اخبار فناوریگوگلموبایل

آیا گوگل پیکسل تاشو کاربران را غافلگیر خواهد کرد؟

در حالی که طی ماه‌های گذشته اطلاعات مختلفی درباره‌ی گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو فاش شده، اما هنوز درباره‌ی جاه‌طلبانه‌ترین گوشی گوگل یعنی پیکسل تاشو اطلاعات چندانی فاش نشده است.

تا حالا چندین افشاگر مشهور اعلام کرده‌اند که چنین گوشی تاشویی در دست قرار دارد و مدتی قبل اعلام شد که از شیشه‌ی محافظ فوق نازک سامسونگ موسوم به UTG بهره می‌برد. در این میان، به تازگی گفته شده که تولید نمایشگر ۷٫۶ اینچی داخلی این گوشی از ماه اکتبر (مهر-آبان) آغاز خواهد شد. با توجه به اینکه گوشی‌های پرچم‌دار گوگل پیکسل معمولا هر ساله در ماه اکتبر معرفی می‌شوند، پس قرار نیست کنار گوشی‌های سری پیکسل ۶ شاهد عرضه‌ی پیکسل تاشو باشیم.

به عبارت دیگر، حتی اگر گوگل کنار گوشی‌های سری پیکسل ۶ از اولین گوشی تاشوی خود رونمایی کند، ماه‌ها بعد احتمالا اواخر ۲۰۲۱ شاهد عرضه‌ی آن خواهیم بود. به گفته‌ی منابع آگاه، گوگل تعداد پایین‌تری از پیکسل تاشو را نسبت به سری پیکسل ۶ تولید خواهد کرد که با توجه به قیمت بسیار بالا و چالش‌های مربوط به فرایند تولید، این رویکرد کاملا منطقی خواهد بود.

امکانات احتمالی سخت‌افزاری و دوربین

با توجه به اطلاعات فاش شده از سری پیکسل ۶، درباره‌ی ویژگی‌های سخت‌افزاری پیکسل تاشو می‌توانیم گمانه‌زنی‌هایی را مطرح کنیم. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، گوگل در حال ساخت یک چیپست اختصاصی برای گوشی‌های خود است و به احتمال زیاد این چیپست برای اولین گوشی تاشوی این شرکت هم استفاده می‌شود.

همچنین بدون شک با دوربین‌های قدرتمندی سروکار خواهیم داشت. گوشی‌های تاشو محصولات گران‌قیمتی هستند و گوگل هم بدون شک در زمینه‌ی دوربین پیکسل تاشو کم‌کاری نخواهد کرد. همچنین فرم منحصربه‌فرد این نوع گوشی‌ها به گوگل این اجازه را می‌دهد که در زمینه‌ی عکاسی قابلیت‌های جذابی را ارائه کند.

دوربین اصلی گوشی‌های پیکسل معمولا در بین بهترین دوربین‌های موبایل قرار می‌گیرند و کاربران با بهره‌گیری از نمایشگر بیرونی و دوربین اصلی قادر به ثبت عکس‌های سلفی جذاب‌تری خواهند بود. اگرچه شرکت‌هایی مانند سامسونگ و هواوی با گوشی‌های تاشوی خود در زمینه‌ی عکاسی امکانات بسیار جذابی را برای ثبت عکس‌های سلفی به ارمغان آورده‌اند، اما در این زمینه باید به توان پردازش نرم‌افزاری گوگل و احتمال استفاده از سخت‌افزار عالی برای دوربین اشاره کنیم که احتمالا می‌تواند رقبا را کنار بزند.

اولین تبلت اندرویدی گوگل طی ۶ سال گذشته

علاوه بر نکات ذکر شده، پیکسل تاشو بعد از سال‌ها انتظار می‌تواند به‌عنوان تبلت اندرویدی گوگل انجام وظیفه کند. اگرچه این گجت در اصل یک گوشی محسوب می‌شود، اما بعد از گذشت حدود ۶ سال می‌توانیم چشم‌انداز گوگل را درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد اندروید در نمایشگر به اندازه‌ی تبلت مشاهده کنیم. آخرین تبلت اندرویدی این شرکت پیکسل C بود که حدود ۶ سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد.

از چند سال قبل پشتیبانی اندروید از گوشی‌های تاشو آغاز شده و ابتدا در سال ۲۰۱۸ اندروید ۹ نخستین ویژگی‌های مربوط به این نوع گوشی‌ها را دریافت کرد و سامسونگ توانست برای اولین گوشی تاشوی خود از این قابلیت‌ها بهره ببرد.

البته باید اعتراف کنیم که اندروید در زمینه‌ی پشتیبانی از دسته‌ی جدیدی از گجت‌ها سابقه‌ی چندان خوبی ندارد. اندروید ۳ که به‌صورت اختصاصی برای تبلت‌ها عرضه شد حرف چندانی برای گفتن نداشت و آیپدها توانستند توجهات بیشتری را جلب کنند. همچنین گوگل در زمینه‌ی Wear OS هم بالاخره شکست را پذیرفت و حالا سامسونگ نقش مهمی برای توسعه‌ی این سیستم‌عامل ایفا می‌کند.

برخلاف تبلت‌ها، گوگل از چند سال قبل به گوشی‌های تاشو توجه نشان داده و نسبت به نسخه‌های اولیه‌ی مختص تبلت، اندروید در این حوزه از پایه و اساس مستحکم‌تری بهره می‌برد. همچنین برخلاف Wear OS که باید به گجت‌های مبتنی بر سخت‌افزارهای ضعیف توجه نشان بدهد، گوشی‌های تاشو به لطف بهره‌گیری از سخت‌افزارهای قدرتمند، سیستم‌عامل اندروید را با محدودیت خاصی روبه‌رو نمی‌کنند.

مانند بسیاری از گوشی‌های تاشو، گوگل با عرضه‌ی پیکسل تاشو می‌خواهد از اثر هاله‌ای بهره ببرد. به طور خلاصه، اثر هاله‌ای به تمایلی گفته می‌شود که در آن یک فرد، شرکت، نشان تجاری یا محصول، به دلیل مثبت بودن در یک زمینه، در سایر زمینه‌ها هم مثبت تلقی می‌شود. به همین خاطر گوگل با استفاده از چنین گجتی قصد دارد سروصدای بیشتری راه بیندازد تا تعداد بیشتری پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را به فروش برساند.

برای طرفداران پروپاقرص محصولات گوگل، این گوشی تاشو می‌تواند گل سرسبد محصولات این شرکت در سال ۲۰۲۱ باشد. گوگل زمان و دانش لازم را برای ارائه‌ی تجربه کاربری عالی در گوشی‌های تاشو در اختیار دارد و احتمالا حوالی پایان سال جاری میلادی این گوشی تاشو می‌تواند کاربران زیادی را غافلگیر کند.

منبع: Android Central

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار