نقدو بررسی انواع موبایل

بررسی مشخصات گوشی A24 سامسونگ

بعد از معرفی و عرضه گوشی های سری جدید Galaxy A سامسونگ یعنی A54، A34 و A14 (که در بازار ایران هم پیدا میشن)، حالا نوبت به گوشی A24 رسیده تا با یه طراحی و ظاهر متفاوت از راه برسه تا طرفداران سامسونگ یه گزینه به روز و جدید در بین گوشی های میان رده داشته باشند. گوشی Samsung A24 4G بر خلاف گوشی A14 یا حتی A13 فقط در یک نسخه 4g معرفی شده و فعلا خبری از نسخه 5G این گوشی نیست. البته شاید در آینده a24 5G هم معرفی بشه ولی احتمالا برای ما ایرانی ها خیلی جذاب نباشه! قراره در ادامه گوشی a24 با قیمت حدودی 210 دلار رو بررسی کنیم و ببینیم میتونه مثل سایر گوشی های  میان رده سامسونگ امسال یه عملکرد خوب رو در کنار کیفیت ساخت و قیمت مناسب داشته باشه و یا این روند رو خراب میکنه و با یه گوشی با ارزش خرید پایین طرفیم؟ با بررسی مشخصات گوشی A24 4G سامسونگ همراه ما باشید.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت A24 سامسونگ

گوشی A24 هم شاهد تغییر چهره نسبت به نسخه سال قبل یعنی a23 بوده و از طراحی جدید سامسونگ استفاده کرده تا اکثر گوشی های عرضه شده سامسونگ در سال جدید یه ظاهر و قیافه رو داشته باشن و همگی تقریبا شبیه به گوشی های S23 و S23 Plus سامسونگ بشن. حذف جزیره جداگانه دوربین در کنار یه بدنه تخت یه ظاهر زیبا و جذاب به این گوشی داده. البته بدنه کاملا از پلاستیک ساخته شده ولی دیگه خیلی حس چیپ و ارزون بودن نمیده. به جای 4 لنز نسل قبل سه لنز به صورت جدا با بدنه ترکیب شدن و در کنار اونها یه فلش LED قرار داره.

قسمت پشتی با اینکه یه حالت براق داره اما خیلی اثر انگشت روی اون باقی نمیمونه و خیلی زود کثیف نمیشه. وزن گوشی با اینکه از پلاستیک استفاده شده خیلی کم نیست و در حدود 195 گرم قرار داره که باعث میشه نه خیلی گوشی خوش دستی به حساب بیاد و نه خیلی سنگین و اذیت کننده باشه. قطر گوشی با توجه به حذف جزیره دوربین تغییر زیادی نکرده ولی ابعاد و نوع طراحی گوشی باعث میشه خیلی در استفاده طولانی مدت اذیت کننده نباشه. پایین قاب پشتی لوگو SAMSUNG دیده میشه و دیگه خبر خاصی در این بخش نیست. این نسل توی چهار تا رنگ مشکی، قرمز تیره، سبز لیمویی و یه رنگ گرادیانت آبی مانند عرضه میشه که در مقابل نور یه تغییر رنگ جالب و جذابی داره.

 

فریم گوشی به صورت مات و پلاستیکی با یه خمیدگی کم ساخته شده تا این گوشی قطور بهتر توی دست قرار بگیره. روی لبه راست دکمه های پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار داره که حسگر اثر انگشت با دکمه پاور ادغام شده و سرعت مناسبی در باز کردن گوشی داره. سمت چپ درگاه سیم کارت جا خوش کرده که به صورت همزمان از دو سیم کارت و یه کارت حافظه جانبی پشتیبانی میکنه. لبه پایینی اسپیکر، پورت تایپ سی، میکروفون و جک 3.5 میلیمتری صدا قرار داره. بالای گوشی هم چیز خاصی نیست و فقط یه میکروفون استفاده شده.

صفحه نمایش مثل نسل قبلی ساخته شده و بر خلاف بدنه و قسمت پشتی هیچ تغییر مثبتی نکرده و همون طراحی قدیمی با حاشیه زیاد به خصوص از پایین نمایشگر و ناچ قطره ای استفاده شده. یه تغییر به نسبت گوشی A34 در بخش طراحی استفاده نکردن از گواهی IP و محافظ پیش فرض صفحه نمایشه که باعث شده در این بخش کمی کیفیت ساخت پایین باشه ولی به نسبت گوشی های دیگه با این قیمت نقطه ضعف به حساب نمیاد و عادی حساب میشه.

سامسونگ تونسته با تغییر طراحی و استفاده از متریال با کیفیت خوب به نسبت قیمت گوشی A24 4G رو به رقبای چینی خودش در این بخش نزدیک کنه و با اینکه هنوز یه مقداری طراحی نمایشگر قدیمی به نظر میاد ولی در کل با یه گوشی نسبتا خوش ساخت و راحت طرفیم.

 

بررسی صفحه نمایش گوشی Samsung A24 4G

صفحه نمایش دو تا تغییر اساسی کرده به نسبت سال قبل که باعث میشه این بخش به مراتب بهتر بشه و در خور رقبای دیگه عمل کنه و به عنوان یه گوشی سامسونگی دیگه با یه صفحه نمایش معمولی طرف نباشیم. نمایشگر 6.5 اینچی 0.1 اینچ کوچیک تر شده و به جای پنل LCD نسل قبل با روشنایی و زاویه دید کم و ترکیب رنگ معمولی از یه پنل سوپر امولد با جزئیات مناسب و ترکیب رنگ خوب و زنده استفاده میکنه که عمق رنگ مشکی بسیار خوبی داره و برای یه گوشی با این قیمت واقعا مناسبه و اگه اهل تماشای فیلم با گوشی هستید یا زیاد وبگردی می کنید و توی شبکه های اجتماعی می گردید یه تجربه لذت بخش با یه قیمت مناسب به شما میده.

استفاده از پنل سوپر امولد باعث شده روشنایی به صورت چشمگیری افزایش پیدا کنه و دیگه توی محیط روشن استفاده از گوشی اذیت کننده نیست و میتونه تا حدود 1000 نیت در حالت خودکار افزایش پیدا کنه. رفرش ریت تغییری نداشته و سامسونگ باز از نرخ 90 هرتزی استفاده کرده و با اینکه تجربه به نسبت روونی به شما میده ولی استفاده از نرخ 120 هرتزی میتونست این بخش رو عالی و بی نقص کنه. سامسونگ در این بخش موفق شده تغییرات خوبی رو ایجاد کنه و باعث شده تفاوت بین گوشی های میان رده و میان رده اقتصادی خودش کمتر بشه.

مشخصات باتری و شارژدهی سامسونگ A24

سامسونگ به یه ترکیب کلی در بخش باتری گوشی های خودش رسیده و تقریبا در اکثر گوشی های میان رده و اقتصادی از همین ترکیب استفاده میکنه. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی شارژدهی مناسبی داره، نیم ساعت بازی Pubg حدود 6 درصد از شارژ رو کم میکنه که میشه گفت عملکرد خوبی به حساب میاد و میتونه حدود یک روز کامل به شما شارژدهی کنه.

سامسونگ دیگه توی هیچ گوشی چه اقتصادی و چه میان رده از آداپتور داخل جعبه استفاده نمیکنه و یا باید از شارژرهای قدیمی خودتون استفاده کنید و یا یه آداپتور 25 واتی فست شارژ تهیه کنید. با استفاده از این آداپتور توی 30 دقیقه حدود 32 درصد گوشی شارژ میشه و شارژ کامل گوشی هم حدود 1 ساعت و 45 دقیقه زمان میبره. مثل باقی گوشی های سامسونگ با یه شارژدهی خوب و یه سرعت شارژ معمولی طرفیم که کار رو در میاره.

بررسی عملکرد دوربین گوشی A24 سامسونگ

سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی A24 4G سامسونگ استفاده شدن. به نسبت نسل قبلی سنسور تشخیص عمق حذف شده که خیلی کاربرد خاصی هم نداشت. عکس های لنز اصلی در نور مناسب جزئیات خوبی ثبت میکنه به نسبت قیمت و ترکیب رنگ نزدیک به واقعیته ولی یه مقداری دستکاری نرم افزاری سامسونگ توی اونها دیده میشه. عکس های لنز اولترا واید به نسبت لنز اصلی افت کیفیت دارند و کمی در گوشه ها به هم ریختگی تصویر دیده میشه. لنز ماکرو تقریبا بی استفاده است و عکس هایی که میگیرید اصلا جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی ندارند.

 

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی به نسبت سال قبل یه مقدار از لحاظ تعداد مگاپیکسل بزرگتر شده و عکس های به نسبت خوبی میگیره اما نمیتونه شما رو شگفت زده کنه. لنز اصلی و سلفی میتونن با کیفیت 1080 و 30 فریم فیلمبرداری کنن و خبری از کیفیت 4k نیست که البته در این حالت کیفیت فیلم های گرفته شده مناسبه. یه برتری بخش دوربین گوشی های سامسونگ نسبت به رقبا استفاده از لرزشگیر اپتیکال حتی در گوشی های اقتصادی تر این برنده که باعث میشه بتونید ویدیوهای با لرزش کمتری در حین حرکت بگیرید. بخش دوربین به نسبت سال قبل بهبود و پیشرفت خیلی خاصی نکرده و در همون حد و اندازه قرار میگیره ولی به نسبت گوشی های برندهای دیگه عملکرد بهتر و قابل قبول تری داره.

مشخصات سخت افزار و نرم افزاری Samsung A24 4G

پردازنده مدیاتک هلیو G99 استفاده شده به لطف استفاده از پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 قدرت پردازشی بهتری در بازی داره و میتونید تجربه مناسبی موقع بازی با این گوشی داشته باشید. بازی هایی مثل Pubg و کالاف رو میتونه با جزئیات معمولی با فریم خوبی اجرا کنه و بعد از چند دست بازی کردن هم خیلی افت فریم زیاد و باگی دیده نمیشه و به کل یه تجربه خوب و بدون مشکل به شما میده. دما هم خیلی بالا نمیره و توی حدود 39 درجه قرار میگیره. در استفاده معمولی و روزمره همه چی به خوبی اجرا میشه البته در صورتی که مولتی تسک سنگین نکنید و چند برنامه سنگین رو همزمان باهم اجرا نکنید. نسخه های پایه با حافظه و رم کم حذف شدن و گوشی A24 فقط در دو نسخه با 6/4 گیگ رم و 128 حافظه ذخیره سازی عرضه میشه که همین باعث میشه یه مقداری به نسبت سال قبل افزایش قیمت داشته باشه ولی در طولانی مدت میتونه تجربه به نسبت مناسب تری در اختیار شما بذاره.

 

رابط کاربری به روز این گوشی از اندروید 13 و One UI 5.1 استفاده میکنه و شما میتونید از امکانات شخصی سازی متنوع سامسونگ در کنار یه تجربه استفاده روزمره سبک و بدون لگ و باگ خاصی استفاده کنید. مثل بعضی برندهای چینی از برنامه های تبلیغاتی و اضافه زیاد خبری نیست و سامسونگ با هر نسخه یه تجربه خیلی بهتر و روانتر به مخاطب های خودش ارائه میده. در مورد پشتیبانی نرم افزاری گوشی خیلی اطلاعات زیادی در دست نیست ولی به خاطر سابقه خوب و درخشان چند ساله سامسونگ باید حداقل انتظار 2 سال آپدیت اندروید و 3 سال آپدیت امنیتی رو داشته باشید. در کل گوشی a24 در بخش پردازشی برای یه میان رده اقتصادی عملکرد بسیار خوبی داره و مشکل خاصی نه در اجرای بازی ها و برنامه ها در اون دیده میشه.

مشخصات اسپیکر گوشی سامسونگ A24

در این بازه قیمتی خبری از اسپیکر استریو نیست و باید به اسپیکر مونو با بلندی مناسب ولی کیفیت صدای معمولی عادت کنیم. البته اگه کیفیت صدا براتون اهمیت داره میتونید از جک 3.5 میلیمتری صدا قرار گرفته استفاده کنید و یا با اتصال هندزفری بلوتوثی به لطف بلوتوث نسخه 5.3 از یه اتصال با تاخیر و مصرف انرژی پایین بهره ببرید (در صورتی که هندزفری شما از این نسخه پشتیبانی کنه.)

آیا گوشی a24 4G سامسونگ ارزش خرید داره؟

سامسونگ با استفاده از یه ظاهر مدرن و شبیه به گوشی های بالا رده و تغییر نوع پنل نمایشگر به سوپر امولد با روشنایی و ترکیب رنگ مناسب باعث شده گوشی a24 خیلی اقتصادی و دمده به نظر نرسه (البته هنوز طراحی و ظاهر نمایشگر مقداری قدیمی و کمی اذیت کننده است). شارژدهی مناسب باتری و قدرت پردازشی کافی (که به خوبی میتونه اکثر برنامه ها و بازی ها رو با جزئیات مناسب اجرا کنه) باعث میشه استفاده روزمره از گوشی راحت باشه. البته هنوز سرعت شارژ به گوشی های چینی نمیرسه و باید برای شارژ مجدد گوشی زمان نسبتا زیادی رو منتظر باشید. عملکرد دوربین به نسبت قیمت و باقی رقبا خوبه و میتونید عکس ها و فیلم های با کیفیت مناسب و قابل قبولی با این بودجه بگیرید. گوشی سامسونگ a24 4G هنوز وارد بازار ایران نشده ولی به خاطر محبوبیت بالای گوشی های سامسونگ احتمالا به زودی وارد بازار ایران میشه و باید صبر کنیم تا ببینیم این گوشی 210 دلاری در داخل با چه قیمتی به فروش میرسه ولی با توجه به عملکرد کلی دستگاه میتونه حد فاصل بین دو گوشی a14 و a34 رو در لیست قیمت گوشی سامسونگ بازار به خوبی پوشش بده و اگه دنبال یه گوشی در این بازه میگردید حتی به نسبت رقبای دیگه با قیمت بالاتر میتونه یه ترکیب مناسب با ارزش خرید بالا به شما بده.

مشخصات Samsung Galaxy A24 4G

Status Available. Released 2023, May 05

Announced 2023, April 19

بدنه

رنگ بندی Black, Lime Green, Blue gradient, Dark red

SIM Single SIM (Nano-SIM) or Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

Build Glass front, plastic frame, plastic back

Weight 195 g (6.88 oz)

Dimensions 162.1 x 77.6 x 8.3 mm (6.38 x 3.06 x 0.33 in)

صفحه نمایش

Resolution 1080 x 2340 pixels, 19.5:9 ratio (~396 ppi density)

Size 6.5 inches, 103.7 cm2 (~82.4% screen-to-body ratio)

نوع Super AMOLED, 90Hz, 1000 nits (peak)

باتری

Charging 25W wired

نوع Li-Po 5000 mAh, non-removable

دوربین اصلی

نوع دوربین Triple : 50 MP, f/1.8, (wide), PDAF, OIS 5 MP, f/2.2, 123 (ultrawide), 1/5″, 1.12m 2 MP, f/2.4, (macro)

ویدئو 1080p@30fps

ویژگی LED flash, panorama, HDR

دوربین سلفی

نوع دوربین Single : 13 MP, f/2.2, (wide)

ویدئو 1080p@30fps

پردازنده و سخت افزار

Internal 128GB 4GB RAM, 128GB 6GB RAM, 128GB 8GB RAM

Card slot microSDXC (dedicated slot)

CPU Octa-core (2×2.2 GHz Cortex-A76 & 6×2.0 GHz Cortex-A55)

GPU Mali-G57 MC2

Chipset Mediatek MT8781 Helio G99 (6nm)

مشخصات نرم افزاری

OS Android 13, One UI 5.1

ویژگی ها

Sensors Virtual proximity sensing

صدا

3.5mm jack Yes

بلندگو Yes

شبکه ها ارتباطی

2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 – SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM only)

Technology GSM / HSPA / LTE

3G bands HSDPA 850 / 900 / 2100

Speed HSPA, LTE-A

4G bands 1, 3, 5, 7, 8, 20, 28, 38, 40, 41

سایر مشخصات

Positioning GPS, GLONASS, GALILEO, BDS, QZSS

USB USB Type-C 2.0

Radio Unspecified

NFC Yes (market/region dependent)

Bluetooth 5.3, A2DP, LE

WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct

تست ها
سایر

Price About 200 EUR

SAR EU 0.41 W/kg (head) 1.30 W/kg (body)

Models SM-A245F, SM-A245F/DS, SM-A245F/DSN, SM-A245M, SM-A245M/DS, SM-A245N

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار