و ویدیوهایی با کیفیت بسیار بالا و با لرزش کمی بگیرید.

عکس های سلفی رو میتونید در سه حالت با زوم عادی (1 برابری)، زوم 0.6 و زوم 0.8 بگیرید که در هر سه حالت عکس های با دیتیل و جزئیات خوبی ثبت میشه و دینامیک رنج و رنگ ها واقعی هستن و تقریبا نویزی دیده نمیشه.

در مجموع گوشی هواوی P60 Pro با استفاده درست از لنزهای با کیفیت و قرار دادن یه دریچه متحرک دست شما رو در عکاسی و فیلمبرداری کاملا باز گذاشته و اگه طرفدار عکاسی با گوشی هستید و کمی اطلاعات فنی داشته باشید میتونید عکس های عالی و جذابی حتی در نور کم و یا در فاصله های زیادی با این گوشی بگیرید و واقعا میشه لقب بهترین عملکرد دوربین رو بین گوشی های پرچمدار به این گوشی داد.

 

بررسی سخت افزار و نرم افزار هواوی پی ۶۰ پرو

هواوی به دلیل تحریم ها نمیتونه از تراشه های ۵G استفاده کنه و به همین خاطر باید منتظر باشه تا کوالکام نسخه ۴G تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ رو عرضه کنه تا بتونه از این تراشه قدرتمند روی گوشی های ساخت هواوی استفاده بشه. به همین خاطر هواوی سراغ تراشه نسل قبل ولی قدرتمند اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ رفته که روی گوشی هواوی Mate 50 Pro استفاده شده بود و هنوز قدرت پردازشی بسیار مناسبی داره. این گوشی توی دو نسخه با ۸/۱۲ گیگ رم و ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی عرضه میشه.

در استفاده معمولی و روزمره همه چی بدون مشکل و ایراد خاصی اجرا میشه و به لطف قابلیت های مولتی تسک مناسب EMUI به راحتی میتونید اکثر کارهای حتی سنگین خودتون رو با این گوشی انجام بدید. به خاطر پردازنده با اینکه بهترین نیست اما یه پله پایین تر از گوشی های پرچمدار جدید قرار میگیره البته توی نتایج بنچمارک ها وگرنه در بازی ها یا برنامه های سنگین به راحتی میتونه اکثر بازی ها رو اجرا کنه. اگه اهل بازی با فریم بالا باشید این گوشی به خوبی از پس این موضوع بر میاد و حتی در استفاده طولانی مدت هم خیلی فشاری وارد نمیشه و دمای اون به صورت غیر منطقی بالا نمیره. البته مشکل کاهش قدرت پردازشی در استفاده طولانی مدت دیده میشه اما خیلی وضع بعدی نداره و میتونه در اکثر بازی ها مثل کالاف دیوتی یا Pubg یه تجربه با گرافیک خوب و فریم مناسب بدون لگ و باگ خاصی بده. امکانات ارتباطی خیلی به روز نیست اما استفاده از وای فای ۶ و پورت تایپ سی نسخه ۳.۱ باعث میشه در این بخش خیلی کمبود خاصی دیده نشه.

گوشی p60 pro از رابط کاربری مخصوص هواوی به نام EMUI 13 که بر بستر اندروید ۱۲ ساخته شده استفاده میکنه و به خاطر تحریم های گوگل امکان استفاده از برنامه ها و قابلیت های این شرکت رو نداریم. البته هواوی به خوبی تونسته روش های دور زدن و اجرای این برنامه ها رو در اختیار کاربران خودش قرار بده و تقریبا دیگه این مورد خیلی اذیت کننده نیست و با استفاده از برنامه هایی مثل Gbox l میتونید به راحتی همه برنامه های گوگل از جمله یوتیوب یا جیمیل رو اجرا کنید و بدون مشکل خاصی اکانت گوگل خودتون رو روی گوشی ست کنید. برنامه اپ گالری هواوی برای نصب برنامه ها به کمکتون میاد و اگه برنامه ای روی این برنامه قرار نداشته باشه با استفاده از پتال سرچ سایت های معروف دانلود فایل APK برنامه رو به شما معرفی و از همون بخش دانلود میکنه و نیازی به حرکت و یا دور زدن خاصی نیست. از لحاظ ظاهری و ساختاری خیلی تفاوتی با گوشی های قبلی هواوی نکرده و اگه قبلا از گوشی های هواوی استفاده کرده باشید یه حس راحتی و نوستالژی به شما دست میده.

امکانات شخصی سازی رابط کاربری مناسبه و حتی در بعضی مواقع قابلیت های به کار رفته از بعضی برندهای معروف عملکرد بهتری از خودش نشون میده. میتونید از فولدرهای بزرگ با ابعاد مختلف برای قرار دادن برنامه ها استفاده کنید و به صورت مستقیم از این فولدرها برنامه ها رو اجرا کنید. میتونید ویجت های مختلف رو انتخاب کنید و با قرار دادن اونها روی یکدیگر به راحتی بین اونها سوییچ کنید و استفاده کنید. قابلیتی که به تازگی به گوشی های دارای اندروید ۱۳ اضافه شده. قابلیت های مولتی تسکینگ و استفاده از چند پنجره به صورت نصف صفحه و پنجره های معلق هم دیده میشه و تقریبا مشکلی در این بخش نداره و میتونید با کمک قدرت زیاد گوشی به راحتی از قابلیت های مولتی تسک استفاده کنید.

مشخصات اسپیکر گوشی پی ۶۰ پرو هواوی

اسپیکر استریو استفاده شده از ترکیب یه اسپیکر پایینی و دو اسپیکر بالایی که شامل اسپیکر مکالمه هم میشه تشکیل میشه که صدا رو به سمت بالا و روبرو هدایت میکنن. صدای به صورت بالانسی پخش میشه و بلندی بسیار خوبی داره و حتی در محیط شلوغ صدای خوبی پخش میکنه. کیفیت صدا هم بسیار خوبه و صدای خواننده، صداهای بلند و بیس بسیار جذاب و خوبی داره و واقعا مناسب یه گوشی پرچمداره. از بلوتوث نسخه ۵.۲ استفاده میکنه و اگه هدست یا هندزفری بلوتوثی شما از این قابلیت استفاده کنه میتونه صدای با کیفیت مناسب و تاخیر کمی داشته باشید.

آیا گوشی Huawei P60 Pro ارزش خرید داره؟

گوشی هواوی P60 Pro با استفاده از یه طراحی جذاب ولی نسبتا کلاسیک و مینیمال و فاصله گرفتن از طراحی های عجیب غریب گوشی های قدیمی هواوی و داشتن یه بدنه با کیفیت ساخت بالا باعث شده استفاده و در دست گرفتن گوشی خیلی لذت بخش باشه و واقعا حس گوشی پرچمدار رو بهتون منتقل کنه. صفحه نمایش با اینکه به صورت خمیده ساخته شده (و خیلی ها کار با این نوع نمایشگر رو دوست ندارن) اما با یه باز طراحی و کمتر کردن فضای قابل دسترسی باعث راحتی استفاده شدن و اضافه کردن قابلیت LTPO هم باعث میشه تقریبا این بخش با باقی گوشی های پرچمدار تفاوت خاصی نداشته باشه. عملکرد باتری با اینکه خیلی خوب نیست و شارژدهی مناسبی برای یه پرچمدار توی سال 2023 نداره اما آداپتور با توان بالا و امکانات فرعی این بخش باعث میشه این بخش از گوشی هم خیلی نقطه ضعف اذیت کننده و رو مخی نداشته باشه و بتونه به راحتی یه روز رو در استفاده معمولی کنار شما باشه. با اینکه از پردازنده سال قبل استفاده شده و هنوز با تحریم ها دست و پنجه نرم میکنه و 5G نداره ولی تجربه کار با گوشی بسیار سریع و روونه و روش های دور زدن تحریم های گوگل هم برای ما ایرانی ها که عادت به این موضوع داریم خیلی اذیت کننده نیست و یه تجربه بسیار خوب در این بخش میتونه عرضه کنه. مهمترین بخش و نقطه قوت بزرگ این گوشی نسبت به باقی پرچمدار ها بخش دوربین و به خصوص امکاناتش برای کاربران حرفه ایه و میتونه عکس های تقریبا بی نقص و بدون مشکلی در همه حالت ها و شرایط نوری ثبت کنه و تقریبا هیچ باگ و نقطه ضعفی نداره.

گوشی پی 60 پرو 1200 دلاری هواوی هنوز به لیست قیمت گوشی بازار ایران راه پیدا نکرده ولی اگه عکاسی با گوشی براتون خیلی مهمه و مشکلی از لحاظ بودجه ندارید و خیلی فن اپل یا سامسونگ نیستید Huawei P60 Pro میتونه یه گزینه بسیار جذاب و وسوسه کننده براتون باشه ولی اگه خیلی با گوشی عکاسی نمی کنید و عملکرد کلی گوشی و عملکردش در چند ساله آینده براتون اهمیت بیشتری داره بهتر سراغ گزینه های امن تر بازار از برند های معروف برید و خیلی رو این گوشی با این قیمت دلار ریسک نکنید.

مشخصات Huawei P60 Pro

Status Available. Released 2023, March 31

Announced 2023, March 23

بدنه

رنگ بندی Black, Green, Violet, Rococo Pearl

SIM IP68 dust/water resistant (up to 1.5m for 30 min)

Weight 200 g (7.05 oz)

Dimensions 161 x 74.5 x 8.3 mm (6.34 x 2.93 x 0.33 in)

صفحه نمایش

Protection Kunlun Glass

Resolution 1220 x 2700 pixels (~444 ppi density)

Size 6.67 inches, 107.7 cm2 (~89.8% screen-to-body ratio)

نوع LTPO OLED, 1B colors, 120Hz

باتری

Charging 88W wired 50W wireless Reverse wireless

نوع Li-Po 4815 mAh, non-removable

دوربین اصلی

نوع دوربین Triple : 48 MP, f/1.4-f/4.0, 25mm (wide), PDAF, Laser AF, OIS 48 MP, f/2.1, 90mm (telephoto), PDAF, sensor-shift OIS, 3.5x optical zoom 13 MP, f/2.2, 13mm (ultrawide), AF

ویدئو 4K@30/60fps, 1080p@30/60fps, 1080p@960fps; gyro-EIS

ویژگی LED flash, HDR, panorama

دوربین سلفی

ویژگی ها Panorama, HDR

نوع دوربین Single : 13 MP, f/2.4, (ultrawide)

ویدئو 4K@30/60fps, 1080p@30fps

پردازنده و سخت افزار

Internal UFS

Card slot NM (Nano Memory), up to 256GB (uses shared SIM slot)

CPU Octa-core (1×3.19 GHz Cortex-X2 & 3×2.75 GHz Cortex-A710 & 4×2.0 GHz Cortex-A510)

GPU Adreno 730

Chipset Qualcomm SM8475 Snapdragon 8+ Gen 1 4G (4 nm)

مشخصات نرم افزاری

OS HarmonyOS 3.1 (China), EMUI 13.1 (Europe), no Google Play Services

ویژگی ها

Sensors BDS Satellite Message

صدا

3.5mm jack No

بلندگو Yes, with stereo speakers

شبکه ها ارتباطی

2G bands CDMA 800

Technology GSM / CDMA / HSPA / CDMA2000 / LTE

3G bands CDMA2000 1x

Speed HSPA, LTE-A

4G bands 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 17, 18, 19, 20, 26, 28, 34, 38, 39, 40, 41 – China

سایر مشخصات

Positioning GPS (L1+L5), GLONASS (B1I+B1c+B2a), BDS (B1I+B1c+B2a), GALILEO (E1+E5a), QZSS (L1+L5), NavIC

Infrared port Yes

USB USB Type-C 3.1, OTG

Radio No

NFC Yes; NFC-SIM, HCE

Bluetooth 5.2, A2DP, LE

WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها

بلندگو -27.3 LUFS (Good)

Battery life Endurance rating 96h

Camera Photo / Video

Display Contrast ratio: Infinite (nominal)

Performance AnTuTu: 1030473 (v9) GeekBench: 4422 (v6) GFXBench: 65fps (ES 3.1 onscreen)

سایر

Price $999.99 / 1,090.00 / 1,599.00

Models MNA-AL00, MNA-LX9

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار