نقدوبررسینقدوبررسی لوازم جانبی دیجیتال

نقد و بررسی روتر TP-LINK TL-WR840N : باکیفیت و اقتصادی

علم و تکنولوژی دائما در حال پیشرفت هستند و با این پیشرفت، محصولات قدیمی کم کم جایگاه خود را از دست خواهند داد. اما این همه چیز نیست؛ چرا که همواره کاربران بسیاری هستند که نیازهای محدودی دارند و نیازی به تهیه یک محصول گران قیمت و همسو با پیشرفت تکنولوژی نخواهند داشت. همین موضوع دلیلی بر رونق گرفتن بازار میان رده‌هاست. در کشور ما نیز، که متاسفانه اینترنت از کیفیت بالایی برخوردار نیست؛ روترهای خانگی و میان رده از فروش مناسبی برخوردار هستند. روتر TP-LINK TL-WR840N را می‌توان یکی از محبوب ترین روترهای موجود در بازار ایران دانست که در خانه بسیاری از کابران اینترنت خانگی مشاهده می‌شود. پشتیبانی از فرکانس کاری 2.4 GHz در کنار 4 پورت Lan و توانایی انتشار اینترنت بی‌سیم (WiFi) از جمله عواملیست که سبب شده تا خرید روتر TPLINK TL-WR840N 300Mbps انتخابی بهینه برای کاربران عادی باشد. اگر تصمیم به ایجاد یک شبکه مستقل گرفته‌اید و یا به دنبال یک ارتباط اینترنتی پایدار هستید؛ در ادامه با نقد و بررسی روتر تی پی لینک TL-WR840N با ما همراه باشید.

نقد و بررسی روتر TP-LINK TL-WR840N : معرفی اجمالی

روتر‌های TP-Link از محبوب ترین محصولات شبکه در ایران می‌باشد. این کمپانی در سال 1996 پایه گذاری شد و پس از گذشت کمتر از 25 سال توانست به سومین برند برتر تولیدکننده تجهیزات شبکه تبدیل شود. روتر TP-LINK TL-WR840N، یک روتر میان‌رده و اقتصادیست که برای انتشار اینترنت بر بستر شبکه (Local) و همینطور انتشار بی‌سیم (Wireless) طراحی شده است. این محصول تی پی لینک به 4 پورت Lan مجهز شده و از دو آنتن خارجی بهره می‌برد. روتر TP-LINK TL-WR840N به واسطه برخورداری از دو آنتن خارجی، از کیفیت انتشار اینترنت بالایی برخوردار است و اینترنت وایرلس پایداری را برای کاربران فراهم خواهد آورد. روتر تی پی لینک TP-LINK TL-WR840N از تمامی سیستم‌ عامل‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و از طریق هر دستگاهی به منو بایوس (BIOS) این روتر دسترسی خواهید داشت.

حرید روتر تی پی لینک TL-WR840N

بدون محدودیت آنلاین ویدئو ببینید!

این روزها بازی‌های آنلاین و استریم کردن ویدئو طرفداران زیادی بین کاربران دارد ولی سرعت کم شبکه‌ی بی‌سیم تجربه‌ای که می‌تواند بسیار شیرین و جذاب باشد را به یک تجربه‌ی تلخ و ناگوار تبدیل می‌کند. راه‌حل این موضوع تهیه‌ی یک روتر بی‌سیم پر سرعت است. روترهای پر سرعت به کمک استانداردهای حرفه‌ای که دارند، اطلاعات را با سرعت زیاد انتقال می‌دهند. روتر بی‌سیم تی پی لینک مدل TL-WR840N دارای سرعت 300 مگابیتی بوده که مقدار بسیار زیادی برای یک روتر بی‌سیم خانگی است. بهره بردن از استاندارد IEEE 802.11n در این محصول تضمینکننده‌ی سرعت بالا و پایدار آن است. روترهای بی‌سیمی که از استاندارد IEEE 802.11n بهره می‌برند، تا 18 برابر سرعت بیشتر و تا 6 برابر رنج بیشتری را برای ارائه امواج بی‌سیم در محیط برای کاربر به ارمغان می‌آورند. پس به کمک روتر بی‌سیم TL-WR840N همه‌چیز برای تجربه‌ی سرعت بالای انتقال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم فراهم است.

نقد و بررسی روتر TP-LINK TL-WR840N : طراحی ظاهری

طراحی زیبا و ترکیب رنگ نقره‌ای و سفید، سبب می‌شود تا در نگاه اول روتر TP-LINK TL-WR840N به خوبی در چشم بیننده جلوه کند. این روتر در ابعادی معادل 182x128x3.5 میلی متر طراحی شده و تنها در ترکیب رنگ سفید-نقره‌ای در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. خوشبختانه کمپانی TP-Link در زبان طراحی جدید خود، فرورفتگی‌های سابق که موجب جذب بالای گرد و غبار میشد را حذف کرده است. چراغ‌های اعلان (notification) نیز، به صورت افقی در قسمت جلویی دستگاه قرار گرفته‌اند که نشان دهنده عواملی همچون وضعیت اینترنت، وضعیت شبکه بی‌سیم، اتصال کابل Lan و اتصال کابل DSL می‌باشد.

متاسفانه روتر TP-LINK TL-WR840N فاقد کلیدهای روشن/خاموش و یا کلید برقراری و یا قطع اتصال WiFi می‌باشد و کمپانی تی پی لینک تنها به استفاده از یک کلید WPS/RESET در پشت دستگاه بسنده کرده است. در آخر نیز بهتر است بدانید که آنتن‌های به کار رفته در روتر تی پی لینک TL-WR840N غیرقابل تعویض هستند؛ پس بهتر است پس از خرید روتر TP-LINK TL-WR840N بیشتر مراقب محل نگهداری این محصول باشید.

نقد و بررسی روتر TP-LINK TL-WR840N : قدرت ارتباطی

همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم؛ روتر TP-LINK TL-WR840N یک روتر برای کابران خانگی با نیاز محدود است. روتر تی پی لینک TL-WR840N با پشتیبانی از فرکانس کاری 2.4 GHz قادر به دریافت و انتشار کلاس‌های مختلف اینترنت همچون ADSL، فیبرنوری و اینترنت دیتا می‌باشد.

روتر TP-LINK TL-WR840N به درگاه‌های ارتباطی کامل و متعددی مجهز شده است که به خوبی از پس نیازهای هر کاربری برخواهد آمد. قسمت پشتی روتر TP-LINK TL-WR840N محل قرارگیری کلیه پورت‌های ورودی و خروجی این محصول است. فارغ از ارتباطات وایرلس، کلیه روابط روتر TP-LINK TL-WR840N با شبکه مجاورش از طریق این پورت‌ها صورت خواهد گرفت. پورت‌های به کار رفته در روتر تی پی لینک TL-WR840N به ترتیب از چپ به راست عبارتند از :

ورودی نیرو یا Power : این پورت وظیفه تامین انرژی مصرفی روتر TP-LINK TL-WR840N را بر عهده دارد. آداپتور مورد استفاده برای این روتر از نوع 12V/2A می‌باشد.

پورت WAN : این پورت، وظیفه برقراری ارتباط مودم با روتر TP-LINK TL-WR840N را برعهده دارد. از طریق اتصال مودم خود به پورت WAN و برقراری تنطیمات لازم، قادر خواهید بود تا از تمامی امکانات روتر خود استفاده کنید و اینترنت دریافتی از طریق مودم را در شبکه به اشتراک بگذارید.

پورت‌های RJ-45 یا LAN : در قسمت پشتی روتر TP-LINK TL-WR840N با 4 پورت LAN روبه‌رو هستیم که ارتباطات روتر با شبکه محلی (Local) را فراهم می‌سازند. ساده ترین مثال استفاده از پورت LAN، استفاده از این پورت به منظور اشتراک اینترنت با سیستم‌های رومیزی و یا دستگاه‌های کارتخوان می‌باشد.

نتیجه نهایی :

اگر به دنبال یک روتر ساده، باصرفه و کاربردی هستید؛ قطعا خرید روتر TP-LINK TL-WR840N می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها در لیست خرید شما باشد. قیمت روتر تی پی لینک TL-WR840N در کنار ویژگی‌هایی همچون برخورداری از 4 پورت Lan، پشتیبانی از انتشار اینترنت بی‌سیم و دو آنتن خارجی سبب شده تا به یکی از بهترین روترهای موجود در بازار برای کاربران خانگی تبدیل شود.

روتر بی‌سیم TL-WR840N یک محصول حرفه‌‌ای برای استفاده‌های خانگی و سازمان‌های کوچک است. این روتر قابلیت‌های یک محصول حرفه‌ای را با هزینه‌ی کم در اختیار کاربر قرار می‌دهد. وجود 2 آنتن قدرتمند خارجی از قابلیت‌های حرفه‌ای در این محصول است. همچنین پشتیبانی از استاندارد IEEE 802.11n باعث شده که با این محصول بتوان سرعت زیاد انتقال اطلاعات به همراه میزان پایداری بالا را برای کاربر فراهم کرد.

اگر بنا به هر دلیلی احساس می‌کنید که این روتر نیازهای شما را برطرف نخواهد کرد؛ به شما پیشنهاد می‌کنم که با مراجعه به لیست روتر‌‌ها نسبت به مقایسه و بررسی سایر محصولات موجود در این لیست اقدام نمایید. همکاران ما در ساعات مختلف، آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران عزیز هستند.

نقاط قوت :

  • ارتباط باکیفیت و پایدار
  • برخورداری از 4 پورت Lan
  • قیمت مناسب

نقاط ضعف :

  • عدم برخورداری از پورت USB
  • عدم استفاده از کلیدهای خاموش/روشن و کلید اتصال ارتباط بی‌سیم

[تعداد: 0   میانگین:  0/5]
مشاهده بیشتر

علی زمانی

نکسوس نیوز پر ببینده‌ترین مجله‌ی اینترنتی فارسی‌زبان در حوزه‌ی فناوری است نکسوس نیوز بهمن ماه 97 شروع به کار کرد و به منبع اخبار تکنولوژی، مقالات راهنمای خرید، بررسی محصول و مقالات تحلیلی تبدیل شد. نکسوس نیوز مورد اعتمادترین رسانه برای رویدادهای فناوری، بررسی گجت‌ها و پوشش نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای کاربران ایرانی است.نگاه بی‌طرفانه به رویدادهای داخلی و خارجی، نوشتن صریح و ساده و انتقال سریع رویدادها، ارزش‌های تیم صمیمی ما هستند و افتخار داریم که ماه به ماه نه تنها بر شمار مخاطبان ما افزوده شده بلکه نرخ حضور و درگیری شما با مطالب‌مان در قالب بازخوردها و نظرات هم رشدی بی‌وقفه داشته است. بلکه همچنان خواهد کوشید در عصر جدیدی از حیات کشورمان بیشتر و بهتر در قلب رویدادهای فناوری ایران و جهان حضور داشته باشد. با نکسوس نیوز همراه باشید تا با یکدیگر مرزهای جدیدی از حیات مدرن، شفاف و دوستانه دیجیتالی را تجربه کنیم. حالا ما این‌جاییم. آمده‌ایم چشم‌انداز فردا را برای‌تان ترسیم کنیم. با نکسوس نیوز فردای دنیای فناوری برای‌تان روشن‌تر می‌شود.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن
رفتن به نوار ابزار